Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 23:12
Precies :) jij hebt ook zo’n oneindig lijkende prachtige tuin :heart:
:bigkiss:
...
Alle reacties Link kopieren
Nu mandje. Morgen om 6.45 u. de wekker @(
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
03-05-2021 23:19
Nu mandje. Morgen om 6.45 u. de wekker @(
Hier 2 levende wekkers die morgenvroeg weer afgaan :$
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 23:09
Dat plaatje heeft ook een coulisse effect door de brede struiken links en rechts :). Maar volgens mij is die tuin in mijn avatar veel groter dan je op de foto ziet :-D
Ah vandaar! Het ziet er uit als een lange diepe tuin met links en rechts een border en een pad middendoor naar achteren.
Ik ben hier ook heel blij met het appelboompje dat op zo'n 1/3 van rechts staat en daarmee voor een groot deel van het uitzicht vanaf het terras (dat al bij het raam was toen we kwamen, dan da's ergens ook wel praktisch maar niet zo mooi en een beetje te groot). Links wil ik ook iets in de overdwars. De struiken daar werken nog niet echt mee, nu overweeg ik een halve rozenboog. Over het pad en voor de helft als soort pergola. Iemand tips voor waar je die koopt? Ik hou wel van die oud Engels achtige, maar dat ik een halve zoek maakt het wel lastiger.
En wat dan er op? Liefst iets wintergroens, want appelboom is al niet wintergroen. Maar veel wintergroens is wat dik en ruig, voor zo'n rozenboogje zoek ik meer iets fragiel-ogends (maar liever geen roos daar ivm doors op een plek waar je er altijd tegenaan loopt). En liefst inheems.
Truste!
Alle reacties Link kopieren
@aaaaane, die Engelse oude look rozenboog heb ik laatst nog gezien bij de intratuin in Enschede :)
Voor iedereen een groene tuin
Een halve? Ik bedoel dus zoiets, maar met een langere 'arm' (en liefst wat goedkoper *kuch *)
Afbeelding
Truste trouwens :zzz: XD
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie me adviseren over een schuurmuurtje dat ik wil laten begroeien? Ik zoek een klimplant die:
- wintergroen is
- donkere bladeren heeft
- kleine bladeren heeft

Bloeien mag, hoeft niet. Als-ie bloeit, niet wit. Eigenlijk wil ik ervoor zorgen dat de muur optisch gezien verder weg lijkt. Dus een donkere basis waar ik planten voor kan zetten.

Het is in de halfschaduw, kleigrond. Hedera kan natuurlijk, maar misschien zijn er nog andere opties? Een wintergroene clematis kan, maar die zie ik vooral met witte of heel lichtroze bloemen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
03-05-2021 23:42
Een halve? Ik bedoel dus zoiets, maar met een langere 'arm' (en liefst wat goedkoper *kuch *)
Afbeelding
Nee een boog( van 200 euro, auw :"-( , maar die jij zoekt, heb ik ook wel interesse in :$ wat kost die van jou?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
03-05-2021 23:48
Kunnen jullie me adviseren over een schuurmuurtje dat ik wil laten begroeien? Ik zoek een klimplant die:
- wintergroen is
- donkere bladeren heeft
- kleine bladeren heeft

Bloeien mag, hoeft niet. Als-ie bloeit, niet wit. Eigenlijk wil ik ervoor zorgen dat de muur optisch gezien verder weg lijkt. Dus een donkere basis waar ik planten voor kan zetten.

Het is in de halfschaduw, kleigrond. Hedera kan natuurlijk, maar misschien zijn er nog andere opties? Een wintergroene clematis kan, maar die zie ik vooral met witte of heel lichtroze bloemen.

"Toscaanse Jasmijn (Trachelospermum jas ... %20winter. :proud: :A: :hihi:
Been there, done that, got the T-shirt.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 23:54
Nee een boog( van 200 euro, auw :"-( , maar die jij zoekt, heb ik ook wel interesse in :$ wat kost die van jou?
https://www.loberon.nl/Accessoires/Tuin ... Fiore.html
145
MevrouwJack schreef:
03-05-2021 23:48
Kunnen jullie me adviseren over een schuurmuurtje dat ik wil laten begroeien? Ik zoek een klimplant die:
- wintergroen is
- donkere bladeren heeft
- kleine bladeren heeft

Bloeien mag, hoeft niet. Als-ie bloeit, niet wit. Eigenlijk wil ik ervoor zorgen dat de muur optisch gezien verder weg lijkt. Dus een donkere basis waar ik planten voor kan zetten.

Het is in de halfschaduw, kleigrond. Hedera kan natuurlijk, maar misschien zijn er nog andere opties? Een wintergroene clematis kan, maar die zie ik vooral met witte of heel lichtroze bloemen.
Vuurdoorn
Afbeelding
Edit... Grr halve post weg.
Ik had ook een plaatje geplakt met rode besjes enzo. Nouja, donkere kleine blaadjes, bloeit wel wit maar ik vind 't toch heel anders dan een lichte clematis.
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 08:44
22.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
03-05-2021 23:48
Kunnen jullie me adviseren over een schuurmuurtje dat ik wil laten begroeien? Ik zoek een klimplant die:
- wintergroen is
- donkere bladeren heeft
- kleine bladeren heeft

Bloeien mag, hoeft niet. Als-ie bloeit, niet wit. Eigenlijk wil ik ervoor zorgen dat de muur optisch gezien verder weg lijkt. Dus een donkere basis waar ik planten voor kan zetten.

Het is in de halfschaduw, kleigrond. Hedera kan natuurlijk, maar misschien zijn er nog andere opties? Een wintergroene clematis kan, maar die zie ik vooral met witte of heel lichtroze bloemen.
Een wintergroene kamperfoelie? Doet t hier op de klei erg goed. Heb 'm in het najaar zelfs verplaatst, hij heeft de vorst doorstaan en loopt nu hartstikke goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder werd gepost: een toscaanse jasmijn. Die heb je in verschillende kleuren. Ik heb er twee: één roze en één geel. Ze zijn vrij vorst bestendig en blijven het hele jaar groen.
Alle reacties Link kopieren
Kardinaalshoed kan ook groot groeien en in allerlei bladkleuren te koop
Alle reacties Link kopieren
Oef wat een geld idd :$ thanks
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Dacht ik gisteravond eindelijk bijgelezen te zijn toen mijn luiken dichtvielen, zijn er doodleuk nog drie pagina´s bijgeschreven.... :facepalm:

Green Lady Fern, rot dat je je zo voelt, een knufffel voor jou en anderen die ´m kunnen gebruiken :cat:
:proud: Wij zaaien alles. Groente, kruiden, bloemen, verwarring .... ;-D
Ja, en daarnaast worden ook nog eens zaadjes gestrooid die ontkiemen in schunnige gedachten. Nooit, maar dan ook gewoon nooit na een disclaimer van CC op bepaalde Japanse animatie google-en, mijn hele beeld van Heidi is aan diggelen. Bedank Feow :rofl:

Maar ff serieus, bedankt voor de mooie (groene !) plaatjes en jullie humor. Kan ik er weer even tegen na een week waarin mijn bloeddruk torenhoog steeg (nog niet genormaliseerd). Ga er niet te veel over uitweiden maar iets met heimelijk ingediende bouwplannen die volledig buiten bestemmingsplan vallen en waarop klerken alvast instemmend gereageerd hebben vanachter hun (thuiswerk)bureau) :nope: :mad: :cry:
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
Alle reacties Link kopieren
Cousin_it ook jij kunt wel een :hug: gebruiken.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia en Tuingravin: jullie kunnen het "dagblad des onverschrokken tuinders" beginnen (inspiratie genoeg: zaagtafels, eksters vangen, slakken doorsnijden O_O en ik kreeg al beeld toen ik Tuingravin (die vast heel lief is en zo blij leek) met een nieuwe set steakmessen door de tuin zag kruipen op haar knieën:rofl:

Moosey: wat een heerlijke achterom heb je!

CC: wat heb je hard gewerkt en wat is het mooi geworden! Vind de achterkant van jouw tuin echt supermooi met die plantjes tussen de stenen en het verloop in hoogte. Dat heb je volgens mij vorig jaar of het jaar ervoor helemaal aangepakt, toch? Het contrast met die stalen (?) schutting en het ijzerhard vind ik ook erg mooi. En wat gezellig, die scharrelende poezebeesten.

Katten die siergrassen opeten: check.
Ik heb het opgegeven. Ondanks dat ik regelmatig, voor dierlijke consumptie bedoeld, mals, sappig kattengras kocht, ging altijd het siergras er aan.
Zal wel een soort van haut cuisine zijn of zo?
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
Alle reacties Link kopieren
Nou de voorspelde regen doet nu zijn werk :wtf: zoveel regen hoeft nou ook weer niet hè.. al helemaal niet tijdens een vakantie aaaargh :nut:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
mama-inge
dinsdag 4 mei 2021 om 10:35
Cousin_it ook jij kunt wel een :hug: gebruiken.[/quote

Dank je mama-inge, die is welkom :$
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
Alle reacties Link kopieren
mama-inge
dinsdag 4 mei 2021 om 10:35
Cousin_it ook jij kunt wel een :hug: gebruiken.[/quote

Dank je mama-inge, die is welkom :$
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
Alle reacties Link kopieren
Groentuintje, wat heb je een gezellig "jungle", love it :flirting:
Die gele bloemetjes zijn van een brem? Leuk! Ruiken die ook lekker?
Van mij mogen in elk geval gele bloemetjes, Ik heb een inclusieve tuin :-D
(of toch niet helemaal, slangenden en palmen gaan mij ook te ver).

Al ben ik niet vies van een beetje tropisch uiterlijk, dat geeft de vingerplant ook. Ik dacht die ook bij jou te zien Groentuintje, heb jij die in de volle grond staan? Ik had vorig eentje buiten in pot, ging als een tierelier en toen het kouder werd heb ik 'm naar de woonkamer verhuisd. Dat heeft 'ie niet kunnen navertellen, misschien veel te lage luchtvochtigheid of zo?

Ik kan de post niet terugvinden (he kan dat nou? ) van C_estelle maar volgens mij vroeg jij om een makkelijke bodembedekker? Heel saai misschien maar ik vind 'm toch leuk: vinca (minor)? Pachysandra is beresterk maar schaar ik eigenlijk onder gemeentegroen (ben toch minder inclusief dan ik pretendeer :$ )
ga je mee verdwalen...ik weet de weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven