Hoe kom ik van de vlooien af

26-02-2013 20:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 katten en een hond. Nu hebben ze sinds de zomer last van vlooien. Ik heb ze al meerdere malen behandeld, met verschillende middelen ( oa vlo kill van beaphar, frontline spray en Exill druppels)

Ook behandel ik de omgeving en was de kussentjes op 60 graden. Maar toch blijven ze terug komen. Heeft er iemand een goede tip, waarmee ik ze wel bestrijd?
Wij hadden ze ook, nadat onze kat een paar weken bij m'n ouders (waar ze naar buiten kan) had gelogeerd. Onze oplossing was: ik met de kat naar de dierenarts, mijn vriend intussen het hele huis stofzuigen en beddengoed in de was doen. Bij de dierenarts kreeg ik behalve Frontline ook een spuitbus voor in het huis. Toen ik thuis kwam daar eerst alle hoekjes en randjes mee ingespoten, toen pas de kat losgelaten. De eerste weken de kat ook elke paar dagen kammen met een vlooienkam (en bakje heet water met sop). Misschien kun je je dierenarts vragen om zo'n spuitbus? Ik weet jammer genoeg niet meer hoe het heet. Sterkte, wij vonden het al erg met een kat...
Ik heb al gespoten, maar ook dat helpt niet. Stofzuigerzakken legen, echt alles al geprobeerd.
Vlo-Kill werkt maar heel kort. Frontline is op zijn retour en Exil is sowieso bagger. Zoek een goede dierenarts of winkel welke wel weet waar hij/zij het over heeft en niet alleen naar zijn eigen portemonee kijkt.

Gebruik een goed middel tegen vlooien, bv Advantage/Bolfo Gold of Activyl en een goed spuitbus om de omgeving te behandelen. Na 3 weken nog een keer behandelen voor de poppen, daar komt geen middel door heen. Die kan je pas bestrijden als er weer vlooien uitkomen.

Je hebt trouwens een serieus probleem als je in februari niet van je vlooien afkomt.
Wat vervelend! Ik heb ze gelukkig nooit lang in huis gehad. Ik gaf mijn twee katten zo'n pipetje in hun nek en zette ze buiten neer zodat de vlooien er buiten vanaf konden springen. Of dat ook echt zo was weet ik niet, maar het is wel een leuk idee. Ik heb vlooien nooit in huis gezien, anders dan op een kat.
Mijn ervaring is dat het ouderwetse kammen idd het beste werkt. Dat moet je elke dag doen totdat het over lijkt. En daarna zeker eens per week controleren. Vlooieneitjes gaan in alle naden en kieren in je huis zitten en die kunnen tot ik geloof een jaar later nog uitkomen. De kunst is om de vlooien uit de eitjes ook direct om zeep te helpen, want anders begint het feest opnieuw.
O my god, wat lijkt dit me horror! Zitten ze dan ook op jou?

Tot zover de niets toevoegende bijdrage van mij
quote:helena2 schreef op 26 februari 2013 @ 20:57:

O my god, wat lijkt dit me horror! Zitten ze dan ook op jou?

Tot zover de niets toevoegende bijdrage van mij Nee gelukkig niet, het is ook geen plaag of zo. Maar zie er soms 1 lopen op de beesten. Het vervelende is, dat 1 van de katten er erg heftig op reageerd. Bijt zich helemaal kaal.
Misschien een keer je huis laten ontvlooien door een ongediertebestrijder. Die rakkers kunnen toch ook in je tapijtjes enzo zitten en daar wachten tot er weer een hond of kat voorbij loopt.

Dan blijf je aan de gang.
Ja en?
Frontline had hier geen enkel effect. Het was echt verschrikkelijk. Ook hier hadden we maanden van alles geprobeerd. Overgestapt op Stronghold en binnen no time waren we van al die beestjes af. De dag na de behandeling heb ik honderden vlooien van onze dieren gekamd (dood of bijna dood). Was echt woest dat ze bij de dierenarts bleven volhouden dat Frontline fantastisch was. We zijn dus uiteindelijk overgestapt naar een ander.
mijn 2 katten hebben geen of soms 1vlo in de zomer,het zijn echte buitenkatten.

ik geef ze elke dag een klein beetje karnemelk echt een klein beetje dus.

vlooien houden niet van die zurigheid en blijven dus weg ideaal vind ik het.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Het kriebelt nu al ;) ik heb geen katten dus kan alleen over mijn hond vertellen. We hebben 2 maal gezeik ermee gehad. Huis stofzuigen, stofzuigerzak gelijk weg enzo. Indoor-X spray; Huis inspuiten (bank voorzichtig!) en ff paar uur niet in huis zijn. FrontlineCombo werkte hier nog goed. En hond zo nu en dan wassen. Wij hebben badkuip saampjes erin Gelukkig is onze hond waterrat en had er geen moeite mee om te snorkelen. Lekker door het haar woelen dat de hond echt ged nat word. En de vlooien zie je dan rondzweven onder water "knakken" want eenmaal boven water zijn die krengen zo weer weg.

Vergeet ook niet je auto in te spuiten als je hond meereist.

Check regelmatig de liezen van je hond, hoop dat je witte hond hebt
quote:jamadi52 schreef op 26 februari 2013 @ 21:16:

mijn 2 katten hebben geen of soms 1vlo in de zomer,het zijn echte buitenkatten.

ik geef ze elke dag een klein beetje karnemelk echt een klein beetje dus.

vlooien houden niet van die zurigheid en blijven dus weg ideaal vind ik het.Ga ik eens proberen.
quote:achatina schreef op 26 februari 2013 @ 21:07:

Frontline had hier geen enkel effect. Het was echt verschrikkelijk. Ook hier hadden we maanden van alles geprobeerd. Overgestapt op Stronghold en binnen no time waren we van al die beestjes af. De dag na de behandeling heb ik honderden vlooien van onze dieren gekamd (dood of bijna dood). Was echt woest dat ze bij de dierenarts bleven volhouden dat Frontline fantastisch was. We zijn dus uiteindelijk overgestapt naar een ander.Dit merk kan ik niet, haal ik dat gewoon bij de dierenwinkel?
Advantage of Bolfo gold, en strak iedere vier weken behandelen. Evt je huis behandelen met indoor-X wat iemand anders hier ook al zei.

Karnemelk verhaal vind ik persoonlijk erg ongeloofwaardig, en daarnaast is karnemelk helemaal niet goed voor honden en katten. Kunnen ze diarree van krijgen. Dat zou ik dus niet adviseren...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar als je je diertjes vlooi-vrij hebt, dmv tappyvlo,druppels etcetc. dan in je stofzuiger een vlooienband stoppen en zo doodt je de vlooien, en snachts...dit gaat raar klinken....een diep bord met water en wat afwasmiddel erin, en een waxine lichtje erin...en tadaaaaaa volgende ochtend heb je vele vlooien in het bord zitten,,naja drijven..herhaal dit naar wens.en pas op waar je t bord zet i.v.m brandgevaar.succes!
Stronghold op de katten(via dierenarts), spray voor je huis. Vergeet niet langs de plinten te spuiten en de onderkant van je bank/fauteuil. Iedere dag stofzuigen en de zakken gelijk weggooien. En kammen, liefst buiten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://www.vlooien.co.nl/stronghold.html

Volgens mij mag het niet vrij verkocht worden.
Zie een heleboel goede tips. Sprayen en zuigen doe ik al. Maar de andere tips, zal ik eens proberen. Al vind ik het waxinelichtje wel eng.
Advantage. Let wel op 't gewicht per huisdier, dat bepaalt de dosis.
Advantage heeft hier heel goed geholpen, front line werkt gewoon niet meer.
Volgens onze DA werken bepaalde merken vlooiendruppels in bepaalde gebieden niet meer omdat de vlooien daar inmiddels immuun voor zijn. Toch opvallend dat volgens de reakties hier Frontline blijkbaar nergens meer werkt. Ook hier waren we met advantage wel zo van het probleem verlost. Of we wonen toevallig allemaal bij elkaar in de buurt :-)??....
quote:Soezie81 schreef op 26 februari 2013 @ 21:33:

Advantage of Bolfo gold, en strak iedere vier weken behandelen. Evt je huis behandelen met indoor-X wat iemand anders hier ook al zei.

Karnemelk verhaal vind ik persoonlijk erg ongeloofwaardig, en daarnaast is karnemelk helemaal niet goed voor honden en katten. Kunnen ze diarree van krijgen. Dat zou ik dus niet adviseren...oke jij gelooft het niet,maar het helpt wel.mijn katten krijgen er geen diarree van ik geef het alleen vanaf ong april als het warmer wordt.ik geef ze geen diep bord vol maar een ietsepietsje,ze hebben ook nooit teken ondanks dat we een grote tuin hebben.het is dus het proberen waard
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:happyg schreef op 26 februari 2013 @ 22:16:

Volgens onze DA werken bepaalde merken vlooiendruppels in bepaalde gebieden niet meer omdat de vlooien daar inmiddels immuun voor zijn. Toch opvallend dat volgens de reakties hier Frontline blijkbaar nergens meer werkt. Ook hier waren we met advantage wel zo van het probleem verlost. Of we wonen toevallig allemaal bij elkaar in de buurt :-)??....

Misschien is Advantage wel heb betere middel? ;)

Ik verkoop in mijn winkel ook alleen maar Advantix (niet voor de kat!) en Bolfo Gold (exact Advantage). Van Frontline alleen maar gezeur. Spuiten met Fleegard, dat schijnt dezelfde stof te bevatten als waar Rentokill mee spuit.

Strongholt is alleen maar leuk voor de dierenarts omdat winkels dat niet mogen verkopen. Is ook vrij duur.
quote:renate73 schreef op 26 februari 2013 @ 21:46:

Zie een heleboel goede tips. Sprayen en zuigen doe ik al. Maar de andere tips, zal ik eens proberen. Al vind ik het waxinelichtje wel eng.Stronhold is tevens een ontworming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven