Hoe doe jij de afwas?

14-05-2010 10:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afwas....leuker kunnen we het niet maken, maar misschien wel makkelijker. Ik heb helaas geen afwas machine, dus ik doe het nog ouderwets. Soms laat ik de afwas een week staan. Ik heb er echt een hekel aan! Ik gebruikt dreft, maar ik moet echt eens een nieuwe afwas borstel kopen, wat is een goede? En gebruik je een bepaald systeem? Hoe maak jij het afwassen leuk als je alleen bent?
Het iedere dag doen, het is niet leuk, maar dan hoef je niet tegen die hele berg van een week aan te hikken.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Zet een cd op. En bedenk hoeveel je afgewassen wilt hebben voor dat het ene nummer is afgelopen. En probeer natuurlijk meer te doen!

Haha klinkt stom maar mij helpt het!
Wij doen de afwas elke dag met afwasmiddel van de LIDL. Tijdens het afwassen maak ik een praatje met vriend.
Gewoon elke dag even. Goed afspoelen en dan laat ik het drogen.
Ja, hier ook. Gewoon elke dag, en naspoelen en laten drogen in het rek.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zou gaan sparen voor een afwasmachine als je er zo'n hekel aan hebt.

Heb ik ook gedaan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik deed het altijd onder de kraan met een sponsje, dat vind ik sneller en prettiger en schoner werken dan met een sopje. En meteen, als je het een berg laat worden dan hik je er zo tegenaan!
Elke dag de afwas doen is niet leuk. Maar een keer in de week een afwas doen van de hele week is nog minder leuk. Gewoon 's ochtends je ochtendspullen afwassen (5 minuten werk) en dan 's avonds de rest (10 minuten). Ik heb een woonkeuken, dus zal wel moeten anders kijk ik de hele tijd tegen mijn rotzooi aan.
Brrrrrr.....afwas. Als er plaats zou zijn voor aan afwasmachine hier, dan was hij er gister al. 1x in de week afwassen is ook mijn patroon, maar eigenlijk is zoals hier al aangehaald wordt, elke dag afwassen natuurlijk beter.

Oja, de afwasborstels van de ikea zijn heel fijn
Hier nog een afwashaatster, dus toen ik ging verhuizen vorig jaar heb ik een afwasmachine laten plaatsten in mijn nieuwe huis....BESTE beslissing ooit

Nog elke week een glimlach op mijn gezicht als Truus aangeeft dat de vaat weer blinkend schoon is!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik stop het gelukkig elke dag in de afwasmachine. Toen ik nog alleen woonde deed ik het ook niet elke dag. Ik liet het ook opdrogen. Afwassen vind ik nog niet zo erg maar afdrogen...

Toen ik ging samenwonen deden we het samen. Dat vond ik eigenlijk wel gezellig, lekker beppen met mn vriend. Dat mis ik soms nog wel. Maar de afwasmachine vind ik een uitkomst!
Afwasmachine, al moet ik m van mijn laatste centen kopen, ik wil nooit meer zonder!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
En gewoon elke dag. We hebben een afwasmachine, maar die wordt alleen gebruikt bij grote hoeveelheden afwas, wat hier niet vaak voorkomt. Ik heb zo'n hekel aan het uitruimen van de afwasmachine. Dan nog liever elke dag die afwas zelf doen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik laat mijn afwas rustig de hele week staan totdat ik echt geen borden en kopjes meer heb en dan pas maak ik (inwendig luid morrend) een sopje met gloeiend heet water klaar. Mijn afwas staat daar lekker in te weken totdat het water is afgekoeld, dan even hup hup de afwasborstel er overheen en dan laten drogen in het rek.

Zo doet een zeer luie huisvrouw de afwas .
Godzijdank een afwasmasjien!

Maar als het met de hand moet is het fijnste om het meteen te doen (vergt wel enige discipline, daar ben ik me van bewust). En dan met een sponsje en lopende kraan, afspoelen en laten drogen op het rek!
Iedere dag afwassen en op de hand. Iedere dag moet wel met zes personen in een huis (groot gezin). En dan stromend water en een sponsje, Dreft (ik wil echt geen ander merk meer) en volgens een vaste volgorde. Afdrogen ben ik minder van. Zoals opa altijd zei: Het wordt niet vanzelf schoon, maar wel vanzelf schoon!
MILF in the making ;-)
Ik vind het trouwens op zich geen vervelende klus. Lekker zonder na te denken een beetje met water klooien. Was vouwen daarentegen vind ik gruwelijk. Daar zouden ze een machine voor moeten uitvinden.
MILF in the making ;-)
Ja, was vouwen en strijken, dat zou iemand voor je moeten doen.

Maar waar vind je zo'n gek?!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik was alles wat vuil is meteen af onder stromend water en zet het in een afdruiprekje in de tweede spoelbak, terwijl ik op iets anders sta te wachten. Op de magnetron, op de frituur, tot de eieren aan de kook zijn, enz.
Tijdens het koken was ik meteen af wat ik niet meer nodig heb, en dan na het opscheppen meteen de pannen. Dan heb ik alleen nog de borden en bestek, en dat kan af en toe wel een week duren voordat ik die afwas. Verder verzamel ik ook aardig wat vieze kopjes. Het is niet mijn favoriete bezigheid.

O, en met stromend water, dreft en een sponsje. Met een afwasborstel lukt het me niet om de boel schoon te krijgen.
Ik doe de afwas met tegenzin

Echt altijd tegenzin. Wat bij mij iets helpt is

a. een schuursponsje gebruiken ipv borstel (niet aan te raden bij zilveren bestek haha) vind ik minder irritant

b. veel servies hergebruiken en voorspoelen en

c. denken aan dat ik over een tijdje ga samenwonen in een huis MET afwasmachine
Afwassen kun je niet leuker of makkelijker maken.

Wij kunnen geen vaatwasmachine kwijt in de keuken, erg jammer. We hebben tot een jaar geleden een kleintje in de badkamer boven gehad, daar was plek en een aansluiting. Maar het was te onhandig!! Volgens mij waren we de enige gekken die een vaatwasmachine in de badkamer hadden!

Nu doen we het weer met de hand, mijn vriend en ik om en om. Met dreft, afspoelen en op laten drogen in een rek. Niet het mooiste resultaat, maar ja. Het is gewoon niet onze hobby!

Ik probeer vaak als ik klaar ben met eten of drinken meteen af te wassen, mja dat gaat niet altijd even goed. En soms blijft de afwas een paar dagen staan omdat we allebei geen zin hebben. Maar dan wordt het een monsterafwas! En dan is er weer geen ruimte om te koken. Bovendien staat het lelijk omdat we een open keuken hebben.

Nee, er is echt niks aan en het is het meest ondankbare huishoudklusje. Voor je het weet staat het aanrecht wéér vol!!
Sponsje, afwasmiddel erop en lopende warme kraan.

Ik heb de afwas nu een halve week niet gedaan, maar normaal gesproken is het voor mij een moment waarop ik mijn handen warm, of waarop ik een stressgevoel ontvlucht, of hoe dan ook even tot rust kom.

Moet zeggen dat een afwas van een halve week dan weer niet rustgevend is. Het zou kunnen dat ik die dan in tweeen deel.
Alles, maar dan ook echt álles gaat bij mij in de afwasmachine. Daar heb ik dat ding toch voor?

Cristallen glazen, roosters van de afzuigkap, pannen, vazen, asbak. kammen... ik vind het jammer dat niet mijn hele huis er in past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven