Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-09-2018 11:53
Whatever. Ik zie wel hoe het loopt. Het komt wel goed.
Whatever? Ik was wel benieuwd naar de redenen maar laat dan maar hoor.
Ik wens je er succes mee, hopelijk loopt er geen buur(t)kat vlakbij als je poes voor het eerst krols wordt...
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Wat zijn dat voor achterhaalde theorieën van de dierenartsen?
Ik zou er bij 5 maanden rustig een leugen tegen aan gooien als ze vast houden aan hun theorie.
Calamitycat schreef:
23-09-2018 11:30
Lovako, wat fijn dat je een nachtje thuis hebt geslapen en dan ook nog wel met een poes bovenop je. Heerlijk :)

Madrid, jammer dat je vakantie niet leuk was :hug: Maar dat je dan zo enthousiast begroet wordt door je kat bij thuiskomst is dan wel weer heel leuk en verzacht het rotgevoel van je mislukte vakantie hopelijk een beetje.

Hier blijft het kattenluik dicht op oudejaarsdag, al jaren. Ik woon nogal landelijk dus heel veel vuurwerk wordt er hier gelukkig niet afgestoken maar toch wil ik het risico niet nemen. 's Ochtends vroeg laat ik ze nog even naar buiten maar als ze dan binnenkomen is het binnen blijven tot halverwege nieuwjaarsdag. Ze zijn eraan gewend inmiddels. Ik blijf altijd thuis met oud en nieuw, wil lekker bij de katten zijn en binnen maken we het dan gewoon gezellig met z'n viertjes.

Ik zou je kat maar lekker binnen houden, is veel rustiger ook voor jezelf. En mocht hij gaan zeuren om naar buiten te willen dan gewoon negeren, dat werkt echt het beste. Je doet het voor zijn eigen bestwil ook al snapt hij dat waarschijnlijk niet :)
Ja precies, dat voelt ook fijner. Hij gaat geheid zeiken dan maar dat is dan jammer voor hem. Liever veilig en mopperend dan straks een staart of poot missen ( of erger ). Mijn moeder's vriend had me uitgenodigd bij hem thuis om daar oud en nieuw te vieren maar mijn moeder, die me goed kent wist meteen al dat ik nooit de deur uit zou gaan.
Ook als ik Jaime niet had gehad. Ik heb zo'n intense hekel aan die hele feestdag, al vanaf jongs af aan. Denk dat ik hem inderdaad gewoon s'ochtends even laat luchten maar daarna naar binnen trek. Hij gaat toch nooit ver en dit is een redelijk rustige straat met vuurwerk (tenminste vorig jaar wel). Wat fijn dat jij lekker landelijk woont en dus weinig last hebt van het vuurwerk. Lijkt me heerlijk.

Ja de vakantie viel tegen, maar dat kan ook door mijn depressie komen. Of gewoon het feit dat ik in hetzelfde hotel zat als vorige keer maar er nu van alles was veranderd ( het ontbijt was ineens super slecht, ik zat in een slechte kamer zonder airco, de eigenaar leek wel constant stoned ipv gezellig zoals vorig keer ) en het daarom enorm tegenviel. Maar de stad was ook veranderd. Of misschien lag het wel gewoon aan mij. Al hoorde ik andere hotelgasten er ook over klagen.
Ach ja ik heb geld bespaard door niets te doen en ben tot rust gekomen.
En toen ik mijn lieve mannetje weer zag was ik echt zo blij. En hij ook. Dat was zo fijn. In November gaan mijn moeder en ik nog een nachtje weg, misschien twee maar daarna blijf ik lekker bij hem.

De buren hadden ook goed voor hem gezorgd dus had ze een doosje merci gegeven.

Hoe vaak ontvlooien jullie je katten trouwens als ze buiten komen? Ik doe het elke maand nu het vochtiger word buiten. Dat moet toch ook? Ik lees nogal verwarrende berichten op internet namelijk. Ontwormen heb ik al gedaan en moet over anderhalve maand weer, wordt lachen met die tabletjes. Dat vond hij niet leuk. Mijn moeder en ik moesten dat echt samen doen want ineens was hij een monstertje eerste klas. De reismand in naar de DA vind hij helemaal niet erg maar die pillen. Hopen dat hij nooit iets krijgt waarbij hij elke dag zo'n pil moet slikken.

Oh en Lovako, sterkte ermee! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! :redrose:
Ontvlooien ontwormen en buiten katten weet dat mijn ouders het ook iedere maand doen maar je zou ook een vlooien kam kunnen aanschaffen en pas gaan behandelen als het zover is.
Hier komen ze niet verder dan een afgezet balkon dus ontworm 2 keer per jaar in het voor en na jaar.

Oud en nieuw blijft een lastige met katten ik verwen ze extra en hoop op het beste altijd. Blijf ook altijd thuis ben 1 keer weg geweest heb mij nog nooit zo eenzaam gevoeld en schuldig naar de katten.
mijn kat reageert beetje apart op O&N, het ene jaar slaapt hij erdoor heen en het andere jaar verstopt hij zich in de badkamer.
zorg wel dat zijn eten er is en de bak dicht bij.

ik doe de pillen door het natvoer, merkt hij niet eens, ontvlooien vind meneer niet zo leuk omdat hij dan 2uur niet geaaid mag worden :hihi:

kennen jullie trouwens dat programma : My cat from hell?

ik kijk het wel is op de sportschool, gaat dus over katten die problemen hebben, gister was er een aflevering over een asiel in L.A die kittens opvangt die eigenlijk worden afgemaakt omdat er teveel zijn en de meeste asiels kunnen het niet aan.
deze had er 50 teveel dus de presentator ging samen met een vriendin (de kitten lady) 50 kittens naar een ander opvang in een andere staat brengen waar ze een huisje konden krijgen.

:heart:

vond ze zoo schattig wilde ze liefst allemaal hebben haha :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
24-09-2018 10:02
mijn kat reageert beetje apart op O&N, het ene jaar slaapt hij erdoor heen en het andere jaar verstopt hij zich in de badkamer.
zorg wel dat zijn eten er is en de bak dicht bij.

ik doe de pillen door het natvoer, merkt hij niet eens, ontvlooien vind meneer niet zo leuk omdat hij dan 2uur niet geaaid mag worden :hihi:

kennen jullie trouwens dat programma : My cat from hell?

ik kijk het wel is op de sportschool, gaat dus over katten die problemen hebben, gister was er een aflevering over een asiel in L.A die kittens opvangt die eigenlijk worden afgemaakt omdat er teveel zijn en de meeste asiels kunnen het niet aan.
deze had er 50 teveel dus de presentator ging samen met een vriendin (de kitten lady) 50 kittens naar een ander opvang in een andere staat brengen waar ze een huisje konden krijgen.

:heart:

vond ze zoo schattig wilde ze liefst allemaal hebben haha :hihi:
Kitten Lady! Ik volg haar op YouTube. Die aflevering samen met Jackson Galaxy wilde ik ook al zien. Was het op een bepaald kanaal?

Qua oud en nieuw kan ik de grote alleen laten met wat lichten aan. Het doet haar allemaal weinig.
Maar de kleine heeft dat natuurlijk nog nooit meegemaakt. Ik blijf dus thuis en nodig misschien wel familie uit.

Met ontvlooien en ontwormen zit ik respectievelijk op een maandelijks en een 3 maandelijks schema. De kleine moet nog maandelijks ontwormt, maar die gaat dan ook op 3 maanden.
Grote gaat naar buiten en vangt/eet ook muizen. Kleine zal ook naar buiten gaan en lijkt al een aardig jagersinstinct te hebben (dat wiebelend kontje voordat ze op een speeltje springt :heart: )
Ik gebruikt iets wat ook tegen teken helpt.

Morgen weer aan het werk na twee weken thuis met de katjes :O
pimpom wijzigde dit bericht op 24-09-2018 11:54
0.08% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Madrid87 schreef:
24-09-2018 08:04

(...) Ontwormen heb ik al gedaan en moet over anderhalve maand weer, wordt lachen met die tabletjes. Dat vond hij niet leuk. Mijn moeder en ik moesten dat echt samen doen want ineens was hij een monstertje eerste klas. De reismand in naar de DA vind hij helemaal niet erg maar die pillen. Hopen dat hij nooit iets krijgt waarbij hij elke dag zo'n pil moet slikken.

Oh en Lovako, sterkte ermee! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! :redrose:
Wat hier werkt is het tabletje door het midden (ik gebruikt milbemax) en verstoppen in Vitakraft Cat Yums. Dat is een hele zachte lekkernij waar je een klein stukje van kan afhalen en die je om dat halve tabletje kunt kneden.
Wonder boven wonder gaat dat goed!
De kleine trapte er ook in ;-D
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
24-09-2018 11:45
Kitten Lady! Ik volg haar op YouTube. Die aflevering samen met Jackson Galaxy wilde ik ook al zien. Was het op een bepaald kanaal?

Qua oud en nieuw kan ik de grote alleen laten met wat lichten aan. Het doet haar allemaal weinig.
Maar de kleine heeft dat natuurlijk nog nooit meegemaakt. Ik blijf dus thuis en nodig misschien wel familie uit.

Met ontvlooien en ontwormen zit ik respectievelijk op een maandelijks en een 3 maandelijks schema. De kleine moet nog maandelijks ontwormt, maar die gaat dan ook op 3 maanden.
Grote gaat naar buiten en vangt/eet ook muizen. Kleine zal ook naar buiten gaan en lijkt al een aardig jagersinstinct te hebben (dat wiebelend kontje voordat ze op een speeltje springt :heart: )
Ik gebruikt iets wat ook tegen teken helpt.

Morgen weer aan het werk na twee weken thuis met de katjes :O
klopt, was op TLC maar heb ook gehoord dat het wel is op Discovery channel is.
iones schreef:
23-09-2018 11:53
Whatever. Ik zie wel hoe het loopt. Het komt wel goed.
Straks zit je met een nestje. Broer heeft er echt geen moeite mee om zus te bezwangeren hoor.
Hier ooit een poes gehad die ongemerkt krols was tussen 5-6 maanden. Tijdens de castratie was ze zwanger.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jaaa, wat een goed initiatief dit topic! Ik kom ook meekletsen.

Ik heb 2 heerlijke mannetjes:
Jack, cyperse htk, 3 jaar en Jos, kruising oosterse korthaar/htk (met alle karaktertrekken van een oosterse), 1 jaar.
Vergeet dit topic steeds helaas.

Wij hebben onze rode dame pas een paar weken en we weten niet hoe ze reageert op vuurwerk. Daarom hebben we besloten dit jaar gewoon thuis te blijven met oud en nieuw.
En ik heb bij een kringloopwinkel zeker 40 kleine knuffelbeertjes gekocht met een hanghaakje. Op ali heb ik mini kerstmutsjes besteld en die ga ik aan de beren bevestigen en gaan we dit jaar in de boom hangen. Gewoon om dit jaar te kijken of ze in de kerstboom klimt. Zo niet durf ik het volgend jaar gewoon weer aan met ballen maar is even aftasten zo het eerste jaar.

Vorige week hebben we haar een paar dagen naar het pension gebracht ivm paar dagen weg. Die arme schat begon zo te mauwen in de auto was echt zielig. Toen we haar op gingen halen kreeg ze helemaal grote ogen en begon te mauwen en kopjes te geven. Ow zeggen ze daar ze herkent jullie direct. Ze vonden het jammer dat ze weer ging ze vonden haar echt erg lief.

Gisteren rook ik poep. Dus ik loop naar de kattenbak beneden kijk ernaar helemaal schoon. Ik denk nou ik loop naar de kattenbak boven. Haal de deksel eraf en hop daar kwam onze zeer geschrokken en verontwaardigde rode dame uit de bak. Oeps!

We hadden een krabpaal gekocht voor haar. Daar deed ze niks mee maar krabbelde wel aan het behang. De krabpaal op een andere plek gezet en ze krabt er wel op maar ligt er niet in.
Vandaag kreeg ik echter een foto van mijn man dat ze er heerlijk in lag. Ze heeft haar middagdutje gedaan en daarna in de avond nog eens. Zag er zo leuk uit.

Terwijl ik dit aan het typen ben komt ze bij me liggen :-)
In korte tijd dat we haar hebben ben ik al erg van haar gaan houden en zou niet meer zonder haar willen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ah leuk verhaal Ibi! Een rode dame, wat schattig. Ik ben gek op rode katten ( en poezen ). Mijne is cypers maar zou graag een rode hebben. Er lopen hier ook twee rode katers in de buurt en vooral die lichte is zo poepig. Maar mijne is natuurlijk het allerleukst, of hij nou rood is of niet haha.
Die donkerrode is een beetje de aartsrivaal van mijn kat, die zitten altijd achter elkaar aan, blazen veel naar elkaar maar soms liggen ze ook gemoedelijk naast elkaar op de stoep. Altijd als ik die rode zie is mijn kat niet ver weg. Twee alpha's bij elkaar.
Wat leuk dat jullie poes jullie meteen herkende! Dat lijkt me een fijn gevoel, zeker omdat je haar nog maar net hebt. Hoe oud is ze? Komt ze uit het asiel?
Ik ben benieuwd hoe ze met de kerstboom omgaat.

Mijne is wat dat betreft echt weer de typische braverik. Ik dacht vorig jaar ook dat hij geheid alle ballen eruit zou meppen en in de boom zou gaan hangen maar er is niet een bal uitgevallen en hij liet de boom altijd met rust. De kersthuisjes die op het tafeltje stonden daarentegen niet, die vond hij super boeiend en hij sprong graag op de tafel om ze te bestuderen.
Maar ik heb ook vloerbedekking dus er is niks kapot gevallen. Een poppetje viel eraf maar verder is hij vrij elegant. Hij is ook gewoon geen sloper gelukkig. Hij duikt nooit op de planten, nooit op het aanrecht ( mijn moeder zei het ook toen ze hier logeerde, dat het haar zo verbaasde dat hij er nooit op sprong ) en hangt nooit in een gordijn. Maar ja hij is ook al wat ouder natuurlijk.

Hoe zit dat bij de rest van jullie met kerstbomen? Sneuvelen er veel ballen?
Ik heb nou alweer zo'n zin om de boom neer te zetten, voor mij komen de leukste maanden er nu weer aan. Ben gek op herfst, winter en kerst.

Ik ben momenteel aan het proberen om mijn kat om te toveren tot een schootkat. Dat doe ik door hem in de douche als ik op het toilet zit met een handdoekje hem op mijn schoot te tillen en hem te aaien. Hij heeft namelijk een keer uit zichzelf op schoot gesprongen en dat was ook in de douche. Toen is hij tien minuten blijven liggen. Dus het leek me logisch om daar te beginnen. Hij bleef aardig zitten moet ik zeggen, maar volgens mij vertrouwd hij mijn benen niet zo.
Bang dat hij eraf valt ofzo.
Morgen nog maar eens proberen. Ik vind het zo jammer dat hij nooit eens lekker op mijn schoot komt liggen, dat vind ik zo gezellig. Hij is wel gek op aandacht en knuffels maar op schoot dat heeft hij dus maar een keer gedaan. Gelukkig knuffelen we wel veel op bed en dan ligt hij ook zo lief met zijn koppie helemaal tegen mijn voorhoofd aan en zijn pootjes om mijn gezicht heen. Dat maakt een hele hoop goed. :heart:
De kerstboom interesseert onze dames totaal niet, die kunnen we rustig neerzetten. Planten en bloemen idem trouwens, dat is wel lekker.

Oud en nieuw vindt één van de dames doodeng. Normaal gesproken wil zij juist altijd per sé naar buiten, maar zodra ze een knal hoort blijft ze toch liever binnen. We wonen in de randstad (wel in een rustig dorp) dus er wordt meestal 's ochtends al wel geknald. En dan blijft ze dus uit zichzelf binnen. We vinden haar na het grote vuurwerkmoment om 1.00 uur 's nachts meestal terug achter een stapel kleding van man in de kledingkast, helemaal in paniek. Zo zielig... We blijven eigenlijk altijd thuis die avond, gaan alleen de buren even nieuwjaar wensen. Maar dan zijn we dus niet in het zicht en dan raakt madam alsnog in paniek. De andere dame schrikt wel van knallen maar is het na een paar seconden weer vergeten.
The owls are not what they seem
Ah wat sneu voor je poes dat ze zo bang is. Ik vind oud en nieuw altijd zo zielig voor dieren die helemaal in paniek zijn.
Mijne was tot twaalf uur helemaal rustig, af en toe hoorde we knallen maar we lagen in bed TV te kijken ( ik ging expres naar boven omdat hij daar rustiger is ) en dan keek hij wel even op maar meer niet. Maar om twaalf uur toen het echt losbarstte raakte hij toch wel even in paniek.
Binnen tien minuten was hij weg en hij heeft tot kwart over 1 op de trap gezeten, versteend leek wel. Ik woon ook in een dorp maar het is hier in mijn nieuwe wijk een stuk rustiger dan in mijn oude.
En dan nog klinkt het hier af en toe alsof de derde wereldoorlog losbarst. Ik ben net zo angstig als mijn kat op dat moment.
IBIopviva schreef:
24-09-2018 21:38
Vergeet dit topic steeds helaas.

Wij hebben onze rode dame pas een paar weken en we weten niet hoe ze reageert op vuurwerk. Daarom hebben we besloten dit jaar gewoon thuis te blijven met oud en nieuw.
En ik heb bij een kringloopwinkel zeker 40 kleine knuffelbeertjes gekocht met een hanghaakje. Op ali heb ik mini kerstmutsjes besteld en die ga ik aan de beren bevestigen en gaan we dit jaar in de boom hangen. Gewoon om dit jaar te kijken of ze in de kerstboom klimt. Zo niet durf ik het volgend jaar gewoon weer aan met ballen maar is even aftasten zo het eerste jaar.

Vorige week hebben we haar een paar dagen naar het pension gebracht ivm paar dagen weg. Die arme schat begon zo te mauwen in de auto was echt zielig. Toen we haar op gingen halen kreeg ze helemaal grote ogen en begon te mauwen en kopjes te geven. Ow zeggen ze daar ze herkent jullie direct. Ze vonden het jammer dat ze weer ging ze vonden haar echt erg lief.

Gisteren rook ik poep. Dus ik loop naar de kattenbak beneden kijk ernaar helemaal schoon. Ik denk nou ik loop naar de kattenbak boven. Haal de deksel eraf en hop daar kwam onze zeer geschrokken en verontwaardigde rode dame uit de bak. Oeps!

We hadden een krabpaal gekocht voor haar. Daar deed ze niks mee maar krabbelde wel aan het behang. De krabpaal op een andere plek gezet en ze krabt er wel op maar ligt er niet in.
Vandaag kreeg ik echter een foto van mijn man dat ze er heerlijk in lag. Ze heeft haar middagdutje gedaan en daarna in de avond nog eens. Zag er zo leuk uit.

Terwijl ik dit aan het typen ben komt ze bij me liggen :-)
In korte tijd dat we haar hebben ben ik al erg van haar gaan houden en zou niet meer zonder haar willen.

:love: wat lief
vooral dat laatste herken ik, je kan je op een gegeven moment geen leven meer zonder ze voorstellen :heart:

iki heb geen kerst boom mijn huis is teklein, dus heb geen idee
Madrid87 schreef:
25-09-2018 09:41
Ah leuk verhaal Ibi! Een rode dame, wat schattig. Ik ben gek op rode katten ( en poezen ). Mijne is cypers maar zou graag een rode hebben. Er lopen hier ook twee rode katers in de buurt en vooral die lichte is zo poepig. Maar mijne is natuurlijk het allerleukst, of hij nou rood is of niet haha.
Die donkerrode is een beetje de aartsrivaal van mijn kat, die zitten altijd achter elkaar aan, blazen veel naar elkaar maar soms liggen ze ook gemoedelijk naast elkaar op de stoep. Altijd als ik die rode zie is mijn kat niet ver weg. Twee alpha's bij elkaar.
Wat leuk dat jullie poes jullie meteen herkende! Dat lijkt me een fijn gevoel, zeker omdat je haar nog maar net hebt. Hoe oud is ze? Komt ze uit het asiel?
Ik ben benieuwd hoe ze met de kerstboom omgaat.

Mijne is wat dat betreft echt weer de typische braverik. Ik dacht vorig jaar ook dat hij geheid alle ballen eruit zou meppen en in de boom zou gaan hangen maar er is niet een bal uitgevallen en hij liet de boom altijd met rust. De kersthuisjes die op het tafeltje stonden daarentegen niet, die vond hij super boeiend en hij sprong graag op de tafel om ze te bestuderen.
Maar ik heb ook vloerbedekking dus er is niks kapot gevallen. Een poppetje viel eraf maar verder is hij vrij elegant. Hij is ook gewoon geen sloper gelukkig. Hij duikt nooit op de planten, nooit op het aanrecht ( mijn moeder zei het ook toen ze hier logeerde, dat het haar zo verbaasde dat hij er nooit op sprong ) en hangt nooit in een gordijn. Maar ja hij is ook al wat ouder natuurlijk.

Hoe zit dat bij de rest van jullie met kerstbomen? Sneuvelen er veel ballen?
Ik heb nou alweer zo'n zin om de boom neer te zetten, voor mij komen de leukste maanden er nu weer aan. Ben gek op herfst, winter en kerst.

Ik ben momenteel aan het proberen om mijn kat om te toveren tot een schootkat. Dat doe ik door hem in de douche als ik op het toilet zit met een handdoekje hem op mijn schoot te tillen en hem te aaien. Hij heeft namelijk een keer uit zichzelf op schoot gesprongen en dat was ook in de douche. Toen is hij tien minuten blijven liggen. Dus het leek me logisch om daar te beginnen. Hij bleef aardig zitten moet ik zeggen, maar volgens mij vertrouwd hij mijn benen niet zo.
Bang dat hij eraf valt ofzo.
Morgen nog maar eens proberen. Ik vind het zo jammer dat hij nooit eens lekker op mijn schoot komt liggen, dat vind ik zo gezellig. Hij is wel gek op aandacht en knuffels maar op schoot dat heeft hij dus maar een keer gedaan. Gelukkig knuffelen we wel veel op bed en dan ligt hij ook zo lief met zijn koppie helemaal tegen mijn voorhoofd aan en zijn pootjes om mijn gezicht heen. Dat maakt een hele hoop goed. :heart:
Haha ja we vinden allemaal ons beesie de leukste!
Ow jee ik zet wel altijd een paar kerstdorpen neer hopelijk blijft ze daar vanaf. Zal het goed in de gaten houden.

Onze rode dame is net 4 jaar. We hebben haar opgehaald via marktplaats. Ik was er niet blij mee we wilden via een asiel maar ik viel voor haar. Uiteindelijk bleek dat ze geholpen was, een chip en inentingen dus we wisten wel dat ze goed verzorgd was. De baasjes moesten haar weg doen ivm steeds verdere uitbreiding van het gezin. Ze wilde echt het beste voor haar en ik snap hun keuze wel. Ze is erg aanhankelijk en doet het goed met rust en regelmaat dat is lastig te bieden in een druk gezin met kleine kinderen. Soms hebben we contact met elkaar.

Kan me voorstellen dat je het mist dat hij niet op schoot gaat. Benieuwd of het gaat lukken en jullie beide het fijn vinden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hoi,ik heb sinds 3 maanden voor het eerst katten,nadat mijn ouders,zus en vriend allemaal kittens namen begon het te kriebelen.

Ik heb er minstens een jaar over na gedacht aangezien in nogal impulsief ben maar het was de beste keuze ooit.
Ook heb ik alle seizoenen van my cat from hell gekeken om ook de negatieve kanten goed te zien zodat ik wist waar ik aan begon.
Maar op de katten met mentale problemen afgezien,zijn de meeste
katten''gefixt''door ermee te spelen,waarom ze dat niet deden!?
Jackson Galaxy heeft ook een youtube channel waar ik veel van geleerd heb.

Ik heb nu 2 katers overgenomen van een gezin dat er graag van af wilde toen ze kitten af waren,het zijn zulke lieve aanhankelijke katten dat ik het nog steeds niet kan begrijpen,ze slapen elke nacht tegen mij aan,volgen mij door het huis,en liggen altijd naast mij,1 van de katten gaat zelfs steeds voor mijn voeten op zijn rug liggen woelen zodat ik hem meteen ga aaien,ik breng nu veelste veel tijd op de vloer door XD
2x per dag ren ik door het huis met een speelhengel,als ik dat niet doe merk ik dat ze jammerig/miauwig worden en dan proberen ze ook de la met de hengels te openen,er ligt genoeg speelgoed op de vloer maar dat kan de hengel niet vervangen.

Ik hoop hier lekker te kunnen lezen,zo beginnen met pagina 1.
Jullie maken je al weer druk over oud en nieuw ;-D hier is het niet anders. Ik hoop altijd dat het op oudjaar keihard waait, roetekoud is en sneeuwt, regent enz..dan tenminste niet al te veel knallerij, en de poezen hebben dan geen trek in een ommetje. We zijn vaak wel bij vrienden, maar zijn rond een uur of 10 weer thuis. Niet dat het wat uitmaakt, want ze kruipen hier achter de wasmachine en ik zie ze niet weer tot het rustiger is. Ik kan er verder vrij weinig aan doen helaas, naar buiten mogen ze alleen heel vroeg in de ochtend, vanaf 8 uur 's ochtends is het kattenluik op slot. Ik haat oud en nieuw, vroeger hadden we ook nog paarden. Toen was ik altijd zeer stressig rond die tijd. Kan me het beste maar bezatten die dag...maar helaas kan ik niet meer zo goed tegen alcohol.. :biggrin:
De kerstboom laten ze redelijk met rust!
Hier geen kerstboom wel onbreekbare kerstballen daar spelen ze mee. Ik heb het op gegeven met een jarige die nog steeds alles mket uit testen of het kapot of om kan is het weinig zinvol iets neer te zetten. Misschien dat ik ergens hoog een leuke kerstkrans op hang of iets.

Hier is kleine rooie een schoot kat :flirting: het liefst ligt zijn koppie in mijn nek.
Wij vieren in de familie allemaal oud en nieuw thuis alleen,dit omdat we allemaal bange dieren hebben,vind ik heerlijk ik ben geen nachtbraker en kan dus het moment dat hij over is meteen in bed kruipen.

Derooiekater,zijn dat dus plastic kerstballen die je gewoon op de grond gooit voor ze?lijkt mij een leuk idee.
Ja dat klopt star ze zijn tegen wordig overal te koop onbreekbare ballen.
Tickel schreef:
24-09-2018 17:50
Straks zit je met een nestje. Broer heeft er echt geen moeite mee om zus te bezwangeren hoor.
Hier ooit een poes gehad die ongemerkt krols was tussen 5-6 maanden. Tijdens de castratie was ze zwanger.
Dus je vind dat ik ze weer moet vast leggen aan een tuigje?

Ga ik niet doen hoor! Echt niet. Ze lopen nu fijn vrij rond in de stal. En ik vind dat ene prettig idee.
iones schreef:
25-09-2018 17:48
Dus je vind dat ik ze weer moet vast leggen aan een tuigje?

Ga ik niet doen hoor! Echt niet. Ze lopen nu fijn vrij rond in de stal. En ik vind dat ene prettig idee.
Dan zoek je toch een dierenarts die wel vroeg castreert?
Je bent niet verplicht om bij 1 dierenarts te blijven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
25-09-2018 18:23
Dan zoek je toch een dierenarts die wel vroeg castreert?
Je bent niet verplicht om bij 1 dierenarts te blijven.
Het zijn nog kittens! Ze zijn echt nog veel te jong. Dat ga ik ze niet aan doen. Dat poesje is nog lang niet krols. Dat gaat nog minstens 4 maanden duren.
De kittens in mijn plaatselijke asiel worden vóór plaatsing gecastreerd/gesteriliseerd, ongeveer op de leeftijd van 3 a 4 maanden. Dit doen we al jaren en er zijn geen nadelen gebleken.
De kittens worden in gastgezinnen opgevangen en gaan via de dierenarts naar het asiel om geplaatst te worden.
Uiteindelijk moet dit beleid ook tot minder gedumpte kittens / zwerfkatten leiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven