Hij wordt niet wakker van de wekker!!

10-09-2010 10:22 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al dagen is het weer feest smorgens vroeg. Ik heb zwangerschapsverlof en mijn echtgenoot moet gewoon werken. De wekker gaat om 6 uur en vervolgens hoort mijn man die klote wekker niet. Ik geef hem dan een zet, hij zet hem op snooze en slaapt weer verder. En dat een uur lang.

Zijn verweer is, ja ik hoor hem gewoon niet. En dat moet ook wel want ik word er gek van en hij slaapt gewoon door.

Vroeger was dit nooit een probleem want ik ging er altijd eerder uit en als het niet eerder was, dan wel tegelijkertijd en dus was het dan niet erg om wakker te worden.

We hebben inmiddels al 4 verschillende wekkers geprobeerd maar hij slaapt er gewoon doorheen...

Iemand tips of ervaringen? Want ik ben inmiddels in staat om hem naar de bank te verbannen, maar of dat nou zo goed is voor onze relatie!?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Geef die dreun dan niet meer! Laat hem liggen en ga er zelf dan uit om op de bank verder te slapen. Als hij dan laat wakker wordt, schrikt hij zo dat jij hem niet wakker gemaakt hebt, dat hij het na een paar keer wel afleert om te wachten tot jij hem wakker maakt!

Dit had mijn vriend echt niet moeten flikken..
Of de helikopterwekker!

Die wekker schiet een helikopter af en blijft bléren tot de helikopter weer op de wekker is gezet
quote:wuiles schreef op 10 september 2010 @ 10:42:

Het wordt hoog tijd dat op tijd wakker worden weer de verantwoordelijkheid van je partner wordt. Ik zou hem niet meer wekken, stoppen met klagen en gewoon afwachten wat er gebeurt. Als hij zich verslaapt dan is het zijn eigen probleem. Ik veronderstel dat zijn werkgever daar wel weg mee zal weten. Vroeger kon hij kennelijk ook wakker worden; dat moet nu ook weer lukken.

Dit is eigenlijk precies wat ik wilde zeggen. Er is altijd iemand geweest die hem uit bed kwam halen. Eerst zijn moeder, nu jij.

Hij moet er nu voor zorgen dat hij zelf op tijd uit bed komt zonder een uur te snoozen.
quote:dangeensuus schreef op 10 september 2010 @ 11:59:

Of de helikopterwekker!

Die wekker schiet een helikopter af en blijft bléren tot de helikopter weer op de wekker is gezetMaar daar heeft TO toch alleen maar zelf last van aangezien haar vriend de wekker niet hoort?
Maar de trilwekker die eerder is genoemd vind ik ook een hele goede!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 september 2010 @ 10:45:

http://www.icadeau.nl/nl/weglopende-wekkerHahaha, geniaal! Iets voor mijn vriend, die drukt ook gerust nog 10x op snooze om vervolgens pas minstens een uur later uit bed te komen.
Wacht maar tot je bent bevallen!
Wat iedereen eigenlijkook al zegt: geef hem die dreun niet meer, en laat hem zich lekker verslapen, ooit gaat dat mis. Hij is volwassen, dit is zijn probleem, dit moet hij oplossen zonder dat jij onnodig wordt belast.

Aanvulling op het bovenstaande dat na 4 pagina's niet meer nieuw is: zet de wekker aan jouw kant, zodat jij hem uit kunt drukken.
wij werden vroeger gewekt met een natte koude washand op je gezicht als we er niet uit wilde....en er

schijnen ook wekkers te zijn die je moet uitgooien voordat hij stopt.maar dat maakt het misschien juist makkelijker..meer ideen heb ik even niet
Je bent zijn kindermeisje toch niet,laat hem maar eens te laat komen ,volgens mij is het wel makkelijk als je altijd maar door iemand wakker word gemaakt.

Als hij vroeger dat probleem ook had,maakte zijn moeder hem zeker wakker.

Ga een paar dagen op een andere kamer slapen dat zal hem leren ,je hebt je slaap zelf hard genoeg nodig veel succes.
ik ben even weg geweest vandaar geen reactie... ik heb helaas ook nog meer te doen...

Waarom de wekker zo vroeg staat. Ja goeie vraag. Dat vraag ik hem ook iedere dag. Kijk hij kan zijn werktijden wel zelf indelen, maar als ik hem altijd laat slapen dan kunnen we beter direct een echtscheiding aanvragen want dat betekent dan automatisch dat hij of slaapt of werkt.. meer smaken zijn er dan niet. Lijkt me niet echt gezond/gezellig.

En ik reageer niet geirriteerd op Wuiles.. maar het is erg makkelijk om te zeggen niet klagen, probleem bij hem leggen en verder slapen. Want zoals ik al zei als je amper slaapt en dan nog vroeg wakker gemaakt wordt ben je wat kribbiger.. dat lijkt me niet zo gek. En daarbij, is het probleem daarmee niet opgelost.

En die dreun niet geven en hem laten slapen lijkt erg makkelijk, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Ik begrijp best dat hij altijd wakker gemaakt is, maar dat lost het probleem echt niet op.

Die trilwekker, dat is misschien wel wat. Ik ga daar eens voor kijken.

Wekkers verder weg zetten/ zo`n ouderwetse bel wekker/ 3 wekkers die elk na 10 minuten af gaan.... t is allemaal al geprobeerd... en het werkt gewoon niet.

Hij slaapt volgens mij gewoon zo diep dat dat hij het echt niet hoort..

Overigens is het ook niet echt bevorderlijk voor mijn nachtrust als ik een wekker in laten spreken door mijn kind. Volgens mij krijg ik een hartverzakking als dat ding dan afgaat.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Tja, als je het persé jouw probleem wilt laten zijn dan houdt het wel een beetje op.
quote:biol schreef op 10 september 2010 @ 13:01:

Waarom de wekker zo vroeg staat. Ja goeie vraag. Dat vraag ik hem ook iedere dag. Kijk hij kan zijn werktijden wel zelf indelen, maar als ik hem altijd laat slapen dan kunnen we beter direct een echtscheiding aanvragen want dat betekent dan automatisch dat hij of slaapt of werkt.. meer smaken zijn er dan niet. Lijkt me niet echt gezond/gezellig.

.

Biol, hoe laat wordt je eerste kindje meestal wakker? Dat zal toch wel later dan 6 uur zijn? Als dit voor jou een schappelijke tijd is om op te staan, zet je de wekker toch rond die tijd? En dan ben jij wakker op de tijd die je acceptabel vindt en dan maak je dan ook je man wakker.

Is dat geen oplossing?
...
quote:iris1969 schreef op 10 september 2010 @ 13:03:

Tja, als je het persé jouw probleem wilt laten zijn dan houdt het wel een beetje op.eens, dan zit er niets anders op dan het gewoon te accepteren
quote:En die dreun niet geven en hem laten slapen lijkt erg makkelijk, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Ik begrijp best dat hij altijd wakker gemaakt is, maar dat lost het probleem echt niet op.

Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom zou het zo niet werken? Het zal even wennen zijn, maar uiteindelijk zal hij zijn brein moeten leren omschakelen.

Al die alternatieve wekkers zijn grappig, maar zou ik inderdaad ook geen trek in hebben, schrik je alleen zelf maar van.
Soms zijn oplossingen zo simpel dat je er doorheen slaapt overheen kijkt.
Omdat ik er ook wel in geloof dat als je samen een relatie hebt... in dit geval getrouwd bent... je elkaar ook aan moet vullen op de zwaktes van de ander.

Normaal speelt dit probleem niet omdat ik dan ook moet opstaan. En dus maak ik hem niet fysiek wakker maar wordt hij wel wakker door mijn wakker zijn.

Ik kan nu wel doodleuk zeggen, joh luister, ik heb verlof en als jij je bed niet uit komt, zet ik je wekker uit en zoek je het maar uit. Maar dat heeft dan ook tot gevolg dat ik mijn man de komende weken niet of nauwelijks zie omdat hij dan later begint met werken.. en dus later thuis is... en hij mijn zoontje helemaal niet ziet, en de zorg voor mijn zoontje komt dan voor 100% op mij...

Dus dat lijkt me nou ook niet een constructieve oplossing, aangezien ik hem echt wel ff nodig heb deze weken... en de weken na de bevalling helemaal!
quote:sleeplessdreamer schreef op 10 september 2010 @ 13:05:

[...]

Biol, hoe laat wordt je eerste kindje meestal wakker? Dat zal toch wel later dan 6 uur zijn? Als dit voor jou een schappelijke tijd is om op te staan, zet je de wekker toch rond die tijd? En dan ben jij wakker op de tijd die je acceptabel vindt en dan maak je dan ook je man wakker.

Is dat geen oplossing?

Biol, en dit is geen optie?

En als hij thuis werkt, dan is hij toch ook bij jou in de buurt?
Ik ben ook een moeilijke opstaander en ben in het verleden vaak vervallen in eindeloos snoozen, terwij ik me daar niet eens bewust van ben, want ik zet hem uit als ik wakker ben, maar vergeet dat onmiddelijk weer als ik terug in slaap val.

Maar als ik mijn wekker zet en mijn vriend slaapt naast me (zoals meestal, we wonen immers samen ) dan ga ik echt wel mijn bed uit. Anders kan hij niet meer doorslapen en wordt hij pissig omdat hij te vroeg lang wakker moet liggen. En een boze partner sóchtends vroeg: dat vind ik niet fijn.

Dus misschien helot enorm chagerijnig tegen je partner doen wel om hem vroeger op te laten staan. Het werkt voor mij wel, deze dreiging
quote:biol schreef op 10 september 2010 @ 13:29:

Maar dat heeft dan ook tot gevolg dat ik mijn man de komende weken niet of nauwelijks zie omdat hij dan later begint met werken.. en dus later thuis is... en hij mijn zoontje helemaal niet ziet, en de zorg voor mijn zoontje komt dan voor 100% op mij...

Dus dat lijkt me nou ook niet een constructieve oplossing, aangezien ik hem echt wel ff nodig heb deze weken... en de weken na de bevalling helemaal!

lieverd.

Is mogelijk inderdaad geen constructieve oplossing voor het wekkerprobleem. Maar zoals je zelf ook begint door te krijgen volgens mij, is dat dan ook een symptoom van het feit dat manlief met zijn werk iets anders moet. Hij wordt door het werk en het feit dat men van hem verwacht avond aan avond beschikbaar te zijn, ook niet bepaald gedwongen om een ander ritme aan te nemen...

Kortom, als je die wekker wel zijn probleem laat zijn, en de vervolgactie (niet meer op tijd thuis etc) bij hem aan de kaak stelt, ben je aanbeland bij het echte probleem. Denk ik.

Die van mij heeft dit dus ook. En die presteert het dan om boos op mij te worden dat ik niet hard geduwd/geroepen heb zodat hij te laat komt...ik heb mezelf inmiddels aangeleerd dit commentaar zo snel mogelijk te negeren...
ik had het probleem dat ik mijn wekker onbewust uitdeed in mn slaap. vervolgens verslaap ik me dan. nu staat de wekker onder het bed, daar waar ik er niet 'onbewust' bij kan komen. ik zet hem ietsies harder maar niet megahard dat mijn vriend wakker word (wekker gaat om 04.00).

vervolgens gaat de wekker af ik moet haast van bed af om hem uit te drukken en , ach dan ben je al uit bed dus dan ga je er af.
Ik ben trouwens blij dat mijn buren (slaapkamers grenzen aan elkaar) geen wakker-wordt problemen hebben, zodat om de zoveel tijd een pokkeherrie uit een van hun vier wekkers komt...

Maar Biol, sterkte met het vinden van een voor jullie beide aanvaardbare oplossing.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Neem zo'n ouderwetse wekker. Plaats deze in het midden van een bord dat je bedekt met lepeltjes. Wedden dat hij de wekker hoort?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven