Het is zover... poes straks in laten slapen
dinsdag 21 september 2010 om 10:15
Vanmorgen trof ik mijn oude poes van 17 aan, diep slapend in haar doosje. Normaal is ze gelijk wakker maar nu niet.
Ze heeft vorig jaar een hersenbloedinkje gehad en was zo goed als blind daardoor maar ze redde zich nog best.
maar nu....
Ze kan niet meer overeind komen en ligt heel hard te spinnen, en ik weet wat dat betekent... denk dat ze weer een hersenbloeding heeft gehad.
Heb net een afspraak gemaakt om haar te laten inslapen, om half 12. Ik mag van de juf mijn dochter van 7 van school halen straks want ze wil er graag bij zijn om Goes in haar laatste momenten bij te staan. Ze was ook zo verdrietig vanmorgen en we zijn wat eerder naar school gelopen om het te vertellen aan juf, die was ook zo lief dat ik er ook alweer stond te janken.. pfff
En ik moet nu zooo huilen, vreselijk. Ik heb die poes al 17 jaar, ze is zo vaak meeverhuisd, altijd lief geweest, nooit een krab of snauw gegeven, gewoon alleen maar een lieve knuffelige theemuts..
En ze was van mij en mijn ex, dit is een afsluiting van een tijdperk en ik ben gewoon verbaasd hoe emotioneel ik ben.
Heb ex een sms gestuurd of hij haar vanmmiddag wil ophalen om bij hem in de tuin te begraven...
Bah... ik vind dit heel naar..
Net probeerde ze overeind te komen maar het lukt niet, en ze miauwt dan heel hard, hartverscheurend.. zo zielig... ze hing helemaal scheef tegen de kant aan en ik heb haar weer een beetje lekker op de zij weten te leggen..
Aftellen nu....
Ze heeft vorig jaar een hersenbloedinkje gehad en was zo goed als blind daardoor maar ze redde zich nog best.
maar nu....
Ze kan niet meer overeind komen en ligt heel hard te spinnen, en ik weet wat dat betekent... denk dat ze weer een hersenbloeding heeft gehad.
Heb net een afspraak gemaakt om haar te laten inslapen, om half 12. Ik mag van de juf mijn dochter van 7 van school halen straks want ze wil er graag bij zijn om Goes in haar laatste momenten bij te staan. Ze was ook zo verdrietig vanmorgen en we zijn wat eerder naar school gelopen om het te vertellen aan juf, die was ook zo lief dat ik er ook alweer stond te janken.. pfff
En ik moet nu zooo huilen, vreselijk. Ik heb die poes al 17 jaar, ze is zo vaak meeverhuisd, altijd lief geweest, nooit een krab of snauw gegeven, gewoon alleen maar een lieve knuffelige theemuts..
En ze was van mij en mijn ex, dit is een afsluiting van een tijdperk en ik ben gewoon verbaasd hoe emotioneel ik ben.
Heb ex een sms gestuurd of hij haar vanmmiddag wil ophalen om bij hem in de tuin te begraven...
Bah... ik vind dit heel naar..
Net probeerde ze overeind te komen maar het lukt niet, en ze miauwt dan heel hard, hartverscheurend.. zo zielig... ze hing helemaal scheef tegen de kant aan en ik heb haar weer een beetje lekker op de zij weten te leggen..
Aftellen nu....
dinsdag 21 september 2010 om 10:22
Hé gatsie, New! Wat akelig dat je het lieve beestje in moet laten slapen.
Ik heb afgelopen april mijn poes van 15 in moeten laten slapen, dat jaar ervoor haar broer van 14 dood gevonden. Ben er ook heel lang van slag geweest, voelde voor mij ook als een afsluiting van een periode (niet met een ex, maar wel met een vorig leven).
Sterkte, meis! Ik leef met je mee....
Ik heb afgelopen april mijn poes van 15 in moeten laten slapen, dat jaar ervoor haar broer van 14 dood gevonden. Ben er ook heel lang van slag geweest, voelde voor mij ook als een afsluiting van een periode (niet met een ex, maar wel met een vorig leven).
Sterkte, meis! Ik leef met je mee....
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
dinsdag 21 september 2010 om 10:25
Oh wat lief allemaal, de tranen stromen me over de wangen.
Hoop dat ik ze er nu al een beetje uit kan janken en straks een beetje sterk ben voor mijn meisje.
Ze heeft al zoveel voor de kiezen gehad, een scheiding, mijn vader overleden in februari. En ik heb die dingen ook gehad natuurlijk, het lijkt wel of er ineens heel veel verdriet uitkomt nu.
Gelukkig ligt Goes nu weer rustig te spinnen,
Ik ga nu dochter van school halen...
Bedankt voor jullie lieve woorden..
Hoop dat ik ze er nu al een beetje uit kan janken en straks een beetje sterk ben voor mijn meisje.
Ze heeft al zoveel voor de kiezen gehad, een scheiding, mijn vader overleden in februari. En ik heb die dingen ook gehad natuurlijk, het lijkt wel of er ineens heel veel verdriet uitkomt nu.
Gelukkig ligt Goes nu weer rustig te spinnen,
Ik ga nu dochter van school halen...
Bedankt voor jullie lieve woorden..
dinsdag 21 september 2010 om 10:29
och jee, ik heb 2 weken geleden hetzelfde moeten doen met mijn ouwe kat. Ook een topic over geopend. Wat een verdriet was dat zeg, veel sterkte zo meteen! Zo moeilijk dit. Maar wel het enige wat je kan / moet doen. Ik vond die beslissing echt verschrikkelijk rot, maar het is wel een goede beslissing. Snapt je dochter het?
dinsdag 21 september 2010 om 10:44
Natuurlijk mag je ook huilen waar je kleine meid bij is! Dat geeft haar juist het gevoel dat haar verdriet niet gek is en dat ze samen met jou mag huilen.
Ik hoop dat het afscheid prettig verloopt en dat ze heel rustig in mag slapen.
Ze heeft 17 jaar mogen genieten van het heerlijke leventje bij jullie! De laatste stap is altijd moeilijk en naar, maar het is goed dat je de beslissing hebt genomen als het zo slecht gaat nu.
Heel veel sterkte, ook voor je dochter!
Ik hoop dat het afscheid prettig verloopt en dat ze heel rustig in mag slapen.
Ze heeft 17 jaar mogen genieten van het heerlijke leventje bij jullie! De laatste stap is altijd moeilijk en naar, maar het is goed dat je de beslissing hebt genomen als het zo slecht gaat nu.
Heel veel sterkte, ook voor je dochter!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
dinsdag 21 september 2010 om 10:51
Ja, dochter snapt het heel goed. Ze zit nu naast Goes heel bewust afscheid te nemen. Dikke tranen "Je bent de allerliefste poes van de wereld, je bent mij eerste poes en je zit in mijn hart".......dat soort dingen zegt ze nu.
We hebben haar in een doosje gelegd met haar eigen dekentje erin en ze ligt rustig.
Om 11 uur vertrekken we.
We hebben haar in een doosje gelegd met haar eigen dekentje erin en ze ligt rustig.
Om 11 uur vertrekken we.
dinsdag 21 september 2010 om 10:54
Newwoman, heel veel sterkte zometeen. Dit is zo vreselijk moeilijk om te doen, maar het kan echt niet anders. Op het moment dat we een huisdier nemen zijn we ook voor dit soort dingen verantwoordelijk.
Mijn ouwe trouwe 19jarige kater Basil heb ik 4 weken geleden in laten slapen. Hij was blind en doof.
Het doet pijn maar je weet dat het moet.
Knuffel voor jou en je dochter.
Mijn ouwe trouwe 19jarige kater Basil heb ik 4 weken geleden in laten slapen. Hij was blind en doof.
Het doet pijn maar je weet dat het moet.
Knuffel voor jou en je dochter.
dinsdag 21 september 2010 om 11:23