Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
maandag 3 mei 2021 om 22:52
Dat klinkt zeker leukSabeltandcavia schreef: ↑03-05-2021 22:46Bedankt voor de inspiratie. Ik heb vage plannen om een naar twee kanten scharnierend tuinhek te maken van iets ijzerachtigs en weet nog niet precies hoe. Met twee plantenrekken lukt het misschien ook. Ik ga even verder broeden ...
Voor iedereen een groene tuin
maandag 3 mei 2021 om 22:53
maandag 3 mei 2021 om 22:55
Het is ongeveer 10 meter diep en 5,5meter breed ( alleen door de dikke haag aan de zijkant en schuur schuin achter, is de tuin qua oppervlakte kleiner ( gok intotaal 44m2?)
maandag 3 mei 2021 om 22:56
maandag 3 mei 2021 om 22:57
Ehm.... ik zou eigenlijk een keer foto's moeten plaatsen van de eerste pak 'm beet, 8 jaar dat ik hier woonde. Ik kwam niet verder dan het terras dat tegen het huis aan ligt want verder kón niet: klimop, zevenblad en gras all over, met twee dikke coniferen achterin. Toen we eenmaal gingen 'ontginnen' bleken er geweldige keien onder te liggen, een hekje naar de buren en nog zo wat. Dat stuk voorbij het terras wás gewoon nooit van mij, haha!
maandag 3 mei 2021 om 22:59
Meerkat schreef: ↑03-05-2021 22:57Ehm.... ik zou eigenlijk een keer foto's moeten plaatsen van de eerste pak 'm beet, 8 jaar dat ik hier woonde. Ik kwam niet verder dan het terras dat tegen het huis aan ligt want verder kón niet: klimop, zevenblad en gras all over, met twee dikke coniferen achterin. Toen we eenmaal gingen 'ontginnen' bleken er geweldige keien onder te liggen, een hekje naar de buren en nog zo wat. Dat stuk voorbij het terras wás gewoon nooit van mij, haha!
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
maandag 3 mei 2021 om 23:00
maandag 3 mei 2021 om 23:01
O, da's eigenlijk vergelijkbaar met hier. Alleen geen schuur, maar een trampoline achterin. Dikke heg: check.GroenTuintje schreef: ↑03-05-2021 22:55Het is ongeveer 10 meter diep en 5,5meter breed ( alleen door de dikke haag aan de zijkant en schuur schuin achter, is de tuin qua oppervlakte kleiner ( gok intotaal 44m2?)
maandag 3 mei 2021 om 23:02
Yep. Maar toch hou ik van hem al heb ik dan soms de blaren op mijn handen staan van het in toom houden van dat groene monster.
Ik
maandag 3 mei 2021 om 23:02
maandag 3 mei 2021 om 23:03
Hoe zit het met het plaatje van je Ava eigenlijk? Die is echt rechttoerechtaan. Toch denk ik altijd dat je die gekozen hebt omdat je het mooi vind. Voor niet mooi had je iets veel veel ergers kunnen verzinnen.GroenTuintje schreef: ↑03-05-2021 23:00Ik heb altijd als tip aan mensen die bezig zijn met hun tuin inrichten; plaats je planten niet altijd langs de zijkant, maar ook eens in het midden een strook. Of gewoon overdwars in de tuin. Dat maakt het veel speelser dan rechttoe rechtaan.
maandag 3 mei 2021 om 23:03
Absoluut waar. Vandaar hier slingerpad, heuvels etc. Was gewoon broodnodig met zo'n lange smalle tuin.GroenTuintje schreef: ↑03-05-2021 23:00Ik heb altijd als tip aan mensen die bezig zijn met hun tuin inrichten; plaats je planten niet altijd langs de zijkant, maar ook eens in het midden een strook. Of gewoon overdwars in de tuin. Dat maakt het veel speelser dan rechttoe rechtaan.
maandag 3 mei 2021 om 23:05
GroenTuintje schreef: ↑03-05-2021 22:55Het is ongeveer 10 meter diep en 5,5meter breed ( alleen door de dikke haag aan de zijkant en schuur schuin achter, is de tuin qua oppervlakte kleiner ( gok intotaal 44m2?)
Oh dat zou bij mij dan toch ook echt moeten kunnen... 8 breed bij 10 diep hier!
maandag 3 mei 2021 om 23:07
Ik zal morgen eens zoeken, die staan zéker niet op deze laptop.
maandag 3 mei 2021 om 23:09
Dat plaatje heeft ook een coulisse effect door de brede struiken links en rechts
groentuintje wijzigde dit bericht op 03-05-2021 23:09
0.88% gewijzigd
maandag 3 mei 2021 om 23:09
Drie! Twee achter, eentje voor. En een zaailing in het portiek naar de huizen hierboven, haha.Calamitycat schreef: ↑03-05-2021 23:06Meerkat, heb je al een vlinderstruik? Die wordt lekker hoog en breed.
maandag 3 mei 2021 om 23:12
Alles wat bloeit en/of vlinders en bijen aantrekt is mijn motto. Nou ja en eventueel wat kruiden die niet bloeien.
maandag 3 mei 2021 om 23:12
PreciesCalamitycat schreef: ↑03-05-2021 23:03Absoluut waar. Vandaar hier slingerpad, heuvels etc. Was gewoon broodnodig met zo'n lange smalle tuin.