Hoe heet dit?

28-09-2011 19:35 21 berichten
In Amerikaanse series zie ik vaak een soort bankje tegen het voeteneind van het bed staan.

Meestal met deksel om al die kussens in te doen die op bed liggen. Nu wil ik er ook graag een, maar ik weet niet hoe ik moet zoeken.

Op bedbank of bankbed krijg ik niet het goede. Bank aan voeteneind van het bed doet het ook niet.

Weet iemand wat ik bedoel en hoe het heet?
Alle reacties Link kopieren
Dekenkist?
Ik moet helemaal niks!
Een dekenkist als ik het goed heb...
Jaaaaaa!! Dank jullie!
side tabel voor de slaapkamer....of dekenkist.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dressing bench?
.
christy02 wijzigde dit bericht op 28-09-2011 19:52
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Officieel heet zo'n ding een Ottoman (maar da's dan in het Engels, geen idee hoe het in het Nederlands heet)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb nog zo'n grenen dekenkist op zolder staan. hij is erg mooi, alleen is het deksel los van de kist..... Ik weet niet waar je woont, maar als je hem wil mag je hem op komen halen.....
Is irritant als je de bedden op wilt maken hoor, staat dat ding in de weg
Een ottoman is volgens mij meer een poef/pouf.

Maar je hebt ze wel in allerlei varianten. Puur als langwerpige poef of bankje voor tegen het voeteneinde, maar soms ook wel met opbergmogelijkheden.
In het Engels worden die dingen vlgs mij een bench genoemd:

Niet lachen:

Het kan nog erger:

Optimist tot in de kist!
Ja of een bed end in het Engels, maar als je op zoek bent om er een te kopen kun je gewoon beter in het Nederlands zoeken.
Koekkie: ik woon in noord Holland.

Amalia: ja dat lijkt mij dan ook wel weer lastig, maar dan kan je et aan de kant zetten toch?

Olifantjeinhetbos: haha, dat gaat wel wat ver, hoewel ik de eerste nog wel mooi vind!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 28 september 2011 @ 21:11:

In het Engels worden die dingen vlgs mij een bench genoemd:

[afbeelding]

Niet lachen:

[afbeelding]

Het kan nog erger:

[afbeelding]De tweede is niet perse lelijk hoor, dat is (als ie echt zou zijn) een prachtig voorbeeld van de Empire-stijl. Haske in zo rond 1805.... nummer drie is wel eng.. Heul erg kamp....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ook....in de Zaanstreek! Mocht je interesse hebben, laat het mij maar weten! Het is een mooie kist, alleen de deksel is los van de kist. Dat zeg ik er eerlijk bij!
Ik woon in de VS en hier is een Ottoman inderdaad gewoon een poef. Ik zou zeggen: bed bench
Dekenkist: ook wel gebruikt als speelgoedkist of salontafel, bijzettafel, etc. Waarvoor niet eigenlijk...

Onze dekenkist hebben wij destijds gepimpt als speelgoedkist voor dochter. Wieltjes eronder en ze kon er ook nog lekker mee raggen. Veel dekenkisten hebben een bolle deksel, dus als je het als zitje wil gebruiken, moet je daar even op letten.

Je kunt ook eens googlen op hocker. Dit zijn ook dingen die je daarvoor kunt gebruiken, zeker als ze wat langwerpiger zijn

Dit zijn allemaal foto's van hockers

Koekkie: oh wat goed zeg! Dat de deksel los zit is niet zo erg, dat valt misschien nog wel te maken.

Heb je er foto's van?
Wat lief dat jullie allemaal meedenken!!
Ik moet ff ontdekken of ik via mijn iPad een foto kan maken die dan hier kan plaatsen, want mijn gewone computer werkt niet....

Dat lukt mij ws pas dit weekend. De kist heeft trouwens geen vlakke deksel, hij loopt licht rond en aan de zijkanten twee metalen handvatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven