Het tegen-tegeltuinentopic

14-04-2016 23:15 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op deze pijler veel aversie tegen tuinen die helemaal dicht getegeld zijn. Dat is wel een eigen topic waard, vind ik (en dan hoeven we de andere tuinentopics niet over te nemen )

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin

Dit wel

Ik vind hier dingen van.
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:01:

Ik heb deze stofzuiger al 8 jaar. Het is een miele en in de zomer stofzuig ik elke week de tuin.

Dat hoor ik vaker ja.

Maar serieuze vraag: waarom leg je kunstgras in een tuin en niet gewoon tegels? Om toch de uitstraling van een groene tuin te hebben?
https://www.welke.nl/lookbook/EHWiering/Tuin
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Isa_Bela schreef op 15 april 2016 @ 12:20:

[...]

Dat hoor ik vaker ja.

Maar serieuze vraag: waarom leg je kunstgras in een tuin en niet gewoon tegels? Om toch de uitstraling van een groene tuin te hebben?Ik heb geen kunstgras. Ik vind gras sowieso lelijk en stinken.
Van wespen hoef je helemaal geen last te hebben. Wespen worden lastig als de bloemenhoning schaars wordt in het najaar. Dan komen ze af op jouw suikerhoudende drankje. wij hebben pal naast ons terras een hele grote duizendknoop, waar tientallen wespen honing komen halen. Daar kan ik met mijn colaatje gewoon naast zitten. Die wespen zien mij en mijn drankje niet eens, zo druk hebben ze het met honing uit de bloemetjes halen. En dan bedoel ik echt wespen en geen bijen.
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:26:

[...]

Ik heb geen kunstgras. Ik vind gras sowieso lelijk en stinken.Ohw, ik dacht dat jij kunstgras had, stofzuig je dan je tegels? De geur van pas gemaaid gras is echt zo lekker, vind ik. Maar ik wil ook geen gras in mijn tuin, het gaat alleen maar dood en komt vol met mos en word altijd lelijk. Dus dat ben ik met je eens ja.
Ja ik stofzuig de tegels om de uitgebloeide bloemblaadjes op te zuigen.
Ik zit liever een paar uur op mijn knieën onkruid te trekken met fluitende vogeltjes om me heen en scharrelende kipjes (hoi hoi beestjes!) die gezellig tegen me kwebbelen en in de weg lopen...dan dat ik me een uur afbeul op de crosstrainer in de sportschool onder begeleiding van takkeherrie. Het is nog goedkoper ook en je doet gelijk een kleurtje op.
Ik vind hier dingen van.
Ik overweeg om mijn elektrische maaier weg te doen en een handmaaier te halen van Marktplaats. Voor de lichaamsbeweging.
Ik vind hier dingen van.
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:31:

Ja ik stofzuig de tegels om de uitgebloeide bloemblaadjes op te zuigen. vind ik grappig
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:26:

[...]

Ik heb geen kunstgras. Ik vind gras sowieso lelijk en stinken.Behalve het gras van een voetbalveld.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Bij onze voetbalvereniging hebben we ook kunstgras.
quote:Sabeltandcavia schreef op 15 april 2016 @ 12:32:

Ik zit liever een paar uur op mijn knieën onkruid te trekken met fluitende vogeltjes om me heen en scharrelende kipjes (hoi hoi beestjes!) die gezellig tegen me kwebbelen en in de weg lopen...dan dat ik me een uur afbeul op de crosstrainer in de sportschool onder begeleiding van takkeherrie. Het is nog goedkoper ook en je doet gelijk een kleurtje op.

Jaaa!!!

Ik heb dan wel geen kipjes, maar wel een roodborstje (we noemen hem Frits) dat heel nieuwsgierig komt kijken of er wat te halen valt. Hij weet al: waar duet zit, daar wordt gegraven en daar zijn dus kevertjes en wormpjes te vinden. Roodborstje komt nog net niet meegraven. Hij kijkt van af de kruiwagenrand of het handvat van de schop toe en fluit een vrolijk liedje voor me.
Wat leuk Duet Dat is toch heerlijk! Gebruik je tuin als sportschool en je hebt niet eens in de gaten dat je eigenlijk aan het sporten bent, met al die leuke afleiding.
Ik vind hier dingen van.
Ondanks dat er in deze wijk veel betegelde tuinen zijn zitten er toch veel vogels. Ik word 's morgens rond half 5 gek van het gefluit. Wat een kabaal! Ik word er wakker van en ik ben echt geen ochtendmens.
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:44:

Ondanks dat er in deze wijk veel betegelde tuinen zijn zitten er toch veel vogels. Ik word 's morgens rond half 5 gek van het gefluit. Wat een kabaal! Ik word er wakker van en ik ben echt geen ochtendmens.Wat vervelend toch he, die natuur. Ik denk dat we heel Nederland maar vol moeten storten met beton
Is goed Pamela, dan kan ik lekker uitslapen
Ik ben geen tuinier (en dat is zacht uitgedrukt) maar tegels in de tuin vind ik stom. Onze tuin is loeigroot dus vorig jaar éindelijk toch maar overstag gegaan en van het lelijke oerwoud waar geen weg meer doorheen te banen was (de schánde van de buurt mag ik wel zeggen) een kunstgroene oase gemaakt. Voordeel van kunstgras: nauwelijks onderhoud (net als Blondie stofzuig ik dus tegenwoordig regelmatig mijn tuin, tot grote hilariteit van de omwonenden) en het zorgt wel voor goede afwatering.

Het is niet zo erg als het klinkt hoor: ik heb nog wel een uit de kluiten gegroeide druif staan en een kronkelhazelaar, enorme grote (en oude) conifeer en nog wat bomen en struikjes. Verder nog een kruiden'tuintje' in een border tussen terras en gras. Het sterft in onze tuin van de hommels en vogels (op dit moment in ieder geval, vorig jaar ook veel bijen en (helaas) wespen). Op dit moment hebben twee merels een nestje gemaakt in een van onze bomen. Vind het ontzettend leuk!

We zijn nog niet klaar, er komt nog een grote kapschuur te staan met vuurkuil. Dan kan ik met mijn lelieblanke huidje ook langer en vaker buiten zitten, zonder te verbranden en kunnen we vroeger in het jaar en 's avonds langer buiten zitten. Héérlijk.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ben helemaal verliefd op mijn tuin. Het is nieuwbouw hier maar ik heb er een soort boerentuin van gemaakt. Veel klimop, een kersenboom (heerlijk snoepen als je in de tuin bent) grote blauwe hortensia, vijgenboom, kruisbessen. Verder een aantal bakken met kruiden en planten, planten aan de schutting, hangplanten. Een kippenren langs de schutting met 2 kippetjes van 3/4 maanden. In de kersenboom hangt veel voor de vogels en van de hoge takken snoepen ze ook volop kersen. Tegen de schutting een oude ijzeren kapstok waar van alles aan hangt zoals een oud gietertje, een houten verweerde lantaarn en een emaille kleine wok. Daarop vogelhuisje en pindakaas houder.

Ik wilde de schutting ook laten begroeien met een druiven struik maar helaas, tuin op het noorden met alleen 'smorgens een uurtje zon. Het stikt van de vogeltjes, veldmuisjes en af en toe een egeltje. Mijn tuin leeft volop, ik kan zo genieten van alles wat nu weer in bloei staat. Gisteren nog naar het tuincentrum geweest voor wat planten en mest, mijn tuin is bijna zomerklaar, heerlijk!
Kunstgras kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Ik wil óf echt of niks. Dan nog liever tegels.
Vergeet ik nog de oude vuilemmer met aardbeien erin
tvp, reageer later
quote:Sabeltandcavia schreef op 15 april 2016 @ 12:32:

Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben, volledig mee eens dus

Een dure mindfulness cursus heb ik ook niet meer nodig. Heb best veel stress, zowel op mijn werk als in mijn thuissituatie maar niets werkt zo goed om mijn hoofd leeg te maken door gewoon lekker in de tuin te werken. Word er altijd heerlijk rustig van.

Zodra ik in de tuin ben vergeet ik gewoon alle narigheid en hoewel het mij nog geen minuut lukt om stil in een stoel te zitten en dan toch maar weer gewoon lekker aan de slag ga voel ik me nooit opgejaagd. Superfijn.
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:31:

Ja ik stofzuig de tegels om de uitgebloeide bloemblaadjes op te zuigen.

Ik zie nu echt zo'n mevrouw Helderder voor me, die met haar spuitbus met insecticiden in de aanslag staat voor als er ook maar één levend wezen het waagt zich in of boven haar tuin te begeven. En na het stofzuigen haar schoolplein met een verbeten blik en natuurlijk met Dettol en chloor ontsmet.

Ik lach er nu wel om, maar eigenlijk is het dieptriest. Dit klinkt echt niet gezond hoor, die afkeer van/haat tegen alles wat leeft.
quote:Blondie456 schreef op 15 april 2016 @ 12:44:

Ondanks dat er in deze wijk veel betegelde tuinen zijn zitten er toch veel vogels. Ik word 's morgens rond half 5 gek van het gefluit. Wat een kabaal! Ik word er wakker van en ik ben echt geen ochtendmens.
quote:Vogelaarster schreef op 15 april 2016 @ 13:12:

[...]

Misschien vrolijk je hier weer vanop; ik had vorig jaar 32 verschillende vogelsoorten in mijn tuin. Ik heb een grote tuin met grote vijver en wil dat elke bloem, boom of grasspriet benut wordt door vogel, vlinder, bij of wie dan ook. Ik laat zelfs dooie bomen staan.
iedereen leest mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven