Hoe maak je schoen vanbinnen schimmelnagelvrij?
zondag 6 mei 2018 om 12:07
Oke, rare titel, ik weet het. Het punt is als volgt, een vriendin van me wil graag een paar van mijn "oude" schoenen hebben. Helemaal prima want ik kan er niet goed op lopen. Ik heb echter wel twee hele hardnekkige schimmelnagels waar ik maar niet vanaf kom. Nu wil ik haar die schoenen wel graag meegeven maar dan lijkt me de kans groot dat ze het misschien ook krijgt. Het zijn vrij dure schoenen overigens. Is er iets dat ik kan doen om de schoenen als het ware te desinfecteren zodat ze ze zonder problemen aankan?
zondag 6 mei 2018 om 12:41
UV-licht dood wel schimmels maar aangezien de schimmel aan de binnenkant zit en daar geen/onvoldoende licht op komt zal in de zon zetten de schimmels ook niet doden. Er is wel een speciale lamp voor schoenen met uv-licht die wel op die manier werkt alleen dat wordt een beetje dure hobby voor een paar schoenen die TO wil weggeven. Busje poeder halen dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 6 mei 2018 om 12:58
Eerst goed schoonpoetsen met een watje met alcohol ofzo. Dan schimmel strooipoeder (daktarin bijvoorbeeld) kopen. Dat is voor jezelf trouwens ook heel nuttig om je schimmelnagels te bestrijden.
Ik heb een hardnekkige schimmelnagel alleen kunnen uitroeien door ook structureel de binnenkant van mijn schoenen te bestrooien.
Ik heb een hardnekkige schimmelnagel alleen kunnen uitroeien door ook structureel de binnenkant van mijn schoenen te bestrooien.
zondag 6 mei 2018 om 13:00
zondag 6 mei 2018 om 17:49
SweetFirefly schreef: ↑06-05-2018 13:00Eerder een paar dagen in de vriezer ( dood al veel bacterien) en dan van dat poeder er in.
Kou doodt geen bacteriën, het remt ze alleen af.
Persoonlijk zou ik die schoenen weggooien. Je schrijft zelf al dat het een hele hardnekkige schimmel is; dat wil je je vriendin toch niet aandoen?
Weet ze eigenlijk dat je dat hebt? Ik zou geen oude schoenen willen van iemand met een voetschimmel, hoor!