Het oortje van mijn kater

17-08-2009 17:32 38 berichten
Mijn kater heeft donderdag klappen gekregen van een andere kat. Toen ik thuis kwam duidden alle sporen op een gevecht met een van de katten uit de buurt. Mijn kat leek aanvankelijk niets te mankeren tot me gisteravond opviel dat hij zijn linkeroor een tikje scheef houdt.

Inmiddels is zijn oortje van binnen en buiten opgezwollen en zijn de wondjes ook duidelijker zichtbaar. Het lijkt ontstoken te zijn.

Zoeteman is vrij nuchter en zei gisteravond: 'Ach, het is een kat en het gaat vanzelf wel over'. Alleen vraag ik me af of dit kwaad kan en of zo'n kat geen tetanusprik moet krijgen?

Ik heb de kat gisteravond en zojuist een ieniminie stukje Ibuprofen gevoerd, in de hoop dat het ontstekingsremmend werkt en hij geen of minder pijn eraan heeft.

Nu is mijn vraag: hiermee naar de dierenarts of niet?
Alle reacties Link kopieren
En hé, wat gebeurt er? Je bent plotseling helemaal anders.
Wat een mooi beest, Zoete. En je hebt er nog twee ook, ben helemaal jaloers. Die oude gek van mij duldt geen andere katten naast zich, dus ik moet het met eentje doen.

Die is trouwens ook wel eens gewond thuisgekomen. Ik merkte het omdat hij helemaal niks zei, terwijl hij meestal grote verhalen heeft als hij binnenkomt. Toen ik hem onder de tafel een aai gaf, zat mijn hand onder het bloed

Snel de dierenarts gebeld, het was 's avonds laat, dus ik moest naar een waarnemer. Daar bleek hij een wond in zijn nek en een paar scheuren in zijn tenen te hebben. Alles is dichtgenaaid, en uiteindelijk viel het best mee. Behalve de rekening, die was 250 gulden.

Toen heb ik de kat wel uitgelegd dat hij dat maar eens in de paar jaar mocht doen. En daar houdt hij zich prima aan

Beterschap voor Oortje!
Elynn, liever mosterd dan slecht advies.

Jouw tijger klinkt ook als een knapperd. En hoe sneu het ook voor 'm is, gecastreerd zijn ze een stuk rustiger.

Zamirah, mooie kat, lelijke keuken... Maar dat zei ik toch al?!
Ja, ik beaamde het alleen maar..
quote:Elynn schreef op 17 augustus 2009 @ 22:47:

En hé, wat gebeurt er? Je bent plotseling helemaal anders.

Dit is mijn zomer outfit.

Kun je niet zien op het plaatje, maar ik heb ook een bikini aan en zonnebrandcreme op.
quote:delphicat schreef op 17 augustus 2009 @ 22:47:

Wat een mooi beest, Zoete. En je hebt er nog twee ook, ben helemaal jaloers. Die oude gek van mij duldt geen andere katten naast zich, dus ik moet het met eentje doen.

Die is trouwens ook wel eens gewond thuisgekomen. Ik merkte het omdat hij helemaal niks zei, terwijl hij meestal grote verhalen heeft als hij binnenkomt. Toen ik hem onder de tafel een aai gaf, zat mijn hand onder het bloed

Snel de dierenarts gebeld, het was 's avonds laat, dus ik moest naar een waarnemer. Daar bleek hij een wond in zijn nek en een paar scheuren in zijn tenen te hebben. Alles is dichtgenaaid, en uiteindelijk viel het best mee. Behalve de rekening, die was 250 gulden.

Toen heb ik de kat wel uitgelegd dat hij dat maar eens in de paar jaar mocht doen. En daar houdt hij zich prima aan

Beterschap voor Oortje!

Heb daar echt mee geboft dat ze het zo goed kunnen vinden samen. Puur toeval. Allebei dus oorspronkelijk Spaanse zwervers, maar nu verwende Amsterdamse taartjes die klokslag 18.00 uur hun brokjes verwachten.

Lijkt me inderdaad schrikken, op zo'n manier ontdekken dat 'ie een pak slaag gegeven of gekregen heeft. (Heet 'ie Rambo?!)
quote:Zoete schreef op 17 augustus 2009 @ 22:58:

[...]

Lijkt me inderdaad schrikken, op zo'n manier ontdekken dat 'ie een pak slaag gegeven of gekregen heeft. (Heet 'ie Rambo?!)

Ehm nee, deze megakater van 5,5 kilo, met een woest uiterlijk en een heeeeel klein bang hartje heet..... Kruimeltje

Tja, daar hebben zijn "biologische ouders" hem mee opgezadeld. Ik vond het een beetje ongepast om zijn naam te veranderen toen ik hem met viereneenhalf uit het asiel haalde. Hij moest al zoveel veranderingen doorstaan...

Bovendien begint hij direct te spinnen als ik hem Krrrrrrrrrrrruimel noem
'Krrrrrrrrrrrrruimel' klinkt al bijna als een spinnende kat. Misschien reageert hij daarom zo enthousiast daarop.
Fijn dat het al beter gaat met el gato.

Je hebt de link nog niet weggehaald. Maar goed, dan was ik afgelopen zaterdag wel heel erg dicht bij jou in de buurt, ik was hier: College hotel.

Maar heel even hoor, ik moest een groepje ophalen, maar mennn wat is dat mooi van binnen zeg. Heb me meteen voorgenomen om er eens te gaan eten.

Oh en die keuken van jou, weet je wat ik dacht toen ik die zag? Ik dacht zoo, die Zoete heeft toch maar mooi plaats voor een eettafel daar en ze heeft nog een oven ook (heb ik niet).
Cum non tum age
Ik vind je keuken helemaal niet zo lelijk, wat ik ervan kan zien dan. Zo'n donkere tafel, witte stoelen, een beetje industriële keuken, mooie strakke witte muren: kan erger toch? Mocht je daaraan twijfelen, dan kom maar eens bij mij op bezoek (zou sowieso leuk zijn) wíj hebben pas een lelijke keuken. Compleet jaren '70, maar niet in de goede zin van het woord. Tel er nog wat lagen stof bij en je hebt de keuken-hel.
Wat ben je trouwens knap in het rood!
Ja, inderdaad.. leuke nieuwe look Zoeteke!

En jij ook Ann Liv, I like the flower!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:La Vie en Rose schreef op 18 augustus 2009 @ 20:56:

En jij ook Ann Liv, I like the flower! Dankje, wat lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven