Het is 28,5 graad in mijn huis

02-07-2010 18:25 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de bank en denk...goh ik heb het eigenlijk best wel warm. Kijk op de thermometer...het is dus nu 28,5 graad in mijn huis.

Ik woon in een flatje met een plat dak, dit is de bovenste woning. Vanaf 12.00 uur tot zonsondergang staat de zon op mijn woonkamer. Ik heb de ramen aan de schaduwkant open en de gordijnen aan de zonkant dicht. Verder nog een ventilator aan.

Iemand nog meer tips om het hier te doen afkoelen?

Het is hier zomaar 27 graden, maar 28,5 is me toch wat te gek.
Wij hebben sinds vorig jaar airco. Echt nog geen moment spijt van gehad, ook al was het even een investering. In de huiskamer is het heerlijk, 24 graden. In de slaapkamer, die eraan grenst, is het ook nog goed te doen. De rest van het appartement is iets minder koel. In het kamertje waar ik nu zit ook, dus ik moet eigenlijk gauw wegwezen hier.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ja, heerlijk zo'n airco, sinds vorig jaar hier ook en ik vind het een geweldige aanschaf, zo is het voor mij allemaal wel uit te houden!!!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
buiten 35 graden binnen 31 graden
Binnen nu 26 graden, buten 33 graden.
World of Warcraft: Legion
Hier 26 binnen, zonder zonwering en gordijnen niet dicht. Heb hekel aan dichte gordijnen en ook aan zonwering. Bij buuv was het met alles afgesloten maar 1 graad minder dan hier, dus daar ga ik echt de moeite niet voor doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hier buiten 26 graden en binnen 25,5. Nog even en er kan gekoeld worden!
Dit topic gaat naar Thuis.
quote:nlies schreef op 02 juli 2010 @ 20:14:

Hier 26 binnen, zonder zonwering en gordijnen niet dicht. Heb hekel aan dichte gordijnen en ook aan zonwering. Bij buuv was het met alles afgesloten maar 1 graad minder dan hier, dus daar ga ik echt de moeite niet voor doenHangt er ook vanaf wat voor ramen je hebt. Bij mij nog het originele enkele glas uit de jaren 30, dus isolatiewaarde 0. Vandaar dat ik mijn dikke gordijnen lekker dicht had. Als je heel nieuw glas hebt is de kans groot dat het ook warmtewerend werkt.
oh heerlijk, zie op buienradar dat er een fikse regenbui aan gaat komen over twee uurtjes.... nog nooit zo naar uitgekeken.
Hier binnen volgens thermosstaat 30 graden (hoe het thuis is weet ik niet, want zitten nu in een vakantiehuisje). Maar eerlijk gezegd vind ik het nog aardig meevallen. Mits niet veel bewegen. We hebben dus bar weinig ondernomen vandaag.
Trouwens, ik gebruik de weer-gadget van Windows 7 Ultimate, om te kijken hoe warm het is. Volgens mij verandert dat 1 of 2 keer per uur. Sinds mijn vorig bericht is de binnen- en de buitentemperatuur niet veranderd, nog steeds resp. 26 en 33 graden.
Ik heb een air cooler, net even groter en koeler dan een ventiator. Gaat koud water in met ijs-elementen, waardoor de lucht die eruit komt lekker fris aanvoelt. Zo is het te doen in huis. Maar echt lekker is anders.
Ik wil ook wel ruilen

Hier 33 graden binnen, en buiten voelt het stukken warmer.
Binnen 26. Buiten 31; het begint te schemeren.
Bij mij binnen is het 33 graden, echt veel te warm!!
Hier binnen 29 graden, buiten is het nu (volgens KNMI) 26 graden. Vanaf 11 uur tot zonsondergang staat de zon op de woonkamer.

Overdag de gordijnen dicht haalt niet veel uit, want 't zijn hele dunne flodderdingen. Heb zonnescreens voor de ramen in de woonkamer, maar dat maakt hier weinig verschil, haalt alleen het felle zonlicht weg. Nu is het buiten welgeteld drie graden koeler, dus staan alle ramen tegen elkaar open. Heb helaas geen horren en woon aan het water, dus familie mug heeft zich intussen weer in mijn slaapkamer verschanst, denk ik Nja, alles beter dan slapen in 29 graden...

Moet zeggen dat het na een paar dagen begint te wennen hier.
Binnen 31 graden, flat, plat dak bovenste verdieping zon op zuiden lammellen dicht maar het maakt niet uit, ik zit nu met een teiltje koudwater met voetjes erin dit te typen, na deze post pak ik m'n liter bak ijs tervoorschijn en ga die opeten

Het is te nu bah !
Als ik

http://weerplaza.nl/neder ... DkwMDA=&naam=Enschede

mag geloven, breken er na 12 juli betere tijden aan. Volgende week maandag en dinsdag is er nog een dip: 22 en 24 graden, maar daarna wordt het warmer.
Zeuren, zeuren, zeuren dat het te warm is en als de herfst haar intrede doet, is het weer zeuren, zeuren, zeuren dat het nog geen zomer is. Zweten zullen jullie nu, prinsesjes!...
Dus dat geldt niet voor mij? Want ik ben geen prinses!
Hier is het nu 28/29 graden, ramen staan open en als het enigzins kan blijft dat tot een uur of 8 morgenochtend.

Overdag was het hier 31 graden binnen , maar het scheelt vond ik dat ik me daar niet druk om maakte.

Warm blijft het toch.
Aan de kust is het nu heerlijk!
This is an unacceptable timeline
Binnen 26. Buiten 27.
Mm lekker afgekoeld tot 35 graden ondertussen, hier in mijn personal sauna. Ik moet zeggen, in m'n ondergoed voor de ventilator is het wel uit te houden. Maar in bed is het echt zweeeten..

Het goede nieuws is dat er een nieuwe airco zit aan te komen; de TD van het RIBW waar ik woon is vandaag hier geweest met het doel het ding te installeren (want het is niet zomaar een mobiele airco, maar echt zo'n geval dat buiten staat zeg maar), maar na wat meetwerk bleek dat ze de benodigde materialen niet bij zich hadden. Balen! Hopelijk kan het volgende week geregeld worden, want dit zijn geen temperaturen meer, pfff.

@Notebook: Ik ben jammer genoeg érg vaak thuis. Nou ja, niet jammer omdat ik het vervelend vind om thuis te zijn, integendeel, maar op momenten als deze zou ik stiekem wel willen dat ik iets meer activiteiten buitenshuis zou hebben (of een tuin! op het noorden!).
Bij mij is het in de koelste ruimte (daar hangt de thermostaat) 29 graden. De rest van het huis zal dus nog wel warmer zijn. Ik heb nu de ramen opengegooid, maar buiten is het nog 28,5 en windstil, dus dat helpt geen bal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven