Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Kittenvoer hoeft niet zo lang hoor. Ik deed het niet langer dan een paar maanden, als ze nog heel klein zijn. Ik vond het wel belangrijk dat ze allerlei smaken kunnen proeven zodat je geen kat krijgt die slechts een soort lust.
Dank je Lylli 🤗

Ik heb alleen kittenvoer gegeven tot ze gecastreerd werden, 6 maanden dus. Na de castratie hebben veel katten de neiging om dik te worden, kittenvoer is dan vaak te rijk qua voedingsstoffen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Oh dan ga ik ze ook maar eens wat anders geven. Ik heb wel kitten brokjes voor gesteriliseerde kittens. Inderdaad om de reden dat ze dikker kunnen worden daarna.
Precies, ze lusten nu zoveel, dat wil ik graag zo houden, vorige kat lustte bijna niks, dat was soms best onhandig.
1 van onze katten snapt geen klap van de storm. Die 'jaagt' in de vensterbank op van alles wat beweegt :rofl:
De ander interesseert het geen biet, die was enkel wat beledigd door de wind op haar neus toen ze even buiten was.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
11-03-2021 12:19
1 van onze katten snapt geen klap van de storm. Die 'jaagt' in de vensterbank op van alles wat beweegt :rofl:
De ander interesseert het geen biet, die was enkel wat beledigd door de wind op haar neus toen ze even buiten was.
Wat schattig :heart:

Ik ga wel eens met mijn nog opgroeiende kitten op de arm buitenstaan in wind, sneeuw of regen.
Onze rooie ligt al de hele dag voor pampus. Die gaat normaal wel graag naar buiten, maar miauwt nu af en toe eens richting de deur en doet dan z'n oogjes maar weer dicht... Gelukkig, want hij wil ook wel eens op de slooptoer gaan als hij zijn energie niet kwijt kan.
Hier zijn ze alle 4 niet onder de indruk van de harde wind. De vogeltjes kunnen tussen ons en 1 van onze buren (tussen 1 van onze buren en ons zit niet zoveel grond) veilig schuilen voor de wind en ook nog wat eten dus de poezels kunnen daar gewoon hun dagelijkse vogel spot sessies houden 😁
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Onze twee pluizenbollen zijn niet zo onder de indruk van de storm. Vooral de oudste van de twee niet. Die wandelt vrolijk buiten rond en vermaakt zichzelf met druppels vangen die van de motorhoes vallen. De jongste gaat af en toe eens kijken wat zijn grote vriendin buiten doet, maar scheurt toch liever binnen rond (als een kip zonder kop, volgens mij raakt hij nooit kitten af).
Wat is het hier rustig. Alles goed met jullie en de poezenbeestjes?
Corona gezien mag ik absoluut niet klagen, ik ben gezond, werk nog, zie dus best veel mensen daardoor (zorg) en in mijn omgeving weinig mensen die heel erg geraakt worden door de Corona. Toch mis ik wel mijn sociale leven..
En dan ben ik nog maar eens extra blij met mijn beestjes Met hun gekke streken, troep die ze maken en vele knuffels is het nooit saai en hoef ik me niet te vervelen.
Hopelijk gaat met jullie ook alles. goed.
Bij mij nog geen nieuwe dingen. Het kabbelt rustig verder. Zwartwitje is met de laatste vorst weer uit huis vertrokken. Louise is nog steeds aan de kleine kant en moet veel hoesten. De jongens de Wit zijn stevige katers en hollands glorie. En Wildje is nog steeds een vetklep. Louise en mijn hond kunnen heel goed samen, geven elkaar kusjes. :heart:
Hier ook geen spannende dingen. De katten zijn vandaag voor het eerst sinds ongeveer anderhalve week weer even in de ren geweest. Vond het weer echt te slecht om nou even lekker de ramen voor een uurtje open te zetten. Dus ze waren weer helemaal door het dolle heen toen ze eenmaal weer binnen waren. De “kittens” rennen dan eerst een paar keer achter elkaar aan het hele huis door, niets ontziend daarbij dus iedereen aan de kant ander word je overlopen 🤣
Hendrikje106 schreef:
17-03-2021 20:17
Hier ook geen spannende dingen. De katten zijn vandaag voor het eerst sinds ongeveer anderhalve week weer even in de ren geweest. Vond het weer echt te slecht om nou even lekker de ramen voor een uurtje open te zetten. Dus ze waren weer helemaal door het dolle heen toen ze eenmaal weer binnen waren. De “kittens” rennen dan eerst een paar keer achter elkaar aan het hele huis door, niets ontziend daarbij dus iedereen aan de kant ander word je overlopen 🤣
Dat is altijd leuk aan ze, dat ze hun huis echt kunnen waarderen en dat ook uitstralen.
miekemv schreef:
17-03-2021 20:20
Dat is altijd leuk aan ze, dat ze hun huis echt kunnen waarderen en dat ook uitstralen.
Ja dat merk ik inderdaad ook, ze hebben ook veel ligplekken die ook allemaal regelmatig gebruikt worden.
Vorige week konden we onze zwarte kanjer nergens vinden. Normaal reageert hij altijd extreem op zijn naam maar nu niets. Geen reactie op ons geroep, geluid van het eten, laserlampje helemaal niets. Overal gezocht maar hij was echt weg.
Ik raakte in paniek en ben buiten gaan zoeken, misschien was hij naar buiten gegaan toen ik afval in de container gooide die middag.
Buiten roepen, met zijn laserlampje stralen maar niets. Mijn man zei dat we naar huis moesten gaan en gewoon gaan afwassen maar dan de rode dame even opsluiten en de achterdeur open. Na de afwas krijgen ze altijd eten dus misschien lokte hem dat wel.
Mijn man sluit de rode dame op en zegt ineens: he ik hoor gepiep. En ja hoor gewoon op de trap zat onze zwarte kanjer.
Ik loop ernaar toe, aai hem en zeg lieve kanjer waar zat je nou laat ons het eens zien. En zowaar hij kijkt, draait zich om en loopt terug naar boven. Ik sein mijn man in en loop achter de zwarte kanjer aan naar boven en toen...... weg was hij! Zo gek er was maar 1 deur open je zou denken dat het toch niet kan missen.
En nog steeds hebben we echt geen enkel idee waar dat verstopplekje van hem is. Zo vreemd.

Maar mensen wat was ik bang dat er iets gebeurd was met hem. Gewoon het besef ineens dat ik zo extreem veel van ze hou en ik weet ooit moet ik afscheid nemen maar jeetje wat zie ik daar nu al tegenop.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat gek IBi straks heb jij ook een geheime kamer.
Gek hè, als je je kat zo kwijt bent! Ik ben mijn rooie ook al een keer kwijt geweest, en weet een paar weken later nog altijd niet waar hij was.

Wel mooi, is je huis dus nog groter dan je zelf dacht :)
Jee IBI dat is gek zeg.

Hier rennen ze ook regelmatig als een gek het huis door. Soms komen ze elkaar dan in tegengestelde richting tegen en springen allebei een eind de lucht in. Ook hier hebben ze allemaal verschillende plekjes waar ze graag liggen.

Hier was het schidpadje van de week "kwijt" . Alles afgezocht, alle deuren, keukenkastjes ed open gehad. Met zn 3en aan het zoeken geweest. Lag z op tafel achter een plant te kijken wat wij allemaal aan het doen waren... :facepalm:
Bizar Ibi! Maar hier gebeurt het ook weleens, ik heb eens een halve nacht op straat gelopen omdat 1 van de katten (dacht ik) ontsnapt was. Toen we uiteindelijk maar besloten om naar huis te gaan en de volgende dag verder te zoeken zat ze dus gewoon binnen :facepalm: :biggrin:
Mijn man en ik grappen weleens dat er vast een andere dimensie is waar ze dan even naartoe verdwijnen...
Is dit niet de ultieme foto van een gelukkige kat? 🤗

Afbeelding
Hendrikje106 schreef:
18-03-2021 13:03
Is dit niet de ultieme foto van een gelukkige kat? 🤗

Afbeelding
Prachtig Hendrikje, kan je zo een kaartje van maken met als opschrift rust lekker uit of zo.
Leuk idee Mieke! Nu ik nog een keer kijk lijkt het wel een beetje alsof hij onder een deken van rook ligt en wij de kettingrokers zijn die dat veroorzaken maar wij roken helemaal niet 😂
Oh nu zie ik het, ik had er nog niet aan gedacht :-D
Dan is deze, vanuit een ander perspectief, nog beter 😄 onze zenmaster 🤗

Afbeelding
:flirting:
Wat een leukerd!

Hier zijn de kittens naar hun baasjes. Dat was toch wel heel zwaar.... best wel wat gehuild met dochter haha. Maarrrr we krijgen veel foto's en het gaat hartstikke goed met ze. Gisteren is Lola gesteriliseerd, dan merk je wel weer dat ze van de straat komt en geen mensen gewend was. Ze was namelijk heel bang bij de dierenarts zeiden ze. Nu zat ze vandaag de hele dag verstopt. Had ook niks gegeten, dus moesten van de dierenarts met dr langskomen. Wij weer zoeken ; niks. Ik wil de dierenarts weer bellen staat mevrouw te miauwen of ze de woonkamer in mag en gaat gelijk eten. :biggrin:

Ze heeft nu zo een zebra shirt aan. Hopelijk blijft het goed zitten.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven