Hoe doen anderen dit?
maandag 28 oktober 2019 om 21:10
woon alleen, werk meer als full-time.
Doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sport twee avonden in de week én probeer regelmatig mijn familie en vrienden te zien (die allemaal wat verder weg wonen, dus veel reistijd.
Ik heb een eigen koopwoning en heb altijd wel een stuk of twintig dingen op mijn kluslijst. Van nieuwe borders in de tuin,
Tot schilderen van plafonds op de boven verdieping. Daarnaast is de trap aan een nieuwe schilder beurt toe en de plinten in de woonkamer ook hoognodig.
Om dan maar niet te spreken van de normale schoonmaakklussen en de extra schoonmaak klussen...
Ik heb altijd het gevoel tijd tekort te komen voor m’n huis en om m’n huis een keer echt goed op orde te krijgen. Daardoor zit ik al jaren in de klusjes.
Wie herkent dit en hoe doen jullie dit?
Doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sport twee avonden in de week én probeer regelmatig mijn familie en vrienden te zien (die allemaal wat verder weg wonen, dus veel reistijd.
Ik heb een eigen koopwoning en heb altijd wel een stuk of twintig dingen op mijn kluslijst. Van nieuwe borders in de tuin,
Tot schilderen van plafonds op de boven verdieping. Daarnaast is de trap aan een nieuwe schilder beurt toe en de plinten in de woonkamer ook hoognodig.
Om dan maar niet te spreken van de normale schoonmaakklussen en de extra schoonmaak klussen...
Ik heb altijd het gevoel tijd tekort te komen voor m’n huis en om m’n huis een keer echt goed op orde te krijgen. Daardoor zit ik al jaren in de klusjes.
Wie herkent dit en hoe doen jullie dit?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
maandag 28 oktober 2019 om 22:29
Ik herken het niet en dat ga ik lekker zo houden.
Je doet en wilt en moet veel teveel. En dan vraag je je af waarom je het gevoel hebt dat je tijd te kort komt?
Nou, je komt ook tijd tekort.
Of je doet teveel.
Doe es een uurtje niks. Per dag.
Je doet en wilt en moet veel teveel. En dan vraag je je af waarom je het gevoel hebt dat je tijd te kort komt?
Nou, je komt ook tijd tekort.
Of je doet teveel.
Doe es een uurtje niks. Per dag.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 28 oktober 2019 om 22:57
Niet "meer dan fulltime werken" combineren met 5 uur vrijwilligerswerk, sport en familie.
Da's too much en dan zie je je huis dus nooit.
Waarom zouden dan ook je plafond of je plinten geschilderd moeten worden, als je toch niet meer tijd hebt dan van je voordeur naar je bed te lopen?
Je ziet dat plafond en die plinten niet eens ... En die borders zie je ook al zelden bij daglicht, want dan ben je niet thuis.
En voor poetswerk kan je iemand aannemen.
Da's too much en dan zie je je huis dus nooit.
Waarom zouden dan ook je plafond of je plinten geschilderd moeten worden, als je toch niet meer tijd hebt dan van je voordeur naar je bed te lopen?
Je ziet dat plafond en die plinten niet eens ... En die borders zie je ook al zelden bij daglicht, want dan ben je niet thuis.
En voor poetswerk kan je iemand aannemen.
maandag 28 oktober 2019 om 22:58
Heel herkenbaar: fulltime baan, 10 uur vrijwilligerswerk per week, druk sociaal leven en paar keer per week sporten. Nu wil ik ook een studie erbij oppakken. Sporten (crossfit) is redelijk heilig hier, omdat ik perse een strak en gezond lijf wil hebben. Door sporten zit ik beter in mijn vel (letterlijk en figuurlijk).
Ik heb sinds kort een schoonmaakster, wat een uitvinding is dat. Zij zorgt dat mijn huis schoon blijft en ik moet dus wel alles opruimen voordat zij komt.
Verder kook ik grote porties soep zodat ik snel en makkelijk gezond eten heb als ik weinig tijd heb. De soepen die ik maak zijn altijd vegan en bestaan vooral uit gemalen groenten, kruiden, water en eventueel kokos- of sojaroom. Alles in een grote pan en als het klaar is de blender erop en daarna invriezen in kleine porties. Dit scheelt veel tijd om te koken en verkleind mijn neiging om niet te eten/ongezonde dingen te eten.
Ik doe m’n best om reistijd te elimineren dat scheelt ook veel. Voor mijn werk doe ik zoveel mogelijk op de fiets, op die manier fiets ik zeker 50km per week (scheelt weer sportschool en maakt m’n hoofd leeg), lange afstanden tussen steden leg ik af met de trein (kan ik tenminste iets doen, al is het een boek lezen) en een ov-fiets.
Klussen in huis blijven soms heel lang liggen, daar heb ik me bij neergelegd. Klusjesmannen kosten onwijs veel energie om te regelen, in die tijd kan ik het bijna zelf doen.
Mijn tuin staat vol met planten, minder grond zichtbaar betekent automatisch minder onkruid. Verder kies ik alleen gemakkelijke en vaste planten uit. De tuin onderhouden vind ik best leuk werk en kost weinig tijd.
Zowel in huis als in de tuin geldt: alle beetjes helpen (dus kleine klusjes tussendoor doen) en blijf pragmatisch (leuk zo’n houten aanrechtblad, maar dat is onwijs veel werk om mooi te houden en keramiek is ook mooi). Ik word steeds handiger in het combineren van dingen, verloren tijd zinvol invullen en mijn huis zo handig mogelijk inrichten.
Ik heb sinds kort een schoonmaakster, wat een uitvinding is dat. Zij zorgt dat mijn huis schoon blijft en ik moet dus wel alles opruimen voordat zij komt.
Verder kook ik grote porties soep zodat ik snel en makkelijk gezond eten heb als ik weinig tijd heb. De soepen die ik maak zijn altijd vegan en bestaan vooral uit gemalen groenten, kruiden, water en eventueel kokos- of sojaroom. Alles in een grote pan en als het klaar is de blender erop en daarna invriezen in kleine porties. Dit scheelt veel tijd om te koken en verkleind mijn neiging om niet te eten/ongezonde dingen te eten.
Ik doe m’n best om reistijd te elimineren dat scheelt ook veel. Voor mijn werk doe ik zoveel mogelijk op de fiets, op die manier fiets ik zeker 50km per week (scheelt weer sportschool en maakt m’n hoofd leeg), lange afstanden tussen steden leg ik af met de trein (kan ik tenminste iets doen, al is het een boek lezen) en een ov-fiets.
Klussen in huis blijven soms heel lang liggen, daar heb ik me bij neergelegd. Klusjesmannen kosten onwijs veel energie om te regelen, in die tijd kan ik het bijna zelf doen.
Mijn tuin staat vol met planten, minder grond zichtbaar betekent automatisch minder onkruid. Verder kies ik alleen gemakkelijke en vaste planten uit. De tuin onderhouden vind ik best leuk werk en kost weinig tijd.
Zowel in huis als in de tuin geldt: alle beetjes helpen (dus kleine klusjes tussendoor doen) en blijf pragmatisch (leuk zo’n houten aanrechtblad, maar dat is onwijs veel werk om mooi te houden en keramiek is ook mooi). Ik word steeds handiger in het combineren van dingen, verloren tijd zinvol invullen en mijn huis zo handig mogelijk inrichten.
maandag 28 oktober 2019 om 23:02
maandag 28 oktober 2019 om 23:40
Ik word al moe als ik je bezigheden lees, maar dat vinden meer mensen. Los daarvan zou ik je schema zo inrichten dat je wekelijks 2 uur achter elkaar vrij maakt op een dag dat het niet volkomen kansloos is die tijd te gebruiken. (Voor mij zou dat bijvoorbeeld niet op vrijdagavond zijn, dan lig ik voor pampus op de bank)
Die twee uur zijn je klusuren, niet veel, maar genoeg om wel een deuk te slaan in je lijstje. Zeker als je er een paar vakantiedagen aan toevoegt om echt door te pakken.
Dat en een schoonmaakster.
Die twee uur zijn je klusuren, niet veel, maar genoeg om wel een deuk te slaan in je lijstje. Zeker als je er een paar vakantiedagen aan toevoegt om echt door te pakken.
Dat en een schoonmaakster.
maandag 28 oktober 2019 om 23:44
Ik word al moe en vooral gestresst als ik er aan denk, die manier van leven.sophiax schreef: ↑28-10-2019 22:58Heel herkenbaar: fulltime baan, 10 uur vrijwilligerswerk per week, druk sociaal leven en paar keer per week sporten. Nu wil ik ook een studie erbij oppakken. Sporten (crossfit) is redelijk heilig hier, omdat ik perse een strak en gezond lijf wil hebben. Door sporten zit ik beter in mijn vel (letterlijk en figuurlijk).
Het moet bij je passen denk ik.
Ik ik schat zo in dat jij geen kinderen hebt. Maar zelfs zonder kinderen..... pfoe. Wat moet jij veel van jezelf.....
maandag 28 oktober 2019 om 23:49
Prinsesmaxima2019 schreef: ↑28-10-2019 21:42
Lopen jullie daar niet tegenaan?
Dat er gewoon geen klusjesmannen te vinden zijn?
Ik ben met zo'n klusjesman getrouwd.
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:07
Vroeger: prioriteiten stellen. En mijzelf voorhouden dat ik heus wel eens die plinten zou gaan doen (is nooit gebeurd trouwens). Waar mogelijk: this for that. Ik help wel pakken laminaat naar de vierde verdieping sjouwen als jij volgende week mij helpt met vier ladingen naar het stort te rijden.
Nu: uitbesteden (schoonmaken), stroomlijnen (boodschappen bestellen en zo op te halen in kratten, vooruit koken), downsizen (weg met die troepjes die twee keer per week afgestoft moeten worden), hufterproof maken van de inrichting (hoeft niet ineens, steeds bij vervanging consequent kiezen voor kleur en materiaal waar je geen vingers en vlekken op ziet) en een capsule wardrobe (er is geen kleur, hoera weer een machine vol met zwarte was die ik na de droger niet hoef te strijken).
Nu: uitbesteden (schoonmaken), stroomlijnen (boodschappen bestellen en zo op te halen in kratten, vooruit koken), downsizen (weg met die troepjes die twee keer per week afgestoft moeten worden), hufterproof maken van de inrichting (hoeft niet ineens, steeds bij vervanging consequent kiezen voor kleur en materiaal waar je geen vingers en vlekken op ziet) en een capsule wardrobe (er is geen kleur, hoera weer een machine vol met zwarte was die ik na de droger niet hoef te strijken).
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:09
Ik heb inderdaad geen kinderen. Als die er komen dan zullen er andere keuzes gemaakt worden, want dat kan niet in mijn huidige manier van leven. Ik ervaar het helemaal niet als moeten: ik heb een fantastische baan, doe ontzettend leuk vrijwilligerswerk, heb een groot en fijn netwerk om mij heen en ben oprecht blij met mijn leven. Ik doe de hele dag toffe dingen, ervaar eigenlijk nooit stress en ben gelukkig en gezond. Ik heb toevallig veel energie en vind veel dingen leuk, dat is mazzel hebben. Nadeel is dat klussen in huis eindeloos blijven liggen. Dat is simpelweg de consequentie van een volle agenda hebben.patchouli_ schreef: ↑28-10-2019 23:44Ik word al moe en vooral gestresst als ik er aan denk, die manier van leven.
Het moet bij je passen denk ik.
Ik ik schat zo in dat jij geen kinderen hebt. Maar zelfs zonder kinderen..... pfoe. Wat moet jij veel van jezelf.....
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:10
Jawel. Maar dan is er YouTube, Pinterest en de medewerkers van de lokale bouwmarkt. Werd zo Gallisch van dat wachten dat ik zelf het toilet heb gerenoveerd (hangend closet i.p.v. staand closet, tegels afbikken en nieuwe plaatsen, voorzetwandje zetten, stukadoren, afkitten en verven die handel. Oké, duurt langer en je zit in de rommel maar het is nu gedaan en tot mijn eigen verbazing werkt het ook nog).Prinsesmaxima2019 schreef: ↑28-10-2019 21:42Bedankt voor jullie reactie allemaal!
Minder werken, graag! Maar gaat voorlopig niet.
Vrijwilligerswerk is vijf uren per keer, dus geen volle dag. Maar wel iets waar ik m’n ei in kwijt kan en wat ik ook echt niet kwijt wil (het wordt me regelmatig geadviseerd om te stoppen/minderen daarmee Maar dat wil ik echt niet)
Klusjesmannen, heel goed idee maar ik kan er niet een vinden tegenwoordig.
Heb voor verschillende klussen inmiddels een stuk of tien bedrijven aangeschreven. Meer dan de Helft reageert niet, 2 anderen geven netjes aan geen tijd te hebben, of krijg ik vervolgens geen reactie meer van.
Heb er nu eentje en die kan over vier weken een spoedklus komen doen (lekkage)
Lopen jullie daar niet tegenaan?
Dat er gewoon geen klusjesmannen te vinden zijn?
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:17
Wauw! Wat stoer dat je dit gewoon durft! Ik geloof niet dat ik mezelf zo’n klus zou toevertrouwen.lemoos2 schreef: ↑29-10-2019 00:10Jawel. Maar dan is er YouTube, Pinterest en de medewerkers van de lokale bouwmarkt. Werd zo Gallisch van dat wachten dat ik zelf het toilet heb gerenoveerd (hangend closet i.p.v. staand closet, tegels afbikken en nieuwe plaatsen, voorzetwandje zetten, stukadoren, afkitten en verven die handel. Oké, duurt langer en je zit in de rommel maar het is nu gedaan en tot mijn eigen verbazing werkt het ook nog).
Overigens helemaal eens met je eerdere opmerking over strijkvrije kleding: dat scheelt ontzettend veel tijd! Ik zweer bij jurkjes (vooral van LaDress: kunnen zowel zakelijk als casual, drogen snel, kreuken niet (zelfs niet op de fiets) en zijn redelijk tijdloos).
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:29
Als je tien bedrijven hebt gebeld en je na zes maanden nog zit met een closet waarbij je steeds de vlotter handmatig in beweging moet duwen en iedere randdebiel zijn eigen toilet ziet vervangen: geloof mij, dan kun en durf jij dat ook. Je kan het. Echt waar. Misschien niet zo snel maar je komt er wel. En dan ga je ook voor die nieuwe tegeltjes. En het leuke compacte wasbakje. Foto’s maken van bestaande situatie en die adviseurs van de bouwmarkt stalken dan komt het goed (“Mevrouw, om dit model te plaatsen hoeft u zo te zien geen leidingen te verleggen”. Hmmm...heeft u die ook in het zwart?)sophiax schreef: ↑29-10-2019 00:17Wauw! Wat stoer dat je dit gewoon durft! Ik geloof niet dat ik mezelf zo’n klus zou toevertrouwen.
Overigens helemaal eens met je eerdere opmerking over strijkvrije kleding: dat scheelt ontzettend veel tijd! Ik zweer bij jurkjes (vooral van LaDress: kunnen zowel zakelijk als casual, drogen snel, kreuken niet (zelfs niet op de fiets) en zijn redelijk tijdloos).
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:29
Schoonmaakster sowieso een aanrader. Bij mij komt 2 uur per week iemand.
Ik heb een fulltime baan in 5ploegendienst en mn dochtertje (coouder) is bij me als ik weekend heb. Zeker als mijn vrije dagen in t weekend vallen komt er thuis erg weinig af. Dan wordt er vooral zooi gemaakt
(tafel vol knutselspul)
Ik heb een fulltime baan in 5ploegendienst en mn dochtertje (coouder) is bij me als ik weekend heb. Zeker als mijn vrije dagen in t weekend vallen komt er thuis erg weinig af. Dan wordt er vooral zooi gemaakt
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:31
Uitbesteden. Dat is wat ik doe. Ik kan ook niet alles in de tijd die ik nog over heb.
Een schoonmaakster heb ik al. Dat scheelt onwijs veel. Ze strijkt ook, ideaal voor man zijn overhemden.
Het is zeker lastig om klussers te vinden. Ondanks dat laat ik het wel doen. En ja, ik moest een halfjaar wachten op een schilder, maar inmiddels is de klus wel geklaard. Binnenkort krijgen we een dakraam geplaatst. Ook dat is al in de zomer geregeld, maar wordt in januari gedaan. Natuurlijk had ik het liever wat eerder, maar nu wordt het door een goed klusbedrijf gedaan.
Mijn tip: vooruit plannen. Regel dus nu een hovenier die in het voorjaar (al vrees ik dat het juni wordt als je nu op zoek gaat) de borders mooi maakt. Dan heb je in de zomer mooie borders.
Als je het nu niet regelt, kom je er waarschijnlijk niet aan toe en heb je het over een jaar nog niet klaar.
Idem voor de andere klussen.
Een schoonmaakster heb ik al. Dat scheelt onwijs veel. Ze strijkt ook, ideaal voor man zijn overhemden.
Het is zeker lastig om klussers te vinden. Ondanks dat laat ik het wel doen. En ja, ik moest een halfjaar wachten op een schilder, maar inmiddels is de klus wel geklaard. Binnenkort krijgen we een dakraam geplaatst. Ook dat is al in de zomer geregeld, maar wordt in januari gedaan. Natuurlijk had ik het liever wat eerder, maar nu wordt het door een goed klusbedrijf gedaan.
Mijn tip: vooruit plannen. Regel dus nu een hovenier die in het voorjaar (al vrees ik dat het juni wordt als je nu op zoek gaat) de borders mooi maakt. Dan heb je in de zomer mooie borders.
Als je het nu niet regelt, kom je er waarschijnlijk niet aan toe en heb je het over een jaar nog niet klaar.
Idem voor de andere klussen.
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:34
Uitbesteden, schappen, loslaten. Hier twee mensen met >50 urige werkweek, baby, hond en kat.
Ik mus vast nog van alles maar hier gaan we:
Af en toe een kook zondag middag en dan maak ik >10 tweepersoonsmaaltijden. Lunch broodjes voor de hele week smeren en s ochtend uit de vriezer pakken. Voordeel: lekker vers brood, nadeel: sommig beleg werkt niet.
Alles kan in de vaatwasser (als dat niet kan weggeven of er toch in, dan zal het eerder sneuvelen, maar het hoorde toch eigenlijk niet in ons huishouden). Zelfs geldt voor wasmachine.
Mega grote kwartaal boodschappen ( pasta, wc papier, kruiden, shampoo). Verse producten wekelijks.
Niets wat onderhoudt vergt en niet nodig is. Geen houten vloer, de tuin stijl is het beste te omschrijven als stenen met borders wildernis (trouwens wel heel goed voor bijen en insecten).
Schoonmaakster, Glazenwasser, honden uitlaat, klusjesman die twee keer per jaar doet wat niet gedaan is (helft tijd, helft onkunde) tuinman.
We verdienen niet slecht, maar zeker niet zo veel dat alles kan. Maar bewust de keuze voor veel diensten in kopen en geen dure spullen en huis voor de helft van wat we konden besteden. Geluk en gezondheid kun je niet kopen. Maar samen chillen in een huishouden wat lekker draait is voor mij geluk.
Glas, papier, batterijen, oude kleding, spullen voor de kringloop verzamelen in kratten in de schuur en ieder kwartaal in kwartaal een rondje inlever punten. En dan daarna door voor kwartaal boodschappen.
Alles direct achter je opruimen (geen spoor van jas, schoenen als je binnenkort, tijdens het koken opruimen en douche afdrogen tijdens het tanden poetsen). Maar ook accepteren dat het soms een troep is.
En misschien wel het allerbelangrijkste: doe de helft van je spullen weg. Minder spullen minder troep, makkelijker schoonmaken.
Na 21.00 doe ik geen praktische dingen meer, lekker kletsen met man, klieren op telefoon, boek lezen, te kijken. Maar we staan wel een uurtje voor kind op. Is het huishouden rond en wij zelf aangekleed en gepoetst.
Combineren: sporten, wandelen met de hond of kleding shoppen is gelijk sociaal met vrienden of familie. Reistijd is bel tijd. Wasvouwen samen voor ons favoriete tv-programma (vinden we allebei stom en dan merk je het niet zo).
Ik mus vast nog van alles maar hier gaan we:
Af en toe een kook zondag middag en dan maak ik >10 tweepersoonsmaaltijden. Lunch broodjes voor de hele week smeren en s ochtend uit de vriezer pakken. Voordeel: lekker vers brood, nadeel: sommig beleg werkt niet.
Alles kan in de vaatwasser (als dat niet kan weggeven of er toch in, dan zal het eerder sneuvelen, maar het hoorde toch eigenlijk niet in ons huishouden). Zelfs geldt voor wasmachine.
Mega grote kwartaal boodschappen ( pasta, wc papier, kruiden, shampoo). Verse producten wekelijks.
Niets wat onderhoudt vergt en niet nodig is. Geen houten vloer, de tuin stijl is het beste te omschrijven als stenen met borders wildernis (trouwens wel heel goed voor bijen en insecten).
Schoonmaakster, Glazenwasser, honden uitlaat, klusjesman die twee keer per jaar doet wat niet gedaan is (helft tijd, helft onkunde) tuinman.
We verdienen niet slecht, maar zeker niet zo veel dat alles kan. Maar bewust de keuze voor veel diensten in kopen en geen dure spullen en huis voor de helft van wat we konden besteden. Geluk en gezondheid kun je niet kopen. Maar samen chillen in een huishouden wat lekker draait is voor mij geluk.
Glas, papier, batterijen, oude kleding, spullen voor de kringloop verzamelen in kratten in de schuur en ieder kwartaal in kwartaal een rondje inlever punten. En dan daarna door voor kwartaal boodschappen.
Alles direct achter je opruimen (geen spoor van jas, schoenen als je binnenkort, tijdens het koken opruimen en douche afdrogen tijdens het tanden poetsen). Maar ook accepteren dat het soms een troep is.
En misschien wel het allerbelangrijkste: doe de helft van je spullen weg. Minder spullen minder troep, makkelijker schoonmaken.
Na 21.00 doe ik geen praktische dingen meer, lekker kletsen met man, klieren op telefoon, boek lezen, te kijken. Maar we staan wel een uurtje voor kind op. Is het huishouden rond en wij zelf aangekleed en gepoetst.
Combineren: sporten, wandelen met de hond of kleding shoppen is gelijk sociaal met vrienden of familie. Reistijd is bel tijd. Wasvouwen samen voor ons favoriete tv-programma (vinden we allebei stom en dan merk je het niet zo).
dinsdag 29 oktober 2019 om 00:56
Combineren is inderdaad een gouden tip. Het is geen file in de spits, het is uitwisselen van ditjes en datjes via handsfree (of je dicteert Siri een boodschappenlijstje). Scheelt ook weer enorm in stress (geen verloren tijd of frustratie over de 1001 dingen die je ook had kunnen doen i.p.v. te staren naar de vrachtwagenchauffeur voor je die overduidelijk een Nespresso machine in zijn truck heeft).
dinsdag 29 oktober 2019 om 06:18
T mid in je hele leven een kwestie van keuzes maken.
Een dag heeft 24 uur, alles wat je wilt doen moet daarin passen. wil jij die hele dag vullen met werk en vrijwilligerswerk dan is dat een keuze. Er is dan geen ruimte meer voor andere dingen. Jammer maar helaas. Dan is het maar accepteren dat het wat rommeliger is dan dat je graag hebt.
Je zou ook een week vakantie kunnen nemen, al je klussen op een lijst zetten en die lijst in je vakantie van boven naar onder afwerken.
Een dag heeft 24 uur, alles wat je wilt doen moet daarin passen. wil jij die hele dag vullen met werk en vrijwilligerswerk dan is dat een keuze. Er is dan geen ruimte meer voor andere dingen. Jammer maar helaas. Dan is het maar accepteren dat het wat rommeliger is dan dat je graag hebt.
Je zou ook een week vakantie kunnen nemen, al je klussen op een lijst zetten en die lijst in je vakantie van boven naar onder afwerken.
dinsdag 29 oktober 2019 om 07:04
Jij werkt niet dus ik snap dat je het niet herkent.
dinsdag 29 oktober 2019 om 07:08
Probeer eens op Facebook of marktplaats te kijken naar klussers in de buurt, juist mensen die kleine klussen doen vindt je daar. Daarnaast moet je keuzes maken, wat is nu belangrijk in je leven en als de plinten op de laatste plaats komen dan stop je gewoon om daar over na te denken en doe je dat in je vakanties.
dinsdag 29 oktober 2019 om 07:38
dinsdag 29 oktober 2019 om 07:41
Ik ken ook mensen met kinderen die dit allemaal kunnen combineren.sophiax schreef: ↑29-10-2019 00:09Ik heb inderdaad geen kinderen. Als die er komen dan zullen er andere keuzes gemaakt worden, want dat kan niet in mijn huidige manier van leven. Ik ervaar het helemaal niet als moeten: ik heb een fantastische baan, doe ontzettend leuk vrijwilligerswerk, heb een groot en fijn netwerk om mij heen en ben oprecht blij met mijn leven. Ik doe de hele dag toffe dingen, ervaar eigenlijk nooit stress en ben gelukkig en gezond. Ik heb toevallig veel energie en vind veel dingen leuk, dat is mazzel hebben. Nadeel is dat klussen in huis eindeloos blijven liggen. Dat is simpelweg de consequentie van een volle agenda hebben.
Dat die klussen in huis blijven liggen is idd de consequentie, maar tegelijk ook een 'keuze'.
Blijkbaar vind je andere dingen belangrijker.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.