Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Die natte putter doet me denken aan deze vogel die ook zijn dag niet had:

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
@calamity, jouw foto van de roodborst is prachtig!
En putters zou ik ook wel willen hebben in mijn tuin.....

Groene specht is ook bijzonder. Meestal hebben wij 1 dag in het voorjaar dat er een groene specht in onze tuin landt. Ze zijn gek op mieren en dan graaft hij in het gazon naar mierennesten. Na die ene dag zien wij hem het hele jaar niet meer.

Ik hou mezelf aanbevolen voor de start van het nieuwe topic. Ik heb een prachtig plaatje gevonden, naast de lelijke tegeltuin, waarmee ik het nieuwe topic wil starten.

Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik de link naar de oude topics moet maken, maar dat weten jullie vast wel. En we hebben nog even de tijd... We tellen af vanaf 200.....
STC :proud:

Ben benieuwd naar welke foto van een echte tuin je voor ons in petto hebt Duet, leuk!
Snel naar de 200 berichten dus :lol:

De foto van de roodborst was best een gedoe hoor. Moest 'em eerst vangen, voorzichtig wurgen, vervolgens laten opzetten en daarna vastlijmen op de vetbol. Maar daarna had ik dan ook alle tijd om een goed plaatje te schieten :P
Dierproeven.
voorzichtig wurgen :rofl:
Ik vind hier dingen van.
;-D
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
31-03-2018 21:57

Ben benieuwd naar welke foto van een echte tuin je voor ons in petto hebt Duet, leuk!

De foto van de roodborst was best een gedoe hoor. Moest 'em eerst vangen, voorzichtig wurgen, vervolgens laten opzetten en daarna vastlijmen op de vetbol. Maar daarna had ik dan ook alle tijd om een goed plaatje te schieten :P
Amateur! 1 woord: nietpistool
;-D
Tjezus, wat vals
:rofl: Volgens mij heb ik zojuist de buren wakker gelachen :rofl:
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
31-03-2018 19:34
Natte putter :hihi:

Afbeelding
Omg dat ziet er niet uit :rofl:
Afbeelding

Deze heb ik van de week gemaakt.
anoniem_306797 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 10:46
5.37% gewijzigd
1 april Felix? Echte herten zijn toch niet zo veel te vinden in een woonwijk? Alhoewel je weet maar nooit met alle ruimte die wij als mens innemen en dan klagen dat wilde dieren ook ruimte nodig hebben. Af en toe een ree of een vos zijn we hier wel gewend.
Nee, helaas geen 1 april. We hebben een behoorlijk wildprobleem hier.
Ze zijn wel mooi hoor, maar die ettertjes vreten je tuin kaal waar je bijstaat.
Is die foto niet bij de waterleidingduinen ?
Wat een bijzondere vogels hebben jullie in de tuin. Wij hebben dit jaar voor het eerst een roodborstje! Het nestje is gebouwd in de fietsenschuur die we vorig jaar hadden gebouwd. Er zit nog geen deur in. En die komt nu dus ook niet meer! Verder heel veel mussen. Als ik van ieder nestje een foto maak zit het topic zo vol.
thistle wijzigde dit bericht op 06-04-2018 05:42
2.00% gewijzigd
O, ik woon in het noorden van het land als hier herten zijn zijn ze uit een park ontsnapt. In het wild kennen we ze niet. Wel dus reeën, vossen, bunzing etc. en van een eventuele wolf schrikken we ook niet. Maar een hert is een bezienswaardigheid.
Bijzonder hoor, die herten! Maar ik snap wel dat je er gemengde gevoelens over hebt als ze je tuin verwoesten. Die schapenboer ik Limburg was ook vast niet zo opgetogen over die wolf.
Ik vind hier dingen van.
Vossen komen ook in de tuin, maar een bunzing heb ik geloof ik nog nooit in het echt gezien
Thistle, zou je die plaatsnaam willen verwijderen?
Oei, dat zijn er wel veel Felix :O
Het blijft een prachtig gezicht maar ik snap helemaal dat het ook een last is.
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
31-03-2018 21:57

:-D en na de foto weer losweken, reanimeren en hoog de lucht ingooien.....

@felix, die herten bij jou in de buurt blijf ik bijzonder vinden. Ik heb hier ooit een ree in de straat gezien, maar dat was vast een verdwaalde ree uit een hertenwei, het was ook nog een albino. We hadden in het begin wel wilde konijnen, maar die vraten heel veel planten aan, dus ik ben er niet rouwig om dat ze nu mijn tuin voorbij gaan.
Ik hoop nog steeds op een egel en misschien loopt die er wel al rond, maar zie ik hem nooit. Ik zie vaak rare poep liggen waarvan ik denk dat dat misschien wel van een egel is.

Vanmorgen zag ik een koolmees vliegen met de witte wol van onze hond. Hoera!!
Je kunt aan het vogelding ook zien dat er aan geplukt is. Vanmorgen hebben we weer een berg wol van de hond geborsteld. Deze heb ik in een bloempot in het houthok gezet, zodat grotere vogels daar de wol uit kunnen halen.

Afbeelding
Onze wolleverancier.
Wat leuk dat de vogeltjes gebruik maken van de wolvoorziening. Dat worden heerlijke warme nestjes :cheer2:
En dat is toch wel met stip de allerschattigste wolleverancier die ik ooit heb gezien hoor!

" en na de foto weer losweken, reanimeren en hoog de lucht ingooien....." :proud:
Dierproeven.
Ik laat jullie op deze toch wel frisse eerste paasdag even mee genieten van deze vroege, kleine bloeiers in mijn tuin: de buishyacint
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind ze superschattig en ze doen me steeds denken aan van die jaren 50 streepjespyama's.
Zoiets dus...... :-D
Afbeelding
Mooi duet de associatie bij planten die had ik nog niet bedacht. Net even in de tuin gestaan van onze toekomstige woning. Door het raam gegluurd maar moet nog veel gebeuren, keuken is eruit maar muren nog nat, kamer wel alle laminaat en schrootjes van de muur maar niet afgewerkt. Dat gaat nog wel even duren.
Maar de tuin is toch iets groter dan gedacht veel tegels (gaan er veel uit) wel plek voor een overkapping voor de motor. Er moet een schutting achter komen met brede deur. Maar er staan nog een paar planten o.a. een pioenroos en een japanse kers in een hoek en een musje, jippie vogels. Verder is het echt een zooi, hoe het er straks uitziet is afwachten.
Omg CC. Wurgen. MevrouwJack met der nietpistool. :rofl: Ik kom niet meer bij en heb geloof ik ook de buren wakker gelachen. Wel rot CC dat je al zo lang kwakkelt met je gezondheid. Als je niet zo godvergeten ver woonde was ik graag komen helpen. Misschien kom ik dat wel gewoon een keertje doen. :hihi: Roadtrip!

Och al die honden foto's! Zo lief!

Felix ik vind je potten prachtig! Mooie combo planten en decoratie ook. Bedankt voor de schaduw planten link ook. Daar kan ik ook nog wat mee doen.

Phlox; ik heb nu ook eindelijk je foto's gezien, mobiel laadde ze gelukkig wel. Prachtig hoor die schutting zo met de boompjes!
Ik heb al wel wat foto's van de nieuwe plantjes, maar er zitten ook wat bolletjes bij die je nog niet ziet. Ik kan wel even alle namen noemen van wat ik heb geplant en later een keertje de foto's posten. Ik heb nu een mengsel staan van wit/blauwe viooltjes, Dicentra spect. 'Alba', Digitalis purp. 'Dalmatian White', Dryopteris erythrosora, Viola labradorica, Convallaria majalis 'Rosea' en Ajuga reptans 'Black Scallop'.

Een mengsel van witte en donkere planten. Ik ging eigenlijk voor een compleet donkere border, maar veel van de dingen die ik vorig jaar had geplant zijn al dood. :'( Toch te weinig licht en teveel vocht. De zwarte vlier doet het gelukkig nog wel. Dus ik heb wat beter gezocht op schaduwplanten, en een mengsel van tuincentrum/online bestelling gedaan. Het loopt allemaal al goed uit, dus ik ben zeer tevreden. :yes:

Gisteren nog wat verschillende begonia's tussen mijn trompetbloem en kamperfoelie geplant. Lidl had ze in de aanbieding. Alsmede jasmijn maar die heb ik laten staan. Maar ik moet weer even kappen met planten kopen en aan de constructie van de tuin werken. :rofl:
Friez komt ook weer uit de winterslaap!

Vorig jaar mijn tuin wat laten verwaarlozen, maar dit jaar moet er weer wat gebeuren. Na al mijn lichamelijke klachten gaat het nu weer goed met me en ben 25 kilo afgevallen. Daardoor meer energie en dus straks meer in de tuin aan de slag. Krijg straks eerst nog wel even een tuinman, omdat 1 border veel te vol staat en je door de planten mijn fruitboompjes niet meer ziet. Verder moet er nog een nieuwe oprit in. Er moet nodig gesnoeid worden ed, maar omdat er ook nog een verbouwing plaatsvindt bij mij en de steigers in mijn tuin staan, is dat nog niet gebeurt. De plantjes moeten nog even geduld hebben.
En dan moet ik nog gaan kijken wat ik met mijn grasveld wil. Die zit zo enorm vol met mos, dat er meer mos groeit dan gras. Iemand nog tips? Ik heb al veel geprobeerd met anti-mos, verticuteren, kalk er op, bemesten enz. Weet even niet meer wat ik nog moet dan, behalve de heleboel eruit halen en opnieuw zaaien.
Ik heb nog een vraagje aan jullie dames met groene vingers. Ik ben op zoek naar een bodembedekker die laag blijft. Weten jullie een mooie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven