Hij is op... ?!

14-11-2011 08:09 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij is op.

Mijn kat.

Mijn kater.

Mijn altijd zo grote, stoere, zwarte kater, met zijn eeuwig gespin, zijn blinkende vacht, altijd willen spelen, ook al werd je steeds ouder..

Toen er een baby in ons gezin kwam, werd jij rond die tijd doof, ik denk dat je dat goed hebt uitgekiend. Maar ook al was je doof, toch stond je lekker in het leven. Je genoot zo van de zonnestralen buiten en lag uren en uren op het plekje in het zonnetje in de tuin..natuurlijk werd je ouder, dat zag je ook, maar toch..

De afgelopen maanden verouder je enorm. Je altijd zo blinkende vacht is dof. Brokjes eten wil je niet meer. Je wil nat voer. Je krijgt een zakje en eet het schrokkend op. Vijf minuten daarna spring je om me heen omdat je trek hebt en het lijkt alsof je maanden niet hebt gegeten. Ik geef je nog een zakje. Vijf minuten later word je helemaal nerveus want je hebt honger en wil je nog meer eten... en mijn god je wordt alleen maar magerder. Je bent zo'n mager katje geworden, ik ben bang dat ik je pijn doe als ik je op til.. hoe komt het dat je niet meer weet dat je net hebt gegeten? Ben je misschien een beetje dement geworden?

Daar waar je voorheen graag bij me op de bank lag, wil je nu alleen maar in de kattenbak liggen. Je laat je plas en poep nu ook buiten de bak lopen en dat is niet fijn voor jou maar ook niet voor ons.

De dierenarts gaf een tijdje geleden aan dat je niets mankeerde aan je nieren, dementie zou wel kunnen, want 's nachts miauw je als een malle. Maar je bloedonderzoek was goed en je had ook geen suiker.

Maar nu zijn we weer een paar maanden verder. Je echte leeftijd is onbekend, maar bent nu 21 of 22 jaar...

Je staart me net aan en ik mis je knorren, je leeft alleen nog maar om te eten en in je kattenbak te liggen...

Is het op?

Is jouw leven op?

Ben je er klaar mee... ?

Je kunt niet praten, maar net leek het even alsof ik voelde dat je dacht dat je er klaar mee was... Ik denk het al een tijdje, maar wil er niet aan.. hij is immers mijn kat... maar in mensenjaren heeft hij de 100 gepasseerd..

Ik weet het niet... Ik ga hem nog maar wat eten geven..
DTEEZ!
Djoels, hoe laat ga je heen? Jij en poes zijn in mijn gedachten vandaag. Sterkte meis.
Ik moest weer even op dit topic kijken. Djoels ik vind het een heel dappere beslissing van je, eentje die ik helaas ook snel zal moeten maken. Ik wens je heel veel sterkte en liefde toe. Je grote jongen verdient het om rust te krijgen.
Sterkte vandaag, Djoels. Er wordt aan je gedacht.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heel veel sterkte Djoels! Mijn poezebeest is pas 7, maar ik zie er al zo tegenop dat ze er ooit zo aan toe kan zijn...
Djoels, heel veel sterkte vandaag, ik weet hoe je je voelt
Poeh hee, wat een dag...

Vanmorgen met steen in mijn maag opgestaan om 5.15 uur zat ik al beneden met de kat en met mijn jongste zoon die er altijd vroeg bij is.

Lekker op schoot, kroelen.

Toen lekker een maaltje gegeven. Geknuffeld en zo. Hij wilde van mijn schoot opstaan en het lukte niet, hij viel er zo van af. Echt ik weet niet, dat was denk ik het laatste duwtje of zo, toen kwam de berusting.

De dierenarts heeft nog even goed naar hem gekeken, maar hij zei echt dat ik de juiste beslissing nam. Beestje is op, hij verzette zich ook helemaal niet daar. ik heb hem in een dekentje gewikkeld in zijn reismandje naar de dierenarts genomen. Het is zo koud buiten, wilde niet dat hij het koud had, dus in die deken. Nou vroeger zou hij zich daaruit werken, nu niet, hij bleef liggen, onder de deken. Geen miauw gehoord..

Afijn... het in laten slapen was heftig. Ik brak echt. heb zoooo hard gehuild. En die kat van mij, wilde niet.... want hij had een dubbele spuit nodig. Wat een sterk hartje zei de dierenarts, wat denk je, met zijn 23 jaar!

Vanmorgen hebben mijn vriend en mijn oudste zoon het gat gegraven in de tuin. Ik heb een paar perkjes in de tuin, met buxushaagjes eromheen, en in 1 van die perkjes (zeg maar 50x80 cm) lag hij altijd toen hij nog helemaal gezond was, daar scheen het zonnetje altijd 's middags. Daar wilde ik hem begraven.

Toen mijn oudste zoon (net een weekje 3 jaar) binnenkwam na het graven zei hij 'mama, papa en ik hebben de hemel gegraven'. Hij klopte nog even op mijn arm. Hij heeft geen benul, maar hij is lief.

Toen de poes was ingeslapen ben ik met hem naar huis gegaan. Thuis heb ik hem bij me genomen, hij was nog heel warm. We hebben allemaal afscheid genomen, een dikke kus gegeven, een traan gelaten en toen in zijn eigen deken gewikkeld en begraven.

Daar ligt hij nu.

Ik voel rust in me... die arme ouwe gek.

Mijn moeder is met me meegegaan en is toen we thuiskwamen in de kamer van de kat gegaan. een soort bij keuken waar zijn bak en eten stond. Ze heeft alles gepoetst met chloor. Tja, kat plaste daar dus de laatste tijd veel. Alles eruit, de bak, etensbakjes etc en dus van top tot teen gepoetst. Fijn dat zij dat deed.

Het is dus gebeurd.

Ik voel me heel rustig.... ik weet niet wat dat is..

Bedankt nogmaals voor al jullie lieve reacties!!
DTEEZ!

Je lieve beestje heeft het afshceid gekregen dat hij verdiende.

Ik heb veel aan je gedacht vandaag.

Wat schattig van je zoontje, de hemel gegraven. Heeft natuurlijk gehoord dat kater naar de hemel gaat.... en hij gaat in dat gat... dus dat zal de hemel wel zijn.

Fijn dat iedereen er voor je is, moeder, vriend, de jongens.

Veel sterkte

Weet even niet wat te schrijven.

De rust herken ik zo goed.... je weet dat het goed is en tegelijkertijd het gemis.

Veel sterkte voor de komende tijd
.
Heel veel sterkte de komende tijd, dikke

Ik heb aan je gedacht vandaag.
Sterkte
Sterkte Djoels
Een mooi afscheid.. helemaal passend bij jullie.

Hij heeft een mooi leven gehad bij jullie. Zoveel liefde..!

Sterkte de komende tijd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ach wat verdrietig... Sterkte Djoels en familie... De liefde voor je kat spat ervan af. Hij heeft geboft dat hij bij jullie terecht is gekomen... en zo lang van een mooi leven heeft mogen genieten.

"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Ahw, wat moeilijk Djoels!

Heel veel sterkte voor jou en je mannen!

Dikke tranen hier. Heel veel sterkte Djoels. Je bent een kei van een baasje!
Wat kunnen kinderen rake dingen zeggen, zoo mooi... Je hebt een prachtig cadeau aan je poezebeest gegeven. Dit is liefde, loslaten. Maar het is verdomd moeilijk.

Ik wens jullie heel veel sterkte met het gemis van jullie zwarte wonder.
Achgossie, jullie hebben het voor elkaar verlicht Djoels. Poes door van je schoot af te kukelen, dat was voor jou een extra zetje bij deze stap. En jij hebt hem geholpen door hem los te laten.

Sterkte met het moeilijke gemis...
Sterkte djoels! Ik leef met je mee.. ;(
Lees het met tranen in mijn ogen.

Liefde voor je kater spat van mijn scherm af.Wat heeft hij 23 jaar lang geboft met zo'n lieve baas.Je zoontje heeft gelijk.....hij heeft een plekje in de hemel gegraven voor je stoere sterke lieve kater.

Ik geef je vanaf hier een hele dikke knuffel en wens je heel veel sterkte.
Tranen in mijn ogen.

Je hebt echt de juiste beslissing genomen. Maar een huisdier laten inslapen is altijd zo naar. Je houdt van het beest. Dat is ook duidelijk te lezen.

Voor je kinderen heb je het ook goed aangepakt. Hun eerste afscheid van een huisdier wellicht?

Veel sterkte! Wat fijn dat je nog zoveel mooie foto's hebt nu.
Sterkte met je verlies Djoelsjelief.

Strekte Djoels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven