Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Ze is nu opgenomen. De echo en het bloedonderzoek waren beter dan vorige week gek genoeg. Geen vocht meer in haar buik, waardoor ze nu minder denken aan FIP. Ze hebben nu bloed naar het lab gestuurd, omdat ze daar nog wat uitgebreider onderzoek kunnen doen dan ze in het medisch centrum konden. Ze gaan haar in elk geval dwangvoederen of een sonde geven. Morgen horen we meer.
Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

Hamtaro heeft nu een oorontsteking.
Vandaar al dat gekrab.
Was ze de vorige keer ( 14 dagen terug) niet opgevallen!!!
Terwijl ik dit toen wel als optie had aangegeven voor zijn kale koppie.

Ik zit er echt aan te denken van DA te veranderen.
Gelukkig mocht de kap vandaag af dus ligt hij zich nu heerlijk uitgebreid te wassen op mijn schoot ♡
Alle katjes beterschap!

Ik zie dat we de 3000 berichten zijn gepasseerd. Moet er dan geen slotje op voor een deel 2?
miekemv schreef:
01-05-2019 20:10
Alle katjes beterschap!

Ik zie dat we de 3000 berichten zijn gepasseerd. Moet er dan geen slotje op voor een deel 2?
Hier sluit ik me bij aan.

Open jij een nieuw deel Mieke? Dan even in het modtopic vragen of ze daarna deze op slot willen doen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
01-05-2019 20:14
Hier sluit ik me bij aan.

Open jij een nieuw deel Mieke? Dan even in het modtopic vragen of ze daarna deze op slot willen doen.
Waarom moet dat?
Hoe weet ik waar ik het nieuwe deel kan vinden?
Of het met het sinds een jaar of twee nieuw geïntroduceerde forum ook nog moet dat weet niemand maar op de vorige versie moest het wel (i.v.m. IT-redenen, te lange topics maken de servers traag of zo) en sindsdien doet iedereen het nog braaf :)

Mieke zou in het laatste berichtje hier de link naar het nieuwe topic kunnen plaatsen maar anders vind je 'ons' gewoon weer op de thuispijler natuurlijk :cat:
Ik moet zo weg dus als iemand anders meer tijd heeft. Anders schuiven we het door naar morgen.
Calamitycat schreef:
01-05-2019 20:20
Of het met het sinds een jaar of twee nieuw geïntroduceerde forum ook nog moet dat weet niemand maar op de vorige versie moest het wel (i.v.m. IT-redenen, te lange topics maken de servers traag of zo) en sindsdien doet iedereen het nog braaf :)

Mieke zou in het laatste berichtje hier de link naar het nieuwe topic kunnen plaatsen maar anders vind je 'ons' gewoon weer op de thuispijler natuurlijk :cat:
Bedankt voor de info ♡
Zal ik een poging wagen? Zit toch een beetje met de ziel onder mijn arm momenteel.
Het nieuwe topic is aangemaakt en hier te vinden
thuis/het-grote-viva-katten-topic-deel- ... ges/441913

Ik zal de mods vragen deze op slot te zetten. Tot in het volgende deel! :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven