Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1865 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
01-01-2023 22:41
Heb jij geen revalidatie gehad in een revalidatiecentrum? Wat vervelend dat je slechter bent gaan slapen.

Mij is verteld dat fietsen het minst belastend is maar lopen lukt nu ook weer beter.
Nee, heb nu 4 maanden fysio gehad. Dat is schijnbaar het beleid bij een gebroken rug?
Ja het slapen breekt mij echt enorm op af en toe. Fietsen gaat nog helemaal niet zo goed vanwege het gebroken stuitje. Doe het af en toe wel bij fysiotherapie maar dan in de wielrenhouding zodat het stuitje wat ontlast wordt maar dat kan ik dan weer niet lang volhouden vanwege mijn rug.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
01-01-2023 22:46
Nee, heb nu 4 maanden fysio gehad. Dat is schijnbaar het beleid bij een gebroken rug?
Ja het slapen breekt mij echt enorm op af en toe. Fietsen gaat nog helemaal niet zo goed vanwege het gebroken stuitje. Doe het af en toe wel bij fysiotherapie maar dan in de wielrenhouding zodat het stuitje wat ontlast wordt maar dat kan ik dan weer niet lang volhouden vanwege mijn rug.
Och ja fietsen kan ook niet met dat stuitje. Wel heftig dat je meerdere breuken had bij zo’n val naar achteren. Slaat ook nergens op eigenlijk. Als je nou van het paard was gevallen.
Een vrouw bij mij in de buurt was net als ik van de trap gevallen had oa een wervelbreuk en is toen opgenomen in een revalidatiecentrum voor een maand of drie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf hier vanaf ook mee, ik heb 3 katten waar ik mijn handen vol aan heb 😂 Denk nooit oooo gezellig 3 kittens, dat dacht ik dus 😂 Inmiddels zijn ze 3,5 en worden ze wat rustiger, ze hangen niet meer in de gordijnen en gaan nu overdag naar buiten en als ze binnenkomen slapen ze. (Tot het tijd is om te eten )
Catootje schreef:
02-01-2023 10:21
Ik schrijf hier vanaf ook mee, ik heb 3 katten waar ik mijn handen vol aan heb 😂 Denk nooit oooo gezellig 3 kittens, dat dacht ik dus 😂 Inmiddels zijn ze 3,5 en worden ze wat rustiger, ze hangen niet meer in de gordijnen en gaan nu overdag naar buiten en als ze binnenkomen slapen ze. (Tot het tijd is om te eten )
Wat leuk! Zijn ze familie van elkaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
02-01-2023 10:42
Wat leuk! Zijn ze familie van elkaar?
3 zusjes inderdaad
Catootje schreef:
02-01-2023 19:35
3 zusjes inderdaad
Ze hebben vast heel veel aan elkaar. Fijn dat ze zo samen kunnen opgroeien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Catootje schreef:
02-01-2023 10:21
Ik schrijf hier vanaf ook mee, ik heb 3 katten waar ik mijn handen vol aan heb 😂 Denk nooit oooo gezellig 3 kittens, dat dacht ik dus 😂 Inmiddels zijn ze 3,5 en worden ze wat rustiger, ze hangen niet meer in de gordijnen en gaan nu overdag naar buiten en als ze binnenkomen slapen ze. (Tot het tijd is om te eten )
Welkom! Wat leuk dat je 3 zusjes hebt. Ik heb twee zusjes en een zus en broer. De zusjes hebben ook heel veel in de gordijnen gehangen, de broer en zus niet 1 keer. Kan zo verschillen!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me hier ook in aansluiting op mijn topic over waterfonteinen voor katten.
Ik heb 1 kater van 7 maanden, Simba* en die krijgt vanavond een waterfontein, benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik zal het iig laten weten en heb ook zin om hier te posten.
Niet iedereen zit op mijn kattenpraat te wachten. :)

Vandaag bij de ah ''Reisverslag van een kat gekocht" voor 6 euro.
Iemand dat al gelezen ?
Zo ziet ie* er ongeveer uit:
https://i.pinimg.com/originals/33/fe/6b ... 7ef3f8.jpg
Ik wil graag zelf plaatjes kunnen plakken maar ik weet niet hoe ik dat moet regelen / doen.
Als ik dat weet post ik hem zelf hier wel eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom! Hier zitten we heel erg op kattenpraat te wachten, dat vinden we heel erg leuk!
7 maanden, nog lekker jong. Is hij al gecastreerd? Ben benieuwd wat hij van de waterfontein gaat vinden.

Plaatjes kun je makkelijk (vind ik) plakken via postimages.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Hier een update van de kat uit een asiel. Die is er inmiddels :). Ik keek steeds op baas zoekt kat. Maar toen ik wat aan het internetten was, kwam ik toevallig op een site van zwerfdieren terecht en daar zag ik een leuke kat. Een kater. Het was het wijze koppie denk ik. Met de manier waarop hij in z'n kooitje was gefotografeerd. Leeftijd is onduidelijk, die is geschat. Ik weet niet goed waarom, maar afspraak gemaakt, wezen kijken en ja gezegd. Ondanks dat ie erg bang was en megaklik van zijn kant was er niet haha. Nog wel even bij een ander poesje wezen kijken maar gevoel was toch minder. En tja, waarom besluit je die ene poes mee te nemen he, weet het nog niet precies.

Een week later de kat opgehaald. Het reismandje vond hij vreselijk, hij rook vreselijk, ik dacht dat hij had gepoept van de stress. Maar dat had hij achteraf toch niet gedaan. Losgelaten in een kleine ruimte met de kattenbak erbij en vanaf dat moment alles maar een beetje aangekeken. Hij verstopte zich in kleinste hoekje, nog steeds eigenlijk wel als ik er ben, maar durft toch steeds ietsjes meer. Ik ben nog wel het engst in de kamer geloof ik :roll:. Dus aaien of kroelen is er nog niet bij. Ik wil zijn tempo aanhouden. Hij doet alles goed, goed eten, goed drinken en goed op de bak. Hij is heel bescheiden. Al wél s nachts op de plaid op de bank betrapt haha. Heel bang lijkt hij dan niet te zijn want hij bleef rustig zitten. Ik hoop dat hij mij nog wat leuker gaat vinden :cat:.

Helaas is er toch iets mis gegaan. Ik wilde overgaan op ander kattengrit. Houtkorrels. Dat gemengd met het oude grit om te wennen maar dat pikte meneer niet. Vond een klein drolletje op het kleed en hij heeft geplast op plaid op de bank. Oef..Niet boos geworden en schoongemaakt. Hopelijk gaat de geur eruit.. :clown: Nu gebruikt hij gelukkig weer de bak en hopelijk was het eenmalig! Weten jullie wanneer ik opnieuw ander grit kan proberen? Van de houtkorrels blijf ik dan maar weg maar grit dat ik dichterbij kan kopen en dat ook milieuvriendelijk is, zou wel fijn zijn.
Katten houden in elk geval niet van verandering Lisa dus kies vooral iets wat zoveel mogelijk lijkt op wat hij gewend is.
Bij angstige katten helpt behalve lekkere hapjes goed om je zo klein mogelijk te maken, bijvoorbeeld te gaan liggen.

Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.
De jongste kater hier zal als hij thuiskomt zwaar teleurgesteld zijn vrees ik. Ik wil namelijk stoppen met het (zijn) aquarium en dat is toch wel een lekker warme plek om bovenop te liggen en altijd iets te doen. Beetje hengelen en een slokje drinken op zijn tijd. Vanavond zijn de meeste visjes en garnalen opgehaald alleen is het niet gelukt het minispul te vangen. Zodra dat gelukt is gaat hij helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bestel mijn kattengrit vaak bij Zooplus, ook het eten trouwens. De brokken die ze eten verkopen ze maar in heel weinig winkels en niet 1 hier in de buurt. Dus het grit bestel ik dan mee. Natuurlijk kattengrit van Greenwoods, van plantenvezels. Heel fijn spul, vormt goede klonten die je zelfs door het toilet mag spoelen. (Doe ik niet want plasklonten van 4 katten doorspoelen is wat veel lijkt mij.)
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-01-2023 19:46
De jongste kater hier zal als hij thuiskomt zwaar teleurgesteld zijn vrees ik. Ik wil namelijk stoppen met het (zijn) aquarium en dat is toch wel een lekker warme plek om bovenop te liggen en altijd iets te doen. Beetje hengelen en een slokje drinken op zijn tijd. Vanavond zijn de meeste visjes en garnalen opgehaald alleen is het niet gelukt het minispul te vangen. Zodra dat gelukt is gaat hij helemaal weg.
Oh dat zal ie inderdaad heel jammer vinden… doe je het vanwege energiekosten weg of een andere reden?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisa67, probeer eens om een tweede kattenbak neer te zetten met jouw houtkorrels grit, katten zijn kieskeurig, een schone bak is fijner.
Wat ik gedaan heb met veranderen van grit is, de bak met het oude grit niet zo vaak verschonen, de bak met het nieuwe grit was dan schoon en wel nieuw maar schoon.

Als je als kat de keus hebt even lekker te 'zitten' in een schone bak of naast je oude poep te moeten gaan graven. Meeste katten kiezen voor de schone bak.

Zeggende dat mijn katten HATEN houtkorrels, de bak met de houtkorrels bleef brandschoon, de ander twee bakken hoe 'vies' ook wek gebruikt.
Als de kat gelukkig is ben ik het ook, dan maar de kattenbakkorrels die zij prefereren. :worship:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Hendrikje106 schreef:
03-01-2023 20:23
Oh dat zal ie inderdaad heel jammer vinden… doe je het vanwege energiekosten weg of een andere reden?
Ik was zelf niet meer zo enthousiast ( al sluit ik niet uit dat ik ooit weer ga opstarten) was alleen nog weg van een van mijn ancistrus algeneters. Maar die laatste heeft geen herinneringen aan mij en kan ergens anders fijn verder leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie weten nog wel eens wat, nou ja dat hoop ik. Zoals ik eerder zei heb ik 3 katten, 3 zusjes. 2 daarvan gebruiken de bak zoals het hoort maar nr 3 gaat in de bak en “vergeet” te draaien en dus liggen de drollen precies voor de bak ipv erin. Ik heb 2 bakken staan en 3 katten en dat gaat verder goed, gebruikte eerder houtkorrels maar dan werd er vaak geplast op de deurmat, nu gebruik ik klonterende korrels en gaat het goed. Maar waarom draait de ene kat zich niet om. (Bakken zijn natuurlijk schoon)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
03-01-2023 18:09
Welkom! Hier zitten we heel erg op kattenpraat te wachten, dat vinden we heel erg leuk!
7 maanden, nog lekker jong. Is hij al gecastreerd? Ben benieuwd wat hij van de waterfontein gaat vinden.

Plaatjes kun je makkelijk (vind ik) plakken via postimages.
Ik ga eens kijken naar postimages.
Hij sproeit ( nog ) niet in huis, misschien op het platte stuk dak waar hij veilig buiten kan lopen dus hij is nog niet gecastreerd. Hij komt ook nog niet zelfstandig in de buitenwereld en tot dan vind ik het niet nodig tenzij ik er zelf last van krijg.
Nou, hij liep er eerst een paar keer omheen, deed onderzoek met zijn pootjes maar na een paar uur dronk hij er met plezier aan.
Wel nog ook een ander waterbakje erbij voor de zekerheid. Trots op hem.
Gisteren ontdekte hij ook dieren op tv, zo grappig.
Maar hij ekte niet, wel achter het raam als ie vogels ziet.
Ekken jullie katten ook ?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
03-01-2023 19:40
Katten houden in elk geval niet van verandering Lisa dus kies vooral iets wat zoveel mogelijk lijkt op wat hij gewend is.
Bij angstige katten helpt behalve lekkere hapjes goed om je zo klein mogelijk te maken, bijvoorbeeld te gaan liggen.

Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.
Ik heb schijnbaar geluk met Simba en grit, ik gebruik ah huismerk, aldi huismerk en soms action grit en hij vindt het allemaal prima.
Ook met eten is hij niet lastig, wel luxe paardje. Ik geef normaal Purina Sensations < 1 jaar, dat kon ik niet vinden dus kocht ik Perfect Fit voor onder de 1 jaar, dubbel zo duur. En wat vindt meneer dat lekker..... Maar nu eet ie toch ook weer Purina, in het begin krakend met zijn tanden. Leven met katten is echt grappig.

Ik heb een ander issue in het leven met de kater. Toen ik hem kreeg woonde mijn zoon op kamers en had ik met Simba een routine opgebouwd die heel goed werkte. Tot zoon weer thuis kwam wonen en nu ook sommige dagen al om 7 uur naar het werk gaat, is die routine niet meer zo goed hand te haven, niet dat zoon daar verantwoordelijk voor is, die mag natuurlijk wel zijn ding doen.
Hoe doen anderen dat als in een huishouden meer mensen een eigen routine hebben ? Went de kat hieraan ? Als het niet zo is, is dat ook geen drama. Het was alleen wat makkelijker toen ik alleen met hem was, daarentegen is het ook leuk hem met zoon een band te zien opbouwen dus eigenlijk is het ook wel oke.
Alle reacties Link kopieren Quote
whateverever schreef:
04-01-2023 10:23
Ik ga eens kijken naar postimages.
Hij sproeit ( nog ) niet in huis, misschien op het platte stuk dak waar hij veilig buiten kan lopen dus hij is nog niet gecastreerd. Hij komt ook nog niet zelfstandig in de buitenwereld en tot dan vind ik het niet nodig tenzij ik er zelf last van krijg.
Nou, hij liep er eerst een paar keer omheen, deed onderzoek met zijn pootjes maar na een paar uur dronk hij er met plezier aan.
Wel nog ook een ander waterbakje erbij voor de zekerheid. Trots op hem.
Gisteren ontdekte hij ook dieren op tv, zo grappig.
Maar hij ekte niet, wel achter het raam als ie vogels ziet.
Ekken jullie katten ook ?
Het sproeien kun je echt beter voor zijn hoor. Zodra ze eenmaal sproeien is dat niet 123 verholpen door ze dan alsnog te castreren helaas.

Bij mij kwebbelen er 2 wel en 2 niet. De zusjes allebei wel en de broer en zus niet, de kater blaast wel als hij een vreemde kat ziet 😂 zijn zusje (een schildpadje) is overigens wel heel vocaal maar dan naar ons, die kletst wat af de hele dag 😍
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
04-01-2023 10:45
Het sproeien kun je echt beter voor zijn hoor. Zodra ze eenmaal sproeien is dat niet 123 verholpen door ze dan alsnog te castreren helaas.

Bij mij kwebbelen er 2 wel en 2 niet. De zusjes allebei wel en de broer en zus niet, de kater blaast wel als hij een vreemde kat ziet 😂 zijn zusje (een schildpadje) is overigens wel heel vocaal maar dan naar ons, die kletst wat af de hele dag 😍
Ik wil het ook wel doen nu ik even meer tijd heb, door de bedrijfsvakantie.
Ik vind het niet fijn hem te opereren als ik geen tijd heb voor hem te zorgen na de operatie.
Je ben niet de eerste die dat zegt. :)

Hij ekt als een malle in het keukenraam als hij eksters en kraaien ziet vliegen en laatst een vlucht ganzen.
Buiten kijkt ie alleen naar vogels, zo veel durft ie ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
whateverever schreef:
04-01-2023 11:07
Ik wil het ook wel doen nu ik even meer tijd heb, door de bedrijfsvakantie.
Ik vind het niet fijn hem te opereren als ik geen tijd heb voor hem te zorgen na de operatie.
Je ben niet de eerste die dat zegt. :)

Hij ekt als een malle in het keukenraam als hij eksters en kraaien ziet vliegen en laatst een vlucht ganzen.
Buiten kijkt ie alleen naar vogels, zo veel durft ie ook niet.
Mijn ervaring met het castreren van onze kater was heel goed, ik had het op een vrijdag gepland ook ivm nazorg en zijn zusje die ook meteen gecastreerd werd.
Zijn zusje kwam nog een beetje high thuis maar hij liep meteen weer rond te huppelen alsof ie nooit weggeweest was en hij ook niet net gecastreerd was 😂 ik heb echt totaal niks aan hem gemerkt, het was dat ik kon zien dat zijn ballen er niet meer zaten en er twee minuscule sneetjes zaten maar anders had ik niet geloofd dat hij ook werkelijk geopereerd was.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is idd weinig nazorg.
Ik ben volgens mijn zoon ook te bezorgd om dat soort dingen.
Ik ga toch maar 1 dezer dagen een afspraak maken dan.
Is zijn gedrag erg veranderd ?
Worden ze echt veel rustiger ?

Wat ik al postte over de 2 routines in combinatie met mijn snuggere kater, hij kiest uit beiden wat hij fijn vindt maar dat is niet altijd wat wij leuk vinden natuurlijk. Maar wat ik ook al zei, het is ook wel weer entertaining en teken ervan dat ie slim is, dus we vinden het eigenlijk stiekem niet erg genoeg om er veel aan te doen of zelfs wel leuk, wat hij doorheeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn gedrag is niet erg veranderd, nog steeds even ondeugend en een boefje. Echt een jongen. Hij werd pas wat rustiger vanaf dat hij ongeveer twee was. Maar hij speelt nog steeds graag hoor, slaapt alleen iets meer.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven