Hoe laat je je vriend denken dat hij katten wil?

22-07-2010 14:17 108 berichten
Nee, mijn vriend wil geen katten. Ik wel

Hoe koen we daar uit?

Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.

Maar dit was niet overtuigend genoeg

Tips?

(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
Alle reacties Link kopieren
En mijn exvriend wilde ook katten en ik niet, maar hij heeft er op een dag gewoon eentje opgehaald uit het asiel. Toen ik thuis kwam was ik meteen verkocht!

(Toen het een paar jaar later uitging deed hij ze weg omdat hij er niet meer voor kon zorgen.. eikel.)
quote:Mariannanas schreef op 25 juli 2010 @ 21:44:

Ik deed het zo: ik kocht een kat, deed 'm in een heel grote doos en nam die mee naar huis, zette de doos op tafel en zei met een heel ernstig gezicht: "Je weet toch dat ik al mijn hele leven een dalmatier wil, he?". Daarna deed ik de doos open, riep GRAPJE!!!! en man was zo opgelucht dat er geen dalmatier in die doos zat, dat-ie vergat boos te worden over die kat.

Ik weet nou niet zeker of dit aan te raden valt, maar voor mij werkte het prima, grijns.Mijn vriend had mij met kat en al eruit gegooid maar die dalmatier had hij dan weer goed gevonden. Hij is een hondenliefhebber en een kattenhater.
quote:Wintermuts schreef op 26 juli 2010 @ 12:57:

[...]

en ja, ik wil wel katten, maar zal het niet door zijn strot duwen, net zomin als ik met een kind bij een zwangerschapswens van mijn kant zou doen.

DAt hangt er geheel van af hoe diep die wens zit.
vrienden van ons hadden per ongeluk een zwangere kat uit het asiel gekregen en dus gingen wij 'alleen' kittens kijken. Oh en dan met grote ogen (met laaange wimpers) hem aankijken 'oooh schat, kijk toch, wat schattig!'

we hebben er nu 2 en ze zijn inmiddels 3 jaar oud.
Bij mij is het precies andersom, ik wil geen kat en mijn vriend wel.

Week ruzie om gehad, ik zei als je een kat neemt ben ik weg.

En uiteindelijk hebben we nu een paar dagen een kitten in huis.

Ik heb gezegd ik kijk het 2 weken aan en dan zien we wel.

Maar wat is de reden dat je vriend geen kat wil?

Bij mij is het omdat ik er super bang van ben, en omdat ik het zonde vind van mijn nieuwe meubelen van 1jr oud wat er dalijk niet meer uit gaat zien door al die krassen en halen.
Voor mij stond altijd al vast zodra ik uit huis ben komen er 2 katten. Mijn vriend heeft niks met katten, maar heeft een keer als geintje gezegd dat als wij in de buurt waar hij woont gingen wonen ik 2 katten mag (woonde 150km uit elkaar...). Het is zo gelopen dat ik zijn kant op verhuist ben en nu hebben we 2 katten.

Nou meneer zei niks met katten te hebben en ze niet leuk te vinden... hij is er stapel gek op (zit ermee op schoot, aait ze, praat soms tegen ze :P) ;)

Neem hem een keer mee naar een asiel, misschien wordt hij op slag verliefd ;)
quote:marcaro schreef op 30 juli 2010 @ 13:45:

Bij mij is het precies andersom, ik wil geen kat en mijn vriend wel.

Week ruzie om gehad, ik zei als je een kat neemt ben ik weg.

En uiteindelijk hebben we nu een paar dagen een kitten in huis.

Ik heb gezegd ik kijk het 2 weken aan en dan zien we wel.

.Hoe ga je dat doen dan? Heb je iemand om hem aan terug te geven als je het niks vindt?
Viva naar de knoppen.
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat iemand zich niet open kan stellen t.o.v. een dier en niet inziet wat het allemaal te bieden heeft.

Ik denk dat het een verrijking is, een huisdier. In mij geval geldt dat dus voornamelijk voor een hond maar zelfs ik zie leuke kanten van een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven