Het is 28,5 graad in mijn huis

02-07-2010 18:25 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de bank en denk...goh ik heb het eigenlijk best wel warm. Kijk op de thermometer...het is dus nu 28,5 graad in mijn huis.

Ik woon in een flatje met een plat dak, dit is de bovenste woning. Vanaf 12.00 uur tot zonsondergang staat de zon op mijn woonkamer. Ik heb de ramen aan de schaduwkant open en de gordijnen aan de zonkant dicht. Verder nog een ventilator aan.

Iemand nog meer tips om het hier te doen afkoelen?

Het is hier zomaar 27 graden, maar 28,5 is me toch wat te gek.
Het is 33 graden in de babykamer nu, en 28 graden beneden in de woonkamer. Gelukkig hebben we sinds vandaag airco op onze slaapkamer, dus daar is het een heerlijk koele 25 graden (en daar slaapt de baby natuurlijk nu ). Airco is heerlijk!
Hier is het 25 graden in de woonkamer (pal op het zuiden) en koeler aan de achterkant. Komt door mijn strenge deuren-en-ramen-dichtbeleid. En gordijnen gaan dicht bij ramen waar de zon op staat. Prima uit te houden zo.
quote:fleecevest schreef op 02 juli 2010 @ 18:28:

Het is hier 37,5 graden en afkoelen doet het vannacht pas weet ik uit ervaring. Mmm.. zomer. Genieten.

Djeez Fleece, da's niet normaal joh!

Moet je veel thuis zijn?
Bij mij thuis is het bijna 26 graden. Het stijgt langzaam, maar ik kan er weinig aan doen. Voorlopig is het niet anders.quote:Geraldine schreef op 02 juli 2010 @ 18:26:

Heb je niet een kleine ventilator?Die kan je bij de Gamma kopen en zijn ook niet zo duur.Wij hebben er eentje en dat

voelt gewoon fijn.Uiteraard zou een airco nog veel beter zijn...kost

dan wel wat,maar dan heb je ook wat. Ik overweeg over een paar maand te verhuizen (zie ook andere topics van mij, en dan overweeg ik ook een airco te kopen. Voordat ik een airco koop moet ik weten hoe groot de woning is, en welke capaciteit airco daar bijhoort.

Bij mij buiten is het overigens 33 graden.
World of Warcraft: Legion
quote:zonnestraaltje71 schreef op 02 juli 2010 @ 18:53:

Oke, iedereen met een huiskamertemperatuur boven de 25 graden; kom maar hier naar toe; zelf graag drank meenemen.

Je moet wel tegen koele tocht kunnen
quote:Tinkeldel schreef op 02 juli 2010 @ 18:55:

Ik ga nu de temperatuur nog wat helpen door te koken. Maak een salade
quote:noahtb schreef op 02 juli 2010 @ 18:35:

Waarom staat dit bij psyche? Heb je het zo zwaar? .Dat dacht ik ook even. Kijk maar bij Moderator-topic.
World of Warcraft: Legion
28,5 graden binnen en hoogzwanger..pfff. Maar, ik doe gewoon mee met de zuidelijke temperaturen, maak zo spaghetti aglio olio met extra peperoncino... wekt de weeën misschien wel op
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Nee Felice, dat kan niet! We moeten nog lunchen! (En jij moet toch nog drie weken?) (Heb je volgende week dinsdag tijd en zin?)

Morgen gaat het trouwens regenen!
Kunnen jullie het niet bij 1 zeiktopic houden?
Ik heb te lang met mijn kater samengeleefd. Ik zeik graag overal kleine beetjes
Ha Aletta, hoe gaat het met Letje, drinkt ze al? Morgen mag het niet regenen hoor, lief heeft voor mij een parasol en badje gekocht dus ik ga morgenochtend die kant op

Dinsdag kan ik niet, ga lekker rond lunchtijd mijn voetjes laten verwennen, want kan er niet meer bij. Maar woensdag en donderdag wel!

Zijn er nog meer zeiktopics dan?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:felice71 schreef op 02 juli 2010 @ 19:12:

28,5 graden binnen en hoogzwanger..pfff. Maar, ik doe gewoon mee met de zuidelijke temperaturen, maak zo spaghetti aglio olio met extra peperoncino... wekt de weeën misschien wel op Klinkt ook heel lekker. Ik heb Burrito's.
de tactiek hier, met een kamer onder een platdak:

airco en staande ventilator. Dezelfde combo blijft snachts aan, wel lager. Geen mug te vinden want die houden niet van tocht. Ik merk het verschil op de warme trap en in mijn koele kamer.
Je moet er vroeg voor opstaan maar om 5uur vanochtend stond hier de boel tegen elkaar open. Om 9uur weer alles dicht. Ook gordijnen enz. Nu net weer alles open gegooid. Heb het kunnen beperken tot 27graden vandaag. Nog te warm voor mij, maar door me heel rustig te houden trek ik het wel. Niet gekookt ook, dat scheelt ook een boel. Hoop dat ik het met slapen op een graag op 24 heb. Maar vrees dat het wel warmer blijft. We zullen zien. Sterkte allemaal, zeker hen die de 30+ hebben gehaald op de thermometer.
Letje heeft tot nu toe 660cc gedronken (dat is al ruim 100 meer dan gisteren), dus het gaat de goede kant op! En ze slaapt nu lekker met de airco aan, dus ik ben weer een beetje opgelucht

Wat heerlijk dat je lief aan het verkoelen is geslagen! Woensdag kan ook, dan is Let op het kdv, dus lekker rustig 12.30 bij KM?

Hoe houdt ukje zich met dit weer? Extra spartel of laat ze je nog een beetje met rust?
Hier 28,5. Ook niet echt fijn.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Binnen is het heerlijk koel, en buiten is het gewoon heerlijk! Geen idee hoe warm het is, ik zit in de schaduw, in mijn bikini.
Strak plan, leuk!!!

Nee, ukje is druk in de weer met rekken en strekken, wil niet al te stijf ter wereld komen vermoed ik... ik verwacht ieder moment een handje door mijn navel, wat is ze sterk!

Wat fijn dat Letje weer drinkt, maakte me wel een beetje ongerust hoor! Oef, het is echt mojito weer, ik gooi nog even wat extra sambal bij het eten, als ze nou gewoon over een week komt
Hier binnen 30 graden , buiten 37 graden. Ventilator aan maar helpt ook geen mallemoer blaast alleen maar warme lucht.

Bak met steenkoud water op t balkon gezet waar ik af en toe even in ga staan samen met de hond.
Oh, shit, ik moet een student opzoeken woensdag. Donderdag? Zelfde tijd, zelfde plaats?

Je zou toch verwachten dat dat tropisch zwembad waar ze in zit wat versuffend werkt... Dat wordt nog wat als ze groter is

(Heb jij trouwens enig idee wat die politiehelikopter boven mijn huis doet? Heb ik weer een ontploffing gemist?)
Heb jij nu een helikopter hangen? ff 112 meldingen googlen

Donderdag is goed hoor, beval ik gewoon vrijdag, heb ik controle dus dan ben ik er toch.

Zo en nu weer on topic, wat is het warm hè
da's een traumaheli lees ik net, inderdaad vlak bij jou, maar er staat niet bij waarom
Hahahaha, is goed, beval maar vrijdag. Doe je ook strippen? Ik kan het aanraden

Ik ga googlen (handig trouwens, wist helemaal niet dat je meldingen kunt opzoeken!). Ah, het is een traumahelicopter bij de buurtkroeg. Ook niet leuk, maar geen ontploffing in ieder geval
crosspost - het is bij de kroeg, dus misschien is iemand onwel geworden in zijn oranje-euforie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven