Het is 28,5 graad in mijn huis

02-07-2010 18:25 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de bank en denk...goh ik heb het eigenlijk best wel warm. Kijk op de thermometer...het is dus nu 28,5 graad in mijn huis.

Ik woon in een flatje met een plat dak, dit is de bovenste woning. Vanaf 12.00 uur tot zonsondergang staat de zon op mijn woonkamer. Ik heb de ramen aan de schaduwkant open en de gordijnen aan de zonkant dicht. Verder nog een ventilator aan.

Iemand nog meer tips om het hier te doen afkoelen?

Het is hier zomaar 27 graden, maar 28,5 is me toch wat te gek.
het is bij mij thuis heerlijk cool!

het regent hier, buiten is het 20 graden.

Ik woon 11 hoog, en heb een huis waar het snel al koud is, in de winter heel vervelend maar in de zomer heerlijk.
Tot vanmiddag was het 30 graden in huis, nu nog 'maar' 25. Alles staat tegen elkaar open, heerlijk windje waait door het huis. Echt lekker nu.

Heb een tip voor als je echt niet kan slapen. Leg een handdoek op je matras en ga douchen. Droog je niet af en ga dus nat op die handdoek in bed liggen. Binnen no time heb je het zo koud dat je je dekbed over je heen trekt en kan je lekker slapen.
Nou hier in Zuid Limburg koelt het echt niet af....
Hier is het nu 26 graden in de woonkamer. Normaal zou ik dat warm vinden, maar nu vind ik het heerlijk!
Het is hier nu 22 graden(woon op de noordkant)

Heb zo veel mogelijk alles dicht gehouden,ook gebruik ik mn oven even niet en houd de gordijnen ook dicht.

Nu staat alles open en is het gezakt van 25 gr naar 22 gr.

In mn slaapkamer is het 23 graden en ik hoop dat het daar ook nog een graadje zakt...

Slaap nog steeds onder mn dekbedje....
Binnen 26. Buiten 23. Min 17. Max 32. Onweer.

Het is wat benauwd, zwaar bewolkt. Het onweert nog niet, en in mijn omgeving is een klein beetje regen gevallen, naar mijn idee gewoon een bui.
World of Warcraft: Legion
quote:Daantje1970 wrote on 03 July 2010 @ 18:19:

Tot vanmiddag was het 30 graden in huis, nu nog 'maar' 25. Alles staat tegen elkaar open, heerlijk windje waait door het huis. Echt lekker nu.

Heb een tip voor als je echt niet kan slapen. Leg een handdoek op je matras en ga douchen. Droog je niet af en ga dus nat op die handdoek in bed liggen. Binnen no time heb je het zo koud dat je je dekbed over je heen trekt en kan je lekker slapen.Dat deed ik vroeger ook wel eens, alleen dan ook nog met een ventilator erbij. Je bent echt in een mum van tijd afgekoeld. Of het gezond is, weet ik niet...
hetb kwik is hier gedaald naar 23 graden in huis.....tegen 25 vanochtend. Niet echt een grote winst, maar ik heb m'n shorts al wel verruild voor een joggingbroekje. Wel waait het lekker door!
quote:Ligeia schreef op 03 juli 2010 @ 20:11:

[...]

Dat deed ik vroeger ook wel eens, alleen dan ook nog met een ventilator erbij. Je bent echt in een mum van tijd afgekoeld. Of het gezond is, weet ik niet...Ach..ik heb er nog nooit wat van gekregen. Je moet niet vatbaar zijn voor griep o.i.d., maar anders kan het vast geen kwaad.
Binnen 26. Buiten 22. Min 17. Max 32. Bewolkt.

Lekker gedoucht, en daarmee verlost van het zweet! Een verademing!

Ik zit te overwegen, om na de verhuizing èn de warmte (vermoedelijk over een paar maand) een airco te kopen. Een ventilator is leuk, maar het koelt niet echt af. Een airco heeft beduidend meer effect. Ik denk dat ik hierover dadelijk een topic opstart, of kijk of daarover al een topic is.
wat een goede investering is het geweest om tijdens de bouw airco in ons huis te laten installeren. Ik zit op de bank met een fleece dekentje (ja, echt). 's Nachts is het heerlijk maar overdag heb ik het al snel koud...
Welterusten allemaal. Eens kijken hoe de nacht zal zijn. Buiten is het zwoel: 22 graden.
quote:Daantje1970 wrote on 03 July 2010 @ 20:39:

[...]

Ach..ik heb er nog nooit wat van gekregen. Je moet niet vatbaar zijn voor griep o.i.d., maar anders kan het vast geen kwaad.Ik heb er ook nog nooit merkbaar last van gehad, dus het zal wel, maar ik zal me wel melden als ik een waterafstotende vacht begin te ontwikkelen...
Binnen 25. Buiten 18. Min 15. Max 26. Bewolkt.

Vrij vroeg wakker geworden. Even de boel opengegooid.
26,2 nu.....
quote:hazelnoot schreef op 03 juli 2010 @ 21:53:

wat een goede investering is het geweest om tijdens de bouw airco in ons huis te laten installeren. Ik zit op de bank met een fleece dekentje (ja, echt). 's Nachts is het heerlijk maar overdag heb ik het al snel koud...

Dan heb jem niet goed staan meid.

je moet airco maar een paar graden lager zetten dan buiten. anders is het verschil veel te groot en niet gezond.
@Elize

Niet dat ik je niet geloof, maar hoe kan het dat het in jouw huis (op 11 hoog) dan zo gauw koud word? Ik woon op 4 hoog, en het is hier niet te harden. Ruilen??

Om af te koelen maak ik weleens een hemdje nat en leg dat even in de vriezer. Misschien niet zo verstandig, maar ik koel wel heerlijk af en heb er (tot nu toe) niets aan over gehouden.
Ik heb geen motto.
Binnen 26. Buiten 26. Min 13. Max 26. Helder.

Ja, het waait wel lekker buiten... maar hoewel ik het raam naar de straat en de deur naar de tuin beide heb opengezet, waait het er niet doorheen!
Binnen 25. Buiten 21. Min 11. Max 21. Onweer.

Wat een enorm verschil met gisteren! Nu is het weer bijzonder aangenaam! Geen last van de warmte, alleen heel af en toe de zon tussen de wolken, maar die kruipt ook weer snel erachter. Morgen personeelsfeest, en dan wordt het nog iets kouder dan vandaag. Ik ben eigenlijk heel erg blij met dit weer, en zoals het weer morgen voorspeld is!
Ja, het is zeker een verschil. Voor mij zijn deze temperaturen aangenaam, kan tenminste lekker naar buiten. Voor mij betekent een temperatuur van boven de 30 graden dat ik eigenlijk alleen maar voor het hoognodige naar buiten ga. Aan het eind van de week gaan de temperaturen weer omhoog, ik geniet nu nog maar even van het weer.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Binnen 25. Buiten 19. Min 11. Max 21. Onweer.

Volgens Weerplaza breken er voor mij weer hete dagen aan:

- Dinsdag 6 juli: 20 graden;

- Woensdag 7 juli: 25 graden;

- Donderdag 8 juli: 29 graden;

- Vrijdag 9 juli: 30 graden;

- Zaterdag 10 juli: 32 graden;

- Zondag 11 juli: 34 graden;

- Maandag 12 juli: 27 graden;

- Dinsdag 13 juli: 19 graden;

- Woensdag 14 juli: 19 graden;

- Donderdag 15 juli: 25 graden;

- Vrijdag 16 juli: 28 graden;

- Zaterdag 17 juli: 31 graden;

- Zondag 18 juli: 30 graden;

- Maandag 19 juli: 22 graden.
Ah volgende week dus ook weer een paar keer wat koelere dagen, maar voor de rest tamelijk hoog, zie ik.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Binnen 23. Buiten 7. Min 12. Max 21. Mist.

O, vergeten erbij te vertellen: De temperaturen worden in Enschede verwacht.

Ik ben weer wezen kijken bij Weerplaza, en dan is alleen komende donderdag, vrijdag en zaterdag heet, en daarna is het tussen 19 en 24 graden.
Ramen en deuren open om de koele wind door het huis te laten gaan.Heerlijk dit weer,warmer hoeft het voor mij niet.
Binnen 24. Buiten 17. Min 9. Max 21. Bewolkt.

Vandaag een personeelsfeest gehad. Het vond voornamelijk buiten plaats. Het weer was schitterend, niet te warm, af en toe een zonnetje, geen regen. Met de hete dagen voor en na, hebben we werkelijk erg veel geluk gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven