Het is tijd voor mijn kat

17-10-2017 19:58 69 berichten
Hoi viva lezeressen.

Mijn lieve oude kat is stervende, hij heeft nu twee dagen niet gegeten en komt af en toe onder de bank vandaan om te drinken of om te plassen, hij reageert niet meer op zijn roep voor zijn lievelingshapje zachte brokjes, hij heeft het opgegeven en zakt steeds door zijn achterpootjes, ik ben bij de dierenarts geweest en die wil hem morgen wel in laten slapen thuis.

Ik ben vanmiddag onder mijn werk thuis geweest om bij hem te kijken en na mijn werk was hij ineens iets levendiger, hij kwam buiten zitten en drinkt iets enthousiaster en ging plassen maar nu zit hij weer onder de bank.
Hij lijkt geen pijn te hebben maar hij heeft zijn lot geaccepteerd.

Wat zouden jullie doen? Morgen de dierenarts laten komen of zelf laten versterven.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ik vind het een moeilijk besluit.
Hoi, om half twaalf kwam er een grote range rover aanrijden met daarin de dierenarts, mimi lag rustig op de bank naast me en de dierenarts riep in de gang nog iets over dat ie in de middag nog twee hengsten moest castreren in zijn telefoon, ik zat in een hele stille bubbel met mimi dus was even schrikken, maar hij was ontzettend lief en nam de tijd, de eerste prik was erg gemeen en daar sprong hij van in de lucht, verder veel gekletst en mimi zakte rustig in slaap na een paar braakpogingen, nadat hij helemaal verdoofd was kwam de volgende injectie, hij is bijna een uur gebleven want zijn hart bleef nog lang kloppen maar hij was heel geduldig en het was bijna een gezellig afscheid.
Ik wilde hem nog even bij me houden en hij heeft hier de hele middag bij het raam in het herfstzonnetje gelegen, hij lag er vredig bij, af en toe als ik binnenkwam dacht ik wat ligt ie daar lekker te relaxen weer maar ja dan beseffen dat hij er niet meer bij is is zwaar..