Hinkende kat met koorts

05-11-2013 11:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach het arme beestje zit hier zielig te zijn.

Gisteren zag ik ineens dat hij maar op drie poten liep, zijn linkervoorpoot hoog opgetrokken. Hm dat is natuurlijk niet goed, wat het ook is. De dierenarts gebeld en daar konden we smiddags langskomen.

Bij de dierenarts, bakkie open, loopt ie weer gewoon (nou ja, sluipend natuurlijk, het is ook wel erg spannend). DA, onderzoekt de poot, niks bijzonders te vinden, beweegt soepel, geen breukjes, zit niks in de poot. Heel bijzonder. Ze vond hem er hartstikke goed uitzien.

Toch, zei ik, ik vind het raar, een kat kan zich niet op die manier aanstellen, hij zal zichzelf niet voor de lol of de aandacht een poot optrekken.

Ze bedacht zich, misschien heeft hij koorts, en ja hoor! 40,6 (normaal is 38,5 begreep ik ) een virus dus waarschijnlijk. Poes doet niks, we hebben vannacht voor de zekerheid maar een kattenbak neergezet want normaal gaat ie snachts naar buiten. Vanmorgen wilde hij wel buiten plassen maar wel hinkend op drie poten. Vanmiddag zelf met een spuitje de kattenparacetamol geven.

Meer mensen met een kat die dit gehad heeft?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Yup, onlangs. Ik heb pijnstillers meegekregen met een spuitje die je in zijn bek moet spuiten.

Bij mij is het een zij en het gaat erg goed nu. Vrolijk beestje weer. Ze gaat nog niet naar buiten. Eerst even beter worden.

Sterkte.
Je bent al naar de dierenarts geweest, je houd hem in de gaten en je geeft hem paracetamol, meer kun je echt niet doen.

Zie het rustig een of twee dagen aan, grote kans dat het vanzelf beter gaat.

Het kan ook zijn dat de klachten verergeren, op zich is dat voor nu ook geen ramp want daardoor kan je dierenarts waarschijnlijk beter een diagnose stellen.
Ahw arm beestje.

Ik heb er geen ervaring mee maar als je ergens aan twijfelt terug gaan naar de dierenarts.

Heeft poes wel gegeten en gedronken?
Hier was ze tussen haar kussentjes gebeten door de buurtkat en dat was gaan ontsteken. Liep ook op 3 pootjes. Maar goed, dat had de dierenarts wel kunnen zien. Gewoon even afwachten.
Ik twijfel niet hoor, zolang hij zich niet gaat verstoppen maak ik mij geen zorgen maar vroeg mij vooral af of het mensen bekend voorkomt ;).

Wel lief van jullie

Oh ja en ik vroeg mij af waarom ze dan in hemelsnaam een poot optrekken?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik neem aan dat je geen paracetamol hebt gegeven aangezien dat giftig is,maar metacam. Hou poes voorlopig even binnen, kijk of hij eet,drinkt en plast.
Oh derpina, ja hij heeft gisteravond gewoon zijn bakje vlees gegeten (nou ja, bij hem is dat: gelei slurpen, naar buiten om te plassen, weer naar binnen, de rest opeten tot de helft, de andere helft eet ie later) brokjes heeft ie ook wat van gehad maar wel minder, drinken kan ik slecht inschatten.
Feeks, ja kattenparacetamol ;) wist de naam even niet, geen echte PCM hoor ;)
Yep, ook hier gehad en het bleek een scherfje/splinter te zijn in een kussentje onder haar poot (madam had een bloempot omgegooid en was er doorheen gelopen)

Misschien kun je voelen of het ergens warm is? Dan zit er een ontsteking en daar kan kat behoorlijk naar van zijn.

Maar die antibiotica zal vast z'n werk wel gaan doen.
quote:Jynta1981 schreef op 05 november 2013 @ 11:11:

Hier was ze tussen haar kussentjes gebeten door de buurtkat en dat was gaan ontsteken. Liep ook op 3 pootjes. Maar goed, dat had de dierenarts wel kunnen zien. Gewoon even afwachten.

Hier ook bij een kat van mij jaaaaren geleden. Precies als bij jou. Ook dat de DA het minuscule gaatje nog zag na lang onderzoeken. Het was echt bijna niet te zien.

TO, sterkte met je kat, hoop dat de medicijnen snel werken
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier ook een kat die amper meer liep door flinke koorts. Even schrikken maar met pijnstillers en wat rust ging alles weer goed
Ja, onze kater heeft dat gehad. Hij had waarschijnlijk een scheurtje gekregen in zijn voetkussentje (pootje was iets dikker) en liep mank, koorts, wat jij omschrijft.

Hij heeft antibiotica gekregen en was toen weer snel beter.
Grief is just love with nowhere to go
Gaat niet goed, de poot wordt dik en hij heeft net overgegeven (rook naar poep) vanmiddag heeft ie niks meer gegeten. Heb voor de zekerheid de DA maar weer gebeld en toch weer langskomen.

Zal dan toch een verborgen wondje oid zijn?
Het kan een heel klein wondje tussen de voetkussentjes zijn of een splintertje. Probeer eens met een vergrootglas goed te kijken. En anders toch terug naar de DA.
En? Noe ging het bij de dierenarts?
Hoe is het met je diertje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven