Hoe schoon is JOUW huis?

15-11-2012 12:03 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het topic over schoonmaken open ik hier nog maar eens een topic. Ik merk dat het helemaal niets zegt hoe vaak je schoonmaakt. De een heeft namelijk kinderen die niet zo netjes zijn, de ander heeft huisdieren, weer een ander is heel vaak weg, terwijl een ander heel veel thuis zit.

Daarom ben ik wel benieuwd: als de dames van Hoe schoon is jouw huis op dít moment zouden aanbellen en ze zouden je hele huis checken, zou je je dan (moeten) schamen? Of is alles spik en span?

Ik ben zelf eergisteren en gisteren hard aan het opruimen en schoonmaken geslagen. Op zich kan het er best mee door, maar onder het fornuis (we hebben nu al een tijdlang geen inbouwkookplaat) was het echt te vies voor woorden en ik had het zelf niet door. Dus heel grondig gepoetst. Verder is het vooral stof, voor de rest is het wel schoon.

Ook heb ik gisteren kledingkasten uitgemest, die van mij was de laatste tijd zo erg dat alles erin gesmeten lag. Alles door elkaar en schoenen ook zo in een kast gesmeten. Om je dood te schamen. Nu is alles weer helemaal schoon en netjes en dat voelt goed! De dames mogen zo langskomen!
Op dit moment kun je van de grond eten. Ben nu ruim 40 weken zwanger en heb werkelijk mijn hele huis gepoetst... Normaal is het op het oog netjes, maar nu is het eng steriel Komt vast wel weer goed als de baby geboren is.
quote:-Bladora- schreef op 15 november 2012 @ 13:57:

[...]

Ja wel grappig he, ik zag als kind onze hulp in de huishouding dat altijd doen, heb ik overgenomen!

Ik spray de oven na gebruik altijd in met zo'n ovenschoonmaakspray. Even laten trekken en na het eten een natte doek er doorheen. Dan koekt er ook nooit wat aan!

Maar ik probeer schoon te maken met producten die zo min mogelijk belastend voor het milieu zijn. Voor mij dus geen douchespray en ovenspray en cillit bang, maar azijn, groene zeep en soda! Soms iets harder schrobben, maar dat kan me niet zo veel schelen.

Helemaal in mn oven, waar ik toch mn eten in klaarmaak, wil ik geen giftige spray spuiten!
Zeg maar Spijker.
Qua rommel is het hier best netjes. Zelfs in mijn kledingkast

Ik moet alleen de keuken wel nodig soppen en dweilen. De deuren mogen ook wel gesopt worden gezien het feit dat ik dat bijna nooit doe.

Ramen lappen doe ik vrijwel nooit. Dat komt doordat ik niet bij alle ramen kan. Woon hoog en mijn balkon loopt niet helemaal door. Dan moet ik mijn ramen via het balkon van de onderburen bereiken. Te veel werk.
quote:ringelding schreef op 15 november 2012 @ 13:58:

Het enige waar ik een godsgloeiende hekel aan heb is dweilen. Zit er nu dan ook heel erg tegen aan te hikken, maar het moet wel gebeuren. (blijven nog net niet plakken aan de vloer) *zucht* ga maar eens beginnen dan....Hahaha, dat doen wij ook nooit Ik zeg elke week, we moeten nu echt eens dweilen, maar voor je het weet zijn we weer een halfjaar verder
quote:Mundy schreef op 15 november 2012 @ 16:10:

[...]

Hahaha, dat doen wij ook nooit Ik zeg elke week, we moeten nu echt eens dweilen, maar voor je het weet zijn we weer een halfjaar verder

Wow een half jaar niet dweilen? Ook keuken en badkamer niet?

Als ik veel hier zo lees kan ik wel wat losser worden met de schoonmaak . Ik ben gewoon gewend te poetsen. Wij hadden vroeger 5 dagen in de week een nanny die elk vrij moment aan het schoonmaken was, mijn moeder kan op bezoek komen en even met een vingertje over de vensterbank gaan en op mijn werk moet alles ook spik en span zijn.

Aan de ene kant verbaas ik me erover dat sommigen blijkbaar in een niet zo schoon huis kunnen leven, maar aan de andere kant, ik heb besloten nu nog maar 1 keer per week schoon te maken. Kijken of dat bevalt :D
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Zima schreef op 15 november 2012 @ 15:55:

Op dit moment kun je van de grond eten. Ben nu ruim 40 weken zwanger en heb werkelijk mijn hele huis gepoetst... Normaal is het op het oog netjes, maar nu is het eng steriel Komt vast wel weer goed als de baby geboren is. Nesteldrang. Herkenbaar.
Wij hebben sinds een maand ongeveer een hulp die de hele vrijdag komt schoonmaken. Zij doet alle grote klussen nu en wij houden het zelf bij. Het is hier bijna altijd schoon en opgeruimd. Alleen de keuken en speelkamer die naast elkaar liggen zijn niet altijd opgeruimd, dat zijn de ruimtes waar we het meest in leven. En hier, ik zit nu in de keuken, kun je nu prima je nek breken over links van mij een poppenwagen en rechts van mij een paar uit de bocht van de racebaan gevlogen autootjes. Maar dat hoort er gewoon bij vind ik. Kinderen moeten wel kunnen spelen.
Is te zien wanneer je komt. Schoonmaken/opruimen gebeurd hier vaak in golven. Als we samen een halve dag schoonmaken is het prachtig, maar vervolgens houden we het maar half en half bij tot de volgende schoonmaakbeurt.
quote:-Bladora- schreef op 15 november 2012 @ 16:37:

mijn moeder kan op bezoek komen en even met een vingertje over de vensterbank gaan

Als mn moeder dat zou doen zouden we echt een onwijze aanvaring krijgen. Mijn huis, mijn mores.

Nou heb ik stofallergie en is het hier dus echt wel schoon, maar dat hoeft mn ma niet te controleren!
Zeg maar Spijker.
quote:-Bladora- schreef op 15 november 2012 @ 16:37:

[...]

Wow een half jaar niet dweilen? Ook keuken en badkamer niet?

Als ik veel hier zo lees kan ik wel wat losser worden met de schoonmaak . Ik ben gewoon gewend te poetsen. Wij hadden vroeger 5 dagen in de week een nanny die elk vrij moment aan het schoonmaken was, mijn moeder kan op bezoek komen en even met een vingertje over de vensterbank gaan en op mijn werk moet alles ook spik en span zijn.

Aan de ene kant verbaas ik me erover dat sommigen blijkbaar in een niet zo schoon huis kunnen leven, maar aan de andere kant, ik heb besloten nu nog maar 1 keer per week schoon te maken. Kijken of dat bevalt :D

Wat ik er niet uit kan halen: vind je je huishouden een moetje (moet het spik en span zijn voor anderen), of vind je het zelf ook heel prettig? Ik kan verbaas mij er over dat je zo veel in het huishouden wilt doen eigenlijk.

Het is lekker om op de bank te ploffen met een wijntje en om je heen kijken dat je veel gedaan hebt, maar dan wil je toch ook haast niet knoeien? Ik zit hier de afgelopen twee weken met regelmatig nog de zooi om mij heen, met vette haren in een knot en jogginsbroek aan op de bank. Noem mij een viezerik, maar ik ontspan dan echt goed.
quote:Spijk-er schreef op 15 november 2012 @ 18:51:

[...]

Als mn moeder dat zou doen zouden we echt een onwijze aanvaring krijgen. Mijn huis, mijn mores.

Nou heb ik stofallergie en is het hier dus echt wel schoon, maar dat hoeft mn ma niet te controleren!Oh ik stoor me er absoluut niet aan. Mijn mams en ik zijn beste vriendinnen en hebben sowieso geen aanvaringen . Anyways ik betrap mezelf er ook wel eens op. Ik zeg er nooit wat van, een soort van rare interesse in hoe schoon iemand anders huis is ofzo.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Mijn oma deed dat bij mn moeder (haar schoonmoeder dus). En die twee waren niet de beste vriendinnen en mn oma was een zeer moeilijk mens.

Kan er dus donder opzeggen dat mn moeder dat NOOIT bij mij zal doen, die voelde zich daar vroeger gecontroleerd genoeg door!

Maar Bladora, je gaat toch niet echt als je bij vrienden op bezoek bent checken of ze wel op de kasten stoffen?
Zeg maar Spijker.
Ik heb een oom die dat doet. Dan kan het huis nog zo netjes zijn en schoon in mijn ogen, hij moet altijd plekjes zoeken waar stof of zo ligt. Mijn vader kan daar ook wat van, maar die komt hier zo vaak dat ik me daar niet meer druk om maak.
Hier mogen de dames echt wel komen. Ik vergeet altijd wel iets schoon te maken. Lampen in de badkamer, de ramen vergeet ik altijd "per ongeluk"(gewoon te laks om het te doen).

Maar verder kun je van de vloer eten en is alles schoon. Moeten ze alleen niet in mijn kledingkast komen...
Wat ik echt een geweldige tip vind: koop een kamerveger. Paar euro bij de action, zo'n zachte veger. Ik vind stofzuigen een rotklusje , en nu ik hoogzwanger ben, lukt het me niet eens meer. Dus ik haal even een veger door kamer, keuken en gang, zuig de hoopjes op met de kruimeldief en mn bezoek van vanmiddag zal geen kruimeltje op de vloer zien.
Sinds ik bevriend ben met de veger, stofzuig ik nog ong. 1x per week, en veeg 3 á 4x per week. Dweilen gemiddeld om de week. Afstoffen 2x per week, ene keer grondiger dan de andere keer. Het is hier best schoon en netjes. Sowieso beneden, wil me niet schamen als er onverwacht visite komt. Boven is het minder netjes, er slingeren vooral veel kleren in de slaapkamer en badkamer. En schone was blijft vaak ook wel even liggen voor ik het opruim. Maar ach, wij zijn in principe de enigen die daar komen, dus dat kan me niet zoveel schelen.
Ben toch vanochtend aan de keuken begonnen. Heb de oven niet gedaan en de koelkast was onlangs al gepoetst. Voor de rest ziet het er daar nu heel goed uit. Nu de rest van het huis nog - de dames mogen nog niet langskomen! Moet wel zeggen, dit topic helpt wel.

Wat ik wel iedere dag doen beneden is opruimen. Even een opruimkwartiertje. Dan is de rommel in het algemeen ook minder erg.
Als ze bij mij aan de deur staan verwijs ik ze naar de buurvrouw. Ga lekker daar controleren met je roze handschoentjes. Ik zou dus ook nooit van mijn levensdagen opgeven voor of meewerken aan zo'n programma.

Ik poets elke week, maar het is mijn huis en er wordt gewoond. En dat kan je zien.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
hier is het ook schoon, alleen moet ik nodig de vriezer doen en ik haat dat dus dat stel ik uit. Zwarte piet is net langs geweest en de vloer licht vol pepernoten

Wij zijn beide niet veel thuis dus echt schoonmaken doe ik 1x in de maand badkamer en stofzuigen 2x in de maand. Ramen lappen doe ik echt nooit vind dat zo'n onzin na 1 regenbui en ze zijn weer lelijk, woon trouwens vlak aan t strand dus ze worden heel snel zout.
quote:Sleutelbos schreef op 16 november 2012 @ 12:30:

Als ze bij mij aan de deur staan verwijs ik ze naar de buurvrouw. Ga lekker daar controleren met je roze handschoentjes. Ik zou dus ook nooit van mijn levensdagen opgeven voor of meewerken aan zo'n programma.

Ik poets elke week, maar het is mijn huis en er wordt gewoond. En dat kan je zien.Dat over het programma in het algemeen sowieso Sleutelbos. Ik zou er ook nooit aan mee doen. Ik kijk wel eens naar de Engelse versie (of bedoelen jullie ook de Engelse variant?) en die mensen willen dan niemand ontvangen in hun huis. Dan snap ik wel dat je het huis schoon wilt hebben, maar dan niet onder het toeziend oog van een hele natie. Gevalletje thanks, but no thanks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven