Hoe maak je schoen vanbinnen schimmelnagelvrij?

06-05-2018 12:07 12 berichten
Oke, rare titel, ik weet het. Het punt is als volgt, een vriendin van me wil graag een paar van mijn "oude" schoenen hebben. Helemaal prima want ik kan er niet goed op lopen. Ik heb echter wel twee hele hardnekkige schimmelnagels waar ik maar niet vanaf kom. Nu wil ik haar die schoenen wel graag meegeven maar dan lijkt me de kans groot dat ze het misschien ook krijgt. Het zijn vrij dure schoenen overigens. Is er iets dat ik kan doen om de schoenen als het ware te desinfecteren zodat ze ze zonder problemen aankan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eens proberen met baking soda. Erin strooien en een nachtje laten staan.
Je kunt daar anti-schimmelpoeder voor kopen die je in de schoenen doet, is vast bij de drogist te koop. Huismiddeltjes als baking soda zullen niet helpen, dat dood geen schimmels.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik zou ze in de zon zetten.
Jejoue schreef:
06-05-2018 12:18

UV-licht dood wel schimmels maar aangezien de schimmel aan de binnenkant zit en daar geen/onvoldoende licht op komt zal in de zon zetten de schimmels ook niet doden. Er is wel een speciale lamp voor schoenen met uv-licht die wel op die manier werkt alleen dat wordt een beetje dure hobby voor een paar schoenen die TO wil weggeven. Busje poeder halen dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik zou ze in brand steken.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Jejoue schreef:
Dan lopen ze vanzelf weg.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Eerst goed schoonpoetsen met een watje met alcohol ofzo. Dan schimmel strooipoeder (daktarin bijvoorbeeld) kopen. Dat is voor jezelf trouwens ook heel nuttig om je schimmelnagels te bestrijden.

Ik heb een hardnekkige schimmelnagel alleen kunnen uitroeien door ook structureel de binnenkant van mijn schoenen te bestrooien.
Jejoue schreef:
Eerder een paar dagen in de vriezer ( dood al veel bacterien) en dan van dat poeder er in.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
SweetFirefly schreef:
06-05-2018 13:00
Eerder een paar dagen in de vriezer ( dood al veel bacterien) en dan van dat poeder er in.

Kou doodt geen bacteriën, het remt ze alleen af.

Persoonlijk zou ik die schoenen weggooien. Je schrijft zelf al dat het een hele hardnekkige schimmel is; dat wil je je vriendin toch niet aandoen?
Weet ze eigenlijk dat je dat hebt? Ik zou geen oude schoenen willen van iemand met een voetschimmel, hoor! :-?
Gewoon je voet er uit halen, dan is de schimmelnagel er ook uit.
Niet geschoten is altijd mis
Instrooien met miconazol anti schimmel poeder en een nacht laten luchten. Desnoods een paar keer.
Als je in de zon gaat zitten met een schimmelinfectie is die ook niet ineens over.

En tegen je vriendin zeggen dat dit een risico is, kan ze het zelf bepalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven