Het is dierendag!
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:05
Hallo dierenliefhebbers en verzorgers, het is een feestdag vandaag. Nou zou je zeggen, in ons huis is het elke dag dierendag en dat is het bij mij ook, toch leuk om ze extra in het zonnetje te zetten.
Mijn mooie grote rooie krijgt vandaag zalm en daar mag hij zoveel van eten als hij wenst. Een speeltje hoef ik niet aan te beginnen, want zijn lievelingsspeelgoed is een tiewrappie, daar kan hij uren zoet mee zijn.
Alsof hij het weet is alles lief vandaag, de tafel krijgt kopjes, de hocker, de bank, de kast, de stoel en ik natuurlijk, ik krijg ze inclusief liefdesbeetjes.
Wat gaan jullie doen om je huisdier(en) in het zonnetje te zetten? Wat heb je voor dier(en)?
Ik hoop dat dit een heel gezellig topic wordt.
Mijn mooie grote rooie krijgt vandaag zalm en daar mag hij zoveel van eten als hij wenst. Een speeltje hoef ik niet aan te beginnen, want zijn lievelingsspeelgoed is een tiewrappie, daar kan hij uren zoet mee zijn.
Alsof hij het weet is alles lief vandaag, de tafel krijgt kopjes, de hocker, de bank, de kast, de stoel en ik natuurlijk, ik krijg ze inclusief liefdesbeetjes.
Wat gaan jullie doen om je huisdier(en) in het zonnetje te zetten? Wat heb je voor dier(en)?
Ik hoop dat dit een heel gezellig topic wordt.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:27
hahaha ja denk het wel. Gaat al een paar dagen zo, als de deur open is, is het knorren en aandacht vragen. Zo grappig, manlief is thuis en je hoort ze niet. IK kom thuis van mijn werk en ze beginnen zo hard te schreeuwen dat ze eruit willen. Het werkvolk zei al, het is duidelijk wie hier het baasje is.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:32
Mijn katten liggen op ons net verschoonde bed, helemaal in een krulletje..het is maar goed dat mijn man er niet is, die is daar nooit zo blij mee.
Maar het weer is zo slecht, ze mogen van mij lekker blijven liggen. Wat lekkers betreft, ze halen hun neus op voor de duurste kuipjes voer, dus daar begin ik maar niet aan. Verder zijn het altijd al akelig verwende mormels geweest, niet alleen op dierendag. De kipjes en haan krijgen vandaag speciale kippenmuesli. Met extra vitamientjes om ze door de rui periode heen te helpen. Ze zien er uit alsof ze zijn aangevreten door ratten of zo..overal veertjes.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:32
Heerlijke beesten zijn het toch hè.gizzmo-returns schreef: ↑04-10-2019 10:27hahaha ja denk het wel. Gaat al een paar dagen zo, als de deur open is, is het knorren en aandacht vragen. Zo grappig, manlief is thuis en je hoort ze niet. IK kom thuis van mijn werk en ze beginnen zo hard te schreeuwen dat ze eruit willen. Het werkvolk zei al, het is duidelijk wie hier het baasje is.
Mijn Balin laat alles met rust, behalve het behang bij de buitendeur, dat rukt hij eraf als ik weg ben. Het schijnt dat hij vreselijk mauwt ondertussen, dus hij kan weleens vreselijk arrogant tegen me doen, ik weet dat hij niet zonder me kan poepen.
Hij kan overigens ook niet eten als ik er niet bij ben.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:35
mijn zwarte is ook een lastige eter, hij eet alleen goed als ik hem tijdens het eten blijf aaienCateautje schreef: ↑04-10-2019 10:32Heerlijke beesten zijn het toch hè.
Mijn Balin laat alles met rust, behalve het behang bij de buitendeur, dat rukt hij eraf als ik weg ben. Het schijnt dat hij vreselijk mauwt ondertussen, dus hij kan weleens vreselijk arrogant tegen me doen, ik weet dat hij niet zonder me kan poepen.
Hij kan overigens ook niet eten als ik er niet bij ben.
En dan heel hard knorren en eten tegelijk, dat klinkt echt heel raar.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:35
Het is hier meer een soort dierenweek, dus vandaag doen we niet veel bijzonders voor de kat. Maar hij heeft deze week al een knisperzakje gehad om mee te spelen, een kartonnen krabhuisje (daar is hij dol op), een elektrisch aangestuurd laserlampje, een nieuw mandje en natvoer. Vandaag komen er nog lekkere snoepjes aan, en morgen een nieuwe krabpaal.
Over een paar maanden komt kat nr. 2, dus veel dingen zijn gekocht met het vooruitzicht op hem. Maar tot die tijd mag de koning des huizes er nog even lekker in z'n eentje van genieten.
Over een paar maanden komt kat nr. 2, dus veel dingen zijn gekocht met het vooruitzicht op hem. Maar tot die tijd mag de koning des huizes er nog even lekker in z'n eentje van genieten.
The eyes are useless when the mind is blind.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:40
Welja, wat een royalitygedraggizzmo-returns schreef: ↑04-10-2019 10:35mijn zwarte is ook een lastige eter, hij eet alleen goed als ik hem tijdens het eten blijf aaien![]()
En dan heel hard knorren en eten tegelijk, dat klinkt echt heel raar.
Ik heb een audial.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:41
dat is liefstokbootje schreef: ↑04-10-2019 10:39Ik heb op het moment geen huisdieren en ik mis het![]()
Maar ik ga een donatie doen aan mijn favoriete opvang zodat zij de beestjes die bij haar zitten extra kan verwennen.
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:41
Geen betere dag dan vandaag om eventjes langs het asiel te gaan om te kijken voor een leuke slavendrijver.stokbootje schreef: ↑04-10-2019 10:39Ik heb op het moment geen huisdieren en ik mis het![]()
Maar ik ga een donatie doen aan mijn favoriete opvang zodat zij de beestjes die bij haar zitten extra kan verwennen.
Dankzij jou heerlijk verwend worden is ook wel wat natuurlijk
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:55
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:56
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:58
En in kattenvoer zit geen vlees?
Mijn vorige kat vond hart lekker (uit de diepvries van de dierenwinkel) Ik vond het zelf ranzig en smerig (ben ook nog vegetariër), maar voor mijn beestjes is het gewoon eten.
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:03
Tuurlijk, dat snap ik. Maar tussen kattenbrokjes van separatorvlees ed en vis zit best wel een verschil. Dan is de eerste optie in mijn ogen het diervriendelijkst en daar draait dierendag toch om?
Het ging erom dat het blijkbaar alleen voor de kat dierendag is. Uiteraard zit er vlees in kattenvoer.
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:06
Ga maar gewoon weg met je principegekoer. Dit is een gezelligheidstopic, geen activistentehuis.Kit_Kat schreef: ↑04-10-2019 11:03Tuurlijk, dat snap ik. Maar tussen kattenbrokjes van separatorvlees ed en vis zit best wel een verschil. Dan is de eerste optie in mijn ogen het diervriendelijkst en daar draait dierendag toch om?
Het ging erom dat het blijkbaar alleen voor de kat dierendag is. Uiteraard zit er vlees in kattenvoer.
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:12
Kit_Kat schreef: ↑04-10-2019 11:03Tuurlijk, dat snap ik. Maar tussen kattenbrokjes van separatorvlees ed en vis zit best wel een verschil. Dan is de eerste optie in mijn ogen het diervriendelijkst en daar draait dierendag toch om?
Nou die zalm is waarschijnlijk de beste optie. Ik snap niet dat jij separatorvlees een diervriendelijke optie vindt? Het is nou niet dat dat lekkere biologische vrije uitloop geen antibiotica beesten zijn die daarvoor gebruikt worden.