Hoe heet die tuinplant?

05-06-2012 22:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dit niet uitstaan! Hoe heet nou toch die tuinplant met die leuke oranje bloemen, waarvan de groene blaadjes opvallend rond van vorm zijn? Het kan nogal woekeren.

Het ligt op het puntje van mijn tong maar ik kom er niet uit. Wie helpt?
Bedoel je misschien oost-indische kers?
denk ik ook ja net als yezka
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja!! Nou, dan kan het meteen op slot. Thanks!
Ha ja!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Graag gedaan!
quote:Fame schreef op 05 juni 2012 @ 22:59:

Dat is wel lastig determineren. Hoog, laag, bloem op stam of aan plant? Foto?Welnee...
Nee, dat is zo'n lampionding, physalis.

Oost Indische kers woekert niet, dat is eenjarig. Maar die blaadjes zijn wel ronder dan die van de physalis.

Voor iedereen die denkt dat physalis leuk is in de tuin: niet doen. Alleen als je het in een bak zet.
oostindische kers:

lampionplant:

een niet-woekerend eetbaar alternatief: de ananaskers

Ik vind hier dingen van.
quote:Vl43inder schreef op 05 juni 2012 @ 23:02:

Nee, dat is zo'n lampionding, physalis.

Oost Indische kers woekert niet, dat is eenjarig. Maar die blaadjes zijn wel ronder dan die van de physalis.

Voor iedereen die denkt dat physalis leuk is in de tuin: niet doen. Alleen als je het in een bak zet.

Nou ok, woekeren was misschien het verkeerde woord. Ik bedoelde dat hij nogal een 'spanwijdte' kan krijgen. Ik heb 'm zelf nooit in de tuin gehad dus ik probeerde zo goed mogelijk vanuit mijn herinnering te beschrijven welke plant ik bedoelde.

Die lampionnetjes vind ik overigens ook erg leuk. De buren hadden 'm, hij kwam ook een beetje onze tuin in groeien, maar deze plant heeft het niet langer dan een jaar of 3 overleeft (ook niet bij de buren).
Een jaar of drie.....kennelijk zijn er ook varianten die van het pleistoceen tot nu het prima doen

Oost Indische kers groeit inderdaad heel snel en neemt inderdaad een behoorlijke spanwijdte aan. Als je wilt zaaien moet je het nu doen, anders ben je eigenlijk al te laat.
je kunt de bloemen van oostindische kers opeten.
hmmmm Oostindische kers woekert wel....kijjk maar in de tuin van je eigen moeder hahahaha ;o)
Zeker Oostindische kers, heb 'm 1 jaar in de tuin gehad, was binnen een paar weken een bos van 1,5 meter, hahaha, maar wel mooi!
quote:Vivamies schreef op 06 juni 2012 @ 06:58:

je kunt de bloemen van oostindische kers opeten.Ja, smaakt een beetje radijsachtig. Staat prachtig en smaakt heerlijk in een salade!
Dan hebben jullie de westindische kers nog niet meegemaakt! Pfffff!!!!
quote:potsiedikkie schreef op 06 juni 2012 @ 08:06:

hmmmm Oostindische kers woekert wel....kijjk maar in de tuin van je eigen moeder hahahaha ;o)Wiens moeder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven