Het tegen-tegeltuinentopic 4

09-04-2018 19:21 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer. En we zijn nog steeds, jawel, tegen tegeltuinen. Dit is de plek waar alle groendames en soms een heer van het viva forum elkaar ontmoeten. Niet alleen groene vingers, maar groen in hart en nieren en groen van lijf en leden.

Afbeelding

We praten hier weer een heel seizoen verder over onze grote liefde: alles wat groeit en bloeit, vliegt, kruipt en sluipt door onze tuinen. Onze tuinen zijn geen doodse, grijs betegelde buitenwoonkamers, maar groene oases die bruisen van het leven.

Dit is dus geen tuin:
Afbeelding

Dit wel:
Afbeelding

Iedereen die liever groen dan grijs ziet, is hier welkom. Grote tuin, kleine tuin, dakterras, balkon of geveltuin, klets met ons mee, stel je vragen, show je zelf gezaaide of gestekte plantjes. We delen hier tips en wetenswaardigheden over alles wat met tuinieren te maken heeft. Kom gezellig langs en geniet mee!

Link naar de oude topics:

Deel 1: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Deel 2: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
Deel 3: viewtopic.php?f=17&t=373815&start=#p26504833
duet wijzigde dit bericht op 09-04-2018 19:45
11.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad :rofl: :rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Bloedbad-achtige taferelen
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Zeker als je een watermeloen of tomaten cirkelzaagt.
...
Alle reacties Link kopieren
En waarom heb ik eigenlijk een hele sterke neiging het straks toch uit te proberen? :rofl:
Maar ja, ik heb alleen bananen, een krop andijvie en een bos wortels.
...
Calamitycat schreef:
19-05-2018 11:43
Lees net een review op CB die ik jullie niet wilde onthouden
Gaat dus over een afkortzaag he

"Heeft meer dan voldoende opties en zaagt probleemloos. Tot nu toe alleen getest met een komkommer maar dat ging probleemloos!"

WTF?! :nut: :rofl:
:HA: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote tuin en niet veel budget, We willen graag grote planten. We hebben nu wat planten gekocht om ze alvast te kunnen laten groeien en eventueel te stekken. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om lavendel te stekken. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Boekenlegger, welkom!
Ik heb wel eens lavendel gestekt, maar dat lukt mij alleen met de 'gewone'. Kuiflavendel heb ik van stek nooit aan de praat gekregen, kan ook aan mij liggen...
Hoe ik het doe: neem een stekje met aan de onderkant al een klein stukje verhout. Met een schone en scherpe schaar afknippen. Zet dit in potjes met een mengsel van potgrond en een beetje scherp zand. Stukjes eierschaal onderin voor afwatering en kalk, lavendel houdt van een beetje kalk. Licht vochtig houden, niet in de zon zetten ivm uitdrogen. Als je stekkies gaan groeien is het gelukt en kun je ze in de tuin zetten. Houd er rekening mee dat ze niet altijd lukken. Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben.

Kijk ook es op marktplaats voor gratis af te halen planten, daar weet Felix alles van :proud:

Een update van het tuintegelproject: ik heb er weer zes af, die staan nu uit te harden. Zometeen maak ik er nog drie, en dan zal mijn betonmix wel op zijn. Ik ga ze vandaag nog plaatsen in het gazon. Het wordt een leuk kleurrijk geheel. Tis wel een beetje tegenstrijdig in een tegen tegeltuinen topic, maar wees gerust: op andere plaatsen in de tuin is er bestrating weg gehaald voor planten. En dit is kunst(ig) en tuinen gaan goed samen met mijn huisvlijterige frutsels. :rolling:

Foto houden jullie nog te goed.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
19-05-2018 11:43
Lees net een review op CB die ik jullie niet wilde onthouden
Gaat dus over een afkortzaag he

"Heeft meer dan voldoende opties en zaagt probleemloos. Tot nu toe alleen getest met een komkommer maar dat ging probleemloos!"

WTF?! :nut: :rofl:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wauw dames, wat had ik veel bij te lezen.
Met mijn werk wissel ik elke 6 weken van afdeling. 6 hele rustige met 6 hele drukke weken. Zit nu in de drukke weken. Dagen van 7.45u tot 19u, weekend en nacht diensten. Ga er niet zo goed mee om merk ik. Verder prive ook een rottijd, schoonvader ernstig ziek en hond zo ziek geweest dat ik serieus dacht dat hij dood zou gaan. Godzijdank is dat met een sisser afgelopen. Voor schoonvader kunnen we nu alleen maar wachten en hopen. Volgende week 3 toetsen die ik never nooit ga halen.
En mijn tuin is er ook helemaal aan. Moestuintje helemaal dood (snap niet hoe dat kan, die deed het zo goed). Schaduwbloemen ook helemaal dood (door een storm voorgaande weken). En verder weer allemaal gaten in mijn klimroos, dus weer iets van een rups ofzo erin.
Ik voel me gewoon echt een loser momenteel.
Sorry voor klaag berichtje, ik geniet wel erg van jullie mooie fotos. Dus post vooral graaaag door.
-
Alle reacties Link kopieren
Jee Phloxx, dat is wel erg veel ellende tegelijkertijd en dan ook nog zulke belachelijke lange werkdagen. Echt heftig.
Sterkte met alles en probeer voor zover mogelijk toch even wat rustmomenten voor jezelf te pakken :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Ach, Phloxx, heel veel sterkte gewenst met alles. Duimen dat je toch nog wat van je toetsen kunt maken deze week.
Speciaal voor jou een plaatje:
Afbeelding
Reddingsactie: Een hommel die steeds ter aarde stortte. Met een druppel honing op de rhodondendron gezet. Half uurtje later was hij weg. :bye:
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
18-05-2018 14:24
Bij mij hebben de zaailingen van zo rond mei vorig jaar in de nazomer ook nog bloemen gegeven hoor!
Ook dit jaar zie ik weer zaailingen (die ik heb verplaatst) en die wat kleiner blijven misschien, maar wel knoppen hebben.
Heb dit berichtje helemaal over het hoofd gezien :$
Maar dat zou leuk zijn zeg als het nog wat wordt met de akelei. De zaailingen groeien ook echt hard nu dus dat geeft zeker goede hoop :)
...
Alle reacties Link kopieren
Hé phloxx, balen zeg :(
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Phloxx! Bij mij is mijn tuin ook altijd een weerspiegeling van hoe het met mij gaat. In goede tijden bloeit en groeit alles, maar als het minder gaat is mijn tuin het eerste slachtoffer helaas.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Phloxx, klinkt als een heftige tijd.

Duet, mooie foto van de hommel!
Alle reacties Link kopieren
Lief duet ;-D
Tjezus, wat vals
Sterkte Phloxx!
Alle reacties Link kopieren
En toen stond ik midden in de bouwmarkt te brullen.
Omdat jullie altijd zo vriendelijk zijn, ook al kennen jullie mij niet. En omdat het superzielige hommeltje van Duet het toch gered heeft.
Pfff, ik lijk wel zwanger met hormonen ofzo :P
-
Awwwwwww
Huilen is soms goed, dan komt het er even uit ;-D
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
21-05-2018 09:35
Wauw dames, wat had ik veel bij te lezen.
Met mijn werk wissel ik elke 6 weken van afdeling. 6 hele rustige met 6 hele drukke weken. Zit nu in de drukke weken. Dagen van 7.45u tot 19u, weekend en nacht diensten. Ga er niet zo goed mee om merk ik. Verder prive ook een rottijd, schoonvader ernstig ziek en hond zo ziek geweest dat ik serieus dacht dat hij dood zou gaan. Godzijdank is dat met een sisser afgelopen. Voor schoonvader kunnen we nu alleen maar wachten en hopen. Volgende week 3 toetsen die ik never nooit ga halen.
En mijn tuin is er ook helemaal aan. Moestuintje helemaal dood (snap niet hoe dat kan, die deed het zo goed). Schaduwbloemen ook helemaal dood (door een storm voorgaande weken). En verder weer allemaal gaten in mijn klimroos, dus weer iets van een rups ofzo erin.
Ik voel me gewoon echt een loser momenteel.
Sorry voor klaag berichtje, ik geniet wel erg van jullie mooie fotos. Dus post vooral graaaag door.
Je krijgt nogal wat op je bord!
Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
21-05-2018 10:17
Heb dit berichtje helemaal over het hoofd gezien :$
Maar dat zou leuk zijn zeg als het nog wat wordt met de akelei. De zaailingen groeien ook echt hard nu dus dat geeft zeker goede hoop :)
Laat het nog even weten als ze tóch nog bloemen krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ahw Phloxx :there:
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
21-05-2018 11:53
Laat het nog even weten als ze tóch nog bloemen krijgen!
Tuurlijk, doe ik!
...
Alle reacties Link kopieren
Ambrosius is nu 555 gram. Toen hij binnenkwam 666 dus gewoon honderd gram minder. Nou zeg, voel me zo'n slechte egel mama. Wilde gewoon eeen leuke scharrelende egel en dan na paar maanden weer een nieuwe. Leuk voor de tuin, leuk voor m'n karma en goed voor de egels en nu dit. :( Net maar berichtje gestuurd naar de opvang dat het niet goed gaat.

Zo vreemd, hij is wel actief en zie 'm ook gewoon wel regelmatig eten maar blijkbaar niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx :redrose:
Afbeelding
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven