Het geluid van een senseo...

15-04-2010 17:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvroeg: als je bij een senseo op het knopje 'koffie zetten' duwt, dan krijg je even een geluid alsof er koffiebonen gemalen worden. Zou dit er nu bewust ingebouwd zijn om ons het idee van 'verse koffie' te geven? Of zou er gewoon iets anders gebeuren dat hetzelfde geluid geeft?
Ik dacht altijd dat het water dan omhoog geperst werd ofzo :S.
Ik had altijd het idee dat dat het inlaten/opzuigen van het water om te verwarmen was? Maar nu ik er over nadenk... Door de plaats van de tank, en dan de wet van de communicerende vaten, dan zou dat toch niet zo'n herrie hoeven te maken? Ik weet het eigenlijk ook niet...
Iets anders
Geen idee wat er gebeurd, maar ik vind het een rete-irritant geluid.
Het klinkt in ieder geval totaal niet als malende bonen. Eerder alsof het apparaat zijn motor start om een rondje te gaan vliegen.
Hier de expert (ben producttrainer geweest)

Het is de pomp die het lawaai maakt. Het schijnt dat het lawaai luider is wanneer het apparaat niet regelmatig ontkalkt wordt.
Nou, ik heb hier een apparaat staan dat daadwerkelijk bonen maalt maar al zou je er 10 senseo's in werking naast zetten, die komen daar echt niet boven uit hoor.

Het geluid van bonen die vermaald worden is min of meer oorverdovend. Kan Senseo echt niet tegen op, en qua smaak ook niet trouwens...
quote:Gravinnetje schreef op 15 april 2010 @ 17:26:

Het klinkt in ieder geval totaal niet als malende bonen. Eerder alsof het apparaat zijn motor start om een rondje te gaan vliegen.Mijn oma had vroeger een electrische koffiemolen en die maakte precies hetzelfde geluid...Misschien wel van hetzelfde merk, dat ze na 30 jaar dat geluidje weer uit de archieven gehaald hebben...:-)
Nou Gravinnetje, dan wordt het tijd dat jij je senseo eens gaat ontkalken.
quote:Lucifer1983 schreef op 15 april 2010 @ 17:28:

Het is de pomp die het lawaai maakt. Het schijnt dat het lawaai luider is wanneer het apparaat niet regelmatig ontkalkt wordt.

Serieus? Zijn er echt mensen die training nodig hebben om een senseo te kunnen gebruiken? (waarschijnlijk had je wel lekkere korte werkdagen:-))

Als je dat ding dagelijks een keer of 6 gebruikt, en je hebt m nu ruim 3 maanden, wordt het dan tijd om te ontkalken? (ik denk eigenlijk dat ik het antwoord al weet...)

Ah! De expert is gearriveerd!!

Mag ik jou dan een prangende vraag stellen? Waarom mag zo'n senseo in vredesnaam niet met azijn ontkalkt worden? Smelt het binnenwerk dan? Krijg je voortaan alleen maar thee uit dat apparaat i.p.v. koffie? Ik snap dat namelijk niet, waarom dat niet mag, en krijg sterk het gevoel dat het alleen maar marketing is om de speciale ontkalker beter te kunnen verkopen. Maar durf tegelijkertijd m'n ouwe trouwe senseo niet zomaar aan azijn bloot te stellen, zo'n watje ben ik dan ook wel weer
Iets anders
Heerlijke vraag zo op een zonnige donderdag middag!
Een espressoapparaat mag ook niet met azijn ontkalkt worden, de reden volgens de fabrikant: eventuele restjes die achterblijven en de smaak aantasten.
quote:duploo schreef op 15 april 2010 @ 17:35:

Heerlijke vraag zo op een zonnige donderdag middag!Heb nog veel meer onzinnige vragen waarvan je je afvraagt waarom ik het wil weten hoor;-) En anders heeft mijn zoontje er nog wel een paar...:-)
quote:Robin1973 schreef op 15 april 2010 @ 17:38:

[...]

Heb nog veel meer onzinnige vragen waarvan je je afvraagt waarom ik het wil weten hoor;-) En anders heeft mijn zoontje er nog wel een paar...:-)Heb je een geduldig zoontje? Anders kunnen we hem vragen stellen kijken wat hij antwoord. Lijkt me ook best entertaining.
@Robin1973: Je wilt niet weten wat voor vragen er over een Senseo worden gesteld. Ik gaf training aan de werknemers van de klantenservice. Dus nee ik ging niet bij de mensen thuis langs.;-)

Je hebt zelf al antwoord op de ontkalkvraag gegeven. Moet je eerlijk bekennen dat ik hem zelf ook nauwelijks ontkalk ( ben ik te lui voor)
Nou dan wil ik wel weten waar jullie allemaal je ontkalker vandaan halen?

Ik heb een koffiepadmachine van princess (zelfde principe) en die geeft me nu zo'n waarschuwing voor ontkalking.

Nu had ik ooit weleens zo'n flesje erbij gehad, maar die ben ik kwijt :(.

Zijn er nog budget ontkalkers of ontkom ik er niet aan om per ontkalkbeurt 6 euro te betalen?
Poelepoelepoelepoes!
@ Babsjuh zoals Guinivieve zegt. Kan een hele vieze nasmaak aan je koffie geven of het ding van binnen beschadigen.

Het is de pomp die het lawaai maakt. Het schijnt dat het lawaai luider is wanneer het apparaat niet regelmatig ontkalkt wordt.Dus niks geen verse bonen gemaal.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:duploo schreef op 15 april 2010 @ 17:41:

[...]

Heb je een geduldig zoontje? Anders kunnen we hem vragen stellen kijken wat hij antwoord. Lijkt me ook best entertaining.Hm, niet zo'n goed idee... als ie het antwoord niet weet wordt ie meestal een beetje humeurig...;-)
quote:heartwork schreef op 15 april 2010 @ 17:44:

Nou dan wil ik wel weten waar jullie allemaal je ontkalker vandaan halen?

Ik heb een koffiepadmachine van princess (zelfde principe) en die geeft me nu zo'n waarschuwing voor ontkalking.

Nu had ik ooit weleens zo'n flesje erbij gehad, maar die ben ik kwijt :(.

Zijn er nog budget ontkalkers of ontkom ik er niet aan om per ontkalkbeurt 6 euro te betalen?

Heartwork, volgens mij kan dit ook prima met een scheutje (schoonmaak)azijn.

Zo ontkalk ik mijn waterkoker ook.

's Avonds een scheutje erin, de hele nacht weken, en 's morgens een keer of 3 "proef draaien".

Sneller kun je toch geen 6 euro verdienen?
Oh sorry, lees net even terug, dat het niet mag, maar enfin, ik gooi ook wollen jassen en colberts in de wasmachine, gaat altijd goed!
quote:aisha24 schreef op 15 april 2010 @ 17:30:

Nou Gravinnetje, dan wordt het tijd dat jij je senseo eens gaat ontkalken. Was het niet van plan, van mij mag hij kapot. Vind het niet te drinken senseo en de naam koffie mag het niet dragen van mij. Het apparaat is dan ook van mijn man. Ik heb een Nespresso. En die mag trouwens wel weer eens ontkalkt worden. Ga het morgen gelijk maar eens doen.
Mijn Senseo heeft dat altijd gedaan hoor. Die herrie. Heeft bij mij in ieder geval niets met ontkalken te maken. Ik ga er tenminste niet vanuit dat je een nieuwe Senseo meteen moet ontkalken.

Maar inderdaad bij mijn zoon is ie geluidloos.
Er is een deskundige zie ik.

Dan mijn prangende Senseo-vraag: waarom komt er de ene keer meer water uit dan de andere keer?

Ik heb mijn Senseo nog maar kort (nou ja, tis de derde al) en ik heb em onlangs ook nog ontkalkt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven