Hij wordt niet wakker van de wekker!!
vrijdag 10 september 2010 om 10:22
Al dagen is het weer feest smorgens vroeg. Ik heb zwangerschapsverlof en mijn echtgenoot moet gewoon werken. De wekker gaat om 6 uur en vervolgens hoort mijn man die klote wekker niet. Ik geef hem dan een zet, hij zet hem op snooze en slaapt weer verder. En dat een uur lang.
Zijn verweer is, ja ik hoor hem gewoon niet. En dat moet ook wel want ik word er gek van en hij slaapt gewoon door.
Vroeger was dit nooit een probleem want ik ging er altijd eerder uit en als het niet eerder was, dan wel tegelijkertijd en dus was het dan niet erg om wakker te worden.
We hebben inmiddels al 4 verschillende wekkers geprobeerd maar hij slaapt er gewoon doorheen...
Iemand tips of ervaringen? Want ik ben inmiddels in staat om hem naar de bank te verbannen, maar of dat nou zo goed is voor onze relatie!?
Zijn verweer is, ja ik hoor hem gewoon niet. En dat moet ook wel want ik word er gek van en hij slaapt gewoon door.
Vroeger was dit nooit een probleem want ik ging er altijd eerder uit en als het niet eerder was, dan wel tegelijkertijd en dus was het dan niet erg om wakker te worden.
We hebben inmiddels al 4 verschillende wekkers geprobeerd maar hij slaapt er gewoon doorheen...
Iemand tips of ervaringen? Want ik ben inmiddels in staat om hem naar de bank te verbannen, maar of dat nou zo goed is voor onze relatie!?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 10 september 2010 om 14:19
Herkenbaar ... ik slaap zelf ook door de wekker heen ... heel veel verschillende wekkers geprobeerd. Soms zet ik hem gewoon uit zonder daar echt bewust van te zijn... slaap dan gewoon door. Maar het aparte is wel dat ik me nog nooit zo verslapen heb dat ik te laat kwam op mijn werk. Ik werd dan uit mezelf vanzelf wakker op een tijdstip dat ik het nog net kon redden. niet echt relaxed..
Het probleem is opgelost sinds ik een hond heb. Die slaat aan als de wekker gaat, als teken dat ie naar buiten moet. Daar word ik dus wel wakker van.
Maar goed, zou niet iedereen om die reden een hond aanraden.
Het probleem is opgelost sinds ik een hond heb. Die slaat aan als de wekker gaat, als teken dat ie naar buiten moet. Daar word ik dus wel wakker van.
Maar goed, zou niet iedereen om die reden een hond aanraden.
Here I am - now what are your other two wishes...
vrijdag 10 september 2010 om 14:46
quote:Garden_of_Sarah schreef op 10 september 2010 @ 10:57:
Sorry, kan het niet vinden.Dit is dat topic waar je naar verwees: Geweldig ochtend"ritueel", not!!.
Gelukkig geen last van met vriend. Ik zou een paar dagen lijdzaam zijn ritueel ondergaan, desnoods zelf wakker liggen, hem absoluut niet wakker maken en dan eens afwachten wat er gebeurt als hij die paar dagen (veel) te laat op zijn werk komt. Grote kans dat hij dan vanzelf een oplossing vindt of zichzelf wel op tijd jullie bed uit schopt.
Of verbannen naar een logeerkamer? Of daar zelf lekker gaan liggen slapen? En dan nog steeds niet wakker maken. Laat het maar een paar keer stuklopen, zijn verantwoordelijkheid. Hoog tijd dat hij die verantwoordelijkheid neemt.
Succes ermee.
Sorry, kan het niet vinden.Dit is dat topic waar je naar verwees: Geweldig ochtend"ritueel", not!!.
Gelukkig geen last van met vriend. Ik zou een paar dagen lijdzaam zijn ritueel ondergaan, desnoods zelf wakker liggen, hem absoluut niet wakker maken en dan eens afwachten wat er gebeurt als hij die paar dagen (veel) te laat op zijn werk komt. Grote kans dat hij dan vanzelf een oplossing vindt of zichzelf wel op tijd jullie bed uit schopt.
Of verbannen naar een logeerkamer? Of daar zelf lekker gaan liggen slapen? En dan nog steeds niet wakker maken. Laat het maar een paar keer stuklopen, zijn verantwoordelijkheid. Hoog tijd dat hij die verantwoordelijkheid neemt.
Succes ermee.

vrijdag 10 september 2010 om 14:56
quote:sleeplessdreamer schreef op 10 september 2010 @ 13:05:
[...]
Biol, hoe laat wordt je eerste kindje meestal wakker? Dat zal toch wel later dan 6 uur zijn? Als dit voor jou een schappelijke tijd is om op te staan, zet je de wekker toch rond die tijd? En dan ben jij wakker op de tijd die je acceptabel vindt en dan maak je dan ook je man wakker.
Is dat geen oplossing?Deze bedoel ik.
[...]
Biol, hoe laat wordt je eerste kindje meestal wakker? Dat zal toch wel later dan 6 uur zijn? Als dit voor jou een schappelijke tijd is om op te staan, zet je de wekker toch rond die tijd? En dan ben jij wakker op de tijd die je acceptabel vindt en dan maak je dan ook je man wakker.
Is dat geen oplossing?Deze bedoel ik.

zondag 12 september 2010 om 20:46
Wat anderen zeggen, dat hij in zijn onderbewustzijn wel weet dat hij toch wel wakker wordt gemakt door iemand anders, kan ik me ook goed voorstellen. Misschien kan hij een tijdje ergens anders slapen om dat te testen. Kijken of hij dan wel zelf wakker wodt van de wekker. Misschien kost het even tijd en zal hij zich een paar keer verslapen, maar dat is blijkbaar geen probleem. Misschien ongezellig om apart te slapen, maar lijkt mij de moeite waard om te proberen.