Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2536 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hier gaat het dramatisch. Eerste week ging echt wel ok, maar inmiddels sta ik stijf van de stress. Dat kitten blijft miauwen als hij alleen is, en heeft de afgelopen dagen ook al 5x naast zijn bak geplast. Vriend zit op werk, en gaat veel te laks om met alles in mijn ogen. Die is nu op werk en ik zit met kitten. Ik vond het zo leuk dat hij zou komen maar als ik eerlijk ben baal ik momenteel als een stekker en kan ik echt alleen maar huilen. Sta echt op het punt om hem gewoon terug te geven en tegelijkertijd vind ik dat ook ontzettend sneu voor dat beestje en voelt het ook als falen.
Nadinexxx schreef:
04-08-2025 12:38
Hier gaat het dramatisch. Eerste week ging echt wel ok, maar inmiddels sta ik stijf van de stress. Dat kitten blijft miauwen als hij alleen is, en heeft de afgelopen dagen ook al 5x naast zijn bak geplast. Vriend zit op werk, en gaat veel te laks om met alles in mijn ogen. Die is nu op werk en ik zit met kitten. Ik vond het zo leuk dat hij zou komen maar als ik eerlijk ben baal ik momenteel als een stekker en kan ik echt alleen maar huilen. Sta echt op het punt om hem gewoon terug te geven en tegelijkertijd vind ik dat ook ontzettend sneu voor dat beestje en voelt het ook als falen.
O nee, ging het de eerste week wel altijd goed in de bak?

En is er iets veranderd in de situatie thuis? Dat je vriend bijvoorbeeld vakantie had en dat hij nu voor het eerst weer gaat werken o.i.d.? Of dat er iets is veranderd in de inrichting?
loulou39 schreef:
04-08-2025 13:10
O nee, ging het de eerste week wel altijd goed in de bak?

En is er iets veranderd in de situatie thuis? Dat je vriend bijvoorbeeld vakantie had en dat hij nu voor het eerst weer gaat werken o.i.d.? Of dat er iets is veranderd in de inrichting?
Eerste week ging inderdaad goed. Enige is dat hij nu vaker onze eigen kat heeft gezien. Maar dat zou qua kattenbak niet uit moeten maken want die staat op zijn kitten kamer. Ook niet echt iets in ritmes veranderd. Hij doet het ook ene moment wel goed en andere niet. Poepen vooralsnog wel op de bak.
O, wat naar, Nadine.
Reageert hij misschien op jouw onrust / stress?
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Ook even een update over ons gevonden verrassingskitten, ze doet het heel goed, de antibiotica en oogzalf van de dierenarts slaat goed aan en ze is niet meer snotterig of benauwd, oogjes zijn schoon en zijn nog steeds groen 🧡
Ze is nu ongeveer 10 weken, gegroeid van 780 gram naar 1100 gram, ze is niet meer zo breekbaar en zo speels!
Ze is dol op ballen, apporteert propjes papier, en is het liefst waar wij ook zijn. Dat is meestal buiten, zolang ze ons kan zien verkent ze de omgeving, en ze weet de weg naar huis goed te vinden als er iets engs is. Hond, hark, auto, fiets, toeter, snoeischaar betekent dikke staart en naar binnen.
Ouwe baas en zij slapen buiten wel samen op mijn schoot, naast elkaar, maar binnen nog niet. Ouwe baas is wel steeds meer op zijn gemak gelukkig.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Elisha dat klinkt echt zo zoetig :heart:

Nadine, een kitten is hoe dan ook aanhankelijk en heeft echt een persoons of kat nodig om te acclimatiseren. Er verschilt altijd wel een beetje per kitten maar hier was poezel echt een dramaqueen als ik niet in beeld was de eerste weken van haar leven bij mij. Wat soms wel hielp is dat ik haar in een bench kon plaatsen (met alle voorzieningen) en handdoeken/kleedjes erover heen. Dan kwam ze tot rust en stilte en kon ik even de weg. Zo bouwde ik dat op. Koste idd wat tijd.

Loulou, hoe gaat het vandaag?
Nadinexxx schreef:
04-08-2025 17:00
Eerste week ging inderdaad goed. Enige is dat hij nu vaker onze eigen kat heeft gezien. Maar dat zou qua kattenbak niet uit moeten maken want die staat op zijn kitten kamer. Ook niet echt iets in ritmes veranderd. Hij doet het ook ene moment wel goed en andere niet. Poepen vooralsnog wel op de bak.
Misschien komt het toch door de extra contacten met jouw andere kat.
Dat bedplassen hier was ook na een wat langere confrontatie met mijn katje. En hier staat de kattenbak voor haar ook op een andere kamer, dat maakt niet uit bij een stressreactie schijnt.
MEFunny schreef:
04-08-2025 20:09

Loulou, hoe gaat het vandaag?
Lief dat je het vraagt, hier helaas geen vooruitgang. Nieuwe poesje was stil en heeft veel geslapen, is haar kamer niet uit geweest.
Het hielp ook niet mee dat ik de deuren vaak dicht moest houden omdat ik veel overleg had, dan kan ik ondertussen de katten niet in de gaten houden.

Vanmiddag moest ik ineens met m’n andere katje naar de dierenarts, dus het was niet echt een fijne dag. En morgen moet ik naar kantoor omdat ik veel afspraken heb, en omdat er collega’s die op vakantie zijn. Ik had ze beiden graag in de gaten gehouden, en aandacht gegeven, en weer een stapje vooruit maken, maar dat gaat allebei morgen niet.

@Elisha, jouw berichtje vrolijkt me op, wat een lieverdjes heb je toch 😃💕
Nadinexxx schreef:
04-08-2025 12:38
Natuurlijk voelt het kitten zich alleen, hij is ook alleen. Hij komt uit een nest met mama en nu ineens helemaal alleen. Dit is ook precies waarom veel stichtingen en asielen kittens niet alleen plaatsen. Het is gewoon heel zielig. Het emotionele gevoel herken ik overigens wel, ik had dat ook toen mijn twee kittens kwamen, het schijnt niet ongewoon te zijn, een soort puppyblues (google maar eens) maar dan bij katten. Ik zou serieus overwegen er een kleintje bij te zetten. Dan hebben ze stel aan elkaar en kunnen heerlijk samen spelen als jullie werken of iets.
MEFunny schreef:
04-08-2025 20:09

Nadine, een kitten is hoe dan ook aanhankelijk en heeft echt een persoons of kat nodig om te acclimatiseren. Er verschilt altijd wel een beetje per kitten maar hier was poezel echt een dramaqueen als ik niet in beeld was de eerste weken van haar leven bij mij. Wat soms wel hielp is dat ik haar in een bench kon plaatsen (met alle voorzieningen) en handdoeken/kleedjes erover heen. Dan kwam ze tot rust en stilte en kon ik even de weg. Zo bouwde ik dat op. Koste idd wat tijd.
Dit is een goede tip. Ik hoop dat het inderdaad reageren op mijn stress of onrust was. Ik ben gisteren gevlucht om tot rust te komen. Vriend zegt dat het nu goed gaat. Voor zolang het duurt natuurlijk, maar het biedt hoop.

@ikbenhetzozat: we hebben een andere kat waar hij mee kan spelen op termijn. Dat is ook voor onze oudere kat de reden van een kitten geweest, zodat hij minder alleen zou zijn. Hij heeft zn hele leven samengewoond met andere katten.
Nadinexxx schreef:
05-08-2025 18:45
Dit is een goede tip. Ik hoop dat het inderdaad reageren op mijn stress of onrust was. Ik ben gisteren gevlucht om tot rust te komen. Vriend zegt dat het nu goed gaat. Voor zolang het duurt natuurlijk, maar het biedt hoop.

@ikbenhetzozat: we hebben een andere kat waar hij mee kan spelen op termijn. Dat is ook voor onze oudere kat de reden van een kitten geweest, zodat hij minder alleen zou zijn. Hij heeft zn hele leven samengewoond met andere katten.
Ik snap die gedachtengang, ik had dat destijds precies zo. Maar het leeftijdsverschil tussen beide is waarschijnlijk te groot waardoor ze niet aan elkaars behoefte kunnen voldoen. En het "op termijn", daar heb je nu helaas niks aan. Op dit moment is die band er gewoon niet en of die er ooit gaat komen is afwachten. Ik heb voor precies dezelfde reden gekozen voor twee kittens. Mijn kat was ook nooit alleen geweest, altijd met anderen. Nog steeds is hij supersociaal naar andere volwassen katten, de kittens echter, hij vind ze wel interessant maar het verschil inbehoefte is te groot. Hij wil andere dingen dan de kittens. Inmiddels zijn de kittens bijna 9 maanden. Ik ben blij dat ik gekozen heb voor twee. Want ik had het anders ook niet goed zien komen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven