Het is tijd voor mijn kat

17-10-2017 19:58 69 berichten
Hoi viva lezeressen.

Mijn lieve oude kat is stervende, hij heeft nu twee dagen niet gegeten en komt af en toe onder de bank vandaan om te drinken of om te plassen, hij reageert niet meer op zijn roep voor zijn lievelingshapje zachte brokjes, hij heeft het opgegeven en zakt steeds door zijn achterpootjes, ik ben bij de dierenarts geweest en die wil hem morgen wel in laten slapen thuis.

Ik ben vanmiddag onder mijn werk thuis geweest om bij hem te kijken en na mijn werk was hij ineens iets levendiger, hij kwam buiten zitten en drinkt iets enthousiaster en ging plassen maar nu zit hij weer onder de bank.
Hij lijkt geen pijn te hebben maar hij heeft zijn lot geaccepteerd.

Wat zouden jullie doen? Morgen de dierenarts laten komen of zelf laten versterven.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ik vind het een moeilijk besluit.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Klinkt alsof Mimi heel veel liefde heeft mogen kennen. En hij krijgt nu ook een liefdevol einde.

:rose:
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
17-10-2017 20:34
Hij is echt zo belangrijk voor me het is niet voor te stellen dat hij er straks niet meer is. Bedankt voor de goede raad, ik maak de juiste keuze.
Dat doe je zeker. Zo te horen heeft je kat een heel fijn leven bij je gehad.
Sluit het "mooi" (voor zover dat het goede woord is) af op deze manier. Je zegt het zelf al; het is tijd.
Sterkte :hug: !
Nothing happens for a reason
Heel veel sterkte TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
17-10-2017 20:27
Ach jeetje wat naar... :hug:
Heel veel sterkte met deze moeilijke maar ook dappere beslissing voor je geliefde dier. Dit is ook het respect wat je nu toont door je eigen gevoel en verdriet opzij te zetten voor je kat zodat deze niet langer hoeft te lijden. Ook dat is ultieme liefde ook al voelt dat niet zo :heart:
Helemaal mee eens.
Gelukkig is euthanasie voor dieren zó makkelijk. Ik hoop dat tegen de tijd dat ik oud en op ben (als ik het mag halen) er ook wat makkelijker gedaan wordt over euthanasie.

Sterkte TO, ik weet wat je je voelt. Je kiest voor het welzijn van je dier en niet voor jezelf.
Dank jullie wel, ik kan gewoon niet stoppen met huilen, wat een raar idee,
Geen mimi in huis, hij lag in de avond met zijn pootjes om mijn arm, hij sliep met zijn hoofdje op mijn hoofdkussen, zelfs als ik van de wc kwam stonden mijn dochter en mimi voor de deur te wachten.
Heftig zeg.
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
17-10-2017 20:49
Dank jullie wel, ik kan gewoon niet stoppen met huilen, wat een raar idee,
Geen mimi in huis, hij lag in de avond met zijn pootjes om mijn arm, hij sliep met zijn hoofdje op mijn hoofdkussen, zelfs als ik van de wc kwam stonden mijn dochter en mimi voor de deur te wachten.
Heftig zeg.
Zeker heftig. En de tijd daarna is ook moeilijk. Ik kwam nog tijden later thuis en ging aan de voordeur instinctief op mijn hurken want de katjes kwamen dan meteen aangelopen om te kroelen. Rond het overlijden heb ik ook vaak gehuild. Het is rouwen. Maar wel in de wetenschap dat je met al je liefde de juiste beslissing gemaakt hebt voor een levend wezen dat niet meer verder kan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
17-10-2017 21:00
Zeker heftig. En de tijd daarna is ook moeilijk. Ik kwam nog tijden later thuis en ging aan de voordeur instinctief op mijn hurken want de katjes kwamen dan meteen aangelopen om te kroelen. Rond het overlijden heb ik ook vaak gehuild. Het is rouwen. Maar wel in de wetenschap dat je met al je liefde de juiste beslissing gemaakt hebt voor een levend wezen dat niet meer verder kan.
Ja dat is waar.. Hij ligt nu wel luid snorrend naast me, gek om te rouwen met hem naast me, maar hij lijkt wel ineens een zak botjes, het is een flinke kat maar zijn ruggengraat steekt er ineens bovenuit en zijn flanken zijn ingevallen maar hij is ineens heel wakker en aanhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
17-10-2017 21:06
Ja dat is waar.. Hij ligt nu wel luid snorrend naast me, gek om te rouwen met hem naast me, maar hij lijkt wel ineens een zak botjes, het is een flinke kat maar zijn ruggengraat steekt er ineens bovenuit en zijn flanken zijn ingevallen maar hij is ineens heel wakker en aanhankelijk.
Hij is ook afscheid aan het nemen. Hij heeft duidelijk vertrouwen in jou en voelt zich veilig en kan daarom zijn ware staat laten zien: zwak, mager, oud en ziek. En vol liefde. Dat zijn jullie beiden.
Ik moet moeite doen om niet weer te huilen om mijn poezen. Ik mis ze maar ik heb geen enkel moment spijt gehad van mijn ingrijpen. Je voelt wat goed is voor je beestje.
oudblond wijzigde dit bericht op 17-10-2017 21:42
1.82% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
sterkte morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte morgen, was iedereen maar zo lief voor zijn of haar huisdier. Dat voelen ze echt die liefde :heart:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte morgen!
..
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte de laatste nacht met Mimi en natuurlijk met het definitieve afscheid morgen :redrose:
Ik hoop dat je dierenarts thuis kan/wil komen, zodat hij in alle rust kan gaan op de plek waar hij zo geliefd was die 8 jaar.

Een aantal jaar geleden toen ik mijn oude knar in liet slapen heb ik de nacht ervoor en de ochtend voordat de dierenarts kwam een warme kruik bij hem gelegd. Hij was vel over been en had het heel koud, de warme kruik deed hem zichtbaar goed. Misschien dat je Mimi het daarmee ook nog wat dragelijker kan maken?

Het is ontzettend verdrietig als je beseft dat het tijd is.... maar je hebt de enige juiste beslissing genomen voor je lieve kat, hoe moeilijk en hartverscheurend ook. Hopelijk hebben jullie nog een rustige nacht samen :hug:
...
Ach dat zijn de moeilijkste dingen in het leven. Volg je gevoel hierin. Katten kunnen altijd weer wat opleven,maar als het al langer zo is kan je katje echt op zijn.

Knorren doen ze; als ze iets fijn vinden of om zichzelf tot rust te stellen. Als ze pijn hebben gaan ze knorren,volgens mij om de pijn te verzachten. Maar een kat voelt volgens mij ook goed aan wanneer het zijn tijd is. Sommigen waaronder ik geloven dat je het zelfs kan uitleggen aan je kat. Dat hij naar een vredige plek gaat waar hij pijnloos verder mag leven.
Fijn dat je kat na zo'n leeftijd nog een warme plek heeft gehad bij jou! Wat ontzettend liefdevol om een oudere kat uit te kiezen. Dankjewel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohh sterkte TO ik tik dit met tranen omdat ik gister mijn liefste poeze dame van 16,5 weg heb moeten brengen nierfalen zijn haar te veel geworden... Ze zakte ook door haar pootjes at al 3 dagen niets meer reageerde amper nog en tot slot gister lag ze in haar eigen plas het was over. Het doet ongeloofljjk veel pijn ik wens je alvast heel veel sterkte toe.. :"-(
Calamitycat schreef:
17-10-2017 22:41
Heel veel sterkte de laatste nacht met Mimi en natuurlijk met het definitieve afscheid morgen :redrose:
Ik hoop dat je dierenarts thuis kan/wil komen, zodat hij in alle rust kan gaan op de plek waar hij zo geliefd was die 8 jaar.

Een aantal jaar geleden toen ik mijn oude knar in liet slapen heb ik de nacht ervoor en de ochtend voordat de dierenarts kwam een warme kruik bij hem gelegd. Hij was vel over been en had het heel koud, de warme kruik deed hem zichtbaar goed. Misschien dat je Mimi het daarmee ook nog wat dragelijker kan maken?

Het is ontzettend verdrietig als je beseft dat het tijd is.... maar je hebt de enige juiste beslissing genomen voor je lieve kat, hoe moeilijk en hartverscheurend ook. Hopelijk hebben jullie nog een rustige nacht samen :hug:
We hebben samen op de bank geslapen, en heb de verwarming inderdaad aan gehouden vannacht, ergens midden in de nacht ben ik toch even in mijn bed gaan liggen en vanmorgen lag hij weer onder de bank.
Hij is er nu onder vandaan en wil juist buiten op de koele stenen liggen, ik laat hem maar begaan de dierenarts komt straks..
Hij weigert nu ook alle drinken, eten deed hij al niet meer.
Lavendel2 schreef:
18-10-2017 08:05
Ohh sterkte TO ik tik dit met tranen omdat ik gister mijn liefste poeze dame van 16,5 weg heb moeten brengen nierfalen zijn haar te veel geworden... Ze zakte ook door haar pootjes at al 3 dagen niets meer reageerde amper nog en tot slot gister lag ze in haar eigen plas het was over. Het doet ongeloofljjk veel pijn ik wens je alvast heel veel sterkte toe.. :"-(
Ach :| een beetje hetzelfde einde.
Heftig he, heel veel sterkte ook met verwerken :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
18-10-2017 09:22
Ach :| een beetje hetzelfde einde.
Heftig he, heel veel sterkte ook met verwerken :hug: :hug:
Dank je wel hoor... Ik vind het maar leeg zo zonder haar...

Jij ook heel veel sterkte vandaag knuffel hem maar goed voordat ze komen..
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Bedankt voor al jullie lieve woorden :rose:
Ik ga even van mimi genieten de laatste twee uurtjes samen en hem bedanken en vertellen dat ie mag gaan...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte in ieder geval.
Dit zijn altijd vreselijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO, het is altijd verdrietig om je lieve huisgenootje te moeten laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO?
Alle reacties Link kopieren
He Alinea, hoe is het ermee?
Hopelijk is het allemaal rustig verlopen. Wil je nog even een knuffel geven :hug:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook een knuffel en wat 'troost' proberen te brengen. Rust zacht Mimi en vang veel muizen in de kattenhemel!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat alles rustig is verlopen. Goed van je dat je deze beslissing hebt genomen. Dat toont je liefde voor je dier,je laat poes niet langer lijden, en daar heb ik respect voor. Ik weet heel goed hoe je je nu zult voelen, begin dit jaar is ons oudje ingeslapen, een beetje hetzelfde verhaal als jouw kat.
Sterkte! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven