Hoe krijg ik dit schoon?

23-10-2011 17:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorme andijvie maar heb twee dingen in huis die ik maar niet schoon krijg.

Keramische kookplaat: het lijkt of er wat etensresten zijn ingebrand en die krijg ik er met de krabber niet af. Ook de speciale reiniger waarmee ik het glimmend krijg doet niks. Dasty is deze keer ook niet de oplossing.

Verwarming in de badkamer: het was een dure verwarming maar nu na een paar jaar zit er toch wat roest aan de zijkanten. Is er nog een manier om dit eraf te krijgen? Verwarming is wit dus valt behoorlijk op.
Wij hebben keramische kookplaat reiniger intensief van HG. Bevalt wel erg goed, alles wordt erg schoon.

Voor de verwarming heb ik helaas geen tips.
De radiator met fijn schuurpapier opschuren en met radiatorlak overheen. Of bel de leverancier.

Voor de keramische kookplaat: welk spul heb je gebruikt voor het glimmend krijgen? Ik gebruik Cerafix en krijg daar alles mee weg.
De verwarming is niet meer goed te krijgen, want de roestplekken zijn door de verf heen gekomen, dus dat is beschadigd. Je zou het met een antiroestmiddel af kunnen nemen, het licht opschuren en hem dan opnieuw kunnen spuiten, maar das een hele klus.

Je zou Dasty een nachtje in kunnen laten weken, misschien is dat de oplossing.

Ik had vroeger een pot Quick en brite, dat werkte fantastisch voor dat soort zaken. Ik weet alleen niet of dat nog verkrijgbaar is. Misschien bij Blokker.
Dat zou mijn gedachte ook zijn, Cateautje, om het in te laten weken, maar hier staat in de gebruiksaanwijzing van de plaat dat het überhaupt niet nat afgenomen mag worden. Alleen met krabber en speciale reiniger. Die Cerafix die ik heb voelt een beetje als Jif, dus het schuurt heel lichtjes de oppervlakte (zonder te krassen gelukkig).
quote:Aubrey schreef op 23 oktober 2011 @ 17:52:

Dat zou mijn gedachte ook zijn, Cateautje, om het in te laten weken, maar hier staat in de gebruiksaanwijzing van de plaat dat het überhaupt niet nat afgenomen mag worden. Alleen met krabber en speciale reiniger. Die Cerafix die ik heb voelt een beetje als Jif, dus het schuurt heel lichtjes de oppervlakte (zonder te krassen gelukkig).Oh okay. Ja ik kook nog op gas en kan de hele mikmak zo in een sopje smijten, dus.
Ik heb net gegoogled en op een forum voor huisvrouwen hebben ze het wel over afnemen met een sopje. Daarna wel goed droogmaken. Kan me voorstellen dat het ermee te maken heeft dat er geen water tussen de randen mag komen, dan heb je kans op kortsluiting.
Dasty werkt niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja dan weet de gemiddelde vivavrouw het niet meer hoor. Dasty werkt bij alles, Punt

Ik zou t niet weten trouwens, ik kook op gas en maak het fornuis schoon met....Dasty natuurlijk!
Ik kook ook op gas en gebruik alleen heet water en een microvezeldoek.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat bij mij goed werkt,gewoon een nacht een natte doek over de vuiligheid leggen,eventueel gedrenkt in dasty of afwasmiddel.

Dan is het morgen ingeweekt en wrijf je het er zo af.

Bij mij dan he.
Ga ook maar eens Dasty halen
quote:thee schreef op 24 oktober 2011 @ 00:44:

Ga ook maar eens Dasty halen Hèhè
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik lees hier vaak over Dasty, maar dan is wel mijn vraag: welke Dasty moet ik hebben? Want als ik in de Wibra sta, duizelt het me van alle Dastymogelijkheden....
quote:SeptemberGirl schreef op 24 oktober 2011 @ 10:28:

Ik lees hier vaak over Dasty, maar dan is wel mijn vraag: welke Dasty moet ik hebben? Want als ik in de Wibra sta, duizelt het me van alle Dastymogelijkheden.... Dasty ontvetter. De gele vloeistof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven