Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik doe het ongeveer net zo als jij zo te lezen. Er zit veel humor in al die verschillende karakters. Zo heb ik een halve Brit die inderdaad heel beleefd vraagt om iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken ook de verschillende karakters!

1 van onze zwart/witjes is de baas in huis. Ze laat iedereen altijd hun ding doen maar als de rooie met het andere zwart/witje aan het bakkeleien is over eten (want daar gaat het uiteindelijk altijd om) en het wordt haar te gek dan grijpt ze even kort en duidelijk in en lopen ze allemaal weer in het gareel. Verder is ze super lief voor allemaal, iedereen wordt door haar gewassen en ze mogen allemaal altijd bij haar in het mandje kruipen.

Andere zwart/witje noemen wij altijd een autist… die kan soms van bijna niks zo overprikkeld raken dat ze al grommend door het huis loopt te verkondigen dat ze naar boven gaat om even rustig te slapen. Als ze dan weer beneden komt is ze weer helemaal de oude. Echt een clowntje is zij.

De rode kater is een rouwdouwer, echt een jongen met bijbehorende jongensstreken. Maar wel super aanhankelijk en lief! En een enorme luiwammes, liever lui dan moe zeg maar… ligt graag bij ons en minstens 1 keer per dag moet ie even naar de baas voor een flinke knuffelsessie incl. baard van mijn man wassen.

Schildpadmeisje is gewoon een engeltje, zo lief! Alle dieren in huis kunnen ook alles van haar hebben, zelfs als ze onder de trap verstopt zit en 1 van de andere katten laat schrikken als ze over de trap voorbij komen worden ze nog niet boos op haar. Onwijs knuffelig, echt een zoetje.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, het lijkt me leuk om hier ook mee te schrijven :-)

Wij hebben één poes, nu negen maanden. Ik vind het leuk om te lezen dat jullie katten allemaal zo'n eigen karakter hebben. De onze is lekker eigenwijs, maar ook super aanhankelijk. Ze laat ons luid en duidelijk weten wat ze wil, en zoekt de hele dag ons gezelschap op, erg gezellig.

Ik ben een paar weken geleden begonnen met samen naar buiten gaan in onze (afgeschermde) tuin. Met het idee dat het weer wel mooi zou blijven... Poes is helemaal enthousiast over het buitenleven, maar die regen vindt ze maar niks :P Ze gaat de hele tijd bij de tuindeur zitten, mag dan even buiten kijken, maar druipt snel af vanwege het natte weer. Hopelijk snel weer een beetje lente.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
08-04-2022 09:42
Ik doe het ongeveer net zo als jij zo te lezen. Er zit veel humor in al die verschillende karakters. Zo heb ik een halve Brit die inderdaad heel beleefd vraagt om iets.
Ja vooral veel humor idd! Ze hebben allemaal ander gedrag/karakter en maniertjes. Dat is zo ontzettend leuk. Moet vaak om ze lachen. En ze geven me ook veel steun :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Hendrikje, herken ook veel van jouw verschillende karaktertjes in huis.

Hoi Pandora, wat leuk dat jullie een katje hebben. Heb je hiervoor ook katten gehad? Vind ook altikd bijzonder dat ze zo goed duidelijk kunnen maken wat ze willen.

De gecastreerde kater heb ik vanochtend naar buiten gelaten..Hij was van half 9 tot half 11 zo'n beetje onafgebroken aan het mauwen en ik kon hem niet troosten of afleiden. Was zo sneu. Hij was al weer goed alert en is ook best dus angstig van zichzelf (kans dat hij onder auto komt is klein dan) en het was rustig op straat..dus ik dacht ga maar lekker naar buiten jongen.
Hij kwam om half 2 weer thuis en heeft rest van de middag geslapen en vanavond is hij nog weer paar uurtjes naar buiten geweest. Ligt nu inmiddels weer tevreden op de grote stoel te slapen :)
Hoi Pandora. Leuk als je mee schrijft.
Ik snap dat je hem naar buiten laat Purple. Uiteindelijk gaf ik ook altijd toe als ik dacht dat het geen kwaad kon. Ze hebben veel te veel energie over.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
09-04-2022 23:56
Ik snap dat je hem naar buiten laat Purple. Uiteindelijk gaf ik ook altijd toe als ik dacht dat het geen kwaad kon. Ze hebben veel te veel energie over.
Ja precies. Hij werd ook zo ongelukkig en ik liet andere katten wel in en uit. Dan stond ie elke keer met zo'n bedrukt gezichtje..En gisteren accepteerde hij dat nog wel, maar vandaag niet meer. Dat was voor mij ook reden om aan te nemen dat hij zich wel weer goed genoeg voelde. Ik ga sowieso veel uit van hun eigen kunnen/behoeftes.

Hij was sinds woensdagavond binnen, donderdag geholpen en dan zaterdag naar buiten. Vind nog aardig netjes haha. Maar heb idd vooral de situatie ingeschat voor hem. Had hem vanavond voor eerst naar buiten willen doen, dat was nog dag te vroeg, maar het is ook niet te doen met zo'n verdrietig mannetje
Het gaat goed dus was een goede keuze. Fijn dat het achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker, daarmee nam ik ook jouw advies ter harte
Alle reacties Link kopieren Quote
PurpleMauve schreef:
10-04-2022 00:32
Ja precies. Hij werd ook zo ongelukkig en ik liet andere katten wel in en uit. Dan stond ie elke keer met zo'n bedrukt gezichtje..En gisteren accepteerde hij dat nog wel, maar vandaag niet meer. Dat was voor mij ook reden om aan te nemen dat hij zich wel weer goed genoeg voelde. Ik ga sowieso veel uit van hun eigen kunnen/behoeftes.

Hij was sinds woensdagavond binnen, donderdag geholpen en dan zaterdag naar buiten. Vind nog aardig netjes haha. Maar heb idd vooral de situatie ingeschat voor hem. Had hem vanavond voor eerst naar buiten willen doen, dat was nog dag te vroeg, maar het is ook niet te doen met zo'n verdrietig mannetje
Heeft ie goed volgehouden! En vaak kun je zelf wel zien of het goed genezen is en of ze het aankunnen. Ik heb nu mijn eerste kater en die liep eigenlijk dezelfde avond al rond te stappen alsof er nooit iets gebeurd was. Toen kwamen ze ook nog niet in de ren buiten dus was makkelijk om hem binnen te houden.

Fijn dat het achter de rug is!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pandora schreef:
09-04-2022 22:49
Hallo allemaal, het lijkt me leuk om hier ook mee te schrijven :-)

Wij hebben één poes, nu negen maanden. Ik vind het leuk om te lezen dat jullie katten allemaal zo'n eigen karakter hebben. De onze is lekker eigenwijs, maar ook super aanhankelijk. Ze laat ons luid en duidelijk weten wat ze wil, en zoekt de hele dag ons gezelschap op, erg gezellig.

Ik ben een paar weken geleden begonnen met samen naar buiten gaan in onze (afgeschermde) tuin. Met het idee dat het weer wel mooi zou blijven... Poes is helemaal enthousiast over het buitenleven, maar die regen vindt ze maar niks :P Ze gaat de hele tijd bij de tuindeur zitten, mag dan even buiten kijken, maar druipt snel af vanwege het natte weer. Hopelijk snel weer een beetje lente.
Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Hier zijn ze ook niet zo dol op regen ondanks dat ze overdekt in een grote kattenren kunnen zitten. Een klein beetje gaat nog maar zodra het harder gaat regenen komen ze allemaal snel naar binnen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
PurpleMauve schreef:
09-04-2022 23:24
Leuk Hendrikje, herken ook veel van jouw verschillende karaktertjes in huis.

Hoi Pandora, wat leuk dat jullie een katje hebben. Heb je hiervoor ook katten gehad? Vind ook altikd bijzonder dat ze zo goed duidelijk kunnen maken wat ze willen.

De gecastreerde kater heb ik vanochtend naar buiten gelaten..Hij was van half 9 tot half 11 zo'n beetje onafgebroken aan het mauwen en ik kon hem niet troosten of afleiden. Was zo sneu. Hij was al weer goed alert en is ook best dus angstig van zichzelf (kans dat hij onder auto komt is klein dan) en het was rustig op straat..dus ik dacht ga maar lekker naar buiten jongen.
Hij kwam om half 2 weer thuis en heeft rest van de middag geslapen en vanavond is hij nog weer paar uurtjes naar buiten geweest. Ligt nu inmiddels weer tevreden op de grote stoel te slapen :)
Hoi PurpleMauve, dit is onze eerste kat samen (van mij en vriend). We hebben allebei als kinderen katten en honden gehad als kind.

Fijn dat jouw kater weer naar buiten kon! Sneu altijd als je dier zich niet zo lekker voelt, maar fijn dat hij weer fit genoeg is om leuke dingen te doen. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
10-04-2022 03:00
Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven. Hier zijn ze ook niet zo dol op regen ondanks dat ze overdekt in een grote kattenren kunnen zitten. Een klein beetje gaat nog maar zodra het harder gaat regenen komen ze allemaal snel naar binnen.
Leuk dat je een kattenren gemaakt hebt voor je katten! Groot voordeel dat ze zelf naar binnen en naar buiten kunnen. Hoe heb je hem ingericht? Kunnen de katten ook de hoogte in bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor speelgoed / vermaak vinden jullie katten trouwens leuk?

Hier zijn hengeltjes met veertjes grote favoriet. :-) En van die speeltunneltjes
pandora wijzigde dit bericht op 10-04-2022 09:33
Reden: toevoeging
10.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
22-09-2021 12:28
Af en toe slepen de volwassen katten muizen aan en omdat de achterdeur openstaat sleept KC ze mee naar binnen om mee te spelen (en te oefenen) denk ik. Er zitten zulke grote tussen dat het volgens mij een soort apart is.
Dat zouden bosmuizen kunnen zijn, die hebben we hier ook. Flinke muizen zijn dat met grote oren ook. Ze zijn een beschermde soort.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
10-04-2022 09:44
Dat zouden bosmuizen kunnen zijn, die hebben we hier ook. Flinke muizen zijn dat met grote oren ook. Ze zijn een beschermde soort.
De laatste tijd niet gezien, meer de veldmuizen maar ik zal er op letten of het rat is of muis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pandora schreef:
10-04-2022 09:31
Leuk dat je een kattenren gemaakt hebt voor je katten! Groot voordeel dat ze zelf naar binnen en naar buiten kunnen. Hoe heb je hem ingericht? Kunnen de katten ook de hoogte in bijvoorbeeld?
Ja we hebben er twee! 1 aan de noordkant met allemaal schappen er in en smallere “loopbruggen” waar ze overheen kunnen lopen. Dit is een wat kleinere ren maar wel hoog en helemaal omgeven door struiken dus hier zitten ze graag naar muisjes, vogeltjes, hommeltjes etc te kijken.

De andere aan de zuidkant is groot en overdekt, hier staat een hele grote houten krabpaal in met meerdere verdiepingen en ligplaatsen. Ik denk dat die 1.80 hoog is. En dan hebben we aan de wanden zelf ook nog (waar dat kon want hier zit ook veel gaas zodat ze van zich af kunnen kijken) planken gemaakt waar ze overheen kunnen lopen en op kunnen liggen. Deze ren zit onder een overkapping waar wij zelf ook veel zitten in de zomer en ik ga zelf ook vaak bij de katten inzitten, er hangt ook een hangstoel in!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
PurpleMauve schreef:
10-04-2022 00:57
Zeker, daarmee nam ik ook jouw advies ter harte
Beetje extra onder toezicht maar ze hebben vooral in deze tijd het buiten zijn echt nodig. Dat blijft in hun systeem zitten ook al zijn ze geholpen.
Ik zie trouwens niet dat bosmuizen beschermd zijn en ook niet bedreigd. https://www.meldpuntongedierte.nl/muize ... /bosmuizen
Neemt niet weg dat het niet leuk is maar aan de andere kant zijn ze daar kat voor en ik ben voor vrij rondlopen als het verkeer het toelaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier had ik het gevonden: https://debestrijdingsbrigade.nl/muizen ... en#bosmuis
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hebben ze in de ren ook weleens muizen gevangen maar sinds we verlichting in de ren hebben is het niet meer voorgekomen.
In ons oude huis wil nog weleens een muis binnenkomen. Wij hebben zo’n muizenval met een klepje op een emmer waar ze in vallen en dan brengen we ze weg naar het bos aan het eind van de straat. Eergisteren zat er een gezinnetje in de emmer, 2 grote muizen en 1 klein baby muisje 😍
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hoe schattig ook, is muis misschien wel het meest gegeten prooidiertje.

Muizen zag ik nog niet in huis dat zou ook heel onverstandig zijn. Ik had veel last van een egel. Die ging via de achterdeur door de berging de keuken in en dan brokjes knabbelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
10-04-2022 11:47
Hoe schattig ook, is muis misschien wel het meest gegeten prooidiertje.

Muizen zag ik nog niet in huis dat zou ook heel onverstandig zijn. Ik had veel last van een egel. Die ging via de achterdeur door de berging de keuken in en dan brokjes knabbelen.
Hahaha ja met 6 katten is huis zou die muis wel super dom zijn om naar binnen te komen.
In onze woonruimte zitten ze niet maar we hebben nog een ouderwets deel, waar vroeger het vee stond en daar komen ze wel. Ook af en toe op de zolder dus dan zetten we de vangemmer daar weer een keer neer en dan hebben we er ook geen last meer van. Vergiftigen of in een muizenval waar ze dood gaan zou ik niet kunnen….
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 10-04-2022 11:59
0.14% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
10-04-2022 10:52
Hier hebben ze in de ren ook weleens muizen gevangen maar sinds we verlichting in de ren hebben is het niet meer voorgekomen.
In ons oude huis wil nog weleens een muis binnenkomen. Wij hebben zo’n muizenval met een klepje op een emmer waar ze in vallen en dan brengen we ze weg naar het bos aan het eind van de straat. Eergisteren zat er een gezinnetje in de emmer, 2 grote muizen en 1 klein baby muisje 😍

Hi Hendrikje, heb je misschien wat meer informatie over de muizenval? Heb je die zelf gemaakt of zijn die zo te koop?
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven