hoe krijg ik die gore katten mijn tuin uit?

12-02-2009 13:51 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon in n wijk waar bijna iedereen behalve wij een kat heeft. En al die katten schijnen t liefst ónze tuin als kattenbak te gebruiken. Zo goor!

Ik durf straks mijn kinderen nauwelijks meer in de tuin te laten spelen, want echt overal stuit je op de kattendrollen, t is niet bij te houden.

Niks helpt, sateprikkers, koffiedik strooien, supersoaker, zorgen dat alle grond bedekt is met begroeiing... ze graven gewoon t gazon uit om er in te schijten.

Iemand tips?

Ik heb eigenlijk de neiging om zo nu en dan en wat kattenbezittede buren uit te nodigen in de tuin om wat drollen weg te komen scheppen. Eigenlijk vind ik t gewoon associaal dat die beesten maar kunenn schijten waar ze willen.

NB: voor de duidelijkheid, ik vind katten best leuk en lief, maar NIET als ze massaal in mijn tuin schijten!!.

aanvulling:

We hébben al n flink hoge schutting (zon 2.5 meter), maar ze komen er over heen.

We zijn vaak overdag niet thuiis dus katten verjagen met supersoakers e.d. werkt niet.

We willen zelf geen kat of hond, vanwege allergie en omdat we vaak niet thuis zijn.

Buren aanspreken is lastig , het gaat om n stuk of 12 (!) verschillende katten, geen idee bij wie ze thuis horen.
Een paintball geweer tegen katten ... zou dat helpen ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Gek he? Ik vind katten hartstikke leuke dieren. Maar ik heb er zelf geen met een reden. Dus tja, ik vind het niet leuk als ik mijn konijnen binnen moet houden, omdat ze anders doodsangsten uitstaan door al die roofdieren op strooptocht. En ik tuinier graag... en heb bij voorkeur niet telkens kattendrollen aan mn handen.

De meeste katten hier komen uit een flat hier vlakbij. Ik weet alleen niet welke kat bij welk flatje hoort. En dan snap ik dat de katten graag naar buiten willen.

Niettemin denk ik dat de kat niets te verwijten valt en dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor je dier. En ook dus moet zorgen dat die kat geen overlast veroorzaakt.

Dus als jij je kat geen plek kan bieden waar deze zonder overlast van de buitenlucht kan genieten (lees: een eigen tuin met omheining), maar alleen maar een klein flatje hebt... misschien moet je dan gewoon geen kat nemen.

Ik bedoel... je gaat toch ook geen vissen nemen als je geen aquarium hebt?
Wat een heeeerlijk idee!

Een gun die afgaat dmv bewegingssensor.
quote:[message=5569046,noline]

Ik bedoel... je gaat toch ook geen vissen nemen als je geen aquarium hebt?
quote:Missphoebe schreef op 25 maart 2010 @ 13:25:

[...]

ik durf het bijna niet te zeggen maar (ik bedoel niet de TO...)

ik heb een klein vermoeden dag veel mensen best wel een beetje ovedrijven met dat buurtkatten in hun tuin kakken.

mijn buren bijv. gaan al schreeuwen dat ze de hele tuin volruften als ze er alleen al 3 tellen voorheen lopen (niet door de planten maar gewoon over de stenen e.d.)

mijn eigen katten mogen trouwens niet heel vaak naar buiten, 1 of 2 x per dag een paar minuutjes, en alleen als ik thuis ben. maar goed voor andere katteneigenaren kan ik niet spreken.

Nou dat is hier dus echt niet zo

In mijn voortuin heb ik allemaal tegels en is overdekt met een carport.

Zodra je uit huis komt nou dan komt er een stank tegemoet bah!

Ze poepen hier dus gewoon op mijn tegels en lekker sproeien tegen de deuren! een een keer was er een kat naar binnengelopen.

en die heeft zitten sproeien onder mijn eettafel!

Hier lopen er zoveel katten de hele dag buiten en mensen lekker werken en hun lieve katjes lekker uitleven in mijn tuin!

bah bah bah
Hee, hadden we weer de discussie over huisdieren? Was er nog wat nieuws?
@ Kjong: stuur maar een mail aan marco7314@hotmail.com

Enne ... erewoord hè? Het is om katten te vangen, dus daarna terugbrengen of loslaten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Yep. Ik ben geen katjeskillert. Ik vind ze alleen heel sjmeerug (vanwege spelende kindjes in tuin). Scouts honor.

[...]

ik heb een klein vermoeden dag veel mensen best wel een beetje ovedrijven met dat buurtkatten in hun tuin kakken.

mijn buren bijv. gaan al schreeuwen dat ze de hele tuin volruften als ze er alleen al 3 tellen voorheen lopen (niet door de planten maar gewoon over de stenen e.d.)

mijn eigen katten mogen trouwens niet heel vaak naar buiten, 1 of 2 x per dag een paar minuutjes, en alleen als ik thuis ben. maar goed voor andere katteneigenaren kan ik niet spreken.

Ik denk dat iderdaad veel mensen overdrijven en er een hoop mensen zijn die weinig kunnen hebben. Geldt denk ik niet voor iedereen.

Ik hou echt van katten, dus tis niet dat ik die 'klotebeesten' niet kan luchten of zien.

Maar ik ben toevallig vandaag thuis en heb eens zitten kijken...

Het afgelopen uur zijn er 5 verschillende katten langsgekomen. Twee ervan kwamen elkaar tegen en besloten dat dat niet de bedoeling was. Die gingen dus blazen, vechten etc.

De ander heeft voor de zoveelste keer over mn hei heen gezeken... die inmiddels bruin en dor is... precies volgens zeikstraal-vormpjes.

Mijn rozenstruik ligt sinds vorige week met zn pootjes omhoog en ik heb bloembollen in de tuin. En als ik zeg bloembollen, dan bedoel ik dus ook de bollen. Uitgegraven en al. Zonder krokusjes eraan. Maar onkruid laten ze natuurlijk staan.

Het achterterras is voorlopig even een no-go-zone... het stinkt daar echt verschrikkelijk naar kattenzeik. En mijn neus functioneert niet eens naar behoren. Dus tja... daar zit je dan met al je dierenliefde, in de stank, tussen de drollen bij je op-zn-kopse-planten...
Ik woon in een flat, 4 hoog en mijn katten gaan dus nooit naar buiten.

Vinden ze ook niet erg.

Wij hebben mooie horren voor de ramen en met dit weer liggen ze heerlijk in de zon een frisse neus te halen.

En niemand heeft er last van.
Oh Amygdala...dat is echt niet fijn (understatement)

Ik blijf erbij dat de eigenaren van de katten aangesproken moeten worden en je je frustratie niet op die katten moet richten.

Ik als hondenbezitter betaal bijna 70 euro per jaar aan hondenbelasting, terwijl je daarmee je hond alleen maar mag uitlaten op aangewezen plekjes. Kattenbezitters betalen niks en katten bezorgen veel mensen toch erg veel overlast.
Kjong, plaatjes waren een grapje. Voor degenen die dus geen katten in hun tuin willen moeten een kattenren nemen/maken/bouwen om de katten buiten de tuin te houden. Vond het wel een leuke 'woordspeling'. Maar de katteneigenaar zelf mag zo'n ding ook bekostigen. Geen idee hoe duur ze zijn hoor. T was grappig bedoeld iig.
Hoef ik me geen zorgen over te maken, mijn kat is een binnenkat en poept dus op de bak.

Vroeger woonden wij ook in een katrijke buurt overigens (en eerst zelf geen kat) en ik kan me niet herinneren dat mijn moeder zo'n last had van kattenuitwerpselen als ze in de tuin werkte. Dus zijn de katten nou asocialer geworden of zijn we ons meer gaan ergeren?
quote:Missphoebe schreef op 25 maart 2010 @ 13:29:

[...]

je generaliseerd wel lekker. er zullen vast mensen met katten zijn die idd. lui zijn, maar dat kan je toch niet even voor het gemak van alle katteneigenaren zeggen? of kan jij in de koppies van iedereen kijken. knap hoor...

Ik constateer feiten.

Of heb jij wel zo'n hekwerk?
quote:jackie23 schreef op 25 maart 2010 @ 13:42:

Oh Amygdala...dat is echt niet fijn (understatement)

Ik blijf erbij dat de eigenaren van de katten aangesproken moeten worden en je je frustratie niet op die katten moet richten.

Eens

Ik als hondenbezitter betaal bijna 70 euro per jaar aan hondenbelasting, terwijl je daarmee je hond alleen maar mag uitlaten op aangewezen plekjes. Kattenbezitters betalen niks en katten bezorgen veel mensen toch erg veel overlast.Veel katten blijven binnen en veroorzaken dus geen overlast. De overlast van hondenpoep daarentegen. En uiteraard zijn er baasjes die de drollen oprapen. Ik wil ook altijd juichen als ik zo'n baasje zie, hartstikke goed. Maar veel vaker laten ze het gewoon liggen. Op straat, voor mijn deur zelfs. Of op een kinderspeelplek. Langs de havens (stront aan de wielen van de kinderwagen, heel fijn). Want er zijn ook zeer veel baasjes die redeneren; ik betaal al belastign, dus ik hoef de stront niet op te ruimen.. Zo jammer.
Wij hebben hier hetzelfde probleem, beesten schijten heel m'n terras onder.

Ik zag de buurvrouw net al in de weer met emmers (koud) water, die gooit ze naar de kat om hem af te schrikken?

Zelf vind ik dat zielig + ik heb geen zin om met emmers te sjouwen, dus ik lees mee.
quote:Missphoebe schreef op 25 maart 2010 @ 12:33:

[...]

Go jackie!!

maar je moet je wel ff inleven in de kattenhaters onder ons. een kat in je tuin is ook zoooooooooooooooo'n wereldwereldramp...

nu ff serieus, ik snap echt wel dat na 200 kg kattenstront je het wel een beetje zat bent... tis alleen niet het einde van de wereld.....

Laat ik even vooropstellen dat ik geen dierenhater ben. Zelf vroeger thuis een kat gehad (en honden, vissen en een konijn), maar hier valt mijn mond echt van open. Dus jij bepaalt voor je medemens wat er wel en niet storend en onacceptabel is ? Als jij als katteneigenaar geen last hebt van de beestjes, mag ik dat dus ook niet echt hebben?

Toevallig heb ik een buurvrouw met twee katten, die de hele dag de schuifpui op een kier heeft staan zodat de katten 'lekker' naar buiten kunnen. Zelf heeft ze alleen maar tegels en geen plantjes of gras, dus je mag drie keer raden bij wie ze regelmatig op bezoek komen. De stank in onze tuin is zo overheersend dat je er in de zomer nauwelijks kan zitten. Om maar niet te spreken over werken in de tuin, want de drollen liggen werkelijk overal. Ik ben nu weer begonnen met het zomerklaar maken van de tuin, maar word er toch behoorlijk moedeloos van. Want wat heb ik aan een tuin die er leuk uit ziet maar te vies is om in te verblijven? En dan durf jij te zeggen dat ik me daar niet zo druk over moet maken. letterlijk is het idd niet het einde van de wereld nee, maar feit blijft wel dat mijn woongenot ernstig aangetast wordt door een kattenbezitter die haar beesten niet bij zich houdt.

Maar hee, daar mag ik natuurlijk niet over klagen, want er zijn veuuuul ergere dingen.
quote:noahtb schreef op 25 maart 2010 @ 13:59:

Wij hebben hier hetzelfde probleem, beesten schijten heel m'n terras onder.

Ik zag de buurvrouw net al in de weer met emmers (koud) water, die gooit ze naar de kat om hem af te schrikken?

Zelf vind ik dat zielig + ik heb geen zin om met emmers te sjouwen, dus ik lees mee.Met emmer en al?

[...]

.

En dit zijn natuurlijk ook allemaal aannames. Dat jij je katten zo geweldig vind is prima, maar wel vervelend dat je je daardoor niet kunt voorstellen dat andere mensen daadwerkelijk last hebben van jouw schatjes.

Natuurlijk zijn er mensen die gewoon altijd iets te zeuren hebben, maar in dit topic zijn al een aantal reacties geplaatst van mensen die echt overlast hebben van de katten van anderen.

En ik wil helemaal niet zeggen dat juist jouw katten nou zo vervelend zijn voor anderen (want dat weet ik natuurlijk niet), maar het gaat er om dat je toch moet kunnen begrijpen dat hoewel jij ze heel leuk vindt, ze voor anderen soms helemaal niet leuk zijn.

Ik zou het overigens nooit in mijn hoofd halen om de beestjes te vergiftigen of pijn te doen. Hoewel ik me echt gruwelijk aan ze begin te irriteren ligt dit natuurlijk aan de buurvrouw, en niet aan de katten zelf. Misschien moet ik de buurvrouw dan maar vergiftigen of bekogelen met een supersoaker.
Ik zie je al gaan met een emmer koud water achter de buuv aan :-D
Je kan de poep natuurlijk ook gewoon over de schutting gooien....vind buurvrouw vast heel vervelend, weet ze ook meteen hoe jij het ervaart.
of gewoon zelf elke keer in de tuin van je buuf gaan zitten schijten. Of door de brievenbus douwen.
Misschien is dit idee al geweest? Ik heb nl niet alles gelezen.

Ik heb zelf ook last van gore buurkatten, helaas is onze tuin veel te groot om dit toe te kunnen passen. Tja, ieder voordeel hep z'n nadeel.

http://www.kattenbeveiliging.nl/

http://www.auladsjems.com/wf00007.htm
Mijn kat gaat zover ik weet altijd op een vaste plek in MIJN tuin zitten. Hij graaft eerst een kuiltje en dan begraaft hij het heel netjes. Mijn buren zijn blij met mijn kat, want die vangt muizen en ratten.

Maar vervelend is het wel als andermans kat het in je tuin doet. Een buurkat gaat zo af en toe in het portaaltje van mijn voordeur zitten piesen. En ik heb zo'n flauw vermoeden dat ie het nu weer doet. Het stinkt er weer. Ik rook het meteen toen ik net thuis kwam. En onze kat zit binnen.

Straks maar eens goed met de chloorfles aan de gang. Dat helpt.
quote:nessemeisje schreef op 25 maart 2010 @ 14:14:

Ik zie je al gaan met een emmer koud water achter de buuv aan :-DIk dacht er zelf meer aan om een basis met wachtpost op te bouwen in de kamer van dochter, en om dan elke keer als ze buiten komt de supersoaker in te zetten. Soort van oorlogje voor gevorderden. Zal haar leren, stom mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven