Hoe laat je je vriend denken dat hij katten wil?

donderdag 22 juli 2010 om 14:17
Nee, mijn vriend wil geen katten. Ik wel
Hoe koen we daar uit?
Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.
Maar dit was niet overtuigend genoeg
Tips?
(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
Hoe koen we daar uit?
Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.
Maar dit was niet overtuigend genoeg
Tips?
(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
donderdag 22 juli 2010 om 15:05
Trouwens even een ander vraagje: je zegt dat je vriend allergisch is voor honden, weet je zeker dat ie niet ook allergisch is voor katten? Zou natuurlijk een beetje jammer zijn als je hem eindelijk zover hebt, en je je kat na een half jaar weer weg moet doen omdat hij continu last heeft...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
donderdag 22 juli 2010 om 15:14
Ik heb gewoon een half jaar gezeurd..
'Lieeeeverd! Zullen we een hond nemen? Zo'n mooie grote..'
'Nee!"
'een kleine pup dan?'
'hebben we geen tijd voor'
'maar zo'n lief zacht pluizebolletje die je trucjes kunt leren, daar kun je toch geen nee tegen zeggen?'
'jewel hoor'
'zullen we dan een kat nemen?'
'we zijn te veel van huis'
'en als ik jou nu een kitten voor je verjaardag geef?'
'nee en houdt op met zeuren'
Zodra ik gestopt was met mijn studie zei mijn vriend dat we wel een kitten konden nemen. Toevallig hoorde ik 2 dagen later een ouder van stage zeggen dat ze nog 1 kitten over had. Dat weekend hadden we kitten nummer 1.
Een paar weken later werd vriend gebeld door een oude kennis die wist dat we een kitten hadden. Zij kwam met de mededeling: ik heb een nestje gehad en daar is nog 1 kitten van over. of jullie halen hem nu op, of hij gaat naar het asiel toe. Ik ga morgen nl op vakantie en de moederpoes is al ergens anders.
Dat was kitten nummer 2.
'Lieeeeverd! Zullen we een hond nemen? Zo'n mooie grote..'
'Nee!"
'een kleine pup dan?'
'hebben we geen tijd voor'
'maar zo'n lief zacht pluizebolletje die je trucjes kunt leren, daar kun je toch geen nee tegen zeggen?'
'jewel hoor'
'zullen we dan een kat nemen?'
'we zijn te veel van huis'
'en als ik jou nu een kitten voor je verjaardag geef?'
'nee en houdt op met zeuren'
Zodra ik gestopt was met mijn studie zei mijn vriend dat we wel een kitten konden nemen. Toevallig hoorde ik 2 dagen later een ouder van stage zeggen dat ze nog 1 kitten over had. Dat weekend hadden we kitten nummer 1.
Een paar weken later werd vriend gebeld door een oude kennis die wist dat we een kitten hadden. Zij kwam met de mededeling: ik heb een nestje gehad en daar is nog 1 kitten van over. of jullie halen hem nu op, of hij gaat naar het asiel toe. Ik ga morgen nl op vakantie en de moederpoes is al ergens anders.
Dat was kitten nummer 2.
donderdag 22 juli 2010 om 15:25
donderdag 22 juli 2010 om 15:34
Mijn vriend bleef stug volhouden dat hij geen katten wilden, zooo lastig allemaal. Toen we er twee (kittens) namen was dat natuurlijk alleeeeeennnn maar voor mij, want hij had er echt helemaal niets mee. Daarnaast vond ie het vies, want verharen e.d....
We hebben ze opgehaald, en diezelfde avond moesten ze bij ons op de slaapkamer van hem en het mandje moest tussen ons in.... want...... ze waren zo klein, en zo zielig en ze moesten hun moeder en broertje en zusje al missen, dus het minste wat wij konden dien was die beestjes tussenin nemen.
Toen heb ik maar even ingegrepen, want hoe lief ze ook zijn, ze hoeven niet tussen ons in
Ondertussen is hij nog gekker op ze dan ik. Neemt zelfs vrij als er eentje opeens naar de dierenarts moet oid. Dus het kan verkeren!
We hebben ze opgehaald, en diezelfde avond moesten ze bij ons op de slaapkamer van hem en het mandje moest tussen ons in.... want...... ze waren zo klein, en zo zielig en ze moesten hun moeder en broertje en zusje al missen, dus het minste wat wij konden dien was die beestjes tussenin nemen.
Toen heb ik maar even ingegrepen, want hoe lief ze ook zijn, ze hoeven niet tussen ons in

Ondertussen is hij nog gekker op ze dan ik. Neemt zelfs vrij als er eentje opeens naar de dierenarts moet oid. Dus het kan verkeren!
Ik wil ook een motto
donderdag 22 juli 2010 om 15:38
quote:imikgirl schreef op 22 juli 2010 @ 15:34:
!Ook een gevalletje koetsiekoetsiekoetsie... kotsiekotsiekotsie
!Ook een gevalletje koetsiekoetsiekoetsie... kotsiekotsiekotsie
donderdag 22 juli 2010 om 15:40
Ik weet wel hoe je je vriend een 2e kat kan laten willen. Eerst vriend verliefd laten worden op kat 1, dit duurt ong. Een week. Vervolgens een gesprek aangaan, bij ons ging dat zo:
Ik, denk je dat kat zich eenzaam voelt ALS wij er niet zijn?
Hij, hum, weet niet, zou het?
Ik, nou ja, we werken allebei full-time misschien is een vriendje voor hem leuker
Hij, zou je denken? Het is misschien wel zielig ja.
Ik, ja, misschien wel, maar goed we hebben besloten dat we geen 2e willen, toch?
Hij, nee, inderdaad. Je mocht er een, dat was de voorwaarde.
Ik, ja, en natuurlijk hou ik je daaraan.
Ik, denk je dat kat zich eenzaam voelt ALS wij er niet zijn?
Hij, hum, weet niet, zou het?
Ik, nou ja, we werken allebei full-time misschien is een vriendje voor hem leuker
Hij, zou je denken? Het is misschien wel zielig ja.
Ik, ja, misschien wel, maar goed we hebben besloten dat we geen 2e willen, toch?
Hij, nee, inderdaad. Je mocht er een, dat was de voorwaarde.
Ik, ja, en natuurlijk hou ik je daaraan.

donderdag 22 juli 2010 om 15:52
donderdag 22 juli 2010 om 15:54
Mijn vriend vond katten altijd wel leuk, maar hij wilde er geen 1, omdat hij dat teveel gedoe vond enzo. Toen kwam er een kat aanlopen en die hebben we geadopteerd toen ze zwanger was. Inmiddels is dat 4 jaar geleden en hij heeft er inmiddels 2.5 (die halve is geen echte halve kat, maar een zwerfkater die door de hele buurt gevoerd wordt)
En ik kam me ook gek, terwijl ik de 'standaard' huis-tuin-en-keukenkatten heb
En ik kam me ook gek, terwijl ik de 'standaard' huis-tuin-en-keukenkatten heb
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 22 juli 2010 om 15:59
quote:Francisca_ schreef op 22 juli 2010 @ 14:25:
2 Kittens halen?
Hij doet ze heus niet weg en als hij lelijk doet, ga je huilen. Werkt. Of je tieten laten zien
Bij mij is het ook: ik samen met katten. Gelukkig houdt mijn man ook erg van katten. Een huishouden is gewoon niet compleet zonder poezebeesten.
Die tieten laten zien zou hier wel werken trouwens...
2 Kittens halen?
Hij doet ze heus niet weg en als hij lelijk doet, ga je huilen. Werkt. Of je tieten laten zien
Bij mij is het ook: ik samen met katten. Gelukkig houdt mijn man ook erg van katten. Een huishouden is gewoon niet compleet zonder poezebeesten.
Die tieten laten zien zou hier wel werken trouwens...

donderdag 22 juli 2010 om 16:04
Misschien werkt het wel hetzelfde als dat ik heb gedaan met een nieuwe fiets ( nee ibi die oude kunnen we op laten knappen, nu geen tijd, nu geen geld enz) gewoon op een dag zeggen: vandaag moeten we even boodschappen doen, rekeningen betalen, een kat ophalen uit het asiel en je ouders even bellen. Dus echt gewoon mededelen. Mijn man was zo verbaasd toen ik zo'n rijtje opnoemde maar asiel dan veranderde in fietsenwinkel dat hij er direct naar toe ging. Haha dat verwachte die niet.
donderdag 22 juli 2010 om 16:16
Je vriend ompraten heeft niet zoveel zin, hij moet zelf ervaren hoe het is om katten te hebben.
Die van mij trof ik een keer aan met twee kittens op schoot, had hij nog wel zo hard geroepen dat hij kittens `niks aan´ vond
Dit zou ik wel willen, als ik de tijd en het geld had voor zoveel
Die van mij trof ik een keer aan met twee kittens op schoot, had hij nog wel zo hard geroepen dat hij kittens `niks aan´ vond
Dit zou ik wel willen, als ik de tijd en het geld had voor zoveel
Viva naar de knoppen.
donderdag 22 juli 2010 om 16:26
Met je vriend naar het asiel gaan. Helemaal alleen in een hoek achteraf zit daar in zijn hok de kat (die je eerder al hebt uitgezocht) en dan zeg je tegen de asielmedewerker "o gossie de arme schat, zit helemaal alleen, hoe heet ie?" en dan zegt de asielmedewerker "de naam van je vriend". Gegarandeerd dat het diertje mee naar huis mag.
Deze truc vergt wel wat hulp van het dierenasiel
Deze truc vergt wel wat hulp van het dierenasiel

donderdag 22 juli 2010 om 19:04
quote:rider schreef op 22 juli 2010 @ 18:31:
al eens een lekker recept voorgesteld, kat schijnt prima eetbaar te zijn.
Ja, dat was zijn voorstel: ik wil er best eentje, maar dan eten we hem wel op na een jaar
Ehm, nou nee....
(Nu zou dit waarschijnlijk gewoon bluf zijn, maar ik durf het risico niet te nemen )
al eens een lekker recept voorgesteld, kat schijnt prima eetbaar te zijn.
Ja, dat was zijn voorstel: ik wil er best eentje, maar dan eten we hem wel op na een jaar
Ehm, nou nee....
(Nu zou dit waarschijnlijk gewoon bluf zijn, maar ik durf het risico niet te nemen )
donderdag 22 juli 2010 om 19:08
Ik had ooit eens een siamese kitten gekocht en ik kreeg bezoek van iemand die niet van siamezen gediend was.
De siamees keek hem met haar mooie blauwe oogjes even aan, mauwde vriendelijk en hij ging bijna met haar weg, nadat hij haar eerst uitgebreid had gevoerd, met gegrillde kip.
De siamees keek hem met haar mooie blauwe oogjes even aan, mauwde vriendelijk en hij ging bijna met haar weg, nadat hij haar eerst uitgebreid had gevoerd, met gegrillde kip.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
donderdag 22 juli 2010 om 21:28