Het moestuin seizoen begint weer!

28-02-2017 09:59 653 berichten
Hoi Allemaal,



Zoals de titel al zegt is het begin van het moestuin seizoen alweer gemaakt. De planning is rond, de vakken ingedeeld, de zaadjes in huis, de langzame kiemers voorgezaaid en ik sta weer te trappelen van ongeduld om met de volle grond aan de slag te gaan. Kun jij ook niet wachten tot je weer een groen sprietje ontdekt en lijkt het je leuk om ervaringen en tips uit te wisselen? Schrijf dan gezellig mee!



Groetjes, Goudlokje
Alle reacties Link kopieren
Ha, kom hier even binnenvallen.

Ben deze week begonnen met afharden, maar vind het nogal spannend met dit weer :P Hoe doen jullie het nu? Denk wel dat de temperatuur niet meer te laag zal komen, maar het waait wel ellendig hard en m'n zaailingetjes zijn dit jaar toch wat kleiner heb ik het idee, ongetwijfeld minder zon gehad.

Had het idee het grootste spul dit weekend in de volle grond te zetten, wat denken jullie? Zijn wat lupineplantjes en dropplantjes.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht sowieso tot na 15 mei. Maar anders had ik ze nu ook niet buitengezet, ik zou te bang zijn dat ze dan knakken oid door de harde wind.
Hier zijn de plantjes inderdaad ook nog aardig klein (ook degenen die binnen staan dus), dus wellicht wacht ik ook nog wel tot ná 15 mei (afhankelijk van het weer).
LaFolie schreef:
05-05-2021 14:25
...

Had het idee het grootste spul dit weekend in de volle grond te zetten, wat denken jullie? Zijn wat lupineplantjes en dropplantjes.
Is het gelukt?
De courgettes die ik een dikke week geleden buiten had gezet, hebben de storm niet overleefd, dus gisteren plantgoed gaan halen en drie nieuwe erin geplaatst.
Pompoenen staan ook klaar om in volle grond te gaan, maar op het stuk waar ik ze wil plaatsen lopen momenteel nog de kippen, dus wacht nog een weekje.

Ondertussen staat de moestuin al aardig vol, nog één bed vrij, dus de plantjes die ik momenteel nog aan het opkweken ben zullen in potten belanden. Ga stilaan ook maar eens plek beginnen maken in de diepvriezer want aan de bessenstruiken te zien wordt het weer een goede oogst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven