Hoe doen anderen dit?
maandag 28 oktober 2019 om 21:10
woon alleen, werk meer als full-time.
Doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sport twee avonden in de week én probeer regelmatig mijn familie en vrienden te zien (die allemaal wat verder weg wonen, dus veel reistijd.
Ik heb een eigen koopwoning en heb altijd wel een stuk of twintig dingen op mijn kluslijst. Van nieuwe borders in de tuin,
Tot schilderen van plafonds op de boven verdieping. Daarnaast is de trap aan een nieuwe schilder beurt toe en de plinten in de woonkamer ook hoognodig.
Om dan maar niet te spreken van de normale schoonmaakklussen en de extra schoonmaak klussen...
Ik heb altijd het gevoel tijd tekort te komen voor m’n huis en om m’n huis een keer echt goed op orde te krijgen. Daardoor zit ik al jaren in de klusjes.
Wie herkent dit en hoe doen jullie dit?
Doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sport twee avonden in de week én probeer regelmatig mijn familie en vrienden te zien (die allemaal wat verder weg wonen, dus veel reistijd.
Ik heb een eigen koopwoning en heb altijd wel een stuk of twintig dingen op mijn kluslijst. Van nieuwe borders in de tuin,
Tot schilderen van plafonds op de boven verdieping. Daarnaast is de trap aan een nieuwe schilder beurt toe en de plinten in de woonkamer ook hoognodig.
Om dan maar niet te spreken van de normale schoonmaakklussen en de extra schoonmaak klussen...
Ik heb altijd het gevoel tijd tekort te komen voor m’n huis en om m’n huis een keer echt goed op orde te krijgen. Daardoor zit ik al jaren in de klusjes.
Wie herkent dit en hoe doen jullie dit?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
dinsdag 29 oktober 2019 om 07:48
Iets andere situatie, maar toch veel vergelijk. Wij hebben twee fulltime banen, twee fulltime pubers, jongste sport veel, ik sport veel (4a5x per week), bestuurswerk en veel sociale uitjes (verplichtingen vind ik stom woord).
Bij ons werkt: goed plannen en uitbesteden.
In de praktijk betekent dat: een werkster en een netwerk van klusjesmannen.
En minstens een week goed doorplannen: wie-doet-wat? Wat eten we? Etc. Dan heb je echt tijd zat voor alles
Bij ons werkt: goed plannen en uitbesteden.
In de praktijk betekent dat: een werkster en een netwerk van klusjesmannen.
En minstens een week goed doorplannen: wie-doet-wat? Wat eten we? Etc. Dan heb je echt tijd zat voor alles
dinsdag 29 oktober 2019 om 10:47
ik woon niet alleen maar omdat mijn partner altijd in buitenland zit voelt het wel zo
.. Ik huur dus voor grote klussen iemand in. Ik zoek via marktplaats en werkspot. OF vraag aan buren, straatgenoten etc. met wie zij ervaring hebben. Door de werkdruk van nu kan je niet meer kiezen voor goedkoopste tegenwoordig, dus kies ik voor iemand die tijd heeft op het moment dat het mij past.
En verder.. neem werkster voor huishouden , 1 x per 2 weken is genoeg denk ik.
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:14
I don't care. En waarom zo superieur schrijven dat je het niet herkent en dat lekker zo gaat houden. Je insinueert daarmee dat je een druk leven herkent uit je eigen leven terwijl dat niet zo is en dan ook nog belerend TO vertellen hoe ze het wel moet doen.
anoniem_274419 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 13:19
44.14% gewijzigd
dinsdag 29 oktober 2019 om 13:23
Alle herkenning hier, en zelfs wachten maakt me niet uit, volgende maand komt iemand hier de tuin doen en dat heb ik in juli al geregeld, die hoef ik in juli niet te hebben maar november is perfect. Net zoiets als je cv laten schoonmaken in september en niet iemand bellen in oktober of november want dan heeft geen loodgieter tijd voor je. Het is gewoon leren plannen TO en dan lukt het allemaal weer.poldervrouw schreef: ↑29-10-2019 10:47ik woon niet alleen maar omdat mijn partner altijd in buitenland zit voelt het wel zo.. Ik huur dus voor grote klussen iemand in. Ik zoek via marktplaats en werkspot. OF vraag aan buren, straatgenoten etc. met wie zij ervaring hebben. Door de werkdruk van nu kan je niet meer kiezen voor goedkoopste tegenwoordig, dus kies ik voor iemand die tijd heeft op het moment dat het mij past.
dinsdag 29 oktober 2019 om 18:42
En toch is dat heel anders dan wanneer je het in je eentje moet doen. Dan heb je dus geen tijd voor alles. Dan is t kiezen of klussen of opruimen.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 29 oktober 2019 om 19:18
Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties.
Verhelderend om te lezen.
Schoonmaakster misschien toch maar eens overwegen.
Dan is het voor mezelf alleen nog maar een kwestie van bijhouden.
Die week vrij heb ik wel eens geprobeerd maar dan vind ik t klussen na twee dagen echt niet leuk meer
Oproep op fb ook goed idee!
Verhelderend om te lezen.
Schoonmaakster misschien toch maar eens overwegen.
Dan is het voor mezelf alleen nog maar een kwestie van bijhouden.
Die week vrij heb ik wel eens geprobeerd maar dan vind ik t klussen na twee dagen echt niet leuk meer
Oproep op fb ook goed idee!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”