Het 'hoe doen anderen dit toch' topic

07-08-2018 10:55 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik loop in het huishouden regelmatig tegen dingen aan. Vaak denk ik dan: hoe doen anderen dit toch?
Vandaar dit topic! Deel je frustraties/vragen en/of geef tips die anderen het leven makkelijker maken!
Het is dus niet bedoelt om manieren van anderen af te kraken :blabla:
Nijntje* schreef:
07-08-2018 22:39
Ja of viezigheid of weet ik hoe je het noemt. Geen urine/poep ofzo, maar wel vuil wat je wil afnemen. Ik ga er vanuit dat het toch een soort stof is.
Nee, snap ik niet. Het enige dat de wcbril aanraakt is de achterkant van mijn dijbenen en daar zit geen viezigheid aan. Echt, het is me een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
07-08-2018 22:39
Wat wassen mensen sommige dingen trouwens heet! Ik gebruik 60 graden alleen voor wasmanden en ondergoed en vaatdoekjes enzo, de rest gaat allemaal op 30 of 40.
Handdoeken moeten regelmatig op 90 graden, anders gaan ze ruiken (en ik krijg er jeuk van als ik ze gebruik). Sportkleding moet af en toe op 60 ivm stinken. Beddengoed/pyjama's ook vaak op 60. Rest op 40-50. Eigenlijk nooit op 30 want er zit altijd wel sportspul bij.
Mijn was bestaat meestal uit donker en we zijn maar met zijn tweeën en er is meestal maar genoeg was voor 1,5 lading. Licht is meestal handdoeken, lakens en zo, maar niet zo vaak. Dus licht ondergoed gaat ook rustig in de donkere was mee. En ja, dat wordt grijzig, dus hier is een verbod op witte/lichte kleding.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kwebbeltje91 schreef:
07-08-2018 22:38
Toen ik een aantal jaar geleden in de thuiszorg werkte, werd ik naar een adres gestuurd waar een man woonde. Van tevoren kreeg ik te horen dat zijn huis waarschijnlijk erg vervuild zou zijn. Dat klopte inderdaad. Ik vergeet nooit meer hoe die badkamer eruit zag. Dikke laag stof op het bovenste gedeelte van de wc (zegmaar waar je doortrekt dus) en de wcbril zelf zag er ook ontzettend smerig uit.
Tja, daar kan ik me iets bij voorstellen, oudere mannen kunnen vreselijke smeerpoetsen zijn, maar in een gewoon huishouden? Nope.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-08-2018 22:43
Nee, snap ik niet. Het enige dat de wcbril aanraakt is de achterkant van mijn dijbenen en daar zit geen viezigheid aan. Echt, het is me een raadsel.
Misschien een combi van vettigheid van de huid/zweet + stof. Sommige mensen lezen de krant op het toilet, dus dan wordt het wel iets viezer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-08-2018 22:45
Handdoeken moeten regelmatig op 90 graden, anders gaan ze ruiken (en ik krijg er jeuk van als ik ze gebruik). Sportkleding moet af en toe op 60 ivm stinken. Beddengoed/pyjama's ook vaak op 60. Rest op 40-50. Eigenlijk nooit op 30 want er zit altijd wel sportspul bij.
Mijn was bestaat meestal uit donker en we zijn maar met zijn tweeën en er is meestal maar genoeg was voor 1,5 lading. Licht is meestal handdoeken, lakens en zo, maar niet zo vaak. Dus licht ondergoed gaat ook rustig in de donkere was mee. En ja, dat wordt grijzig, dus hier is een verbod op witte/lichte kleding.
Handdoeken en beddengoed gaan hier wel veel in de droger, misschien dat dat dan voldoende desinfecteert. Ik ruik nooit vieze geurtjes aan mijn schone was.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-08-2018 22:46
Misschien een combi van vettigheid van de huid/zweet + stof. Sommige mensen lezen de krant op het toilet, dus dan wordt het wel iets viezer.
Gewoon stof, zoals overal stof op komt. Ik herken het ook.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou stof om je wc heen dwarrelen?
Zebra123 schreef:
07-08-2018 22:57
Waarom zou stof om je wc heen dwarrelen?

Huisstof is overal, dus ook in de WC. Misschien heeft de een er meer last van dan de ander, maar stofloos lijkt me sterk.
Cateautje schreef:
07-08-2018 22:43
Nee, snap ik niet. Het enige dat de wcbril aanraakt is de achterkant van mijn dijbenen en daar zit geen viezigheid aan. Echt, het is me een raadsel.

Je weet dat stof bestaat uit huidschilfers? Dus waar mensen zijn is stof. Ook op de wc.
RikM schreef:
07-08-2018 23:23
Je weet dat stof bestaat uit huidschilfers? Dus waar mensen zijn is stof. Ook op de wc.
Het zal wel, ik heb er in ieder geval geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-08-2018 23:33
Het zal wel, ik heb er in ieder geval geen ervaring mee.

;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook stof op het toilet hoor, die in de badkamer dan. Beneden niet.
Cateautje schreef:
07-08-2018 22:45
Tja, daar kan ik me iets bij voorstellen, oudere mannen kunnen vreselijke smeerpoetsen zijn, maar in een gewoon huishouden? Nope.
Oh, nu snap ik wat je bedoelt haha.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
08-08-2018 21:16
Hier ook stof op het toilet hoor, die in de badkamer dan. Beneden niet.
Juist op het toilet veel stof.
Mensen doen hun (onder)broek omlaag, shirt/blouse opzij, dat stoft. Maar meestal niet echt op de bril maar meer achter de bril, daar waar de pot tegen de muur bevestigd zit.

En ik las ergens: microvezeldoekje met allesreiniger. Een microvezeldoekje is vele malen effectiever zonder schoonmaakmiddel!!! Dat is juist de kracht van het microvezeldoekje, met schoonmaakmiddel laat het veel makkelijker strepen achter.
Alle kleren gaan op 30 graden. Het beddengoed gaat eens per maand (ja echt zo weinig? ja echt zo weinig) op 40 of 60 graden. Dan gaan gelijk vieze keukendoekjes mee. Daar heb ik er heel veel van. Soms doe ik die apart op 90 graden, maar dat is vooral speciaal voor de wasmachine. Ik draai nooit een witte was. Ik heb alleen een witte molton en witte onderslopen. De rest is lekker bont en blijft ook bont.

BH's gaan gewoon zonder netje met de kleren mee. Gaat altijd goed en ze blijven lang mooi (Victoria's Secret).

Als iets echt goed gestreken moet worden, dan laat ik het verdwalen bij m'n moeder in de was :proud:

Ik zou wel tips willen over hoe mijn douche/badkamertje schoon te maken. Het zijn witte kleine tegeltjes en zo'n witte bak. Maar er zit vaak gele aanslag op. Ik zwierezwaai er wel eens wat badkamerreiniger overheen, maar dat lijkt niet goed te werken.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
08-08-2018 22:25
Alle kleren gaan op 30 graden. Het beddengoed gaat eens per maand (ja echt zo weinig? ja echt zo weinig) op 40 of 60 graden. Dan gaan gelijk vieze keukendoekjes mee. Daar heb ik er heel veel van. Soms doe ik die apart op 90 graden, maar dat is vooral speciaal voor de wasmachine. Ik draai nooit een witte was. Ik heb alleen een witte molton en witte onderslopen. De rest is lekker bont en blijft ook bont.

BH's gaan gewoon zonder netje met de kleren mee. Gaat altijd goed en ze blijven lang mooi (Victoria's Secret).

Als iets echt goed gestreken moet worden, dan laat ik het verdwalen bij m'n moeder in de was :proud:

Ik zou wel tips willen over hoe mijn douche/badkamertje schoon te maken. Het zijn witte kleine tegeltjes en zo'n witte bak. Maar er zit vaak gele aanslag op. Ik zwierezwaai er wel eens wat badkamerreiniger overheen, maar dat lijkt niet goed te werken.
Schoonmaakazijn. In een plantensprayding, eerste keer (grondige schoonmaak) zou ik het niet verdunnen. Insprayen, kwartier laten trekken en afspoelen. Dan met verdunde azijn (1:1 water) insprayen en afnemen met poetsdoek en droogwrijven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh, en dit vooral NIET doen als je marmer in de buurt hebt van die bak of tegels.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nog zo’n ‘hoe doen anderen dit’-vraag: welke bakjes gebruiken jullie voor het invriezen van maaltijden (curry oid) of maaltijd-componenten (pastasaus bv) in te vriezen? Ik heb nu bakjes van de chinees, maar ik merk dat die niet altijd goed schoon de maken zijn... (geen vaatwasser hier)
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
11-08-2018 12:36
Nog zo’n ‘hoe doen anderen dit’-vraag: welke bakjes gebruiken jullie voor het invriezen van maaltijden (curry oid) of maaltijd-componenten (pastasaus bv) in te vriezen? Ik heb nu bakjes van de chinees, maar ik merk dat die niet altijd goed schoon de maken zijn... (geen vaatwasser hier)
Ik heb van die bakken van de Ikea, die witte met rode ventieldeksel. Pastasaus enzo laat wel een oranje gloed achter in de bakken maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een goede tip voor het schoonmaken van deuren/keukenkastjes? Ik krijg nooit alle vingerafdrukken weg..
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
11-08-2018 12:36
Nog zo’n ‘hoe doen anderen dit’-vraag: welke bakjes gebruiken jullie voor het invriezen van maaltijden (curry oid) of maaltijd-componenten (pastasaus bv) in te vriezen? Ik heb nu bakjes van de chinees, maar ik merk dat die niet altijd goed schoon de maken zijn... (geen vaatwasser hier)
Ik koop bakjes daarvoor. Te koop bij winkels waar ze huishoudelijke artikelen verkopen. Soms hebben ze sets met verschillende maten, maar die vind ik persoonlijk minder handig. Er zit namelijk altijd een formaat bij die je nooit gebruikt. (van die hele kleintjes bijvoorbeeld). Ik kies zelf voor bakjes die ook in de magnetron kunnen, die kun je dan gelijk gebruiken voor het opwarmen. Wel trekken rode sausen vaak in, die kun je moeilijker schoon krijgen.
Cateautje schreef:
07-08-2018 22:43
Nee, snap ik niet. Het enige dat de wcbril aanraakt is de achterkant van mijn dijbenen en daar zit geen viezigheid aan. Echt, het is me een raadsel.
Er komt altijd wel stof ergens uit, uit de lucht, uit je kleding etc
dianaf schreef:
07-08-2018 22:45
Handdoeken moeten regelmatig op 90 graden, anders gaan ze ruiken (en ik krijg er jeuk van als ik ze gebruik). Sportkleding moet af en toe op 60 ivm stinken. Beddengoed/pyjama's ook vaak op 60. Rest op 40-50. Eigenlijk nooit op 30 want er zit altijd wel sportspul bij.
Mijn was bestaat meestal uit donker en we zijn maar met zijn tweeën en er is meestal maar genoeg was voor 1,5 lading. Licht is meestal handdoeken, lakens en zo, maar niet zo vaak. Dus licht ondergoed gaat ook rustig in de donkere was mee. En ja, dat wordt grijzig, dus hier is een verbod op witte/lichte kleding.
Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Witte was o.a. handdoeken.95 graden .bonte was 60 graden. Donkere was ook 60 graden . Fijne was apart op kleur .op fijne was programma. Linnen koop ik niet meer.
Moet je in ieder geval eerst binnenste buiten heel heet glad strijken. Daarna de buiten kant niet zo heet .en eventueel met persdoek.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
11-08-2018 12:36
Nog zo’n ‘hoe doen anderen dit’-vraag: welke bakjes gebruiken jullie voor het invriezen van maaltijden (curry oid) of maaltijd-componenten (pastasaus bv) in te vriezen? Ik heb nu bakjes van de chinees, maar ik merk dat die niet altijd goed schoon de maken zijn... (geen vaatwasser hier)
Voor zaken die altijd ‘kleuren’ (curry, tomatensauzen) heb ik vaste bakjes. Die gloed krijg ik er ook niet uit, niet met weken in soda, niet met uitkoken, gewoon niet. Wat iemand boven mij al schreef: bakjes gebruiken die ook de magnetron in kunnen. Ik heb vorig jaar heel veel bakjes van BK bijeen geplakt met die actie van AH. Die van de Ikea en Hema zijn ook fijn. Verder gebruik ik een grote hoeveelheid klassieke Tupperware (uit de tijd dat er nog geen magnetron bestond, erfenis van oma) voor groenten e.d. Kruiden vries ik in middels ijsblokjestray.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven