Hoe doe jij de afwas?

14-05-2010 10:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afwas....leuker kunnen we het niet maken, maar misschien wel makkelijker. Ik heb helaas geen afwas machine, dus ik doe het nog ouderwets. Soms laat ik de afwas een week staan. Ik heb er echt een hekel aan! Ik gebruikt dreft, maar ik moet echt eens een nieuwe afwas borstel kopen, wat is een goede? En gebruik je een bepaald systeem? Hoe maak jij het afwassen leuk als je alleen bent?
quote:DarkRosePrincess schreef op 14 mei 2010 @ 11:09:

Zoals opa altijd zei: Het wordt niet vanzelf schoon, maar wel vanzelf schoon! Slimme opa heb jij
toen ik het nog met de hand deed:

- spoelde ik voor met heet water zodat alle het grove vuil weg is. (sommige dingen zijn dan al schoon)

- en dan sopje in de spoelbak (dreft).

- eerst glazen

- dan bestek

- kopjes en borden

- pannen (met als laatste natuurlijk de pan waar het vlees in heeft gezeten)

o ja, gezien ik maar van elk bord 4 had, ben je binnen 2 dagen door je spullen heen en moet je wel een vaat gaan doen. En de keuken was klein met een mini-aanrecht, dus ja. dan kon je niets meer kwijt.

o ja, laten drogen in een rek wat weer boven de andere spoelbak hing.
Wij wonen op een huurappartement zonder afwasmachine. Vind het niet zo erg. Bij mijn ouders thuis hebben we er nooit 1 gehad. Wel een tijdje 1 gehad toen ik met ex samenwoonde en het is idd makkelijk maar ach.

Wij doen om de paar dagen de afwas. Eigenlijk zou het vaker moeten gebeuren.
quote:female schreef op 14 mei 2010 @ 10:43:

De afwas....leuker kunnen we het niet maken, maar misschien wel makkelijker. Ik heb helaas geen afwas machine, dus ik doe het nog ouderwets. Soms laat ik de afwas een week staan. Ik heb er echt een hekel aan! Ik gebruikt dreft, maar ik moet echt eens een nieuwe afwas borstel kopen, wat is een goede? En gebruik je een bepaald systeem? Hoe maak jij het afwassen leuk als je alleen bent?

Een week? Dan is alles heel erg aangekoekt en ben je veel te lang bezig. .

Tegenwoordig hebben alle commerciële tv zenders elke 20 minuten wel 7 minuten reclame.

Dus afwassen tijdens de reclame. Meestal lukt 't wel en anders maak ik 't af bij de volgende reclame. Die daarna kan ook handig zijn om even de was op te hangen of even email te checken.

Tegen die tijd dat je favoriete tv-programma is afgelopen, heb je meteen het halve huishouden gedaan.
We hebben nu een vaatwasser maar in ons volgende huis zit een keuken uit 1950, zonder vaatwasser dus. En de keuken is voorlopig nog niet aan de beurt in de verbouwing, dus dat wordt met de hand afwassen (jakkes...)

'Vroeger' waste ik ook met de hand... Onder de stromende kraan met een sponsje. Was het ook gelijk afgespoeld en dan in het afdruiprek.
Alles wat automatisch kan heb ik een machine voor .............afwassen dus in de afwasmachine.
hoe doe ik de afwas? met tegenzin!

helaas geen plek voor een afwasmachine. We proberen elke dag de vaat weg te werken. En het liefst in de reclameblokken. Dan 'moet' je wel op tijd zijn om niet het begin van bv het blok/grey's te missen
Ik heb gelukkig een afwasmachine, maar die doet het op dit moment niet. Dus ook hier moet weer afgewassen worden.

's Ochtends doe ik na het ontbijt even snel de ontbijtspullen en die laat ik gewoon op het rek drogen. Tijdens het koken 's avonds ruim ik dat wel weer op. En na het avondeten gelijk de hele keuken weer netjes maken. Dus 2x per dag even afwassen en klaar is kees. Ik vind het ook niet zo erg om te doen, want ik heb een nog veel grotere hekel aan het leegruimen van de vaatwasser, haha.
..
IkWij hebben een vaatwasser.

Als ik geen vaatwasser zou hebben zou ik proberen om elke dag af te wassen.

Waarom drogen de handmatige afwassers hun afwas niet af?
Net zoals ik dat nu iedere keer na iets gebruikt te hebben even het spul in de vaatwasser zet, deed ik vroeger even een klein handafwasje. Na het ontbijt, na de lunch en na het avondeten. Koffiekopjes van 's avonds bij het ontbijt, koffiekopjes van de ochtend bij de lunch etc. Zo heb je nooit veel afwas en altijd plek op je aanrecht.

Koop een vrolijk gekleurde afwasborstel, een lekker ruikend sopje (appel ofzo), zet een radiootje in de keuken met vrolijke muziek en ruim je aanrecht ook even lekker op met end oekje erover. Dan ziet het er gelijk allemaal weer fris en fruitig uit.

Leuke spulletjes in de keuken, zodat het een fijne ruimte is ipv een troephoek waar je toevallig moet koken, maken je verblijf daar ook al een stuk prettiger.
En bedenk... dingen zijn net zo vervelend als je ze zelf maakt.

Probeer eens zingend en fluitend door het leven te gaan. Groet mensen op de weg, geef iemand een complimentje, haal vrolijke bloemen in huis en probeer zoveel mogelijk te lachen.... en pas dat dan ook toe op je afwasmomentje.

Je zal zien dat het helpt!
Pfff, Afwas ik vind het verschrikkelijk (maarja het moet nu eenmaal).

En helaas stel ik altijd nog uit ook totdat ik er echt niet meer onderuit kan en dat is dus het moment wanneer ik geen messen meer heb.

Last van geurtjes en vliegjes ga ik niet krijgen want ik spoel alles altijd wel met heet water af na het koken en eten (en dat was water is goed heet want de boiler hangt praktisch boven mijn aanrecht).

Graag zou ik een vaatwasser willen, alleen heb ik hier helaas geen plaats voor.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Wij zijn maar met zn tweetjes en ik heb op zich geen hekel aan afwassen maar in ons huis zat al een vaatwasser toen we het kochten en ik moet zeggen..... Ideaal! :-) Wel wassen wij nog zaken zoals de pannen met antiaanbaklaag en de messen uit de messenset met de hand af, gaan ze toch weer langer mee.

Overigens, kwam ik er onlangs achter dat Dreft vaatwaskussentjes (bij gebrek aan een beter woord) té goed zijn. De aanwijzingen op mijn maatbeker zijn na 2 wasbeurten helemaal verdwenen. Hou het voortaan toch maar bij Calgonit of Sun.

Tip: Als je een keuken met vaatwasser gaat aanschaffen denk er dan eens over om deze wat hoger te laten plaatsen. Scheelt stukken! De vorige bewoners van ons huis waren lang en hebben dit laten doen. Wij zelf zijn gemiddeld/klein maar zijn het nu helemaal gewend. En als ik tegenwoordig bij mijn ouders iets in of uit de vaatwasser stop/haal dan merk ik pas echt dat je 'normaal' goed ver moet bukken.
Elke dag. Ik baal echt van een volle, vieze aanrecht. Voorspoelen en dan de vaatwasser in. Wat hou ik van dat ding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven