Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 6

24-10-2019 19:25 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 6 topics lang zijn wij tegen tegeltuinen.
Tegeltuinen zijn namelijk niet alleen heel ongezellig en lelijk maar ook dieronvriendelijk, veroorzaken overbelaste riolen met ondergelopen straten tot gevolg omdat hemelwater na een hoosbui niet de grond in kan, tegeltuinen zorgen voor stijgende temperaturen omdat tegels warmte vasthouden en zijn bovendien, in tegenstelling tot wat tegel'tuiniers' denken, erg onderhoudsonvriendelijk.

Kortom, maak Nederland mooier en doe wat goed is voor het milieu. Vergroen je tuin: tegels eruit, plantjes erin! Want elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur :daisy:

In dit topic delen wij dus weer onze passie voor groen tuinieren, inspireren we elkaar, zijn we enthousiast over al het leven in de tuin (vogeltjes, egels, salamanders, bijen, hommels, vlinders en andere nuttige insecten die graag op bezoek komen in een groene tuin).
Kortom, we schrijven hier over alles waar we zo van genieten in onze antitegeltuinen.
Schrijf gezellig mee en/of stel je vraag, we denken graag mee. Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons en hoe minder tegeltuinen hoe beter.

Zo moet het dus overduidelijk niet :sick:
Afbeelding

Zo wel
Afbeelding

Afbeelding

Link naar deel 5 thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... ges/439615
calamitycat wijzigde dit bericht op 07-04-2020 12:31
Reden: Nieuw seizoen, nieuwe OP ;-)
73.08% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Mooie kleur je tafeltje Koettie.
:facepalm: door jullie favorietenlijstjes krijg ik nog meer wensen
Been there, done that, got the T-shirt.
Koettie schreef:
01-05-2020 20:06
Afbeelding

Het vloekt als een gek met dat groen maar ach.

Weet iemand op welke site je meerdere foto's tegelijk kunt uploaden en dan de link sturen? Met img dumper moet ik eerst m'n foto steeds bewerken anders komen ze er gedraaid uit
Heb je FB? Ik doe wel eens foto's plaatsen alleen zichtbaar voor mezelf. Afbeelding openen nieuw tabblad, dan heb je een link.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
over een uurtje begint Garden world :D
welie schreef:
01-05-2020 13:10
Deze week heb ik zinnia zaad gezaaid. ook eens ergens op vakantie in Duitsland gezien. Kent iemand ze? Hoop dat ze het gaan doen.
Zinnia's zijn prachtig en heel divers in vorm en kleur. Ik heb zaaien geprobeerd maar dat liep keer op keer op niks uit. Ik koop ze bij mijn kweker.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 01-05-2020 21:10
0.29% gewijzigd
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Tickel schreef:
01-05-2020 20:32
Heb je FB? Ik doe wel eens foto's plaatsen alleen zichtbaar voor mezelf. Afbeelding openen nieuw tabblad, dan heb je een link.
Hee dat is slim. Ik ga het proberen!
Apatura schreef:
01-05-2020 20:37
over een uurtje begint Garden world :D
O jaaaa thnx!
Tjezus, wat vals
Ben zo gek op varens
Afbeelding

Pioenroos
Afbeelding

Nieuwe aanplant. Gerarium, ruit, en iets waarvan ik de naam niet kan onthouden en geitenbaard.

Afbeelding

Bloemen
Afbeelding

Zonnehoekje
Afbeelding

De jasmijn loopt de klauwen uit, kan niet wachten.
Afbeelding

Beetje sneu maar nieuwe kruiptijm gepland en morgen komt m'n sedum.

Afbeelding

M'n zielige clematis geeft na drie jaar één bloem opeens
Afbeelding

Ik hoop dat het werkt!
ze zien er prima uit Koettie.
Wat een lief vijvertje!
Koettie schreef:
01-05-2020 20:58

De jasmijn loopt de klauwen uit, kan niet wachten.
Afbeelding

Ik hoop dat het werkt!
Het werkt!

Is dat jasmijn joh? Lijkt erg op kamperfoelie. Welke soort is het?
Tickel schreef:
01-05-2020 21:09
Het werkt!

Toscaanse jasmijn volgens mij. Ik ga morgen ook maar eens een excellijst maken want ik en namen..
Tickel schreef:
01-05-2020 21:09
Het werkt!

Jasmijn polyantum misschien? Daar kom ik via Google op uit. Was ook al nieuwsgierig.
Tjezus, wat vals
Sabeltandcavia schreef:
01-05-2020 13:36
Prachtig, die meerkleurige wand :heart:

Aaane, mijn vleesetende planten krijgen in droge tijden gedemineraliseerd water. Die koop je per fles voor een paar dubbeltjes in de supermarkt of bij de drogist. Hoe houden jullie je venus vliegenvanger in leven? Die gaat bij mij steeds dood :|

Dat lijstje waag ik me ook maar niet aan wegens niet kunnen kiezen.
Ze staat op de vensterbank op het zuiden, veel zon, ook in de winter.
Maar.. in een te klein potje (ik ben op zoek naar grotere leukere, wilde ik op koningsdag naar snuffelen maarja, en ik ben nogal kieskeurig dus het moeten wel leuke zijn), ik vergeet ze soms water te geven, ze krijgen kraanwater als het regenwater op is.. Ze zijn nogal stevig geloof ik ;-).

Wel begrepen dat de 'happertjes' die ze hebben maar een aantal keer open en dicht kunnen, dan sterven ze af. Als ze te vaak moeten happen voor niets kost het teveel energie en gaan ze er op achteruit. Dus de kinderen zijn goed geinstrueerd dat ze niet met het plantje mogen 'spelen' om 'm open en dicht te laten gaan. Misschien kom je er te vaak met een gordijn tegenaan, loopt de kat er soms overheen zodat hij dicht gaat ofzoiets?
:flirting: Wat een leuke vijver heb je Koettie
Voor iedereen een groene tuin
O die vijver bij GW :heart:
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
01-05-2020 21:24
Jasmijn polyantum misschien? Daar kom ik via Google op uit. Was ook al nieuwsgierig.
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb zelf de Toscaanse(sterjasmijn), maar die is wit. En die heet ook anders, Trachelospermum jasminoides.
Koettie schreef:
01-05-2020 20:06
[...]

Het vloekt als een gek met dat groen maar ach.

Weet iemand op welke site je meerdere foto's tegelijk kunt uploaden en dan de link sturen? Met img dumper moet ik eerst m'n foto steeds bewerken anders komen ze er gedraaid uit
Je hebt een Pluk mok! :heart:

Tafeltje is leuk geworden.
Leuk je foto's Koetie!
Wat ziet het er allemaal lekker weelderig uit bij jou :D
Calamitycat schreef:
01-05-2020 20:11
O_O
Ik heb mijn schijnaugurk gewoon kant en klaar gekocht. En eenmaal in de volle grond ging 'ie groeien. Dat is echt alles wat ik weet van schijnaugurken :biggrin:
ok, dan ga ik het gewoon proberen. Maar even kijken of ie wil wortelen en dan maar in de grond.
Leuke dingen allemaal. Vijvertje, tafeltje en kleur schutting. Mooi hoor! Ik ben vanmorgen weer even aan de wandel geweest in de tuin met de hond en stond te genieten van alles wat opkomt

We hadden weinig tijd omdat we moesten schoonmaken in het vakantiehuis. En guess what. De fietsen werden opgehaald en de bus Reed zo over het strookje ingezaaid gras. Ka u dinges. Ik was echt pissig. Voorzichtig wat recht geharkt. Ik zag dat alles al ontkiemde. Komt dat goed? Pakken die zaadjes weer? Er hangt nu een lint. Zucht. Volgens mij mogen de kindjes van de nieuwe gasten vrij in de tuin spelen. Op ons jonge gras matje. Ben benieuwd.

Ik vind het idee om de digitalis te verplaatsen heel goed. Pak ik de kleintjes dan of de grotere? Gaan de grote bloemen geven dit jaar?
Dank dames, ben ook zo zen in de tuin de hele tijd.

MevrouwJack: kan! Ik ga morgen even een lijst maken, heb het een paar pagina's terug nog uitgezocht en bedacht ik onthoud het nu wel. Maar helaas.

@GT, jaaaa m'n lieve vijver. Hoop dat de waterplanten snel gaan groeien, wordt echt mooi.

@annee,goede ogen heb je! Zijn hele oude bekers, perfect voor de koffie!
Koettie, iedere keer als ik foto's van jouw tuin zie ben ik weer verbaasd hoe je een betrekkelijk klein oppervlakte zo groen hebt weten te maken en zelfs een vijver hebt. Ik word er helemaal blij van :heart:

Friez, succes met het stekken. Misschien dat de info in deze link ervoor zorgt dat het lukt :)
https://www.tuincentrumsuidgeest.nl/nie ... n-afleggen

Wat een geweldige aflevering van GW weer. Ik krijg iedere keer als ik dat programma zie nóg meer zin in mijn tuinreis naar Engeland.
Over tuinreis gesproken, ik hoop dat mijn bestelde Bastin-plantjes nu echt heel snel een reis deze kant op maken. Heb 11 april besteld en dat lijkt een eeuwigheid geleden. Iedere dag check ik vol verwachting mijn mail maar helaas nog niets...
Yup, ik ook CC. Mijn bestelling is van de 12e, ook nog niks gehoord.
Tjezus, wat vals
Ik heb GW maar uitgezet. 2 telefoongesprekken, 3x whatsapp en een huilbui tussendoor haalde me even van mn tuinierwolk (hemeltje naast de roze wolken)

Morgen herkansing, mu eerst slapen. Fijn weekend allemaal :heart:
Fijn weekend Apatura :)

Balen Jack. We moeten (nog meer) geduld hebben vrees ik. Laat dat nou net mijn sterkste kant zijn :nope:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven