Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Ach, en ik heb recent gelezen dat de nieuwe trend op het gebied van keukens wit en zonder handgrepen voor kastjes is. Nou, daar heb ik dus erg lang tegen aan zitten kijken. Dat had ik! Maar het viel van ellende bijna uit elkaar. Het had een erg koude en ongezellige uitstraling.

Ik vind het beton ook niet echt fijn om te zien. Voor een korte periode wel, maar het doet een beetje aan als gevoel moeten uitschakelen. Ja, koel, zakelijk en los koppelen van alle emoties om te kunnen ontspannen.

De crisis duurt volgens vage berichten nog 2 jaar. Persoonlijk zou ik dan toch iets warmere kleuren kiezen. Ik vind een aantal van die betonnen looks toch meer lijken op metselwerk dat nog niet is afgewerkt. Misschien ook een optie om dat even te laten zitten en over 2 jaar te kijken naar de afwerking. Die gedachte krijg ik dan. Er zijn anders wel erg mooie badkamers. Ik houd wel van strak, vierkant en zakelijk. En ruimte is ook fijn, maar hol en leeg is de andere kant op.

Kan hier geen online bestellingen doen. Krijg overal technical errors. Daarom heb ik hier even gekeken.

Vraagje:

Welke van de jaren 80 eetkamerstoelen kan/mag je nog gebruiken om toch een beetje goed voor de dag te komen?

Ik heb er net eentje gekocht bij de Kringloop met de gedachte om deze te gaan schilderen. Denk er over om het houtwerk in wit te doen. De zitting is vierkant van strak gevlochten rietachtig touw en de poten zijn ook van vierkant hout. Ik plaats geen foto.

Maar het is een strak modelletje met een rieten zitting in twee kleuren. Ook het vlechtwerk bestaat uit strakke lijnen.

Ik heb nu 3 verschillende stoelen. Er staat nog een tafel op de planning en ik zit aan antiekbeits en een compact strak vierkant model te denken.

Maar die is het niet. De kleur is het niet en ook het model zou kunnen, mar heb even geen maten bij de hand.

Wie heeft mooie plaatjes van eetkamers?

De wastafel vind ik mooi. De badkamer roede vind ik leuk.
quote:hiltje schreef op 21 februari 2014 @ 13:03:

[afbeelding]

......................................

Die pinguins! Geweldig. Ik heb er ook één, zo'n grote. Ga hem n.a.v. deze foto zilver maken.

Trouwens wat een leuke, mooie foto's allemaal weer!
Weet iemand of je plintlades ook later aan een keukenblok kan toevoegen? Ik heb nu even geen zin om bouwvakkers te vragen of bij een speciaalzaak langs te gaan. Maar ik heb wat behoefte om de onderkant van het keukenblok te isoleren. Zag afgelopen zaterdag dat je ook plintlades kan nemen. Als je daarin dan keukendoeken en zo zou doen. Dat dempt misschien wel. (Ik mocht niet vrij kiezen, maar zie nu pas allerlei alternatieven.)

Wie weet het?

(En deze tafel is wel aardig, maar toch niet wat ik zoek. Maar placemats op de tafel van mooi materiaal om de beschadigingen af te dekken.... Zou dat mooi zijn?)
Op zoek naar iets voor mijn balkon... kom ik dit weer tegen. Had ik zo niet aan gedacht, maar is ook een idee. Ik vin dhet bijzonder genoeg om hier te plaatsen. En uit het ene komt vaak een ander idee naar boven drijven.

Bij het tweede plaatje vin dik de combinatie wit en hout wel mooi.

Maar zo'n doucheruimte kan met houten accessoires ook mooi worden. En het ene houten meubelstuk is het andere niet.

Ik zocht dus op "houten wanden balkon" en een houten vlonder zou misschien ook nog wel kunnen. Het heeft spijlen waar iets aan gehangen kan worden en dat was het doel... misschien.
En nu weet ik dus even niet meer of ik de wanden die nog een kleurtje moeten krijgen licht of donker moet doen. Is allebei wel mooi. Moet alleen wel qua tint bij elkaar passen. Wat er al in zit. Dat is goed gekozen. Gelukkig wel.

En houten vlonders op de vloer van het balkon zijn ook wel mooi. Ikzag een mooiere, maar die bleef niet plakken. En daarvan zijn er ook vele varianten.

What a nuanced anxiety
Voor degene die het h&m tapijt in ander formaat wilde: http://www.rugvista.nl/ta ... tton_stripe_-_Orange.html

Nu ik vergelijk is het niet het mosterdgeel. Wel veel andere kleuren geel. De mintkleurige vind ik trouwens ook tof. Fijne prijzen ook.
Wow Banaanaap, dat is echt niet duur. 2.50 bij 3 meter voor 214 euro. En in allerlei kleuren.

Het zal vast een dun kleed zijn maar met een goed onderkleed eronder moet dat gaan.

Ik vind die strepen en die kleurtjes heel fris.

Als ik dit had geweten toen ik een kleed kocht had deze nog serieuze concurrentie gehad met mijn zwart witte Ikea kleed dat ik nu heb (waar ik ook erg blij mee ben)
Ik ben dol op cognackleurig leer

Ik vind deze combinatie van vloer en kleed wel erg mooi. Ik heb alleen niet zulke ramen. Mijn compacte eetkamer staat wel in het verlengde van het raam met pui deur. Ik zou dus ook iets met dat lijnenspel kunnen doen om de ruimte, het licht en de meubels er op optisch beter in elkaar over te laten lopen. Is even proberen hoe de lijnen van de tafel, het raam en de vloer het best bij de persoonlijke items past. Bij mij hangt er ook een lamp boven die qua kleur goed samen hangen. Vind ik tenminste wel.

EDIT: Dit is een van de plaatjes van de laatste toevoeging van @Banaanaap.

EDIT: Ik had gisteren ook een brainwave over hoe het lelijke plafond en de moeilijk bij te werken scheuren en andere oneffenheden makkelijker weg te werken. Door boven een rand te maken onder het plafond. (Al dan niet met een lichtsliert of spotjes er achter.) Moet nog nadenken over het materiaal. Een dunne plank bekleed met stof of behangpapier. Stof kan strak gespannen worden door het vast te nieten aan de achterkant. En dan met een paar latjes aan de muur makkelijk vast gezet (en later los gemaakt en eventueel opnieuw bekleed.) Het plafond is moeilijk te bewerken en zo kan ik er eventueel stof tegen aan spannen en bevestigen via de muur. Maar dat is wel iets om vooraf goed over na te denken. De overgang tussen het plafond en de muur is niet zo zuiver. Strepen evenwijdig aan de muren laten het optisch ruimer lijken. Het kan ruimtelijk een kale witte muur veranderen in een brede wand die anders iel en hoog lijkt. Het kleurverschil tussen het plafond en de muren is dan minder zichtbaar. Kan ik de bovenkant van het oude behang zelfs weer vast lijmen na het dichten van de scheuren. Ben er momenteel helemaal klaar mee. Delen hebben los gelaten door vocht en de rest zit muurvast. Is echt een hele klus om dat perfect te krijgen. Mag de volgende huurder doen.
Pumps, bedoel je een soort verlaagd plafond?

Hiltje, cognackleurig leer is mooi he? Heb er hier wat toffe items van staan. Dat streepjestapijt is hier in de running voor een plek op de vloer. Al zijn de kelims ook nog in de running sinds ik xcarpets.nl heb gevonden.

Al zie ik mezelf ook 2 tapijten kopen. Want ze zijn daar zo goedkoop dat je er dan eigenlijk twee voor de prijs van 1 hebt. Dan is dat in mijn logica een ERG goede deal.

Weet iemand een plek waar je poten voor kasten kunt vinden? Heb hier wat kasten staan die ik weg wilde doen, omdat ze te zwaar ogen. Maar bedacht me dat ze met hoge pootjes nog een erg gave uitstraling kunnen krijgen.
En het weg werken stopcontacten op ooghoogte....

Daar zit ik te denken over planken en lichtzuilen die over de dozen gaan en de snoeren naar beneden via de vloer uit het zicht halen.

Deze lamp is moeilijker dan het lijkt. Sisal touw van Wibra of zeeman gecombineerd met wol en dat insmeren met behanglijm. Is in elk geval de moeite van het proberen. Moet wel nog licht doorlaten.

En dit is een leuk idee. Van eierdopjes een lampenvoer maken. Wel zonde om dat van Delfts blauw te doen. http://www.101woonideeen. ... n/delftse-lamp-maken.html

En hier http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/page/5?s=lamp een idee om oude puddingvormen weg te werken. Die heb ik ook nog van Tupperware. En van een soepkom http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/page/6?s=lamp

Ik kan de zuil met hanglamp zo snel niet meer terug vinden. Was een soort van galgje. Is prima basis om lelijke wandcontactdozen uit het zicht te krijgen.
quote:banaanaap schreef op 27 februari 2014 @ 18:03:

Pumps, bedoel je een soort verlaagd plafond?

.... (deel weg gelaten)

Weet iemand een plek waar je poten voor kasten kunt vinden? Heb hier wat kasten staan die ik weg wilde doen, omdat ze te zwaar ogen. Maar bedacht me dat ze met hoge pootjes nog een erg gave uitstraling kunnen krijgen.

Nee geen verlaagd plafond. Gewoon een brede rand die bijvoorbeeld over de bovenkant van de gordijnrails heen gehangen is, maar dan over de breedte van de hele wand. Maar is wel echt iets om even over na te denken. Breedte, materiaal en kleur zijn daarbij heel belangrijk om het een beetje te laten ogen. Hetzelfde als een sierrand van een andere kleur behang en dan tegen de muur onder het plafond. Kan natuurlijk ook, maar is door de oneffenheden moeilijk strak te krijgen. Vandaar het idee van de plank.

En voor die poten zou je ook kunnen kijken naar oude meubels met houten onderdelen die je zou kunnen gebruiken. Maar dat is een tref. Krijg je wel een uniek meubelstuk mee als het echt bij elkaar past.
Deze ontwerper maakt alleen maar lampen van Tupperware icm gehaakt sisal.

http://krizlifestyle.nl/catalogus/hanglampen
Zoeken op "meubelpoten" en je komt bij de bouwmarkten uit.

Bijvoorbeeld: in de prijs van 8,50 - 12,50 per stuk. Alleen aan de voorkant mooie nemen.
quote:banaanaap schreef op 27 februari 2014 @ 18:39:

Deze ontwerper maakt alleen maar lampen van Tupperware icm gehaakt sisal.

http://krizlifestyle.nl/catalogus/hanglampen

Mooi!! Ik ren zo meteen naar de Wibra en de Zeeman. Zal wel even wennen zijn om te haken. Wol is te slap. Maar vermengt met sisal kan het leuke kleureffecten geven.

Een ballon met alleen maar wol. Dat is te slap als materiaal. Ik had sisal liggen in een mooie kleur bruin, maar heb maar 2 sliertjes terug gevonden. Wel een op mijn 12e zelf gemaakte kussenhoes die nog in elkaar gezet moet worden. Heb die gedurende mijn hele pubertijd bij vriendinnetjes op hun kamertjes gezien. Die is verder klaar. Lijkt me leuk om die alsnog op mijn bed of bank te leggen.

Sommige vvan die zelfmaakideetjes kosten minder tijd dan op en neer naar de Ikea - en dan zonder er binnen te zijn geweest.

Ik ga lekker eten. Ik heb trek. Heb weer veel geleerd vandaag.
Ik zoek meer zoiets: http://www.welke.nl/photo ... etro-onderstel.1343201340

De meubelpoten van bouwmarkten zijn vooral saaai en plomp.
En misschien dat mokken gevuld met stevig materiaal voor meer draagkracht, niet ook onder een meubel gezet kunnen worden? Als ik die lampen bekijk. Hoe netjes doe je het. Maar daarvoor moet je kunstenaar zijn. Tot een volgende keer.

Hier gaan de lolbroeken hossen volgend weekeinde. Ik heb de oordoppen en klusjes binnenhuis al klaar liggen. Dan hoef ikniet de deur uit.

Kan ik ook nog even overdenken of ik de laptop die hier ligt houdt of ga terug brengen.
quote:banaanaap schreef op 27 februari 2014 @ 18:54:

Ik zoek meer zoiets: http://www.welke.nl/photo ... etro-onderstel.1343201340

De meubelpoten van bouwmarkten zijn vooral saaai en plomp.

Ja, en dat zijn precies de stoelpoten die voor de duurdere designerstoelen worden gebruikt.

Maar een google op "stoelpoten vervangen" en je krijgt zoiets.

http://www.dielessen.nl/w ... felpoot-tafelpootjes.html

Prettig weekeinde en als het kan zonder carnaval.

O, en dit is een mooie tafel. Wel een beetje groot en iets te lomp. Maar heeft het uiterlijk dat ik mooi vind.

Bij Ikea hebben ze ook stoeltjes met mooie poten. Niet zeker of ze die ook los verkopen. Zou je kunnen kijken. Ook bij bussiness als die afdeling er nog is tenminste.

Jouw pootjes doen me denken aan houten bezemstelen. Ik weet niet of zulke nog te koop zijn. In vroegere tijden wel.
Ja, wordt ook gebruikt voor gereedschap. Ik weet niet of het kan, maar ze lijken er wel op.

Ik ken ze niet, maar misschien in deze shop? http://www.kooijmansschijndel.nl/producten

Zoeken op stelen. http://www.kooijmansschijndel.nl/producten/S/S70S10 Designers gebruiken meestal gebruiksmaterialen voor hun ideeen.

EDIT: Als je zoekt op rechte houten bezemstelen dan kom je er zelfs tegen van 2 euro. Zijn merkloos en dat scheelt in prijs.

Meestal ongelakt en dus mooi te kleuren. Maar dit is en brainwave. Het bevestigen is nog bewerkelijk om dat netjes en goed te krijgen. Je hebt dan alleen een steeltje.

En hiermee maak ik het waarschijnlijk te ingewikkeld. Is wel een basis voor meer bruikbare ideeen.
Bevestigen is niet zo bewerkelijk. Dat kan ik wel. Dat ik daar niet aan gedacht heb!
Ik kom toch bij Ikea uit. Hier een limited edition van Art rebels.

Met een beetje heel erg veel geluk kom je in een Kringloop zoiets tegen. Maar dan versleten. Stoel of kastpoten zijn dan nog wel op te knappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven