Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
17-09-2020 20:57
Met zoveel katten als ik heb is een vergissing snel gemaakt :cat:
Nee heel raar want ik ik kijk altijd hoe een kat reageert op een injectie.

Ik vind hem er zieker uitzien vandaag dus ik denk dan toch aan Louise en een meegenomen virus
:mrgreen:

En het is zeker raar. Het is echt geen handeling die je even mist.
Niet alleen qua geld vervelend maar ook dat je kat nu niet de injectie heeft gekregen die hij had moeten krijgen..

Hopelijk is ie vandaag wel iets beter?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
mittensz schreef:
18-09-2020 09:40
Kleine lapje heeft trouwens een behoorlijk hangbuikje bij haar achterpootjes wat ik bij de rest helemaal niet heb gezien. Verder is ze heel slank, zijn haar ribben te voelen zoals het hoort en weegt ze lang niet te veel, eerder te weinig. Is nog niet gesteriliseerd. Iemand enig idee? Het ziet er echt uit als de hangbuik van een oudere gecastreerde kater.
Hmm geen idee mittensz.
Een van mijn poezen heeft een hangbuik tot op de grond maar dat komt omdat ze twee keer onder t mes moest. Eerst ivm sterilisatie en daarna navelbreukje (hadden ze in een keer zullen doen maar waren ze “vergeten” :facepalm:

Maar ken dit niet bij kittens die nog niet geholpen zijn.

Hoe oud is ze?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk tijd gehad om bij te lezen. Wat is er veel geschreven hier :O

Max, ontzettend fijn om te lezen dat je kleine een prachtige drol heeft gefabriceerd en hij weer helemaal de oude is.

Mieke, wat zal je geschrokken zijn dat je witje ineens helemaal niet goed werd. Het blijft ook maar doorgaan bij jou die narigheid :(
Bedoel je nou dat de dierenarts wél de injectie in rekening heeft gebracht maar niet heeft gegeven? Dat zou echt heel raar zijn. Het kan wel snel gaan hoor met die injecties, hier zitten ze er echt in een mum van tijd in (waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je niet goed hebt opgelet).
Lotta heeft toen ik op die zondag met haar naar de dierenarts ging omdat het echt bergafwaarts ging met haar ook metrobactin gekregen (ab), maar dat waren pilletjes. Dus ze hebben 1 pil in 8 stukjes gedeeld, 1 stukje daar gegeven en de rest heb ik hier thuis gegeven. Ik wist niet eens dat het er ook in injectievorm was.
Hoe gaat het nu met witje? Hopelijk is hij al wat opgeknapt.

Mittensz, hele grappige foto's van de kleine in de gordijnen als kan ik me voorstellen dat je opgelucht bent als ze weer veilig beneden is :D Dat doen de kittens hier gelukkig niet, wel is mijn bureaustoel (stof) nu in gebruik als krabpaal maar vind ik niet zo'n ramp want die stoel is al oud en zag er toch niet meer uit. Mijn zwart-witte heeft toen hij nog een kitten was wel in de gordijnen gehangen toen ik voor het eerst in zijn bijzijn de stofzuiger aanzette. Vond hij niet leuk.

Hendrikje, jij hebt ook al van die acrobaten dus, haha. Op een gegeven moment zijn de gordijnen dan wel aan vervanging toe ja :hihi:

Rooiekater, wat ongelooflijk dom zeg van die schilders! Snap dat je woedend was/bent. Gelukkig waren je katten snel weer terug maar je wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Heb je al een reactie gehad op het gesprek dat je met hun leidinggevende hebt aangevraagd?

Parachutes, helemaal met je eens. Echt heel jammer dat die kitten nu alleen is.

Hier gaat het heel goed met de dames. We zijn iedere dag even buiten en dat vinden ze geweldig. 's Avonds speel ik lang met ze en daarna krijgen ze een zakje zachtvoer en gaan ze boven op hun eigen kamer. Op een paar uitzonderingen na gaan ze dan lekker slapen en zijn ze stil. Ik heb het erg getroffen geloof ik ;-D
...
@ CC ik heb geen injectie waargenomen in elk geval. De Metrobactin is alleen in tabletvorm in de injectie zat een mij onbekende pijnstiller. Hij is viezig onder zijn staart en voddig. Tabletten wil niet zo, ik ben er nu al twee kwijt. Hij rook het en wilde zijn eten niet en onder dwang is ook onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oei, wat lastig, juist omdat het erg belangrijk is van die kuur dat alle pillen erin gaan.
Snap precies wat je bedoeld met voddig, zo zag Lotta er die zondag ook uit. Echt een vachtje wat je verwacht bij een oude(re) kat.

Wat een rare actie van die dierenarts met die injectie. Zeker omdat je daar al zo lang komt ook, kan me niet voorstellen dat ze je zouden willen oplichten of zo? Of denk je dat ze het vergeten zijn maar niet willen toegeven?

Pillen geven bij lastige katten werkt hier alleen door ze flink stevig in hun nekvel te pakken, daardoor worden ze wat onderdanig en gaat het bekkie al een beetje open en dan (stel je hebt ze in het nekvel vast met je linkerhand) de pil tussen je duim en wijsvinger van je rechterhand, bekkie verder open wrikken met je ringvinger en dan de pil zover mogelijk achterin de keel gooien. Daarna geef ik altijd nog wat water met een spuitje terwijl ik het nekvel nog vast heb. Easypill werkte hier niet (wel zonder pil maar niet met, typisch kat :sigh: ) en ook niet verstoppen in wat lekkers. Dus die methode die ik hierboven omschrijf is eigenlijk het enige wat (meestal) wel redelijk goed gaat.
...
Bij de een lukt het hier prima door het eten en bij de ander totaal niet. Zijn keutels lijken weer terug te gaan naar normaal.
Oplichting niet hoor, eerder vergeetachtigheid mocht ik gelijk hebben.
Miekje waarschijnlijk toch de virus van Louise hoe is het met witje vergeleken met de eerste dagen??

CC wat fijn dat het nu goed gaat thuis nu eindelijk zorgeloos genieten van de kleintjes. Komen ze ook in de tuin?

Hier is meneertje eigenwijs om naar huis te komen wanneer
Ik hem roep echt jammer het ging tot nu toe altijd heel goed.. hoewel ik wel weet dat hij thuis komt maar toch liever binnen savonds. Het word meestal ophalen soms gaat het makkelijk en soms niet. Mischien maak ik het mijzelf gewoon lastig en laat ik het niet los. Ik vind dat zo lastig
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,
Nou, na heel veel gelezen te hebben op internet heb ik toch besloten om 2 kittens te nemen, dat komt ook omdat het broertje van mijn kitten eerst gereserveerd was maar die mensen hebben er van afgezien, dus zowaar krijg ik 2 kittens uit 1 nest, broertje en zusje :-)
Ik heb trouwens wel een vraag gelijk, ze leven nu in een familie met meerdere katten en een hond dus heel sociaal maar hoe doe ik dat de eerste weken met slapen? Moet ik ze in een apart ruimte houden 's nachts of kan ik ze gewoon vrij laten? Hoe deden jullie dat?ik heb 1 logeerkamer en nog 1 klein kamertje beneden. Ik heb wel es gehoord dat sommige mensen een kittenkamer hebben?
Alle reacties Link kopieren
En dan nog een vraag, neem je dan 2 kattenbakken of 1 grote?
Leentje_71 schreef:
20-09-2020 09:47
En dan nog een vraag, neem je dan 2 kattenbakken of 1 grote?
Ze kunnen eerst wel met 1 bak toe, bij het ouder worden zou ik naar twee gaan. Ze hebben een familieband en is een bak delen geen ramp.

Goed dat je naar twee gaat, zoals je gelezen hebt heb ik een uk bij volwassen katten. Eentje speelt wel met haar af en toe en ze is dol op de hond dus voelt ze zich niet alleen. Voor het echte werk met spelen is twee fijner.
Alle reacties Link kopieren
Leentje, wat enorm fijn om te lezen. Een vriendin van mij heeft op dit moment ook een broertje en zusje - zij hebben veel aan elkaar en trekken de hele dag met elkaar op :) het is zo goed voor ze. Zorg er wel voor dat je ze op tijd laat helpen! Dat is echt heel belangrijk!

Wat jij ‘s nachts met ze wil doen, mag je zelf weten. De een laat ze los door het huis lopen (bedenk wel dat je daar hoogstwaarschijnlijk veel wakker van gaat worden), de ander houdt ze ‘s nachts beneden in de woonkamer of inderdaad in een aparte kattenkamer. Dat laatste is ook hartstikke leuk, als de ruimte groot genoeg is. Je kan daar hun speelgoed, krabpaal, kattenbak, mandjes en eten en drinken neerzetten zodat ze ‘s nachts alles bij zich hebben wat ze nodig hebben. Het wordt dan ook echt “hun” veilige ruimte, wat ik zelf altijd heel erg leuk vindt.

Voor nu zal één (grote) kattenbak wel voldoende zijn, lijkt me. Als ze ouder en groter worden zou ik er nog eentje extra aanschaffen.

Heb je al leuke namen bedacht?
Ik vind samen slapen gezelliger.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
20-09-2020 11:15
Ik vind samen slapen gezelliger.
Ik ook, hoor, maar soms gaat dat gewoon niet :( ik ben zelf bijvoorbeeld iemand die ‘s nachts echt acht uur moet maken en met Zaar kan dat gewoon niet. Ik word al wakker als ze opstaat om te gaan eten en ze heeft de neiging over me heen te gaan wandelen midden in de nacht. Ik ben helaas echt gebroken als ik ‘s ochtends wakker word, daarom slaapt zij beneden in de woonkamer. Ik hoop stiekem dat ze wel wat rustiger wordt ‘s nachts als ze ouder wordt, wie weet kan het dan wel!
parachutes schreef:
20-09-2020 11:18
Ik ook, hoor, maar soms gaat dat gewoon niet :( ik ben zelf bijvoorbeeld iemand die ‘s nachts echt acht uur moet maken en met Zaar kan dat gewoon niet. Ik word al wakker als ze opstaat om te gaan eten en ze heeft de neiging over me heen te gaan wandelen midden in de nacht. Ik ben helaas echt gebroken als ik ‘s ochtends wakker word, daarom slaapt zij beneden in de woonkamer. Ik hoop stiekem dat ze wel wat rustiger wordt ‘s nachts als ze ouder wordt, wie weet kan het dan wel!
Dat kunnen ze wel ja, wakker maken. Louise weet sinds gisteren hoe ze naar boven moet komen dus bij mij ook feest. Maar het gaat over hoor als ze ouder worden.

De hond doet het op menselijke manier, gaat ze rechtop staan bij mijn bed en dan duwt ze met een pootje.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Leentje! Veel succes met de kittens! Vergeet niet om ze in te enten en castreren. Gezellig!

Mijn kat is snachts beneden. Soms slaapt hij bij ons, maar dat levert toch gebroken nachten op. Na een paar uren gaat hij rondlopen en schrik ik soms wakker omdat hij bovenop me springt. Hoe gezellig ook, we houden hem beneden.
Wel springt hij soms tegen de deur op en miauwt hij als hij ons boven hoort lopen. Het eerste wat ik sochtends doe is de deur open, zodat hij dan even bij ons kan liggen. Erg gezellig!
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
20-09-2020 11:34
Dat kunnen ze wel ja, wakker maken. Louise weet sinds gisteren hoe ze naar boven moet komen dus bij mij ook feest. Maar het gaat over hoor als ze ouder worden.

De hond doet het op menselijke manier, gaat ze rechtop staan bij mijn bed en dan duwt ze met een pootje.
Gaat het wel goed met Louise nu? Of in ieder geval beter? En wat schattig van je hond haha :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
20-09-2020 11:34
Mijn kat is snachts beneden. Soms slaapt hij bij ons, maar dat levert toch gebroken nachten op. Na een paar uren gaat hij rondlopen en schrik ik soms wakker omdat hij bovenop me springt. Hoe gezellig ook, we houden hem beneden.
Wel springt hij soms tegen de deur op en miauwt hij als hij ons boven hoort lopen. Het eerste wat ik sochtends doe is de deur open, zodat hij dan even bij ons kan liggen. Erg gezellig!
Heel herkenbaar! Ik snap dat je hem dan maar beneden houdt, soms is dat gewoon beter. Wat schattig dat hij ‘s ochtends lekker bij jullie op bed mag komen liggen, zo gaat dat hier ook. Niet als ik slaap, wel als ik wakker ben :$
Alle reacties Link kopieren
Ik lette een kwartiertje niet op en Zaar heeft in de gang gepoept, onderaan de trap @( Nog nooit eerder gebeurd, ze doet altijd alles buiten (en heel soms in de bak). Ik moet zeggen dat het er ook niet uit zag zoals het hoort, geen diarree, maar wel die kant op. Ik hoop maar dat ze iets verkeerds heeft gegeten, maar ik ga het goed in de gaten houden. Verder is ze niet anders dan anders, ze eet en drinkt, slaapt en speelt gewoon. Hopelijk blijft het dus bij deze ene keer...
parachutes schreef:
20-09-2020 16:08
Gaat het wel goed met Louise nu? Of in ieder geval beter? En wat schattig van je hond haha :heart:
Volgens mij is ze volledig hersteld. Ik kreeg ruzie met de hond toen ze mij wakker maakte omdat ze beneden wat water ging drinken, dat hoeft dan ook weer niet.
parachutes schreef:
20-09-2020 16:14
Ik lette een kwartiertje niet op en Zaar heeft in de gang gepoept, onderaan de trap @( Nog nooit eerder gebeurd, ze doet altijd alles buiten (en heel soms in de bak). Ik moet zeggen dat het er ook niet uit zag zoals het hoort, geen diarree, maar wel die kant op. Ik hoop maar dat ze iets verkeerds heeft gegeten, maar ik ga het goed in de gaten houden. Verder is ze niet anders dan anders, ze eet en drinkt, slaapt en speelt gewoon. Hopelijk blijft het dus bij deze ene keer...
Ze kon het niet ophouden blijkbaar, vaak hebben ze dan net als wij kramp.
Alle reacties Link kopieren
De katten slapen of beneden of op zolder. Als ik 's nachts naar de wc moet, laat ik de slaapkamerdeur open, dan komen ze rond 7 uur op de slaapkamer voor een knuffel.
Eerder in de nacht levert mij ook gebroken nachten op.
Alle reacties Link kopieren
Leentje_71 schreef:
20-09-2020 09:39
Goedemorgen allen,
Nou, na heel veel gelezen te hebben op internet heb ik toch besloten om 2 kittens te nemen, dat komt ook omdat het broertje van mijn kitten eerst gereserveerd was maar die mensen hebben er van afgezien, dus zowaar krijg ik 2 kittens uit 1 nest, broertje en zusje :-)
Ik heb trouwens wel een vraag gelijk, ze leven nu in een familie met meerdere katten en een hond dus heel sociaal maar hoe doe ik dat de eerste weken met slapen? Moet ik ze in een apart ruimte houden 's nachts of kan ik ze gewoon vrij laten? Hoe deden jullie dat?ik heb 1 logeerkamer en nog 1 klein kamertje beneden. Ik heb wel es gehoord dat sommige mensen een kittenkamer hebben?
Wat super zeg!! Toch heel blij om te lezen dat je voor twee gaat, wat zullen broer en zus happy zijn als ze bij elkaar mogen blijven 😄
Wij hebben een kittenkamer maar onze kittens slapen in een hele grote honden bench bij ons op de slaapkamer. Hierin staat voer en water, een kattenbak en meer dan voldoende slaapplek. We hebben ze dit vanaf het begin aangewend en het geeft zoveel rust! Zodra we naar bed gaan zorgen we voor een schone kattenbak en slaapplek, vullen we de brokjes aan en verversen we het water. Dan doen we ze in de bench en gaan we zelf ook slapen. De baby’s gaan dan nog even eten en drinken en dan gaan ze ook slapen, heerlijk om bij dat gespin van hun in slaap te vallen 🤗 overdag als ik er even niet ben (ben wel veel thuis) doe ik ze in de kittenkamer zodat ze veilig kunnen spelen en klauteren en ik weet dat er niks kan gebeuren. Sowieso is het voor kittens qua indrukken en prikkels beter om ze langzaamaan aan je hele huis te laten wennen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
En wij hebben twee zussen van twee en nu broer en zus van 5 maanden. In het begin was het echt twee tegen twee maar nu ligt alles bij en door elkaar, ze wassen en slapen met elkaar en de zussen spelen ook met de kleintjes!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons slapen ze vrijwel altijd bij ons op bed. Het liefst slapen ze bij mijn voeten en dat vind ik heel fijn. Als ik even wakker wordt kan ik echt genieten als ik voel dat ik op moet letten haha. Wordt ook vaak genoeg wakker dat mijn voeten en benen buitenbord hangen omdat de katten vonden dat ze die nacht meer recht hadden op ruimte dan ik.
Klinkt stom maar vind dat echt fijn en ben enorm onrustig als ze er niet liggen. Soms stap ik uit bed om te kijken waar ze zijn en wil erachter komen waarom ze liever daar zijn dan "gewoon" bij mij.
Mijn man vind het echter vervelend als ze op zijn kant liggen en, slik, schopt ze soms in zijn slaap weg! Ik snap dan ook nooit waarom ze heel soms toch bij hem gaan liggen. Misschien willen ze hem nog een kans geven? De lieverds!!!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Leentje_71 schreef:
20-09-2020 09:47
En dan nog een vraag, neem je dan 2 kattenbakken of 1 grote?
Wij hebben nu in totaal 4 kattenbakken, ze zeggen eigenlijk aantal katten +1 dus met twee katten 3 bakken maar zeker in het begin zal 1 grote voldoende zijn. Wat Mieke al zei, het zijn broer en zus dus dat zijn ze al gewend van elkaar. Maar als ze wat groter zijn zou ik zeker voor 2 bakken gaan en die niet in dezelfde ruimte en zeker niet tegenover elkaar neerzetten. Nog een tip, ik schep de bakken elke dag sowieso 1 keer uit (drollen en plas balletjes), ik gebruik daarvoor zakjes die ik naderhand weggooi, scheelt lopen naar de container 😉
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven