Hoe atelier/werkplek verwarmen?
zaterdag 18 september 2010 om 17:21
Sinds enige tijd ben ik met glas in lood en tiffany bezig, ik heb een mooie werkplek in onze garage. Alleen is er geen verwarming! En dat begint nu wel aardig fris te worden..
Er zit een gasaansluiting, dus op zich zou een gaskachel(tje) kunnen. Of zou een elektrisch kacheltje beter zijn (duur in verbruik?)? Of een houtkachel...
Kortom, wil iemand meedenken voor een low-budget oplossing?
Er zit een gasaansluiting, dus op zich zou een gaskachel(tje) kunnen. Of zou een elektrisch kacheltje beter zijn (duur in verbruik?)? Of een houtkachel...
Kortom, wil iemand meedenken voor een low-budget oplossing?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 18 september 2010 om 17:29

zaterdag 18 september 2010 om 17:47
Elmervrouw, ik weet niet hoe groot de ruimte is, maar ik heb ook een schuur, zonder verwarming.
Als ik daar bezig ben doe ik de petoleumkachel aan.
Hartstikke lekker, schuur is 4 x3.
Omdat petroleum best wel stinkt, gooi ik er lampenolie in.
Ongeveer 1 euro per liter.
Dit is iets duurder dan petroleum, maar stinkt niet.
Succes met je tiffany, en glas in lood.
Leuk!
Als ik daar bezig ben doe ik de petoleumkachel aan.
Hartstikke lekker, schuur is 4 x3.
Omdat petroleum best wel stinkt, gooi ik er lampenolie in.
Ongeveer 1 euro per liter.
Dit is iets duurder dan petroleum, maar stinkt niet.
Succes met je tiffany, en glas in lood.
Leuk!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

zaterdag 18 september 2010 om 17:58
Kijk een naar een Zibro kachel http://www.zibro.nl/ Ze zijn ook tweedehands te verkrijgen Via marktplaats bv De olie is wel duur maar brandt wel bijna reukloos

zaterdag 18 september 2010 om 18:00
quote:propjesman schreef op 18 september 2010 @ 17:58:
Kijk een naar een Zibro kachel http://www.zibro.nl/ Ze zijn ook tweedehands te verkrijgen Via marktplaats bv De olie is wel duur maar brandt wel bijna reukloosDie bedoel ik, Zibro! Die werken goed. Duur in aanschaf, maar voordelig in gebruik.
Kijk een naar een Zibro kachel http://www.zibro.nl/ Ze zijn ook tweedehands te verkrijgen Via marktplaats bv De olie is wel duur maar brandt wel bijna reukloosDie bedoel ik, Zibro! Die werken goed. Duur in aanschaf, maar voordelig in gebruik.
zaterdag 18 september 2010 om 20:04

zaterdag 18 september 2010 om 20:27
quote:propjesman schreef op 18 september 2010 @ 20:04:
Het is heel assortiment voor elk wat wil er zijn er met thermostaat en zijn er met een klok voor grote ruimtes en kleine En het voordeel in mijn ogen is je hoeft niet breken boren zagen neer zetten aanzetten en presto niet meer nodig in de hoek en geen sta in de weg En het ding is mobiel, ook prima in het voor- en najaar te gebruiken als terrasverwarming.
Het is heel assortiment voor elk wat wil er zijn er met thermostaat en zijn er met een klok voor grote ruimtes en kleine En het voordeel in mijn ogen is je hoeft niet breken boren zagen neer zetten aanzetten en presto niet meer nodig in de hoek en geen sta in de weg En het ding is mobiel, ook prima in het voor- en najaar te gebruiken als terrasverwarming.
zaterdag 18 september 2010 om 21:05