Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2460 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hier trouwens ook al een bejaarde ex-zwerver in huis, hij kan in en uit lopen naar wens, als we thuis zijn, zijn de deuren open en anders via drie kattenluikjes.

Introductie van de kleine direct gedaan, we hebben niet de mogelijkheid ze apart, of überhaupt binnen te houden.
Reismandje laten besnuffelen, al snel mandje open gedaan. Oude baas moest er de eerste dagen niets van weten, was ook chagrijnig en ging vaak weer naar buiten, maar inmiddels begroeten ze elkaar met de neusjes, lopen ze naast elkaar, eten samen (hoewel zij liever zijn brokken eet dan haar kittenbrokjes, dus dat is wel opletten) en slapen ze soms naast elkaar.

Kleine snapt de kattenluikjes nog niet, denk ook niet dat ze al sterk genoeg is om die open te kunnen doen.

Beide katten zijn daar waar wij ook zijn, ik geniet hier heel erg van.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
loulou39 schreef:
28-07-2025 18:35
Op de hoeveelste dag hebben jullie dat gedaan?
Ik heb dit katje gisteren opgehaald, en weet niet zo goed wanneer ik moet beginnen.

Ik weet wel dat ik ze meteen bij elkaar wil laten kijken en niet van kamer wissel etc.
Wij hebben ze op dag 1 volledig apart gehouden maar wel geur doekjes neergelegd, op dag 2 af en toe van kamer gewisseld zodat ze aan de geuren konden wennen. Dag 3 hebben we ze door 'tralies' laten zien(kitten in reismand). En gisteren op dag 4 de eerste echte ontmoeting, maar dat is 2x 10minuutjes geweest. De oude kat had er toen genoeg van. Vandaag gaan we op opbouwen. Langer en vaker. Ik doe het liever langzaam omdat ik gewoon echt geen gestresste katten wil.

Maar het denk ik beetje afhankelijk van hoe ze op elkaar reageren. Hoe is jouw andere kat met andere katten bijv? Denk dat ik sowieso zou wachten tot nieuwe wat meer op zn gemak is.
Morgen met poes Sem naar de dierenarts. Volgende maand wordt zij 14. Het weekend lag zij naast mij op de bank en ik aaide haar buikje.
Ongeveer halverwege haar voor en achterpoot aan de rechterzijde zit een rond bultje van ongeveer 1 cm doorsnee op haar ribbenkast. Het bultje is hard en ik kan het niet bewegen.
Het doet denk ik geen pijn wat ik mag er gewoon aankomen.
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
Strelizia schreef:
29-07-2025 11:36
Morgen met poes Sem naar de dierenarts. Volgende maand wordt zij 14. Het weekend lag zij naast mij op de bank en ik aaide haar buikje.
Ongeveer halverwege haar voor en achterpoot aan de rechterzijde zit een rond bultje van ongeveer 1 cm doorsnee op haar ribbenkast. Het bultje is hard en ik kan het niet bewegen.
Het doet denk ik geen pijn wat ik mag er gewoon aankomen.
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is.
Ik hoop met jullie mee!
Succes!
Dank je wel! Ik laat morgen wel even horen hoe het is gegaan.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
...
strelizia wijzigde dit bericht op 29-07-2025 18:37
Reden: 1x is genoeg
96.88% gewijzigd
...
strelizia wijzigde dit bericht op 29-07-2025 18:38
96.88% gewijzigd
...
strelizia wijzigde dit bericht op 29-07-2025 18:37
96.88% gewijzigd
Strelizia schreef:
29-07-2025 18:35
Dank je wel! Ik laat morgen wel even horen hoe het is gegaan.
Graag!
Caribic_ schreef:
28-07-2025 12:02
Ooh wat sneu sun.lover :cry: sterkte, hopelijk knapt hij snel weer op!
Hij heeft onderzoeken gehad waaronder een echo. Ze denken toch aan een infectie. Hij is begonnen met antibiotica, eetlustopwekkers en pijnstilling.
Hij eet sinds we weer thuis zijn weer regelmatig een paar hapjes brokjes en loopt, wel nog wat wankel, rond. Hij heeft vanavond ook 2 x op schoot gezeten. Ik hoop zo dat hij morgen ook zo, of zelfs wat beter, is.
Kleine poes houdt hem goed in de gaten en is enorm lief en zorgzaam naar hem.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven