Hoe leg ik mijn kat dit uit?

21-03-2010 09:56 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Toch denk ik dat je het goed doet door zijn kopje tegen het luik te duwen, zolang het maar geen vechtpartij wordt. Hij moet zien dat als hij dat doet het luikje open gaat. Zolang je maar geen dwang gebruikt.

Hier heb ik ook een kat die gaat krabben aan het luikje (zonder sensos weliswaar). Als ik hem dan rustig met zijn kop tegen het luikje duwt is het van owja zo ging het ook alweer:)
Ik moet helaas wel dwang gebruiken, daarom twijfel ik zelf ook of dat wel een oplossing is...
probeer eens om het kattenluikje in te sprayen met catnip. Mijn katten gaan hier altijd standaard kopjes aan geven, probleem opgelost. En anders gewoon even de kat neerzetten en zijn kop voor de sensor houden. Gaat ie niet dood van
Bakje met voer aan de andere kant zetten. Vroeger bij mijn vorige katten werkte dat goed en hadden ze door wat ze moesten doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
je moet echt dwang gebruiken? Ook als je rustig tegen hem praat, even kroelt en dan rustig oppakt en met zijn kopje tegen het luikje duwt? Lastig dan. Ideetje van dangeensuus is ook een goed idee.

Hoe komt hij trouwens weer binnen? Krabt hij dan ook aan de buitenkant van het luikje of doet hij het dan wel goed?
Ja, die catnip lijkt me wel een goed plan, ga ik morgen meteen even halen.

Het probleem zit hem er volgens mij in dat hij zijn koppie in een klein tunneltje moet steken. Dat doet hij op zich wel, maar hij gaat er niet ver genoeg in. Als ik hem dan dwing dan moet ik hem dus met zijn kop in die tunnel doen en tegen het luik aanduwen.. vindt hij niet leuk.

Van binnen naar buiten is geen probleem, omdat hij op die manier wel met zijn pootje het luik kan openen. Het slot werkt namelijk alleen van buiten naar binnen.

Zal ook proberen of lief praten helpt.
ziet hij ook die andere wel is naar buiten gaan? bij ons heeft 1tje het ook van de andere geleerd..
Lekker binnenhouden die katten ! Schijten ze ook niet in de tuin van een ander !
Aliquando et insanire lucundum est
Ik weet niet of hij dat heeft gezien, ik heb het luikje pas een paar dagen.

Kat zit nu te mauwen dat hij naar binnen wil. Dát was niet de bedoeling... :-s Heb bakje tonijn neergezet, daar doet hij normaal gesproken een moord voor, maar zijn koppie tegen het luik duwen, ho maar...
Hij moet er nu echt helemaal niets meer van hebben, zucht.

Net lief toegesproken en hem aangemoedigd door het luikje te gaan, maar niets hoor. Uiteindelijk bij zijn nekvel gepakt en koppie tegen het luikje geduwd. Tonijn aan de andere kant, maar hij werkte voor geen meter mee.
Iets wat hij errug lekker vindt aan de buitenkant van het luik houden. Dit een paar keer doen (vice versa). Dat werkte bij mijn (oude) kat destijds heel goed...
Mijn vader had hier een super truck voor!! Wat je doet: je maakt een touwtje vast aan het luikje, en aan de deur (punaise bijv). En dan zet je m vrij ver open. Dan snapt je kat dat ie erdoor kan. Naarmate de dagen vorderen, laat je telkens het luikje een stukje zakken... dan zal ie steeds meer zn koppie moeten gebruiken om het open te duwen... na een tijdje kan je m bijna dicht doen en dan doet je kat t zelf!
Heb je de kop van je kat goed bevoeld? Misschien heeft hij ergens pijn. Je zegt dat hij het de eerste dagen wel deed. Dwang zou ik zeker niet gebruiken, dat werkt gewoon niet bij katten om ze iets te leren.

De tip van Kaarslichtje vind ik een goed, zet het luikje eerst een paar dagen open zodat hij er wat meer aan went.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
De eerste 2 dagen lukte het wel, maar dat ging ook gepaard met een hoop gekrab en veel kabaal. Echt soepel is het dus nooit gegaan. Blijkbaar denkt hij nu dat hij het luik open kan krijgen door zijn pootjes te gebruiken.

De tip is op zich wel goed, maar ik ben bang dat hij dan nog steeds zijn pootjes gebruikt om het luik open te krijgen, en dat is dus niet de bedoeling.
quote:RemboEnRembo schreef op 21 maart 2010 @ 10:25:

Lekker binnenhouden die katten ! Schijten ze ook niet in de tuin van een ander !

Alleen als jij je hond ook binnen laat schijten

Mijn katten zijn trouwens binnenkatten, hebben een ren in de tuin
Boebele, dan denk ik dat ze het gewoon zelf moet ontdekken. Geef het nog wat tijd. Katten zijn slim genoeg.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik hoop het poezewoes... heb er een hard hoofd in.

Bovendien is het net alsof hier een mens op het raam staat te beuken als die kat aan het luikje aan het krabben is..

Maar goed, het komt wel goed.

*ademt in, ademt uit*
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is,beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ok mensen, ik ga alle tips en trucs uitproberen.

Dacht dat ik het luikje niet naar binnen toe open kon zetten omdat hij gelocked zou zijn, maar dat kan dus wel. Heb hem nu dus naar binnen open gezet met een lucifer ertussen. hoop dat de kat het op deze manier wel durft en ontdekt dat het helemaal niet eng is.

Ben benieuwd.
Met dat lucifershoutje ertussen werkt het als een trein, kat is totaal niet bang. Nu het houtje steeds korter maken...
Fijn dat het werkt;)
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is.beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
En iets lekkers aan het luikje smeren zodat ie het eraf likt? Dan zou-ie zijn koppie ver genoeg er in moeten steken...
For sale: Guitar. No strings attached.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is.beneden elk peil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven