Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ook zeker heel gezellig! Vaak ligt Julia dan helemaal tegen mijn benen aangedrukt. luid spinnend. Tja, ik maak me weinig zorgen om de haren. Het scheelt inderdaad als je regelmatig je beddengoed / sprei verschoont.

Romeo lag net in één van de ronde plantenbakken buiten, dat doet hij vaker. Hij past er dan precies in en ligt dan min of meer om het boompje gekruld wat in die plantenbak zit. Hij kan je dan ook zo loddig / sloom aan zitten kijken, alsof om een boompje heen liggen de normaalste zaak van de wereld is. Maar natuurlijk: net op het moment dat ik er een foto van wil maken, springt ie op en gaat ie binnen liggen ;-D
In this mad house we must all survive
Beddegoed gooi ik in de droger dan zijn de meeste haren wel weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
28-03-2022 14:48
Beddegoed gooi ik in de droger dan zijn de meeste haren wel weg.
Klopt. En tussendoor kloppen we de sprei achter het huis vaak even uit. Ze zijn nu wel echt in de rui ook! Denk dat de hoge temperaturen daar ook wel een beetje in meehelpen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Nu ook de jongsten veel buiten zijn valt op dat ze daardoor flink afvallen KC is zijn lekkere babyspek kwijt en Louise heeft geen pootjes meer maar stokjes. Ze is niet perse klein maar alles is zo iel aan haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijdehoentje schreef:
28-03-2022 14:41
Het is ook zeker heel gezellig! Vaak ligt Julia dan helemaal tegen mijn benen aangedrukt. luid spinnend. Tja, ik maak me weinig zorgen om de haren. Het scheelt inderdaad als je regelmatig je beddengoed / sprei verschoont.

Romeo lag net in één van de ronde plantenbakken buiten, dat doet hij vaker. Hij past er dan precies in en ligt dan min of meer om het boompje gekruld wat in die plantenbak zit. Hij kan je dan ook zo loddig / sloom aan zitten kijken, alsof om een boompje heen liggen de normaalste zaak van de wereld is. Maar natuurlijk: net op het moment dat ik er een foto van wil maken, springt ie op en gaat ie binnen liggen ;-D
Hahaha heerlijke gekke beesten zijn het toch! En inderdaad, die plekken waar je ze af en toe terugvindt, heel bijzonder 😅 sommige hier zijn echte fotomodellen en andere lopen ook altijd weg zodra ik met mijn telefoon aan kom zetten..
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Wat ook grappig is, is als je naar boven gaat om naar bed te gaan de club zich al geinstalleerd heeft. Soms komt de hond vragend kijkend naar mij toe want dan ligt er een kat op haar bed en die dient verwijderd te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat onze katten ook in de rui zijn, zeker de kater. Zeker op het deken op de bank (waar Romeo en Julia regelmatig op liggen) zitten dan veel haren. Eens in de zoveel tijd gaat die de wasmachine in en omdat we geen droger hebben, laat ik het deken voorafgaand aan het gewone wasprogramma een keer extra spoelen (en ik accepteer gewoon dat er snel weer haren op komen :P ).

Ik moet ook altijd lachen als ik weer eens een kat op een vreemde plek aantref. Julia loopt graag door de kledingkast heen en bekijkt dan echt de kleding die er ligt en hangt (echt een vrouw...). Romeo zit ook graag bovenop één van onze kliko's en omdat hij er dan bijzit alsof hij de baas is, noemen we hem de Kliko King.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
28-03-2022 15:08
Wat ook grappig is, is als je naar boven gaat om naar bed te gaan de club zich al geinstalleerd heeft. Soms komt de hond vragend kijkend naar mij toe want dan ligt er een kat op haar bed en die dient verwijderd te worden.
:proud:
In this mad house we must all survive
Hendrikje106 schreef:
28-03-2022 14:55
Klopt. En tussendoor kloppen we de sprei achter het huis vaak even uit. Ze zijn nu wel echt in de rui ook! Denk dat de hoge temperaturen daar ook wel een beetje in meehelpen.
Nou inderdaad wat een haarverlies.
Zijdehoentje schreef:
28-03-2022 15:12
:proud:
Komen jouw katten buiten Zijdehoentje of staat het boompje binnen? Van jou weet ik het niet meer zo goed :$
En maar weer mijn neus snuiten, pfff. Ik neem nu wel wat in tegen het gevoel van ziekzijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
28-03-2022 15:20
En maar weer mijn neus snuiten, pfff. Ik neem nu wel wat in tegen het gevoel van ziekzijn.
Ja doen hoor, paracetamol maakt het net wat draaglijker.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
28-03-2022 15:19
Komen jouw katten buiten Zijdehoentje of staat het boompje binnen? Van jou weet ik het niet meer zo goed :$
Maakt niet uit. Mijn katten komen ook buiten.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een leuke foto van mijn grote rode kater 😍 kiekeboe!


Afbeelding
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Wat een knapperd :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
28-03-2022 19:01
Wat een knapperd :heart:
Vind ik nou ook 😉🤗
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zeker een knapperd. Onze rooie kater zat gisteren in het zonnetje ook zo knap te zijn. Katten zijn gewoon heel knap.
Dat is ook waar, je komt zelden een kat tegen die niet knap is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar tips.

Onze kater (16) heeft al 4 jaar schildklier problemen. Met zijn medicatie gaat het op en af. Het gaat steeds een paar weken/maanden goed en dan moet zijn medicatie opgehoogd of verlaagd worden. Gisteren ben ik bij de dierenarts geweest omdat hij zichtbaar niet lekker was en ja hoor weer een slechte bloeduitslag. Zijn schildklier was het dubbele van wat het zou moeten zijn. Hij gaat nu omhoog met zijn medicatie (12,5 felimazole) en hij moet in zijn gewicht ook omhoog.

Wij voeren hem al bij met dagelijks wat gekookte kipfilet (helft van 1 borst) of gekookt witvis. En hij krijgt om de dag een klein beetje kattenmelk. Als we hem vaker of meer kattenmelk geven moet hij braken dus vandaar om de dag maar een klein beetje. Verder krijgt hij brokjes van Royal Canin en dat vullen we altijd aan. Natvoer heeft hij nooit willen eten. Ik zoek nu nog aanvullingen om hem wat op gewicht te krijgen. Heeft iemand een idee wat ik hem nog zou kunnen geven waar hij lekker wat van aankomt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjiraf schreef:
03-04-2022 21:50
Ik ben op zoek naar tips.
Heeft iemand een idee wat ik hem nog zou kunnen geven waar hij lekker wat van aankomt?
Misschien iets gedroogds? Ik heb zelf een voedseldroger waar ik vlees kip en vis in kan drogen.
Schildklierkat is moeilijk, ik heb het een keer meegemaakt. De kattenopvang waar ik wel eens kwam gebruikt de felimazol niet, zij gebruiken een ander humaan middel. Zij beweerden dat de felimazol een afgekeurd middel voor mensen was en eigenlijk ongeschikt voor katten. Het zou mogelijk zijn als het niet lukt de kat in te stellen op de felimazol het humane middel te krijgen maar daar moet je dierenarts daar aan meewerken. Ik kan je voor meer info de naam pben.

Verder is er nog een optie om speciale schildkliervoeding te geven, dat is van Hills.
Verder kregen de oudjes bij mij Viyo drink reinforces. Hierin zitten extra voedingsstoffen zoals bijvoorbeeld kalium. Pets place heeft het vaak wel, anders bestellen.
Anders speciaal calorierijk voer vragen aan de dierenarts?

16 is een behoorlijke leeftijd. Met de schildklierziekte hebben ze vaak ook een onbehandelde hoge bloeddruk en uiteindelijk stort het hele systeem in.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 03-04-2022 22:35
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk is hij een makkelijke eter?
Ik zou wat vettere vissoorten proberen, zalm en makreel bijvoorbeeld (niet gerookt maar verse vis koken).
Kippenpoten koken en dan het vlees en vel van het bot halen en geven.
De dierenarts heeft eventueel ook wel zachtvoer voor katten die aan moeten komen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-04-2022 22:21
Schildklierkat is moeilijk, ik heb het een keer meegemaakt. De kattenopvang waar ik wel eens kwam gebruikt de felimazol niet, zij gebruiken een ander humaan middel. Zij beweerden dat de felimazol een afgekeurd middel voor mensen was en eigenlijk ongeschikt voor katten. Het zou mogelijk zijn als het niet lukt de kat in te stellen op de felimazol het humane middel te krijgen maar daar moet je dierenarts daar aan meewerken. Ik kan je voor meer info de naam pben.

Verder is er nog een optie om speciale schildkliervoeding te geven, dat is van Hills.
Verder kregen de oudjes bij mij Viyo drink reinforces. Hierin zitten extra voedingsstoffen zoals bijvoorbeeld kalium. Pets place heeft het vaak wel, anders bestellen.
Anders speciaal calorierijk voer vragen aan de dierenarts?

16 is een behoorlijke leeftijd. Met de schildklierziekte hebben ze vaak ook een onbehandelde hoge bloeddruk en uiteindelijk stort het hele systeem in.
Ik ben via Google inderdaad ook al een andere naam tegen gekomen. En mocht het straks weer veel slechter met hem gaan dan zal dat eens voorleggen aan de dierenarts.

Speciaal voer gaat helaas denk ik niet. Hij heeft al speciaal voer voor blaasgruis. En het is een hele moeilijke eter dus de kans is groot dat hij dat niet gaat eten.

Zijn bloeddruk is gelukkig nog redelijke oke. Wel hoog maar niet zorgelijk hoog.
Zonnebloem101 schreef:
03-04-2022 22:18
Misschien iets gedroogds? Ik heb zelf een voedseldroger waar ik vlees kip en vis in kan drogen.
Dat lijkt mij een mooi apparaat.
Moeilijk Sjiraf. Het is mij nooit goed gelukt. Wel nog redelijk oud geworden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven