Het grote zelfmaak Topic

01-06-2015 16:10 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het simpeler leven Topic op deze pijler, open ik nu het grote zelfmaak Topic. Dit Topic is voor Ideen, recepten, handleidingen om dingen zelf te kunnen maken die de meeste mensen gewoon in de winkel kopen.

Ik zou het heel leuk vinden als ook andere hun succesrecepten of Ideen delen, zodat iedereen die het interesseert want aan dit Topic heeft.

Dingen die volgens mij goed in dit Topic zouden passen zijn(Maar andere dingen mogen natuurlijk ook!): Kaas, cosmetica, alles wat inmaken betreft, roken en Drogen, kleding maken Enz Enz.

Ik zal in mijn eerste Posts dingen beschrijven die iedereen zonder speciale benodigdheden kan maken.
Ik gooi 'm er nog maar een keer in; is de zelfmaakdeo geschikt voor de gevoelige huid?
quote:Anque schreef op 05 juni 2015 @ 10:54:

Ik gooi 'm er nog maar een keer in; is de zelfmaakdeo geschikt voor de gevoelige huid?Ik heb het geprobeerd... Krijg enorme uitslag! Dus voor mij werkt het niet.
quote:Enora schreef op 03 juni 2015 @ 16:30:

[...]

Care to share? Ik heb ook vormpjes!http://www.buzzfeed.com/r ... 03221_1147157#.csM3RyMzYW

Nummertje 2. Maar de rest is ook leuk
Ik doe dit trouwens niet per se met simpeler leven als doel. Meer omdat als ik de luxe zou hebben om huisvrouw te zijn ik me het liefst zou ontpoppen tot een jongere Martha Stewart. Een soort van wonder van alles wat in en rond het huis afspeelt mooi en leuk (zelf) maken.
quote:jadaiswa schreef op 05 juni 2015 @ 12:18:

Ik heb het geprobeerd... Krijg enorme uitslag! Dus voor mij werkt het niet.Oh, wat jammer.
anoniem_6450db97c1728 wijzigde dit bericht op 05-06-2015 13:06
Reden: Quote toegevoegd.
% gewijzigd
Leuk, tvp!

En misschien ooit een eigen bijdrage.
Ik vind zelf freubelen al leuk sinds ik heel klein ben. Maar mijn idealen spelen ook een rol. En ik vind het gewoon een fijn gevoel dat ik weet wat er in bv mijn deo en shampoo zit. En ik verbaas me ook over het gemak waarmee wij en ik ook consumeren zonder er bij na te denken
quote:hoppala schreef op 05 juni 2015 @ 13:42:

Ik vind zelf freubelen al leuk sinds ik heel klein ben. Maar mijn idealen spelen ook een rol. En ik vind het gewoon een fijn gevoel dat ik weet wat er in bv mijn deo en shampoo zit. En ik verbaas me ook over het gemak waarmee wij en ik ook consumeren zonder er bij na te denken

Dit geldt voor mij ook.

Dat is ook de reden dat hier geen pakjes en zakjes voor het koken gebruikt worden, enz.
Men, het heeft me een half uur gekost om dit topic terug te vinden. Ik hoop dat het het recept voor het luie brood waard is
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Oh, er zijn wel meer van dat soort recepten. Pinterest staat er vol mee. Had je sneller gevonden denk ik ;)

Nu dit topic toch ge-upt is: mijn rozemarijn is aangeslagen! Die staat nu buiten in een potje.

Ook heb ik Marseillezeep gevonden. Het wasmiddel voor de gekleurde was is bijna op, dus dan kan ik daar mee aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven