Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Sterkte dubbletree :hug:
Doubletree :hug: Heel veel sterkte. Het verdriet wordt minder maar het heeft tijd nodig.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Veel sterkte Doubletree :hug:
Sterkte DoubleTree! Wat vreselijk voor je.

Ik heb trouwens gewoon glazen ballen in mijn boom hangen. Dat kan makkelijk met mijn kat, die heeft er vorig jaar totaal niet naar omgekeken. Er is geen bal uit gevallen. Ik heb ook vloerbedekking liggen dus ze vallen sowieso niet snel stuk. Maar ja ik heb gewoon een super makkelijke kat. Eet nooit van planten, knaagt niet aan draden, springt nergens op. Ik had geen betere, makkelijkere kat kunnen uitzoeken.
Er hangt nu een lichtsnoer om zijn krabpaal, dat vond hij wel leuk om naar te kijken maar laat hij ook gewoon met rust.
Ach jee Doubletree, wat verdrietig! :hug:
"I love not Man the less, but Nature more..."
En bedankt voor de ideetjes voor de versiering mensen! Kunststof kerstballen was nog niet eens bij me opgekomen :facepalm:
Die heb ik niet, dus dat wordt een rondje Intratuin morgen :$
"I love not Man the less, but Nature more..."
Sterkte, Doubletree. Wat naar allemaal. :redrose:
Wat een vreselijk verdrietig nieuws, Doubletree. Heel veel sterkte :hug:
Doubletree20 schreef:
18-11-2018 07:22
Na een paar keer mijn zorgen over Poes hier kwijt gekund te hebben (tumoren, mank lopen, artrose) moet ik nu helaas kwijt dat ze is overleden. We hebben haar gisteren laten inslapen nadat ze steeds harder achter uit ging en eigenlijk alleen nog maar op haar kleedje lag. Ik ben kapot van verdriet en kan het gewoon niet geloven dat ze er niet meer is. Dat beestje was m'n alles, m'n steun en toeverlaat. Na best veel teleurstellingen in mensen keer op keer was daar altijd nog m'n allesje die thuis op me wachtte. Iedere ochtend en middag werd ik opgewacht bij de deur en ging ze als een zot tekeer als ik thuis kwam. Zo veel liefde had dat beestje te geven. Overal in huis zie ik haar, er is geen plek in huis waar ik geen herinneringen aan heb. Net voor het eerst beneden gekomen na niet geslapen te hebben en niemand bij de deur. :cry: Echt vreselijk is dit. Ik weet gewoon niet hoe ik dit te boven moet komen. Ik mis haar nu al zo ontzettend veel :cry:
Te herkenbaar voor mij. Brengt mijn eigen verdriet ook weer naar boven over mijn hond. Ik weet wat je voelt....
Blijft gewoon héél lang scherp......
iones wijzigde dit bericht op 18-11-2018 20:42
1.67% gewijzigd
miekemv schreef:
18-11-2018 10:01
En kerstbomen zijn giftig voor katten. Daarom straks ook opletten bij de uitval van naalden.
Hm... daar ben ik niet zo bang voor. Bij die kunstkerstbomen van mij.....
iones schreef:
18-11-2018 20:40
Hm... daar ben ik niet zo bang voor. Bij die kunstkerstbomen van mij.....
Nee dan niet. Slingers en sliertjes dan nog.
miekemv schreef:
18-11-2018 22:21
Nee dan niet. Slingers en sliertjes dan nog.
Een dametje van mij heeft pica, vindt de naaldjes van de kunstkerstboom erg lekker. Altijd opletten geblazen.
Lily1504 schreef:
18-11-2018 22:36
Een dametje van mij heeft pica, vindt de naaldjes van de kunstkerstboom erg lekker. Altijd opletten geblazen.
O toch nog. Raar fenomeen. Ik kende een kat die het niet kon laten van wol te eten. Zat dan een groot gat in een trui bijvoorbeeld.
Soleil noemde dat geloof ik hier eerder, dat pica. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ook nog nooit eerder een kat gehad die rare dingen at, behalve dan nu mijn zwart-witte die pelpinda's eet als hij ze te pakken krijgt.

Hier kijken de katten niet naar de kerstboom om. Ik heb al jaren geen grote boom meer staan maar meerdere kleine boompjes maar alles blijft er altijd netjes inzitten. Jaren geleden toen ik nog wel een grote boom had en mijn konijnen wegens omstandigheden tijdelijk binnen zaten kon eentje het niet laten de rotan balletjes die aan linten laag in de boom hingen eruit te pakken en daar rende hij dan de hele kamer mee rond. Gek beest. Zag er erg grappig uit.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Die van mij (ook zwart-wit trouwens) is eigenlijk vooral gek op plastic. Maar gek genoeg dan weer niet alle plastic. Een tas met de blauwe hengsels van de AH kan ik rustig laten slingeren. De kleinere versie eet ze dan weer wel. Dus waar dat 'm in zit? Geen idee. Of lintjes aan cadeaus. Was wel gezellig toen ze die uitpoepte trouwens, lekker kleurrijk en feestelijk.
Sterkte Doubletree! Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bedankt allemaal. Het valt zo ontzettend zwaar. Nog steeds kan ik het niet geloven en denk je in een flits dat ze zo het hoekje om komt. De leegte in huis... Gisteren van ellende weg gegaan maar dan kom je 's avonds weer thuis in een leeg huis. Zometeen gaan werken, ik weet niet hoe ik dat moet doen. En dan kom ik daar waar foto's van Poes hangen. Ik kan het nog niet aan om foto's te zien. Vanmiddag de as ophalen. We hebben haar zaterdag naar het crematorium gebracht en hebben een mooi urntje uitgezocht. Een hartje met een kattenpootje erop.
Jij ook sterkte Iones met het verlies van je hondje en voor iedereen sterkte die een dier heeft verloren. :rose:
Lily1504 schreef:
18-11-2018 23:06
Die van mij (ook zwart-wit trouwens) is eigenlijk vooral gek op plastic. Maar gek genoeg dan weer niet alle plastic. Een tas met de blauwe hengsels van de AH kan ik rustig laten slingeren. De kleinere versie eet ze dan weer wel. Dus waar dat 'm in zit? Geen idee. Of lintjes aan cadeaus. Was wel gezellig toen ze die uitpoepte trouwens, lekker kleurrijk en feestelijk.
Lijkt op die van mij. Mijn oudste doet dat dus ook en vooral krakend plastic is favoriet.
Doubletree20 schreef:
19-11-2018 06:26
Bedankt allemaal. Het valt zo ontzettend zwaar. Nog steeds kan ik het niet geloven en denk je in een flits dat ze zo het hoekje om komt. De leegte in huis... Gisteren van ellende weg gegaan maar dan kom je 's avonds weer thuis in een leeg huis. Zometeen gaan werken, ik weet niet hoe ik dat moet doen. En dan kom ik daar waar foto's van Poes hangen. Ik kan het nog niet aan om foto's te zien. Vanmiddag de as ophalen. We hebben haar zaterdag naar het crematorium gebracht en hebben een mooi urntje uitgezocht. Een hartje met een kattenpootje erop.
Jij ook sterkte Iones met het verlies van je hondje en voor iedereen sterkte die een dier heeft verloren. :rose:
Dat weggaan van huis ken ik. Van huis merk je de afwezigheid niet zo, hoewel je de leegte wel meeneemt.

Je moet verder, als ik jou was, zocht ik weer een kat. Je moet wat. Die leegte moet opgevangen worden. Ik zal niet beweren dat het er gemakkelijker van wordt, want het rouwproces wordt er echt niet gemakkelijker door en zal er ook niet korter door duren.

Maar je hebt dan tenminste afleiding. En dat kun je wel gebruiken. Ik kan geen andere hond nemen, ik heb er nog 3. En nee dat maakt het niet gemakkelijker. Ook al niet.
miekemv schreef:
18-11-2018 22:46
O toch nog. Raar fenomeen. Ik kende een kat die het niet kon laten van wol te eten. Zat dan een groot gat in een trui bijvoorbeeld.
Ja gek he! Wij kwamen achter het bestaan bij een plasticvreter. De kat die we nu hebben kauwt op karton en eet papier.

Van plastic is een verklaring, dat er vaak dierlijke stoffen inzitten en dat katten daardoor worden aangetrokken.
Maar wat het dan is met andere gekke eetgewoonten....
Grijsje eet plastic en rubber. Hij heeft hele sterke kaken en bijt bijvoorbeeld rubberen speeltjes aan gort. Ik schreef het al eerder: hij was kantje boordje nadat hij een Trixie ball opgegeten had. Wij zijn dus heel alert op plastic verpakkingen, wikkeltjes e.d. meteen op te ruimen. En ze krijgen alleen nog speelgoed van natuurlijke materialen of heel hard plastic.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Gecondoleerd Double. Ik weet hoe het voelt. Bijna twee jaar geleden moest ik eerst de oudste dame (19) in laten slapen en dat was vreselijk. Mijn troost was dat de jongste oude dame (17) er nog was en plots heel aanhankelijk werd. 3 maanden later moest ik ook haar onverwacht in laten slapen. Ik ben maanden van de rel geweest: thuis komen en meteen bukken.... oh nee, geen katjes. Wakker worden en voorzichtig omdraaien: oh dat hoeft niet, geen katjes... Sterkte :rose:
Vervangbaar zijn ze niet, maar met de voorpret na de beslissing om 2 kittens in huis te halen, ging de scherpe pijn er wel van af.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn kat houdt vooral van draadjes.

Een paar jaar geleden zag ik een keer een zwart touwtje uit z'n gat hangen. Ik pak dat heel voorzichtig vast, hij neemt meteen een sprint en vervolgens sta ik daar met een katoenen draad (vol poep uiteraard) van bijna een meter lang tussen m'n vingers. :| Gelukkig geen schade aan z'n darmen aan opgelopen, maar sindsdien kijk ik erg uit met dergelijke dingen, en engelenhaar doe ik ook maar niet meer in de kerstboom. Althans niet op een hoogte waar hij erbij kan.
Ik heb lange haren en die verdwijnen nog wel eens in hun darmen
Leuk topic dit!
Wij hebben er 5 (!) een moeder en vier kindertjes (2 zijn nog klein dus het past wel), ik denk dat ik haar rol als 'catlady' over ga nemen :) :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven