Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Heb alleen nog de afspraak bij Start achter de rug (en die ging goed!) en een was in de wasmachine gemikt... Na de lunch ga ik die ophangen en de rest doen....

Edit: helemaal klaar!!! Nu lekker met een flesje water tv kijken...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
nou daar ben ik weer hoor.

Een heftig gesprek gehad op mijn werk vanmorgen en ik heb er alles uitgegooid waar ik mee zat en nu van mijn rug af is.

Afwachten hoe dit nog gaat lopen.

In huis alleen gezogen en opgeruimd en de grijze bak naar de straat gereden.

Net effe een ommetje gemaakt en ik kom weer hele fris thuis.

iedereen weer een fijn avond en Hasse88 fijn dat je een goed gesprek met start hebt gehad.

Komt helemaal goed met je.

Gr......
Vanavond gekookt en meteen de vaat gedaan. Daarna de laptop van manlief schoongemaakt (wat doet 'ie daar allemaal mee!?).

Morgenochtend lekker lang douchen en haar wassen en dan meteen even een sponsje en allesreiniger mee onder de douche.

De rest van de dag druk met werk (factureren en werkoverleg) en nog een afspraak eind van de middag dus zal wel weinig van het huishouden verder komen.

Tot morgen!
@ Wizziwik, tsja wat voor zooi er op een pc of laptop terecht kan komen... behoorlijk wat hoor! Ga jij je douche uitsoppen terwijl je er zelf nog onder staat?

@ Jet, Fijn dat je het gesprek achter de rug hebt! Hopelijk snappen ze nu allemaal hoe jij je voelt en wat wel of niet zou werken met je rug.

@ Hasse, Leuk om te lezen dat je een goed gesprek had bij Start.

Hier dadelijk ontbijt maken voor mezelf en man (is vrij vandaag) . Daarna ga we in de stad op zoek naar de laatste sintcadaeaus en samen lunchen. Na de lunch heb ik een informatiebijeenkomst van mijn toekomstige werkgever (dat hoop ik dan). Vanavond een avondje alleen thuis.

En dan vliegt de tijd erg hard verder... Morgen gesprek bij toekomstige werkgever, vrijdag dagje was doen en huishouden doen, zaterdag sinterklaas vieren, zondag.... nog geen idee.

Liefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 01 december 2010 @ 08:27:

@ Wizziwik, tsja wat voor zooi er op een pc of laptop terecht kan komen... behoorlijk wat hoor! Ga jij je douche uitsoppen terwijl je er zelf nog onder staat?

Liefs MDFJa, handig toch? Ik heb St. Marc allesreiniger dus niet slecht als je iets op je huid krijgt. Ik spuit altijd eerst even kalkreiniger, ga ontbijten en dan met sponsje en allesreiniger onder de douche om alles af te schrobben. Dan wordt mijn haar ook nat dus ben ik aan de beurt!
@ Wiz, is wel erg handig voor als je weinig tijd hebt.

Voor mij is douchen altijd een momentje voor mezelf, even genieten van die warme straal... heerlijk!
MDF ze snappen er geen bal van op mijn werk.

gisteren en vanmorgen een heel vervelend gesprek gehad.

In het kort kwam het op neer dat ik misschien maar wat anders moet gaan zoeken...

Hoe maken ze je gek.

Verder vandaag behalve gewerkt te hebben, naar de kraker geweest wat hard nodig was zoals jullie denk ik wel snappen.

Huis gezogen en opgeruimd.

Wassen afgehaald en een gedraaid en weer opgehangen.

Grijze bak weer binnen gehaald.

Vogels buiten eten gegeven.

Voor twee dagen verse peen en uien gemaakt en dat was erg lekker.

Afgewasen en afgedroogd.

Nu zit ik eindelijk weer.

Vanmiddag nog wel een dutje gedaan.

daar vraagt mijn lichaam altijd om na de kraker.

Zalig effe.

fijne avond iedereen en ook iedereen weer succes met alles waar mee die bezig is....
niet veel schrijvers hier vandaag.

Zijn jullie allemaal tegen de kachel aan gekropen? Of hard aan het poetsen om warm te blijven?
Gister had ik even een pauzedag. Buiten de gewone dingen heb ik lekker helegaar niets gedaan. Een middagdutje, dat wel...

Vandaag moet ik weer boodschappen doen (marktdag) en wat stoffen en zuigen...

Het ziet er zo koud uit buiten... die markt.... brrrrrr
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Geen zin vandaag om schoon te maken. Las denk ik ook even een pauzedag in.

Misschien nog wel even wat opruimen. En moet vandaag extra werken, ook al geen zin in... bleh.
Jet, dat jij dan toch zoveel doet zeg erg knap!

Gisteren geen poetsdag alleen de afwas dan en koken.

Dadelijk afwassen, was doen maar verder let ik veel op mijn konijnen, eentje is verkouden.
Zo, weer veilig thuis van het glibberen en glijden op de markt en de weg... pfoe, ik voelde mijn auto zo nu en dan echt wegglijden... brrrrr. De kou viel me overigens honderd procent mee....
Afwas

Was doen, eentje gedaan tweede zit erin. Ga even de slaapkamer poetsen.
Hmmm. Die slaapkamer moet inderdaad nodig weer eens.

Maar heb nog steeds geen zin vandaag...
zo allen ik ben weer thuis.

Viel niet mee met al die sneeuw in de randstad.

Hard gewerkt vanmorgen.

net klaar met:

Stofzuigen

Opruimen

Stoffen

bed verschonen

wc schoongemaakt

de lieve buitenvogels eten gegeven

Was in de machine en straks ophangen

ben nu betalingen aan het doen en mijn kasboek aan het bijhouden en de post wegwerken.

Eten koken hoef ik niet want ik heb nog peen en uien over.

heerlijk effe.

Steph dank je.

Ja ik ga gewoon door ondanks de pijn in mijn rug.

ik klaag niet zo snel.

Soms ook niet goed hoor.

vandaar dat ik nu even mijn rust neem met de pc op de bank.

we spreken elkaar later...

x
Wizziki,SCHOP ONDER JE KOP.

Alles gedaan nu net (omdat ik moest werken) de was in de droger gedaan.
-Afwassen

-Vuilnisbak legen

-Was draaien en ophangen

-Tafel en aanrecht afnemen

-Stofzuigen

-Een enorme bult was vouwen

En voor morgen:

-Fornuis poetsen

-Kleding repareren (bijna klaar)

-Bed verschonen
@Steph: haha, dank je wel.

Maar ik denk niet dat het er nog van komt vandaag. Mag ik een dagje spijbelen?

Heb niet eens gewerkt vandaag. Heel fout. Moet ik er morgen extra aan trekken om alles af te krijgen... Eigen schuld...
Goedemorgen,

Vandaag wat in te halen:

- Opruimen

- Stoffen

- Stofzuigen

- Beetje dweilen want er ligt sneeuw in mijn huis (?)

- Wassen

- Afwassen

- Was opvouwen

- Werk van twee dagen

Vanavond vriendin over de vloer, samen film kijken. Dus alles lekker aan kant en gezellig maken voor de tijd.

Poets-ze allemaal vandaag weer!
MDF, hoe waren de inforamtiebijeenkosmt en je sollicitatiegesprek gister? Heb wel even aan je gedacht hoor, terwijl ik film lag te kijken op de bank
Hier ook even een inhaal-actie:

- Afwassen

- Kattenbakken schoonmaken

- Gang en keuken dweilen (ook hier sneeuwvoetjes binnen)

- Kamer stoffen en zuigen

- Elastiek in leggings naaien (heb grote maat nodig voor kont, maar niet voor middel, dus ze zakken af.....)

- Plank boeken in LibraryThing zetten

- Koken

Dat was m weer voor vandaag, eens zien hoe ver ik kom...
Hallo dames

Ik ben erg blij!! Ik mag maandag gaan werken!!

Vandaag doe ik dit:

- wassen (2x)

- stofzuigen (dweilen heeft weinig zin met al die sneeuw)

- boodschappen doen (lopend)

- koken

- afwassen

- sinterklaascadeautjes inpakken

- gedichtjes maken (nog min. 2 te gaan).

Deze ochtned hou ik het rustig, want ik ben nog niet erg wakker. Ik ga zo beginnen met de wasmachine aanzetten en dan even een kopje thee!

Liefs MDF
Ik mis weer de motivatie.

Alle visite van vorige week heeft mijn schema in de war geschopt en ik heb momenteel zo'n gevoel van "tis toch allemaal nutteloos, het lukt me toch niet om bij te houden"

Zucht, ik baal een beetje van mezelf. Dussss:

Nu eerst surprise afmaken, die heb ik vanavond nodig (alleen de kadootjes moeten er nog in)

Daarna: auto sneeuw/ijsvrij maken + kofferbak leegmaken

Boodschappen doen

Als er nog tijd is even stofzuigen

Sinterklaasfeest vieren

Morgen: Beneden alles opruimen en stoffen en zuigen.

Afhankelijk van wat ik vandaag al gedaan krijg boven ook, anders zondag. En de was wegwerken.

Geen extra klussen dit weekend, het kost me genoeg tijd om de chaos weg te werken zodat het er weer opgeruimd uitziet.

zooooo geen zin..........
@MDF: Whihuuuuuuu! Gefeliciteerd! Wat fijn zeg! Heel veel plezier gewenst voor maandag vast!

@Angenita: Even een schopje onder kont nodig?
MDF, Gefeliciteerd. Werk ze maandag, is het een full-time baan?

Zeker een schopje onder de kont nodig.

Vandaag:

Afwassen, sporten (had gisteren een gedeelte van mijn chocoladeletter opgegeten) en werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven