Het lukt me niet :-(

11-09-2012 21:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik woon sinds een jaar samen in het midden van Nederland. Huis leuk, vriend leuk. Alleen het lukt me niet om contact te leggen met mensen. Oproepjes voor contact loopt uiteindelijk op niets uit. Lid van de sportschool geworden in de hoop er wat mensen te leren kennen werkt ook niet. Mijn familie komt weinig langs. Waaronder mijn broer is op een hand te tellen langs geweest geen tijd, geen geld etc. Ik woon hier meer dan een jaar en ben best eenzaam. Ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Vriendin vraag ik vaak of ze langs komt. Komt ook niet. Idem met een vriend. Wat doe ik verkeerd? Ik snap dat we druk zijn maar dit kan toch niet? Ik heb de hoop inmiddels al opgegeven. Komt dit bij iemand bekend voor en wat heb je eraan gedaan?

Groetjes.
Ik zou geen energie steken in mensen die niet komen opdagen. Bij de sportschool spreek je niet zo snel mensen, misschien een hobby/cursus waar je dat wel doet? Een koor/dansgroep/kookclubje/leesclubje. Kijk ook even op de prikbordpijlerT hier.
Leuke collega's?
Kom eens op de koffie hier in t midden van het land:-)?
Gewoon je onder de mensen blijven begeven. Neem een baantje, vrijwilligerswerk, sport/hobby club... weet ik 't, wat je maar leuk vindt. Ik kan me voorstellen dat je op een sportschool weinig contact legt; de meeste mensen zijn daar toch individueel bezig. Ga voor een teamsport ofzo.

Vrienden maken en behouden, gaat niet 1,2,3..
wat je water geeft, groeit
Teamsport gaan doen. Zie je elkaar vaker dan 1 x per week en moet je wel écht contact met elkaar hebben.

En collega's ja, zit daar wat leuks tussen?
Ik zou een andere sport kiezen: teamsport. Dan heb je ander contact dan dat je naast elkaar staat te rennen op de loopband of klassikaal staat te steppen.
Komt me bekend voor. Het is bij mij beter geworden sinds ik kinderen heb, maar dat is natuurlijk erg drastisch. Heb je werk? Misschien heb je daarnaast nog tijd voor wat vrijwilligerswerk. En verder, laat het los, vaak lukt het ook niet zo goed als je het krampachtig probeert.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Koffie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Koffie of thee? Goed idee! :-) waar komen jullie vandaan? Bedankt voor de reacties! Ik kan helaas niet aan teamsport gaan doen dat was ook mijn idee..ik ga starten met een nieuwe baan met onregelmatige diensten. Hopelijk krijg ik wat leuke collega's maar daar zal ik niet op rekenen. Dat kan ook tegenvallen. Al ga ik wel m'n best doen om gezellig een praatje te maken!

Ik was eerst veel socialer maar dat loopt enorm terug op deze manier moet ik zeggen. Herkenbaar??
Ligt eraan wat iemand midden van het land noemt, maar koffie/thee/fris/wat anders? :-)
Oproepje of de oproep/contact pijler van het Viva-prikbord? Heeft mij geholpen aan een hele leuke vrienden-groep in Den Haag toen ik daar nieuw kwam.

Verder lid geworden bij een (team-)sportvereniging en vrijwilligerswerk gaan doen (bij een asiel).

Ook een blauwe maandag meegedaan met activiteiten van Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK.nl) en dat was ook gezellig. Kreeg het echter al snel druk met andere vriendenactiviteiten dus daar ben ik mee gestopt.

Niet teveel energie steken in mensen die geen energie in jou steken, het houdt een keer op.
WTF?
Vrijwilligerswerk, en dan denk ik niet zo zeer aan wandelen met bejaarden als wel werken voor een club als amnesty international.
Stich n bitch
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ach, ik woon 20 min bij mijn zus vandaan en ze is hier in meer dan een jaar welgeteld 1x geweest.

De meeste 'nieuwe' vrienden leer ik kennen met stappen. Viavia leer je zo een hoop mensen kennen.
Een teamsport kan ook als je onregelmatig werkt, maar vraagt dan wel wat meer planning en het is wel bij uitstek de manier om mensen tegen de komen waar je leuke dingen mee kan doen!
Hallo meiden! Met het midden van Nederland bedoel ik in de buurt van Almere :-) dus als iemand daar vandaan komt en een keer trek heeft in een kopje koffie of iets anders? Dan ben je van harte welkom! :-)

En als je een keer zin hebt om te squashen? Het kan allemaal! Al ben ik er nog niet zo goed in. Maar het gaat in de gezelligheid toch? Xx
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven